Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Systemy automatycznie wzywajace pomoc w praktyce.

Systemy automatycznie wzywajace pomoc w praktyce.

Data: 2017-09-27 20:51:05
Autor: Marcin
Systemy automatycznie wzywajace pomoc w praktyce.
Witam

Czy ktos ma praktyczne doswiadczenia wlasne albo wiarygodne realacje z dzialania systemu automatycznie wzywajacego sluzby w razie wypadku?
Bardziej mnie ciekawi wspolpraca takiego systemu bezposrednio dzwoniacego na 112 jak np. Ford:
http://www.emergencyassistance.ford.com/Countries_M-R/Poland
bo w systemie z dedykowanym call center jak w Oplu:
http://www.opel.pl/onstar/onstar.html
samochod poda dokladne polozenie do centrali a oni sie skontaktuja ze sluzbami i podejrzewam, ze czlowiek z czlowiekiem sie dogadaja jakos. No ale trzeba zaplacic prawie 350 PLN/rok za takie przyjemnosci.
A jak taki Ford zadzwoni bezposrednio na 112 (przez sparowany po bluetoothie telefon) i poda pozycje samochodu przez wartosc szerokosci i dlugosci geograficznej to mam watpliwosci czy to dobrze zadziala.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2017-09-28 01:00:10
Autor: przemek.jedrzejczak
Systemy automatycznie wzywajace pomoc w praktyce.
-- A jak taki Ford zadzwoni bezposrednio na 112 (przez sparowany po bluetoothie telefon) i poda pozycje samochodu przez wartosc szerokosci i dlugosci geograficznej to mam watpliwosci czy to dobrze zadziala.

oTechnologia zawarta w systemie SYNC(R) przekazuje dyspozytorom informacje słowne dotyczące wypadku, w tym współrzędne GPS pojazdu, jeśli są one dostępne. jesli masz navi to masz gps i auto zna swoja pozycje, telefon jest potrzebny tylko do powiadomienia 112 choc Ford mogl przeciez dolozyc darmowa karte do darmowych polaczen 112, Plus daje rok waznosci konta za 10 zeta :-)

PS na rynku juz moga byc apki ktore to realizuja te funkcje (przez ODB2)

Data: 2017-09-28 10:57:06
Autor: J.F.
Systemy automatycznie wzywajace pomoc w praktyce.
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:54997522-6073-412e-af26-0e38e5d7a7d8@googlegroups.com...
-- A jak taki Ford zadzwoni bezposrednio na 112 (przez sparowany po
bluetoothie telefon) i poda pozycje samochodu przez wartosc szerokosci i
dlugosci geograficznej to mam watpliwosci czy to dobrze zadziala.

oTechnologia zawarta w systemie SYNC(R) przekazuje dyspozytorom informacje słowne dotyczące wypadku, w tym współrzędne GPS pojazdu, jeśli są one dostępne.

-po angielsku ? :-)
-w odpowiedzi na "wszystkie linie zajete, prosze czekac" ? :-)

jesli masz navi to masz gps i auto zna swoja pozycje, telefon jest potrzebny tylko do powiadomienia 112 choc Ford mogl przeciez dolozyc darmowa karte do darmowych polaczen 112, Plus daje rok waznosci konta za 10 zeta :-)

-mial byc jakis system automatycznego przekazywania pozycji, dla wszystkich telefonow,
-sa rozwiazania "SIM-less" - do zadzwonienia na 112 wystarczy, sa tez jakies z "wbudowany SIM" - ford moglby skorzystac.

J.

Data: 2017-09-28 02:31:07
Autor: przemek.jedrzejczak
Systemy automatycznie wzywajace pomoc w praktyce.
https://www.pace.car/de/features/automatischer-notruf-ecall

tak jak myslalem juz jest na rynku wersja komercyjna https://play.google.com/store/apps/details?id=de.pacetelematics.pacecar&rdid=de.pacetelematics.pacecar

ciekawe czy pojdzie z kazdym donglem BT ?

Data: 2017-09-28 03:59:34
Autor: przemek.jedrzejczak
Systemy automatycznie wzywajace pomoc w praktyce.
pace potrzebuje dedykowanego dongla BT wiec odpada, kolejny do testow jest Dash wg ich www powinien pojsc na chinczyku aha gdyby ktos jednak zdecydowal sie na systemy producenta auta niech czuje sie ostrzezony:

https://www.pcwelt.de/news/Datenkrake_Auto_dient_als_Beweismittel_gegen_den_Fahrer-Datenunsicherheit_auf_vier_Raedern-8804783.html

Data: 2017-09-28 21:37:21
Autor: Marcin
Systemy automatycznie wzywajace pomoc w praktyce.
Witam

W dniu 2017-09-28 o 10:57, J.F. pisze:

oTechnologia zawarta w systemie SYNC(R) przekazuje dyspozytorom
informacje słowne dotyczące wypadku, w tym współrzędne GPS pojazdu,
jeśli są one dostępne.

-po angielsku ? :-)

Z tego co pisza na stronie Forda to w jezyku lokalnym zaleznie od pozycji samochodu (chociaz tu moze byc problem na granicy krajow, gdy telefon zalogowany jeszcze do sieci innego kraju a samochod juz w innym). Co z tego wynika to kazdy kto ma Forda z systemem Sync2 lub Sync3 nawet bez firmowej nawigacji to ma odbiornik GPS i jakas uproszczona mape zeby samochod wiedzial po jakiemu gadac...

-w odpowiedzi na "wszystkie linie zajete, prosze czekac" ? :-)

Jezeli to bedzie zanim telefon zostanie odebrany to moze zadzialac, ale jak juz sluzby odbiora i dopiero wtedy taki komunikat to moze byc problem.


Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2017-09-29 18:46:09
Autor: re
Systemy automatycznie wzywajace pomoc w praktyce.


Użytkownik "J.F."

-- A jak taki Ford zadzwoni bezposrednio na 112 (przez sparowany po
bluetoothie telefon) i poda pozycje samochodu przez wartosc szerokosci i
dlugosci geograficznej to mam watpliwosci czy to dobrze zadziala.

oTechnologia zawarta w systemie SYNC(R) przekazuje dyspozytorom informacje słowne dotyczące wypadku, w tym współrzędne GPS pojazdu, jeśli są one dostępne.

-po angielsku ? :-)
-w odpowiedzi na "wszystkie linie zajete, prosze czekac" ? :-)

jesli masz navi to masz gps i auto zna swoja pozycje, telefon jest potrzebny tylko do powiadomienia 112 choc Ford mogl przeciez dolozyc darmowa karte do darmowych polaczen 112, Plus daje rok waznosci konta za 10 zeta :-)

-mial byc jakis system automatycznego przekazywania pozycji, dla
wszystkich telefonow,
-sa rozwiazania "SIM-less" - do zadzwonienia na 112 wystarczy, sa tez
jakies z "wbudowany SIM" - ford moglby skorzystac.
-- -
Raczej zwykły eCall https://pl.wikipedia.org/wiki/ECall

Data: 2017-09-29 00:27:45
Autor: jerzu.xyz
Systemy automatycznie wzywajace pomoc w praktyce.
On Thu, 28 Sep 2017 01:00:10 -0700 (PDT),
przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:


jesli masz navi to masz gps i auto zna swoja pozycje, telefon jest potrzebny tylko do powiadomienia 112 choc Ford mogl przeciez dolozyc darmowa karte do darmowych polaczen 112, Plus daje rok waznosci konta za 10 zeta :-)

W C-Maxie, którym ostatnio jeżdżę, nie ma navi. Po połączeniu telefonu
przez BT na wyświetlaczy Synca pojawia się info "Funkcja wzywania
pomocy aktywna" czy coś w tym stylu. Wg tego co jest napisane w
manualu, system podaje współrzędne auta. Tylko skąd je bierze?


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2017-09-28 23:48:54
Autor: przemek.jedrzejczak
Systemy automatycznie wzywajace pomoc w praktyce.
-- Wg tego co jest napisane w manualu, system podaje współrzędne auta. Tylko skąd je bierze?

cudow nie ma wiec jak nie ma gps/navi to zostaje telefon

Data: 2017-09-29 21:41:26
Autor: Marcin
Systemy automatycznie wzywajace pomoc w praktyce.
Witam

W dniu 2017-09-29 o 08:48, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Wg tego co jest napisane w manualu, system podaje współrzędne auta. Tylko skąd je bierze?

cudow nie ma wiec jak nie ma gps/navi to zostaje telefon

Cudow nie ma ale inaczej. KAZDY Sync2 lub Sync3 Forda ma wbudowany odbiornik GPS i uproszczona mape, zeby wiedzial w jakim kraju sie znajdue i w jakim jezyku na gadac do operatora 112. A nawigacja udostepniona uzytkownikowi to sprawa tylko odpowiedniego softu. W przypadku Sync2 wystarczy wgrac odpowiedni soft a w slot kart SD wlozyc karte z mapa. Jak ktos ma Sync2 to moze sobie poszukac w necie magikow od takich modyfikacji. W przypadku Sync3 jest bardziej skomplikowana sprawa bo w wersji z nawigacja jest wlutowane wiecej pamieci niz w wersji bez nawigacji i map nie ma gdzie wgrac (chyba sie polapali, ze mapy na karcie SD to z komercyjnego punktu widzenia nie byl dobry pomysl). Jeszcze nie slyszalem by ktos wymienial pamieci na plycie Sync3 ale moze ktos to robi i wtedy uruchamia nawigacje.
Oczywiscie takie modyfikacje sa niezgodne z licencja na soft i moga prowadzic do problemow z gwarancja na samochod.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2017-09-28 11:28:34
Autor: T.
Systemy automatycznie wzywajace pomoc w praktyce.
W dniu 2017-09-27 o 20:51, Marcin pisze:
Witam

Czy ktos ma praktyczne doswiadczenia wlasne albo wiarygodne realacje z dzialania systemu automatycznie wzywajacego sluzby w razie wypadku?
Bardziej mnie ciekawi wspolpraca takiego systemu bezposrednio dzwoniacego na 112 jak np. Ford:
http://www.emergencyassistance.ford.com/Countries_M-R/Poland
bo w systemie z dedykowanym call center jak w Oplu:
http://www.opel.pl/onstar/onstar.html
samochod poda dokladne polozenie do centrali a oni sie skontaktuja ze sluzbami i podejrzewam, ze czlowiek z czlowiekiem sie dogadaja jakos. No ale trzeba zaplacic prawie 350 PLN/rok za takie przyjemnosci.
A jak taki Ford zadzwoni bezposrednio na 112 (przez sparowany po bluetoothie telefon) i poda pozycje samochodu przez wartosc szerokosci i dlugosci geograficznej to mam watpliwosci czy to dobrze zadziala.

Pozdrawiam,
Marcin
Tak to działa w praktyce - w każdym aucie jest koleś, który dzwoni.
https://www.youtube.com/watch?v=aznx63ugdro
T.

Data: 2017-10-02 09:30:43
Autor: Marek
Systemy automatycznie wzywajace pomoc w praktyce.
On Wed, 27 Sep 2017 20:51:05 +0200, Marcin <nomail@nospam.com> wrote:
Czy ktos ma praktyczne doswiadczenia wlasne albo wiarygodne realacje z dzialania systemu automatycznie wzywajacego sluzby w razie wypadku?

Bardzo chętnie bym ten idiotyzm deaktywowal ale się  nie da, za każdym startem silnika to blokuje radio, blokuje bluetootha.

--
Marek

Data: 2017-10-03 20:53:51
Autor: Marcin
Systemy automatycznie wzywajace pomoc w praktyce.
Witam

W dniu 2017-10-02 o 09:30, Marek pisze:

Bardzo chętnie bym ten idiotyzm deaktywowal ale się  nie da, za każdym
startem silnika to blokuje radio, blokuje bluetootha.

W jaki sposob blokuje radio i bluetootha? Pierwszy raz czytam, by to cos blokwalo.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2017-10-04 05:23:03
Autor: przemek.jedrzejczak
Systemy automatycznie wzywajace pomoc w praktyce.
-- Gdy już radio się podda nie znajdując telefonu wyświetla kolejno 2 komunikaty na ekranie (każdy po 30s) informujące o braku telefonu i by wezwać pomocy musi być telefon.

to dziwne bo wg zalozen unijnych system powinien byc autonomiczny czyli bez karty SIM a tym bardziej telefonu kierowcy

https://www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/ecall_gps_notruf/

Data: 2017-10-04 16:18:53
Autor: Marek
Systemy automatycznie wzywajace pomoc w praktyce.
On Wed, 4 Oct 2017 05:23:03 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
to dziwne bo wg zalozen unijnych system powinien byc autonomiczny czyli bez
 karty SIM a tym bardziej telefonu kierowcy

Widać to rozwiązanie przejściowe.

--
Marek

Systemy automatycznie wzywajace pomoc w praktyce.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona