Systemy automatyki stop/start

Data: 2018-09-10 02:37:24
Autor: Pszemol
Systemy automatyki stop/start

.... oszczedzaja od 4 do 8% paliwa w ruchu miejskim.

Aby wystartowac samochod z silnikiem 1.5litra i 4cylindry potrzeba tyle
benzyny co spala on na wolnych obrotach w zaledwie 7 sekund.

https://youtu.be/dFImHhNwbJo

Data: 2018-09-10 10:52:50
Autor: cyklista
Pszemol pisze:

[...]

ale nie samą benzyną samochód żyje
ile wtedy się skraca żywotność pozostałych elementów samochodu?
jak to wychodzi w bilansie kosztowym i ekologicznym?

Data: 2018-09-10 11:06:56
Autor: J.F.
Użytkownik "cyklista"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b9630ef$0$604$65785112@news.neostrada.pl...
Pszemol pisze:
[...]

Bendix, tulejki i szczotki rozrusznika cierpia - czyli naprawa na godzine, w przyszlosci 200zl.

Bardziej moze wk* drobne opoznienie w ruszaniu - a za toba 5 samochodow smrodzi przez sekunde wiecej, a szosty przez 100s :-)

J.

Data: 2018-09-10 02:57:26
Autor: przemek.jedrzejczak
Systemy automatyki stop/start
-- Bendix, tulejki i szczotki rozrusznika cierpia - czyli naprawa na godzine, w przyszlosci 200zl.

regeneracja ukladu w 4 letnim VW to w ASO 1400 pln do tego znajomy wybulil na nowy akumulator (AGM) ponad tysiaka bo podobno system juz dlugo szwankowal i aku padl :-)

-- Bardziej moze wk* drobne opoznienie w ruszaniu - a za toba 5  samochodow smrodzi przez sekunde wiecej, a szosty przez 100s :-)

dla diesli to teoretycznie 3-5% przy czym bardzo chcialbym zobaczyc te testy bo ostatnio wiarygodnosc przemyslu samochodowaego spadla :-) jak wyjdzie realnie 2% to bym sie nie zdziwil ...

Data: 2018-09-10 11:59:59
Autor: Budzik
Systemy automatyki stop/start
Użytkownik  przemek.jedrzejczak@gmail.com ...

regeneracja ukladu w 4 letnim VW to w ASO 1400 pln

jak znajomy lubi byc w rogi walony...
Ja płaciłem ostatnio 150 zł za regeneracje rozrusznika.
Niechby kosztowało 200 zakładając ze inzynier przewidział ze rozrusznik do auta z start stop musi byc mocniejszy i go troche lepiej zaprojektował...
1400zł... ROTFL... to nie jest technologia kosmiczna...

--
Pozdrawia... Budzik
Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

Data: 2018-09-11 19:10:02
Autor: Pszemol
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA95986DC367F4budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Zaprojektował go tak, aby nie wymagał regeneracji.

Data: 2018-09-11 19:21:12
Autor: Zenek Kapelinder
Systemy automatyki stop/start
Raczej tak zaprojektowal zeby nie dalo sie go zregenerowac. Maglownice ze wspomaganiem sa stworzone zeby je regenerowac. Proste szlifowanie listwy i prowadnic, nadwymiarowe lozyska slizgowe, nadwymiarowe uszczelki. Ale konstruktor nie przewidzial regeneracji bo ze strony w ktora mozna wyjac bebechy jest zabezpieczenie uniemozliwiajace rozebranie. Oczywiscie mechanicy obeszli to zabezpieczenie, rozbieraja i regeneruja. Jak sie okazalo ze da sie rozebrac to pojawili sie producenci nadwymiarowych czesci. Nie mozna bylo od razu zaprojektowac tak zeby dalo sie zregenerowac? Co do rozrusznika w systemie start stop. Niektore samochody maja normalny rozrusznik sluzacy do odpalania na zimno. I dodatkowy do odpalania na cieplo. Ten drugi to odpowiednio spreparowany alternator robiacy w czasie cieplego rozruchu za trojfazowy silnik elektryczny. System z odpalaniem pradnica jest stary. Mial go samochod P70 wyposazony w pradnico rozrusznik.

Data: 2018-09-12 02:39:20
Autor: Pszemol
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
[...]

Zamykasz drzwi na klucz. A złodziej czasem i tak drzwi otworzy. Nie lepiej
byłoby nie zamykać?

[...]

No widzisz czyli mądrale z tych inżynierów.

System z odpalaniem pradnica jest stary. Mial go samochod P70 wyposazony
w pradnico rozrusznik.

Stary ale jary.

Data: 2018-09-11 20:17:16
Autor: Zenek Kapelinder
Systemy automatyki stop/start
Byly kraje gdzie ludzie drzwi nie zamykali. W Norwegii zwyczaj zamykania domow i nie zostawiania kluczykow w otwartych samochodach zniknal stosunkowo niedawno. Byly czasy ze w samochodzie byly dwa wskazniki. Jeden pokazywal jak szybko sie jedzie a drugi ile jeszcze jest paliwa. W trabancie poszli na calosc i nie bylo wskaznika paliwa.

Data: 2018-09-12 06:58:59
Autor: Pszemol
"Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> wrote in message news:7901aaf0-faa8-4bc0-82c1-40aa7504f4b2googlegroups.com...
[...]

No i co z tego??

Data: 2018-09-13 07:42:23
Autor: kk
W dniu 2018-09-12 o 04:39, Pszemol pisze:
[...]

W Twizy drzwi są tylko po to by nas nie ochlapywały samochody jadące obok

Data: 2018-09-10 12:13:08
Autor: J.F.
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8132cf06-bdcb-455b-9cf2-73c5e4d8b89d@googlegroups.com...
[...]

ALe czemu pojechal do ASO ? :-)

[...]

Moja vectra na swiatlach pali jakies 1.1-1.4l/h.
a przy 50km/h to pali bardzo niewiele w/g komputera, wiec oszczednosc po miescie moglaby byc spora.

Tylko moj but jest nieoszczedny z natury :-)

Do tego dochodzi kwestia rozgrzania katalizatora - czy przez wychlodzenie on nie wypuszcza wiecej trucizn ?

I filtra DPF ...

J.

Data: 2018-09-11 19:08:50
Autor: Pszemol
Pszemol pisze:
[...]

Nikt Cię nie namawia przecież abyś w ten sposób gasił na światłach
Fiata 125p z lat 80tych. Mowa o autach zaprojektowanych do tego.

Bardziej moze wk* drobne opoznienie w ruszaniu - a za toba 5 samochodow smrodzi przez sekunde wiecej, a szosty przez 100s :-)

Nie ma żadnego opóźnienia. Auto startuje w czasie który
potrzebujesz aby zdjąć nogę z pedału hamulca i przesunąć
ją na pedał gazu. Nigdy nie jeździłeś takim autem?

Data: 2018-09-13 08:12:55
Autor: kk
W dniu 2018-09-12 o 02:08, Pszemol pisze:

[...]

To w korku stoi się z nogą na hamulcu?

Data: 2018-09-13 09:20:19
Autor: Mirek Ptak
W dniu 2018-09-13 o 08:12, kk pisze:

Nie ma żadnego opóźnienia. Auto startuje w czasie który
potrzebujesz aby zdjąć nogę z pedału hamulca i przesunąć
ją na pedał gazu.

To w korku stoi się z nogą na hamulcu?

Automat.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2018-09-14 05:06:41
Autor: Piotrek Paradysz
Systemy automatyki stop/start
Niekoniecznie

Data: 2018-09-16 13:14:18
Autor: Axel
Systemy automatyki stop/start

"Piotrek Paradysz"  wrote in message news:603aaf6c-51f7-4cfd-9372-5195c40adc30googlegroups.com...

Niekoniecznie

W samochodach z ręczną skrzynią silnik wyłącza się, kiedy puści się pedał sprzęgła. A włącza, kiedy się sprzęgło naciśnie, więc nie ma żadnego opóźnienia.

--
Axel

Data: 2018-09-17 16:58:38
Autor: Cavallino
W dniu 16-09-2018 o 13:14, Axel pisze:

[...]

Nie zawsze to tak działa.
Czasem wyłącza się akurat gdy chcesz ruszyć ze skrzyżowania, więc stoisz jak ćwok kilka sekund dodatkowych na środku.....

Data: 2018-10-01 17:41:08
Autor:

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pnofer$j0h$1@node1.news.atman.pl...

[...]

SEKUND?
Ty jednak jestes wiekszy debil jak o tobie pisza.

Data: 2018-09-30 14:59:44
Autor: Budzik
Systemy automatyki stop/start
Użytkownik kk kk@op.pl ...

[...]

Jak sie w korku nie stoi z noga na hamulcu to predzej czy pozniej zagapisz sie i pukniesz kogos przed lub za soba...
No chyba ze za kazdymrazem reczny zaciagasz...

--
Pozdrawia... Budzik
"Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

Data: 2018-10-02 00:18:53
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2018-09-30 o 02:15, Pszemol pisze:
"kk" <kk@op.pl> wrote in message news:pncv58$6tb$1news.icm.edu.pl...
[...]

Jak się ma auto ze skrzynią automat to tak się stoi.

Ja wrzucam na N. Mniej pali bo nie "ciągnie". Nie zawsze ale jak wyliczam że to będzie <3 min to N. Hamulec swoją drogą. Nie włączam na P bo białe światła (jak przelatujesz przez R) się zapalają i nie chcę być widocznym "dusigroszem" :]

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-10-02 10:27:56
Autor: kosmos
W dniu 2018-10-02 o 00:18, LordBluzg(R) pisze:

[...]

A nie jest przypadkiem tak, że zwiększa to (dłuższa praca na N) zużycie skrzyni? Słyszałem parokrotnie, że przy N skrzynia nie ma właściwego smarowania, ale tak naprawdę nie mam pewności co o tym myśleć... Wiesz może coś konkretnego (jakaś "oficjalna" wiedza) na ten temat?

Data: 2018-09-11 19:07:25
Autor: Pszemol
"cyklista" <cyklista@konto.pl> wrote in message news:5b9630ef$0$604$65785112news.neostrada.pl...
Pszemol pisze:

[...]

Samochody nie są projektowane przez idiotów tylko
przez inżynierów. Jeśli są zaprojektowane do częstego
startu i stopu to nie używa się w nich tradycyjnego
startera przewidzianego do odpalania 2-3 razy dziennie
tylko zupełnie innej, wytrzymalszej konstrukcji.
Również silnik jest zaprojektowany aby ułatwić ciepły start.

Data: 2018-09-12 09:15:45
Autor: radekp@konto.pl
Systemy automatyki stop/start
Tue, 11 Sep 2018 19:07:25 -0500, w <pn9lbt$qaa$1@dont-email.me>, "Pszemol"
<Pszemol@PolBox.com> napisał(-a):

Samochody nie są projektowane przez idiotów tylko
przez inżynierów.

:DD

Data: 2018-09-12 06:56:27
Autor: Pszemol
<radekp@konto.pl> wrote in message news:t8fhpd9imggfh9km3hlrp2g27rf0pkmgsl4ax.com...
[...]

No Radku, wybacz, ale chyba nie sądzisz że jakikolwiek
sukces produktu przez długie lata u klienta mógłby
być możliwy gdyby amatorzy je projektowali bez pasji?
Tak myślą ludzie którzy sami wykształcenia nie mają
i mają wstręt do szkoły.

Data: 2018-09-12 15:35:19
Autor: radekp@konto.pl
Systemy automatyki stop/start
Wed, 12 Sep 2018 06:56:27 -0500, w <pnautb$qdr$1@dont-email.me>, "Pszemol"
> [...]

być możliwy gdyby amatorzy je projektowali bez pasji?
Tak myślą ludzie którzy sami wykształcenia nie mają

Księgowi.

Data: 2018-09-12 18:02:02
Autor: Pszemol
<radekp@konto.pl> wrote in message news:bg5ipdhfepc6q61fci0g6lvao876thab4q4ax.com...
> [...]

być możliwy gdyby amatorzy je projektowali bez pasji?
Tak myślą ludzie którzy sami wykształcenia nie mają

Co księgowi? Bez inżynierów księgowi samochodów nie wymyślą.

Data: 2018-09-15 16:47:43
Autor: kk
W dniu 2018-09-13 o 01:02, Pszemol pisze:
> [...]

i mają wstręt do szkoły.

Księgowi.

Co księgowi? Bez inżynierów księgowi samochodów nie wymyślą.

Księgowi wymyślą co inżynierowie mają zaprojektować?

Data: 2018-09-12 15:49:25
Autor: Marek
On Tue, 11 Sep 2018 19:07:25 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Samochody nie są projektowane przez idiotów tylko
przez inżynierów.

Chyba sobie kpiny robisz.

--
Marek

Data: 2018-09-12 17:33:48
Autor: radekp@konto.pl
Systemy automatyki stop/start
Wed, 12 Sep 2018 15:49:25 +0200, w
<almarsoft.8879624279036595519@news.neostrada.pl>, Marek <fake@fakeemail.com>
napisał(-a):

On Tue, 11 Sep 2018 19:07:25 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
> Samochody nie są projektowane przez idiotów tylko
> przez inżynierów. Chyba sobie kpiny robisz.

Nie, on w to wierzy.
To dziecko korporacji.

Data: 2018-09-12 20:28:48
Autor: Pszemol
napisał(-a):

[...]

Może dlatego że sam w dużej firmie projektowej pracuje a kolega inżynier
pracuje w biurze projektowym Forda?

Data: 2018-09-12 22:57:52
Autor: radekp@konto.pl
Systemy automatyki stop/start
Wed, 12 Sep 2018 20:28:48 -0000 (UTC), w <pnbsu0$9h8$1@dont-email.me>, Pszemol
> [...]

> To dziecko korporacji.

Może dlatego że sam w dużej firmie projektowej pracuje a kolega inżynier

No i właśnie dlatego wierzysz.

Data: 2018-09-15 16:49:55
Autor: kk
<radekp@konto.pl> wrote in message news:2evipd52k0fc4lc17fubqomtf42j6g6dmv4ax.com...
> [...]

> Nie, on w to wierzy.
> To dziecko korporacji.

Może dlatego że sam w dużej firmie projektowej pracuje a kolega inżynier

Nie muszę w nic wierzyć - po prostu widzę i robię.
A Ty? Gdzie pracujesz?

Nie zauważyłeś w tej swojej korporacji kto Ci cele wyznacza?

Data: 2018-10-01 20:20:33
Autor: Jarek
Systemy automatyki stop/start

Samochody nie są projektowane przez idiotów tylko
przez inżynierów.

Dobre :)

Data: 2018-09-10 11:59:59
Autor: Budzik
Systemy automatyki stop/start
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...

... oszczedzaja od 4 do 8% paliwa w ruchu miejskim.

Nie uwierze dopóki nie zobacze...

--
Pozdrawia... Budzik
"Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

Data: 2018-09-10 05:21:54
Autor: zbigniewgotkiewicz
Systemy automatyki stop/start
Co do czasu rozruchu to silnik odpala u mnie w trakcie normalnego wciskania sprzęgła. Co do oszczędności to też mam spore wątpliwości. Kresy licznik czasu gdy silnik nie pracuje. Są to z reguły jakieś sekundy.

Data: 2018-09-10 05:33:46
Autor: przemek.jedrzejczak
Systemy automatyki stop/start
jezdzilem Passatem B7 i nie zauwazylem wzrostu zuzycia paliwa po wylaczeniu tego systemu, podejrzewam ze warunki testowe mocno odbiegaja od realnych czyli krotko mowiac madafaki znow oszukuja :-)

ps ten system powstal glownie po to aby spelnic normy ekologiczne, teoretycznie wiec dziala jak zakladano

Data: 2018-09-11 19:24:58
Autor: Pszemol
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote in message news:c7a11146-45e4-4783-9eed-22e9b6053a56googlegroups.com...
jezdzilem Passatem B7 i nie zauwazylem wzrostu zuzycia paliwa po wylaczeniu tego systemu, podejrzewam ze warunki testowe mocno odbiegaja od realnych czyli krotko mowiac madafaki znow oszukuja :-)

Masz rację. Warunki testowe nie brały pod uwagę Twojej ołowianej prawej stopy.

ps ten system powstal glownie po to aby spelnic normy ekologiczne, teoretycznie wiec dziala jak zakladano

W praktyce też działa, jak się wie jak ekonomicznie jeździć autem.
Jeśli spalasz 2x więcej niż powinieneś bo masz ołowianego buta to
te 4-8% nie zauważysz nawet.

To tak jakbyś z 20 kg nadwagą z rowera usunął pompkę i komplet kluczy
aby zmniejszyć jego wagę co by Ci się lepiej pod górkę pedałowało...
sorry, nie zauważysz różnicy. A kolarze zawodowi zauważą.

Data: 2018-09-12 00:13:12
Autor: przemek.jedrzejczak
Systemy automatyki stop/start
-- Masz rację. Warunki testowe nie brały pod uwagę Twojej ołowianej prawej stopy.

to dziwne bo raczej mieszcze sie w czolowce stawki:

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/456-Passat.html?fueltype=1&fuelsort=1&constyear_s=2012&constyear_e=2013&power_s=140&power_e=140&gearing=4&powerunit=2

6,5 litra to spalanie Hansow z wlaczonym systemem a ja zazwyczaj mieszcze sie w 6-ciu litrach

-- W praktyce też działa, jak się wie jak ekonomicznie jeździć autem.
Jeśli spalasz 2x więcej niż powinieneś bo masz ołowianego buta to
te 4-8% nie zauważysz nawet.

caly czas podajesz dane dla silnika benzynowego, dla tdi ta roznica nie jest mierzalna

Data: 2018-09-12 05:49:12
Autor: przemek.jedrzejczak
Systemy automatyki stop/start
-- Spalanie na biegu jałowym mniejsze na godzine to i oszczędności
z wyłączenia biegu jałowego będą mniejsze.

nie boj sie napisac: 0,1 litra ON na 100 km i to w niemieckim czasopismie, realnie zero albo nawet spalanie bedzie wieksze :-)

Data: 2018-09-12 15:50:41
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .09.2018 o 14:49 <przemek.jedrzejczak@gmail.com> pisze:

[...]

U mnie (ciężki suw, 185KM) spalanie z aktywnym S/S jest mniejsze i jakieś  0,2l/100km

TG

Data: 2018-09-12 20:44:14
Autor: Mateusz Bogusz
Systemy automatyki stop/start
U mnie (ciężki suw, 185KM) spalanie z aktywnym S/S jest mniejsze i jakieś 0,2l/100km

Sąsiad ma Dacie Sandero i też przy mnie nazwał ją "ciężkim suwem" :-P

0,2l/100km? To już trzeba było LPG założyć, to co najmniej 20x razy tyle by oszczędził.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-09-12 18:05:42
Autor: Pszemol
"Mateusz Bogusz" <mabakay@o2.pl> wrote in message news:pnbmq9$10d$1node1.news.atman.pl...
W dniu 12.09.2018 o 15:50, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

Ale do parkingu nie mógł wjechać tego czy innego... nie, dziękuję.

Data: 2018-09-13 21:25:11
Autor: Mateusz Bogusz
W dniu 13.09.2018 o 01:05, Pszemol pisze:
Ale do parkingu nie mógł wjechać tego czy innego... nie, dziękuję.

Te znaki to jakoś zauważają tylko Ci co nie mają LPG.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-09-15 09:33:20
Autor: kk
Systemy automatyki stop/start
W dniu 13.09.2018 o 01:05, Pszemol pisze:
Ale do parkingu nie mógł wjechać tego czy innego... nie, dziękuję.

Te znaki to jakoś zauważają tylko Ci co nie mają LPG.

Dokładnie. Jeszcze niedawno miałem samochód z LPG. Nie mam bo:
- mam ostatnio do pracy 3,5km a nie 35
- wkurza mnie koło zapasowe w bagażniku
- tankowanie gazu jest kłopotliwsze niż benzyny

Ograniczeń w parkowaniu w ogóle nie rozpatruję.

Data: 2018-10-02 00:13:38
Autor: kk
  W dniu 2018-09-30 o 02:19, Pszemol pisze:
"kk" <kk@op.pl> wrote in message news:pnick4$bjt$1news.icm.edu.pl...
W dniu 2018-09-13 o 21:25, Mateusz Bogusz pisze:
[...]

Dlaczego nie?

Bo nie jestem Pszemolem :-)

Data: 2018-09-12 21:23:42
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .09.2018 o 20:44 Mateusz Bogusz <mabakay@o2.pl> pisze:

W dniu 12.09.2018 o 15:50, Tomasz Gorbaczuk pisze:
U mnie (ciężki suw, 185KM) spalanie z aktywnym S/S jest mniejsze i  jakieś 0,2l/100km

Sąsiad ma Dacie Sandero i też przy mnie nazwał ją "ciężkim suwem" :-P
Kia Sorento III 1900kg

0,2l/100km? To już trzeba było LPG założyć, to co najmniej 20x razy tyle  by oszczędził.
do diesla?

TG

Data: 2018-09-12 12:35:02
Autor: Zenek Kapelinder
Systemy automatyki stop/start
Sa instalacje lpg do silnikow wysokopreznych.

Data: 2018-09-12 21:47:44
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .09.2018 o 21:35 Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> pisze:

Sa instalacje lpg do silnikow wysokopreznych.

Znasz kogoś kto sobie założył lpg do diesla?

TG

Data: 2018-09-12 13:12:05
Autor: Zenek Kapelinder
Systemy automatyki stop/start
Jak nie znam to znaczy ze takich instalacji nie ma?

Data: 2018-09-13 10:45:24
Autor: T.
[...]

https://www.motofakty.pl/artykul/diesel-na-lpg-komu-taka-instalacja-gazowa-sie-oplaca-poradnik.html
T.

Data: 2018-09-12 18:05:01
Autor: Pszemol
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote in message news:ebb8cb92-726c-468c-b567-e5b81937dfaagooglegroups.com...
[...]

0,1 litra przy spalaniu 5,5 to prawie 2% oszczędności.

Data: 2018-09-12 22:37:28
Autor: przemek.jedrzejczak
Systemy automatyki stop/start
-- 0,1 litra przy spalaniu 5,5 to prawie 2% oszczędności.

o to dziwne bo ktos napisal:

Pszemol
10 wrz
.... oszczedzaja od 4 do 8% paliwa w ruchu miejskim.

zapomniales tylko dodac ze dotyczy to benzyny ze spalaniem 11-15l :-)

Data: 2018-09-15 09:35:23
Autor: kk
W dniu 2018-09-13 o 01:05, Pszemol pisze:
[...]

No i właśnie, mnie 10 nie przekonuje a Ty o 2

Data: 2018-09-12 07:10:46
Autor: Pszemol
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote in message news:8c3675c3-5f48-4574-8a83-13b5744fcc7agooglegroups.com...
[...]

I świat na dieslach się nie kończy Przemku - ja ma w domu dwa benzynowe
V6: 2004 Passat 2,8L i 2007 Acura TL-S 3,5L. Oba niestety nieprzystosowane
do start/stop ale różnica spalania w obu autach przy jeździe dynamicznej
i oszczędnej sięga wskaźnika 2X.

Data: 2018-09-10 12:35:34
Autor: Jacek
W dniu 10.09.2018 o 04:37, Pszemol pisze:

... oszczedzaja od 4 do 8% paliwa w ruchu miejskim.

Aby wystartowac samochod z silnikiem 1.5litra i 4cylindry potrzeba tyle
benzyny co spala on na wolnych obrotach w zaledwie 7 sekund.
No nie wiem. Czy te wszystkie eko-srekologiczne wynalazki dają rzeczywisty efekt?
Jakby doliczyć ujemne skutki wywołane częstym gaszeniem i zapalaniem silnika to pewnie okaże się, że oszczędzamy 4-8% paliwa, a tracimy tyle a tyle na trwałości podzespołów i w końcu takie auto  więcej generuje uciążliwości dla środowiska, niż bez tego start-stop.
Ja tu widzę analogię do likwidacji poczciwych żarówek wolframowych.
LED i świetlówki miały być takie trwałe i takie świetnie, a nie są.
Poza tym samo zużycie paliwa tych nowych aut też mnie jakoś nie napawa optymizmem. Żona kupiła auto z downsizingowym silnikiem 1,2 120 KM i żre on na dojazdach dom-praca-zakupy-itd powyżej 8 litrów. Jak zaczynałem moją przygodę z motoryzacją, to syrena też tyle paliła a te dwa pojazdy dzieli 60 lat postępu technicznego.
Jacek

Data: 2018-09-10 11:59:59
Autor: Budzik
Systemy automatyki stop/start
Użytkownik Jacek krystian.mazurek@alektum.com ...

[...]

Ja obserwuje te zmiany na przykładzie busów:
kiedys mercedes 207D palił jakies 9l/100 (oczywiście jak sie jechało nim plus minus 90 na godzine, wyzej zaczynał się robic wir w silniku)

Dzis podobnej wielkosci master z silnikiem 2,3 pali w trasie jakies 7,3litra przy podobnych predkosciach.

Tyle ze master jest zdecydowanie zwawszy.

Wiec jakis postep jest.

Ale: 207 kupilismy w roku 1990 w stanie agonalnym, zrobilismy remont silnika i następnie auto przejechało ponad milion kilometrów...i jeszcze poszło do ludzi... Mam watpliwości, czy którykolwiek z dzisiejszych busów byłby w stanie przezyć takie przebiegi...

Do tej 207D kupilismy kiedys zapasowa skrzynie biegów - nigdy sie nie przydała.
W masterach skrzynie po prostu padaja. Padały w poprzednim modelu, padaja i w tym nowszym. Co 100kkm proflaktycznie wymienia sie w nich olej...
W ducato to samo - 400kkm i skrzynia buczy i pewnie niedługo bedzie trzeba wymieniac...

W 207D nigdy o zadnej wymianie wtrysków nie było mowy.

W ducato 2012 wymiana po maks 300-400kkm... Koszt to dobrych kilka tysi.

Itp. itd...

--
Pozdrawia... Budzik
Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,

Data: 2018-09-10 23:27:57
Autor: jerzu.xyz
Systemy automatyki stop/start
On 10 Sep 2018 11:59:59 GMT, Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

W masterach skrzynie po prostu padaja. Padały w poprzednim modelu, padaja i w tym nowszym. Co 100kkm proflaktycznie wymienia sie w nich olej...

U mnie ponad 530 tys przejchane i nie padła. Olej wymieniany był chyba
przy 300 tys. km.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2018-09-11 11:59:56
Autor: Budzik
Systemy automatyki stop/start
Użytkownik  jerzu.xyz@irc.pl ...

[...]

Wiec moze nie pada w 100% egzemplarzy ale padają...
Do wspomnianego mercedesa 207D jeszcze ci daleko bo przypominam: kupiony jako trup, zrobiony silnik i milion ponad klepniete. A skrzynia jak działała tak dzialała. --
Pozdrawia... Budzik
Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem
można jeść w miejscu publicznym ;-)"
DooMiniK: "A alkohol w czekoladkach czy w butelce obok? ;]"

Data: 2018-09-11 05:37:16
Autor: Zenek Kapelinder
Systemy automatyki stop/start
Skrzynie nie padaja w tych samochodach co jak napisali ze mozna zapakowa tone to nie woza czterech ton tylko do tony.

Data: 2018-09-12 03:59:54
Autor: Budzik
Systemy automatyki stop/start
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Skrzynie nie padaja w tych samochodach co jak napisali ze mozna
zapakowa tone to nie woza czterech ton tylko do tony.
Pierdolisz :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo milczysz."   Nina Liedtke

Data: 2018-09-12 11:59:54
Autor: Budzik
Systemy automatyki stop/start
Użytkownik sirapacz newsy@sircomp.pl ...

Skrzynie nie padaja w tych samochodach co jak napisali ze mozna
zapakowa tone to nie woza czterech ton tylko do tony.

Pierdolisz :)

pakujesz 4? :D

hihihihi
Dokładnie odwrotnie, ciągle jezdze z ładunkiem do 200kg max.

--
Pozdrawia... Budzik
Jaki jest szczyt odwagi???

Data: 2018-09-10 13:51:11
Autor: J.F.
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pn5hdo$1np$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Tylko ze Syrena nie miala 120KM.
I nie wazyla 1300kg,  ja tez bylem ze 40 lzejszy :-(

Co do sensownosci tych 120KM to by mozna podyskutowac, ale ja akurat lubie dynamiczne auta.
Tylko ze one po miescie pala duzo, ale czy to ich wina  ? :-)

Syrena ... czy ona nie palila co najmniej 10/100 ?

J.

Data: 2018-09-10 17:14:36
Autor: Jacek
W dniu 10.09.2018 o 13:51, J.F. pisze:
Tylko ze Syrena nie miala 120KM.
Według instrukcji miała koni 40, ale funkcję dojazdu dom-praca-zakupy czy coś podobnego na krótkich trasach spełniała identycznie.
I nie wazyla 1300kg,  ja tez bylem ze 40 lzejszy :-(
Według tej samej instrukcji ważyła 850 kg pusta bez płynów, ale z kolei z racji mniejszej ilości samochodów rzadko kiedy jechała nią jedna osoba. Przeważnie 3-4 i do tego jakiś ladunek. Teraz żona jeździ solo, czyli mamy 1100 kg samochodu plus jakieś 80 kg kobiety (z torebką i reklamówką zakupów). Wychodzi na to samo.

Co do sensownosci tych 120KM to by mozna podyskutowac, ale ja akurat lubie dynamiczne auta.
Tylko ze one po miescie pala duzo, ale czy to ich wina  ? :-)

Syrena ... czy ona nie palila co najmniej 10/100 ?
Rozrzut był duży. W zimie mogło być nawet więcej.
Mimo wszystko, jak na 60 lat postępu technicznego to efekt mizerny. W sensie oszczędności paliwa.
Jacek

Data: 2018-09-10 19:01:11
Autor: J.F.
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pn61ou$h9h$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 10.09.2018 o 13:51, J.F. pisze:
Tylko ze Syrena nie miala 120KM.
Według instrukcji miała koni 40, ale funkcję dojazdu dom-praca-zakupy czy coś podobnego na krótkich trasach spełniała identycznie.

Ja tam nie mam watpliwosci, ze wspolczesny silnik 120KM, jak mu sie depnie do oporu, to spali co najmniej dwa razy wiecej niz ta Syrena.

Powstaje pytanie, po co deptac do oporu po miescie, skoro za 500m kolejne swiatla.

Ale w nowozytnych czasach w maluchu juz mi brakowalo mocy.
Ja z przyzwyczajenia na lewy pas, a tez prawego mnie wyprzedzaja na swiatlach :-(

Teraz sie znow zakorkowalo, i wiecej stania niz jazdy ...

[...]

A gdzie ja bym znalazl 3 chetnych na jazde do pracy.
Ale kartki byly jakie byly, wiec przewaznie stala w garazu :-)

[...]

Maluch malo palil ... ale czy to sie nadaje do porownania ...

J.

Data: 2018-09-11 06:25:11
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 10 września 2018 12:01:44 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

>Rozrzut był duży. W zimie mogło być nawet więcej.
>Mimo wszystko, jak na 60 lat postępu technicznego to efekt mizerny. W >sensie oszczędności paliwa.

Maluch malo palil ... ale czy to sie nadaje do porownania ...

Ja sie przesiadalem z malacza do nowej fiesty.
I po jakims roku czy dwu stwierdzilem ze poza wymiarami halasem i jakoscia ogrzewania reszta jest jaka byla.
Przyspieszenie to samo. Spalanie to samo. Pakownosc, porownywalna.
Oczywiscie porownywalnie na korzysc fiesty ale jakos wielkiego przeskoku nie odczulem.

Roznice odczulem po kolejnych 20-30kkm. fiesta sie nie psula :)

Data: 2018-09-11 16:57:42
Autor: J.F.
Użytkownik  sczygiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:99c698d0-52b0-4c7e-920b-3045933380f5@googlegroups.com...
> [...]

Oczywiscie porownywalnie na korzysc fiesty ale jakos wielkiego przeskoku nie odczulem.

No nie wiem, malucha zawsze uwazalem za wyrob samochodopodobny.
Ani silnika, ani bagaznika, ani wygody ... zdecydowanie nie warto oszczedzac na tym litrze paliwa, szczegolnie ze jak piszesz - nawet tego nie ma :-)

Ale fakt, ze maluch w trasie palil mi 4.5, oszczednym dieslom jakos mniej niz 7 nie chce wyjsc :-)

Roznice odczulem po kolejnych 20-30kkm. fiesta sie nie psula :)

:-)

J.

Data: 2018-09-11 13:12:37
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 11 września 2018 09:58:18 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

> [...]

Ale fakt, ze maluch w trasie palil mi 4.5, oszczednym dieslom jakos mniej niz 7 nie chce wyjsc :-)

eee no, albo nie wylapalem ironii albo ty masz na mysli trase po niemiecku - 180km/h.

Foka o ktorej pisalem tu obok pila 5.5l/100. Jak kiedys chccialem sprawdzic jakie sa jej maksymalne mozliwosci to wypila jakies 7.5 ale jechalem dlugi odcinek 160km/h.

Jej dizel w porownaniu z malaczem jednak pokazal ze mozna lepiej (paliwo tansze, zrywniejszy, pije podobnie a jedzie szybciej).

Ale z drugiej strony auto wieksze ale spalanie to samo. Z pewnej perspektywy (portfelowej) roznicy nie widac :)

Data: 2018-09-11 20:28:22
Autor: Mateusz Viste
On Tue, 11 Sep 2018 13:12:37 -0700, sczygiel wrote:
Ale z drugiej strony auto wieksze ale spalanie to samo. Z pewnej
perspektywy (portfelowej) roznicy nie widac :)

Maluch nówka nieśmigany prosto z fabryki kosztował 100 milionów. Pod zakup Focusa ten portfel chyba jednak musi być z 5x grubszy :)

Mateusz

Data: 2018-09-12 06:37:33
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 11 września 2018 15:28:24 UTC-5 użytkownik Mateusz Viste napisał:
> [...]

Maluch nówka nieśmigany prosto z fabryki kosztował 100 milionów. Pod zakup Focusa ten portfel chyba jednak musi być z 5x grubszy :)

Tyle ze malacza nie kupie. A foka kosztowala mnie 18kpln (4 letnia z przebiegiem 200kkm).
Az tak duzo wiecej od tego malucha nowego nie kosztowal.

No i napisalem ze z pewnej perspektywy, nie w ogolnosci.

Data: 2018-09-15 17:20:02
Autor: J.F.
Systemy automatyki stop/start
Dnia Tue, 11 Sep 2018 13:12:37 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com
napisał(a):
[...]

Nie wiem czy silnik mam uszkodzony, czy but - ale jakos mi diesle duzo
pala. Nawet jak nie ma autostrady i o 180 mozna pomarzyc.

Fakt, ze teraz mam vectre kombi - duze bydle, bardzo duze ...

Foka o ktorej pisalem tu obok pila 5.5l/100. Jak kiedys chccialem sprawdzic jakie sa jej maksymalne mozliwosci to wypila jakies 7.5 ale jechalem dlugi odcinek 160km/h.

A te 5.5 to jadac spokojne 70-80 miedzy tirami ?

J.

Data: 2018-09-12 07:13:35
Autor: Mirek Ptak
W dniu 2018-09-11 o 15:25, sczygiel@gmail.com pisze:
Roznice odczulem po kolejnych 20-30kkm. fiesta sie nie psula:)

Żarty jakieś ;)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2018-09-12 06:35:52
Autor: sczygiel
W dniu środa, 12 września 2018 00:13:36 UTC-5 użytkownik Mirek Ptak napisał:
W dniu 2018-09-11 o 15:25, sczygiel@gmail.com pisze:
> Roznice odczulem po kolejnych 20-30kkm. fiesta sie nie psula:)

Żarty jakieś ;)

Fiesta 2006.
do dzis po 100kkm zrobione tylko lozysko oporowe i akumulator.
Ja tam jestem zadowolony.

W malaczu trzeba bylo jednak wiecej grzebac, choc on nowy nie byl...

Data: 2018-09-12 06:59:26
Autor: Pszemol
"Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote in message news:pna79v$gu2$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2018-09-11 o 15:25, sczygiel@gmail.com pisze:
Roznice odczulem po kolejnych 20-30kkm. fiesta sie nie psula:)

Żarty jakieś ;)

W porównaniu do malucha... :-)))

Data: 2018-09-13 08:14:54
Autor: kk
W dniu 2018-09-12 o 02:14, Pszemol pisze:
"Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> wrote in message news:pn61ou$h9h$1node2.news.atman.pl...
Rozrzut był duży. W zimie mogło być nawet więcej.
Mimo wszystko, jak na 60 lat postępu technicznego to efekt mizerny.
W sensie oszczędności paliwa.

Zamiast zwalać na brak postępu technologicznego wyślij
żonę na kurs doskonalenia jazdy aby ją nauczyli oszczędniej
ruszać z miejsca.

Ale, że ma sama postępem być a nie z postępu korzystać?

Data: 2018-09-12 07:25:32
Autor: JDX
On 2018-09-12 02:12, Pszemol wrote:
[...]
i jak ktoś ma ołowiane buciki to mu auto> będzie palić 8 litrów nawet jak będzie to 3-cylindrowe VW Up.Żeby
tylko 8... Z drugiej strony, hej, do emerytury jeszcze trochę mi brakuje.
Gdy ten cza nadejdzie, to może wtedy będę rozpędzał się przez 10 sekund
do prędkości 35 km/h w terenie zabudowanym, czyli maksymalnej prędkości
przewidzianej dla emerytów w moim pueblo. :-)

Data: 2018-09-12 00:16:45
Autor: przemek.jedrzejczak
Systemy automatyki stop/start
i naga prawda :-)

Der geringere Spritverbrauch bleibt weiter das große Plus der Start-Stopp-Automatik. "Mit einem Passat 2.0 TDI haben wir getestet, wie viel Sprit sich mit der Technik sparen lässt", so Jan Horn. "Dabei kamen wir auf 0,1 Liter pro 100 Kilometer.

ha ha ha cale 0.1 litra ? naprawde ? jestem w szoku :-- -)

Den Artikel "Die Zeitdiebe. Start-Stopp-Systeme im Vergleich" und die Ergebnisse des Tests lesen Sie in der aktuellen Ausgabe 12/2016 von AUTO BILD, die am 24. März 2016 erscheint. AUTO BILD im Internet: www.autobild.de

Data: 2018-09-12 05:33:21
Autor: przemek.jedrzejczak
Systemy automatyki stop/start
-- Kiepsko.

oj tam, lemingi wciagnely cel zostal osiagniety :-)

-- A jakie ma spalanie ten diesel w mieście przy ekonomicznej jeździe?

najlepszy 9 srednie
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/617126.html
najgorszy 5,5 srednie
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/738177.html

Data: 2018-09-12 18:04:16
Autor: Pszemol
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote in message news:aeb58054-ae98-4f70-b375-ef9fc481c435googlegroups.com...
[...]

No to 0,1 od 5,5 to całkiem wyraźna oszczędność: prawie 2%.
Łatwa do zmarnowania, oczywiście, gdy ktoś rusza na wyścigi
spod każdych świateł...

Data: 2018-09-12 13:34:15
Autor: J.F.
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3e9523a0-91a3-45c8-a56b-2ef23edaadf5@googlegroups.com...
[...]

Ale to moze byc 1-2%, czyli z grubsza tyle, ile sie wszyscy spodziewali.

Pytanie tylko czy reszta samochodu na tym bardziej zyskuje czy cierpi.

No i po 100kkm mamy oszczednosci na jakis 500zl, wiec na naprawe rozrusznika u polskiego mechanika starczy :-)

Teraz tylko pytanie, czy powinien byc to prosty timer, czy jakies inteligentne sterowanie polaczone np z kamerą, czy moze prosty przycisk na kierownicy, do wylaczania recznego ...

J.

Data: 2018-09-12 05:17:57
Autor: przemek.jedrzejczak
Systemy automatyki stop/start
-- Pytanie tylko czy reszta samochodu na tym bardziej zyskuje czy cierpi.

ewidentnie zyskuje :-)

-- No i po 100kkm mamy oszczednosci na jakis 500zl, wiec na naprawe rozrusznika u polskiego mechanika starczy :-)

nie masz zadnych oszczednosci, to jest najmniejsza wartosc jaka mogli podac aby nie popasc w absurd :-)

Data: 2018-09-12 23:32:53
Autor: przemek.jedrzejczak
Systemy automatyki stop/start
-- A koszty przestoju?

ale naprawde wierzysz w te 0,1 litra ? dla mnie taka ilosc na 100 km jest kompletnie niewiarygodna, jazda na autostradzie pod wiatr, melepeta na DK ktorej nie da sie wyprzedzic, czy wiekszy ruch na miescie powoduja wieksze odchylki w spalaniu, NIGDY nie osiagnalem dokladnie takiego samego wyniku spalania na 100 km czyli np 6,3l

Data: 2018-09-13 08:25:34
Autor: sczygiel
W dniu czwartek, 13 września 2018 01:32:55 UTC-5 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
[...]

https://www.youtube.com/watch?v=dFImHhNwbJo
Tu gostek tlumaczy co i jak.

W praktyce jest to jakies 4%
Jesli koszt auta startstop jest podobny do zwyklego to te 4% kosztow paliwa moze byc warte schylenia sie.

W skali kraju to jest mniej ale moze warto samochody miejskie w to wyposazyc jesli wytrzymalsze rozruszniki nie wymagaja tyle energii do ich wytworzenia ile oszczedzaja.

No i energia do wytworzenia jest latwiej dostepna niz ta w paliwie.

Ale to raczej niezbyt duze roznice.

W praktyce czy to globalnie czy lokalnie zyski sa niewielkie ale atmosfera przy domach w okolicy skrzyzowan jest raczej sporo lepsza jak auta stoja i nie dymia...

Data: 2018-09-14 12:18:31
Autor: T.
W dniu 2018-09-13 o 17:25, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Według mnie to powinno być tak, że za ponowny rozruch odpowiada koło zamachowe, a nie rozrusznik. A koło napędzane przy hamowaniu - to dość prosty układ mechaniczny, choć moze podobny - elektryczny ma większą sprawność.
Swego czasu byly nawet próby stosowania napędu bezwładnosciowego do samochodów.
chrome-extension://oemmndcbldboiebfnladdacbdfmadadm/http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.baztech-315d0a6c-f8a7-4669-aebd-5e4059c747ad/c/37_Lisowski_Osipowicz_Zastosowanie.pdf

A na krótkie dystanse w miastach wystarczałby samochód na sprężone powietrze.

http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/ekoauto/spr_pow.html

T.

Data: 2018-09-14 03:39:16
Autor: Zenek Kapelinder
Systemy automatyki stop/start
Zaprojektuj i opatentuj rozrusznik do systemu start stop oparty na kole zamachowym. Kupe kasy zarobisz z naciskiem na kupe. Jeszcze kilka lat i gimbaza umrze smiercia naturalna. Po niusach widac ze gimnazja to byl niewypal.

Data: 2018-09-15 10:35:58
Autor: P.B.
Dnia Fri, 14 Sep 2018 03:39:16 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

[...]

Dawno zrobił to Citroen. Hint: dynalto.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2018-09-15 11:03:17
Autor: P.B.
Dnia Sat, 15 Sep 2018 10:35:58 +0200, P.B. napisał(a):

[...]

Sorry pomyłka - myślałem, że kłócicie się o zabudowanie alternatora/silnika
elektrycznego na kole zamachowym. A tu ktoś kombinuje napęd, taki jaki
miałem czterdzieści lat temu w samochodziku-zabawce. Gdzieś widziałem jakieś plany autobusu odzyskującego energię hamowania do
rozpędzania koła zamachowego - takiego z metr, albo dwa średnicy. Nie
pamiętam, gdzie to widziałem, ale mógł to być "Młody Technik" albo
"Tiechnika Maładioży" :) --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2018-09-14 09:53:56
Autor: sczygiel
W dniu piątek, 14 września 2018 05:18:33 UTC-5 użytkownik T. napisał:

> [...]
Swego czasu byly nawet próby stosowania napędu bezwładnosciowego do samochodów.

Od pewnego czasu z pewnym powodzeniem mamy KERS. I dziala calkiem ok.

W praktyce ja nie widze problemu z systemami start/stop.
Jak silnik cieply a rozrusznik uczciwy to bedzie dzialac i bedzie trwale.

Kers zreszta tez niezbyt problematyczny bo to w praktyce dwa sprzegla, pare przelozen i tyle.

Data: 2018-09-15 09:24:10
Autor: kk
W dniu 2018-09-13 o 08:32, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Nie odnosiłewm się do o,1 litra tylko do tego, że koszty napraw to nie tylko rachunek od mechanika ale także koszt przestoju.

Sam start-stop do ograniczenia emisji spalin w korkach jest a nie by kierowcom taniej było.

Czy start-stop jest metodą na wyciąganie pieniędzy? Jest, ale niekoniecznie przez producentów samochodu. Raczej sprzedawców części zamiennych i mechaników.

Data: 2018-09-12 07:04:23
Autor: Pszemol
"JDX" <jdx@onet.pl> wrote in message news:5b98a357$0$625$65785112news.neostrada.pl...
On 2018-09-12 02:12, Pszemol wrote:
[...]
[...]

No ale jeśli jeździsz dynamicznie to lepiej ten cały stop/start wyłączyć,
bo to jest zaoszczędzona kropla w morzu paliwa spalonego.
Nawet oszczędnym autem można jeździć nieoszczędnie i przekreślić
jakiekolwiek zyski z systemów ekonomicznej jazdy.
To jak się zachowuje kierowca za kółkiem i jak manipuluje pedałami
gazu i hamulca ma główne znaczenie przy ilości spalania, większe
niż pojemność skokowa silnika czy też ilość cylindrów lub turbo.
Ja mam 2004 Passata z benzynowym V6 2,8l, 190KM i jestem z baku
paliwa dostać tak różne przebiegi w zależnośći od stylu jazdy że
głowa boli - od 360 mil przy oszczędnej jeździe do 190 i mniej gdy
się nieco gazem pobawię.

Data: 2018-09-13 18:37:05
Autor: kk
On 2018-09-12 02:12, Pszemol wrote:
[...]
[...]

Lepiej bo?

Nawet oszczędnym autem można jeździć nieoszczędnie i przekreślić
jakiekolwiek zyski z systemów ekonomicznej jazdy.

Co to ma do stania?

Data: 2018-09-10 16:37:31
Autor: J.F.
Systemy automatyki stop/start
Użytkownik "Miroo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b965136$0$683$65785112@news.neostrada.pl...
A jak to wygląda w przypadku Solarisów hybrydowych?
Silnik gaśnie na jakieś 5-10 sekund postoju na przystanku i natychmiast po ruszeniu odpala. Na światłach nie gaśnie, chociaż stoi się dłużej ;)

Moze polaczony z drzwiami :-)

Spalinowo elektryczny ? To moze byc o tyle ciekawie, ze doladowuje sobie na swiatlach akumulatory, a potem np przy ruszaniu nie musi czarnego dymu wyrzucac :-)

A na przystankach wylacza, zeby pasazerow nie truc.

Strasznie jestem ciekawy jakie są rzeczywiste "oszczędności" miasta na autobusach hybrydowych, zwłaszcza solarisach.

A miasto sie nie wycwaniło ?
Moze nie kupilo autobusow, tylko usluge dostepnosci/jazdy, i mozna prosto porownac ceny ...

J.

Data: 2018-09-13 08:22:39
Autor: Miroo
W dniu 2018-09-10 o 16:37, J.F. pisze:
[...]

Też tak myślałem, bo tak zawsze działało, ale dziś silnik zgasł w momencie zamykania drzwi. I odpalił sekundę później przy ruszaniu :)
Z górki(!)
Skoro silnik spalinowy odpala natychmiast po ruszeniu - to do czego służy silnik elektryczny? Podejrzewam, że tylko do uzyskania dopłat z UE :(

Pozdrawiam

Data: 2018-09-10 21:42:04
Autor: Lewis
W dniu 2018-09-10 o 04:37, Pszemol pisze:

[...]

Sądzę że największym problem będą tu zaniki ciśnienia oleju ;)
Zatrzymanie silnika, brak ciśnienia, wał opada na dolną półpanewkę podpory wału, film olejowy jest wyciskany na boki i praktycznie nie zostaje go między panewką a wałem nic. Odpalamy 2 obroty wału "na sucho"... No zajebiście ;)

Tak wiem powymyślali panewki sputerowe, cuda na kiju a i tak zanik ciśnienia, to śmierć dla silnika prędzej czy później.

Lewis

Data: 2018-09-11 19:21:29
Autor: Pszemol
"Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message news:pn6hei$vqs$1node1.news.atman.pl...
[...]

E tam na sucho... jakich Ty olejów używasz???

Tak wiem powymyślali panewki sputerowe, cuda na kiju a i tak zanik ciśnienia, to śmierć dla silnika prędzej czy później.

Strachy na lachy...
Wygooglaj sobie ile trzeba silnik kręcić bez oleju (ze zdjętą miską
olejową) aby się wreszcie zatarł... Cierpliwości nie starcza...

Data: 2018-09-12 19:41:15
Autor: Lewis
W dniu 2018-09-12 o 02:21, Pszemol pisze:
[...]

"sucho" taki tłusty nalot bez ciśnienia to już nie film olejowy :)

[...]

Pomnóż to przez 2h codziennych dojazdów do i z pracy średnio start stop co 5min, przez średnio 300dni w roku i przez 5lat ;) Tak wiem właściciel nowego sammochodu pozbędzie się go po 3 latach leasingu ale gdzie ta pierdolona ekologia która sprowadza całą sprawę do produkowania kolejnego pojazdu co 5 lat?

Lewis

Data: 2018-09-12 18:07:41
Autor: Pszemol
"Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message news:pnbj3v$l7q$1node2.news.atman.pl...
[...]

Jak pomnożysz zero przez tysiące codziennych dojazdów
to i tak Ci wyjdzie zero...
A te Twoje dwa obroty wału w silniku który 15 sekund temu
był zalany olejem to jest w praktyce ZERO zużycia. Nie marudź.

Data: 2018-09-13 08:39:43
Autor: J.F.
Dnia Wed, 12 Sep 2018 19:41:15 +0200, Lewis napisał(a):
[...]

Cisnienie nie jest takie znow istotne - dawniej stosowalo sie rozne
smarowniczki bezcisnieniowe - ale to w innych maszynach, nie w
silnikach.

J.

Data: 2018-09-10 23:24:51
Autor: jerzu.xyz
Systemy automatyki stop/start
On Mon, 10 Sep 2018 02:37:24 -0000 (UTC), Pszemol <Pszemol@PolBox.com>
wrote:

... oszczedzaja od 4 do 8% paliwa w ruchu miejskim.

O ile silnik się wyłączy ;) Przy 30+ stopniach na zewnątrz, z włączoną
klimą, przez 20 kilometrów system potrafi zadziałać raz. I to też z
dupy wymysł, bo po 20 sekundach silnik się sam uruchomił. Tak to
działa w i30.

Data: 2018-09-10 23:54:03
Autor: przemek.jedrzejczak
[...]

to raczej nie jest odosobniony przypadek :-) ten system to kolejny z przekretow jakie zafundowal nam przemysl motoryzacyjny aby wypelnic unijne eko normy, pewnie w tescie zalozono ze system odpala sie przy kazdym zatrzymaniu :-)

Data: 2018-09-11 19:19:54
Autor: Pszemol
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote in message news:09465c14-0fed-453c-bc65-61614f98f7b5googlegroups.com...
[...]

Bo silnik się wyłącza gdy *nie jest potrzebny*.
A jeśli napędza klimę to jest potrzebny.
Nie bardzo rozumiem o co więc chodzi?
W listopadzie będzie się wyłączał, zapewniam Cię.
30+ stopni na zewnątrz masz przez 5% roku.
A i to nie każdego roku.

to raczej nie jest odosobniony przypadek :-)

No nie jest.

ten system to kolejny z przekretow jakie zafundowal nam przemysl
motoryzacyjny aby wypelnic unijne eko normy, pewnie w tescie
zalozono ze system odpala sie przy kazdym zatrzymaniu :-)

Pewnie nie. Pewnie założyli że klima tylko przez część roku działa.
A i w lecie, na dłuższej trasie, gdy właczysz recylkulację powietrza
to ochłodzi się w kabinie na tyle że i z klimą motor się wyłączy,
bo klima nie będzie potrzebna jak będzie już w kabinie chłodno.

Data: 2018-09-12 12:15:46
Autor: sirapacz
Systemy automatyki stop/start

30+ stopni na zewnątrz masz przez 5% roku.
A i to nie każdego roku.
nie wiem jak u ciebie, ale u mnie klima pracuje bez przerwy od pierwszych wiosennych podrygów >15 stopni aż do późnych jesiennych. Tak jakby 3/4 roku

Data: 2018-09-12 07:11:18
Autor: Pszemol
"sirapacz" <newsy@sircomp.pl> wrote in message news:pnap0l$bgpl$2portraits.wsisiz.edu.pl...

[...]

Mieszkasz w Egipcie? W Dubaju?

Data: 2018-09-12 05:36:42
Autor: przemek.jedrzejczak
Systemy automatyki stop/start
-- Mieszkasz w Egipcie? W Dubaju?

u mnie klima tez chodzi non stop , jazda na zimny lokiec wyszla z mody jakies 10 late temu :-)

Data: 2018-09-12 15:48:25
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .09.2018 o 14:36 <przemek.jedrzejczak@gmail.com> pisze:

-- Mieszkasz w Egipcie? W Dubaju?

u mnie klima tez chodzi non stop , jazda na zimny lokiec wyszla z mody  jakies 10 late temu :-)

Też mam klimę cały czas na "auto" - ale S/S działa dłużej lub krócej z  zależności od temp. zewnętrznej i zadanej w kabinie. W lecie odpalał mi  auto już po jakiś 40-60s, ostatnimi dniami (gdy było 20-23 st. na  zewnątrz) nie uruchamiał silnika przez całą zmianę świateł. Klima cały  czas ustawiona na 20st.

TG

Data: 2018-09-12 18:09:23
Autor: Pszemol
"Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> wrote in message news:op.zo8dyzl2g01fvfl-259.harvard.local...
[...]

Czyli sprężarka nie będzie się włączać gdy powietrze na zewnątrz 15C.

Data: 2018-09-12 18:08:44
Autor: Pszemol
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote in message news:0671a5de-6467-418c-8ec1-fd4572337ce0googlegroups.com...
-- Mieszkasz w Egipcie? W Dubaju?

u mnie klima tez chodzi non stop ,
jazda na zimny lokiec wyszla z mody jakies 10 late temu :-)

Jaką temperaturę w kabinie ma ktoś ustawioną żeby
mu klima chodziła non-stop gdy na zewnątrz 15C?
Albo 10C? Albo -5C? Bzdury gadacie...

Data: 2018-09-12 22:52:56
Autor: przemek.jedrzejczak
Systemy automatyki stop/start
-- Jaką temperaturę w kabinie ma ktoś ustawioną żeby mu klima chodziła non-stop gdy na zewnątrz 15C? Albo 10C? Albo -5C? Bzdury gadacie...

climatronic wlaczony na ustalona temperature pracuje tak dlugo az ja osiagnie a potem kompensuje zmiany o ile zajdzie taka potrzeba (zmiana naslonecznienia, otwarcie drzwi itp) wiec z definicji nie musi chodzic non stop choc prawdopodobnie wczodzi tylko na nizsze obroty.

https://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyzacja-samochodowa/kompresory-sterowane-zaworem-elektromagnetycznym/

Data: 2018-09-12 20:51:51
Autor: Mateusz Bogusz
W dniu 12.09.2018 o 12:15, sirapacz pisze:
nie wiem jak u ciebie, ale u mnie klima pracuje bez przerwy od pierwszych wiosennych podrygów >15 stopni aż do późnych jesiennych. Tak jakby 3/4 roku

Nie znam się, ale wypowiem się?

1. To że masz "auto" w climatronicu nie znaczy że sprężarka chodzi non-stop.
2. W autach z S/S, między wentylatorem a filtrem kabinowym zakładane są żelowe "patyczki" (wygląda jak paczka parówek), które magazynują ciepło albo zimno od przepływającego powietrza, a potem je oddają przez następne kilkadziesiąt sekund.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-09-12 18:10:36
Autor: Pszemol
"Mateusz Bogusz" <mabakay@o2.pl> wrote in message news:pnbn8i$1ai$1node1.news.atman.pl...
[...]

Otóż to.

[...]

O, fajne, nie wiedziałem tego... Masz może jakieś fotki? Podrzuciłbyś.

Data: 2018-09-13 08:30:58
Autor: J.F.
Dnia Wed, 12 Sep 2018 20:51:51 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):
[...]

A naprawde potrzebne sa ?

Klima spreza i skrapla gaz ... to taki skroplony IMO moze jeszcze
chwile parowac po wylaczeniu sprezarki.

J.

Data: 2018-09-13 00:36:07
Autor: przemek.jedrzejczak
Systemy automatyki stop/start
-- A naprawde potrzebne sa ? Klima spreza i skrapla gaz ... to taki skroplony IMO moze jeszcze chwile parowac po wylaczeniu sprezarki.

w zafirze b byl taki sprytny patent ze jak sie wysiadalo to mozna bylo nacisnac przycisk od klimy i ta oddawala chlodek jeszcze przez pare minut idealne jak trzeba bylo wyskoczyc na chwile. plus dla Opla

Data: 2018-09-14 21:02:21
Autor: Pszemol
[...]

Tego gazu tam bedzie niewiele po wyłączeniu kompresora ciśnienie w całym
układzie sie wyrowna i gorący gaz z kondensora wypcha zimny z parownika.

Data: 2018-09-15 15:12:35
Autor: J.F.
Dnia Fri, 14 Sep 2018 21:02:21 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
[...]

Ja nie o gazie, tylko o cieczy. Jak goracy z kondensora wypchnie ciecz
do parownika, to jeszcze chwile bedzie klima chlodzic.

A po przelaczeniu na obieg wewnetrzny, to sie tak szybko wnetrze nie
nagrzeje ...

J.

Data: 2018-09-15 17:34:03
Autor: jerzu.xyz
Systemy automatyki stop/start
On Sat, 15 Sep 2018 15:12:35 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Ja nie o gazie, tylko o cieczy. Jak goracy z kondensora wypchnie ciecz
do parownika, to jeszcze chwile bedzie klima chlodzic.

Zrób eksperyment. Wyłącz klimę i zobacz jak długo bedzie lecieć zimne
powietrze. Możesz nawet włączyć obieg wewnętrzny.

Data: 2018-09-15 18:30:44
Autor: J.F.
Dnia Sat, 15 Sep 2018 17:34:03 +0200, jerzu.xyz@irc.pl napisał(a):
On Sat, 15 Sep 2018 15:12:35 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

A mowimy tu o ~30s czekaniu na zielone ...

J.

Data: 2018-09-15 12:02:29
Autor: przemek.jedrzejczak
Systemy automatyki stop/start
Już wiem że w tej Vectrze nie masz climatronica ;-) ten mistrzowski patent opla nie pojawił się także w Insignii choć wg użytkowników zapewniał do 10 minut chłodzenia po wyłączeniu silnika.

Also, beim Astra H (oder auch Vectra C) war es so, dass man die "Auto"-Taste betätigen konnte, wenn man das Fahrzeug auch schon abgestellt hatte. Die Restkälte, die von der Fahrt vorher noch in der Anlage war, wurde dann in den Innenraum geleitet. Das Gebläse lief dann so ca. 10 Minuten (zumindest bei meinem Astra). Lediglich wenn man nur ganz kurz unterwegs war, war diese Funktion nicht gegeben. Weil es da eben keine Restkälte im System gab.

Die Funktion war jedoch ganz interessant im Sommer, wenn man mal schnell aus dem Auto raus z.B. was einkaufen musste, was nur paar Minuten gedauert hat. Oder etwa auch an der Tankstelle. Schnell die Taste gedrückt (funktionierte dann auch ohne Zündung) und man hatte es im Innenraum noch schön kühl beim Zurückkehren ins Auto.

Data: 2018-09-15 21:31:52
Autor: J.F.
Systemy automatyki stop/start
Dnia Sat, 15 Sep 2018 12:02:29 -0700 (PDT),
przemek.jedrzejczak@gmail.com napisał(a):

Już wiem że w tej Vectrze nie masz climatronica ;-)

Chyba mam, nie potrafie dojsc do ładu :-)

[...]

Przycisk mam, ale na parkingu nie probowalem.
Sprawdze

[...]

IMO - jak wnetrze jest wychlodzone, to sie znow tak szybko nie
nagrzewa i bez tego systemu.
A nawet jesli nagrzeje, to nie tak mocno i szybko sie schlodzi.

J.

Data: 2018-09-12 17:50:18
Autor: jerzu.xyz
Systemy automatyki stop/start
On Tue, 11 Sep 2018 19:19:54 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
wrote:

Bo silnik się wyłącza gdy *nie jest potrzebny*.
A jeśli napędza klimę to jest potrzebny.

To po kiego walca się wyłącza, żeby po 20 sekundach się załączyć? A
jak ustwisz klimę na low to wcale się nie wyłącza.

W listopadzie będzie się wyłączał, zapewniam Cię.

Jesteś pewien? A ogrzewanie? To nie jest tak proste jak Ci się wydaje.

Pewnym rozwiązaniem są sprężarki napędzane elektrycznie, jak w
hybrydzie. Tylko prądu może szybko zabraknąć na wszystko. Całe
szczęście że system SS da się deaktywować. Jeszcze się da.

Data: 2018-09-12 18:13:10
Autor: Pszemol
wrote:

Bo silnik się wyłącza gdy *nie jest potrzebny*.
A jeśli napędza klimę to jest potrzebny.

To po kiego walca się wyłącza, żeby po 20 sekundach się załączyć?

Aby oszczędzić paliwo.

A jak ustwisz klimę na low to wcale się nie wyłącza.

No bo wtedy potrzebujesz silnika do jej pracy, w czym rzecz?
Długo jeździsz z klimą na "LOW"? Lubisz lodówkę czy masz
po prostu klimę zje&&ną i musi pracować na okrągło aby
ochłodzić kabinę o 3C?

W listopadzie będzie się wyłączał, zapewniam Cię.

Jesteś pewien? A ogrzewanie? To nie jest tak proste jak Ci się wydaje.

Ależ jest - ogrzewanie nie znika jak wyłączysz silnik na 20 sekund.
Chłodnica gorąca, nagrzewnica wciąż gorąca - nie ma obawy...

Pewnym rozwiązaniem są sprężarki napędzane elektrycznie, jak w
hybrydzie. Tylko prądu może szybko zabraknąć na wszystko. Całe
szczęście że system SS da się deaktywować. Jeszcze się da.

Przeważnie nie ma takiej potrzeby.

Data: 2018-09-13 18:46:58
Autor: kk
W dniu 2018-09-12 o 02:19, Pszemol pisze:
[...]

Stojący samochód nie jest owiewany przez pęd powietrza i nagrzewa się. Klima nie wyrabia to jak miałaby się jeszcze wyłączyć.

Systemy automatyki stop/start