Data: 2018-09-10 02:37:24 | |
Autor: Pszemol | |
Systemy automatyki stop/start | |
.... oszczedzaja od 4 do 8% paliwa w ruchu miejskim. Aby wystartowac samochod z silnikiem 1.5litra i 4cylindry potrzeba tyle benzyny co spala on na wolnych obrotach w zaledwie 7 sekund. https://youtu.be/dFImHhNwbJo |
|
Data: 2018-09-10 10:52:50 | |
Autor: cyklista | |
Systemy automatyki stop/start | |
Pszemol pisze:
ale nie samą benzyną samochód żyje ile wtedy się skraca żywotność pozostałych elementów samochodu? jak to wychodzi w bilansie kosztowym i ekologicznym? |
|
Data: 2018-09-10 11:06:56 | |
Autor: J.F. | |
Systemy automatyki stop/start | |
Użytkownik "cyklista" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b9630ef$0$604$65785112@news.neostrada.pl...
Pszemol pisze: ... oszczedzaja od 4 do 8% paliwa w ruchu miejskim. ale nie samą benzyną samochód żyje Bendix, tulejki i szczotki rozrusznika cierpia - czyli naprawa na godzine, w przyszlosci 200zl. Bardziej moze wk* drobne opoznienie w ruszaniu - a za toba 5 samochodow smrodzi przez sekunde wiecej, a szosty przez 100s :-) J. |
|
Data: 2018-09-10 02:57:26 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Systemy automatyki stop/start | |
-- Bendix, tulejki i szczotki rozrusznika cierpia - czyli naprawa na godzine, w przyszlosci 200zl.
regeneracja ukladu w 4 letnim VW to w ASO 1400 pln do tego znajomy wybulil na nowy akumulator (AGM) ponad tysiaka bo podobno system juz dlugo szwankowal i aku padl :-) -- Bardziej moze wk* drobne opoznienie w ruszaniu - a za toba 5 samochodow smrodzi przez sekunde wiecej, a szosty przez 100s :-) dla diesli to teoretycznie 3-5% przy czym bardzo chcialbym zobaczyc te testy bo ostatnio wiarygodnosc przemyslu samochodowaego spadla :-) jak wyjdzie realnie 2% to bym sie nie zdziwil ... |
|
Data: 2018-09-10 11:59:59 | |
Autor: Budzik | |
Systemy automatyki stop/start | |
Użytkownik przemek.jedrzejczak@gmail.com ...
regeneracja ukladu w 4 letnim VW to w ASO 1400 pln jak znajomy lubi byc w rogi walony... Ja płaciłem ostatnio 150 zł za regeneracje rozrusznika. Niechby kosztowało 200 zakładając ze inzynier przewidział ze rozrusznik do auta z start stop musi byc mocniejszy i go troche lepiej zaprojektował... 1400zł... ROTFL... to nie jest technologia kosmiczna... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy dopisał mu humorek zamiast escape wcisnął enter i rozjebał World Trade Center. |
|
Data: 2018-09-11 19:10:02 | |
Autor: Pszemol | |
Systemy automatyki stop/start | |
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA95986DC367F4budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
Użytkownik przemek.jedrzejczak@gmail.com ... Zaprojektował go tak, aby nie wymagał regeneracji. |
|
Data: 2018-09-11 19:21:12 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Systemy automatyki stop/start | |
Raczej tak zaprojektowal zeby nie dalo sie go zregenerowac. Maglownice ze wspomaganiem sa stworzone zeby je regenerowac. Proste szlifowanie listwy i prowadnic, nadwymiarowe lozyska slizgowe, nadwymiarowe uszczelki. Ale konstruktor nie przewidzial regeneracji bo ze strony w ktora mozna wyjac bebechy jest zabezpieczenie uniemozliwiajace rozebranie. Oczywiscie mechanicy obeszli to zabezpieczenie, rozbieraja i regeneruja. Jak sie okazalo ze da sie rozebrac to pojawili sie producenci nadwymiarowych czesci. Nie mozna bylo od razu zaprojektowac tak zeby dalo sie zregenerowac? Co do rozrusznika w systemie start stop. Niektore samochody maja normalny rozrusznik sluzacy do odpalania na zimno. I dodatkowy do odpalania na cieplo. Ten drugi to odpowiednio spreparowany alternator robiacy w czasie cieplego rozruchu za trojfazowy silnik elektryczny. System z odpalaniem pradnica jest stary. Mial go samochod P70 wyposazony w pradnico rozrusznik.
|
|
Data: 2018-09-12 02:39:20 | |
Autor: Pszemol | |
Systemy automatyki stop/start | |
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
Raczej tak zaprojektowal zeby nie dalo sie go zregenerowac. Maglownice ze Zamykasz drzwi na klucz. A złodziej czasem i tak drzwi otworzy. Nie lepiej byłoby nie zamykać? Co do rozrusznika w systemie start stop. Niektore samochody maja normalny No widzisz czyli mądrale z tych inżynierów. System z odpalaniem pradnica jest stary. Mial go samochod P70 wyposazonyStary ale jary. |
|
Data: 2018-09-11 20:17:16 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Systemy automatyki stop/start | |
Byly kraje gdzie ludzie drzwi nie zamykali. W Norwegii zwyczaj zamykania domow i nie zostawiania kluczykow w otwartych samochodach zniknal stosunkowo niedawno. Byly czasy ze w samochodzie byly dwa wskazniki. Jeden pokazywal jak szybko sie jedzie a drugi ile jeszcze jest paliwa. W trabancie poszli na calosc i nie bylo wskaznika paliwa.
|
|
Data: 2018-09-12 06:58:59 | |
Autor: Pszemol | |
Systemy automatyki stop/start | |
"Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> wrote in message news:7901aaf0-faa8-4bc0-82c1-40aa7504f4b2googlegroups.com...
Byly kraje gdzie ludzie drzwi nie zamykali. W Norwegii zwyczaj zamykania domow i nie zostawiania kluczykow w otwartych samochodach zniknal stosunkowo niedawno. Byly czasy ze w samochodzie byly dwa wskazniki. Jeden pokazywal jak szybko sie jedzie a drugi ile jeszcze jest paliwa. W trabancie poszli na calosc i nie bylo wskaznika paliwa. No i co z tego?? |
|
Data: 2018-09-13 07:42:23 | |
Autor: kk | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu 2018-09-12 o 04:39, Pszemol pisze:
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote: W Twizy drzwi są tylko po to by nas nie ochlapywały samochody jadące obok |
|
Data: 2018-09-10 12:13:08 | |
Autor: J.F. | |
Systemy automatyki stop/start | |
Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8132cf06-bdcb-455b-9cf2-73c5e4d8b89d@googlegroups.com...
-- Bendix, tulejki i szczotki rozrusznika cierpia - czyli naprawa nagodzine, w przyszlosci 200zl. regeneracja ukladu w 4 letnim VW to w ASO 1400 pln do tego znajomy wybulil na nowy akumulator (AGM) ponad tysiaka bo podobno system juz dlugo szwankowal i aku padl :-) ALe czemu pojechal do ASO ? :-) -- Bardziej moze wk* drobne opoznienie w ruszaniu - a za toba 5 samochodow smrodzi przez sekunde wiecej, a szosty przez 100s :-) dla diesli to teoretycznie 3-5% przy czym bardzo chcialbym zobaczyc te testy bo ostatnio wiarygodnosc przemyslu samochodowaego spadla :-) jak wyjdzie realnie 2% to bym sie nie zdziwil ... Moja vectra na swiatlach pali jakies 1.1-1.4l/h. a przy 50km/h to pali bardzo niewiele w/g komputera, wiec oszczednosc po miescie moglaby byc spora. Tylko moj but jest nieoszczedny z natury :-) Do tego dochodzi kwestia rozgrzania katalizatora - czy przez wychlodzenie on nie wypuszcza wiecej trucizn ? I filtra DPF ... J. |
|
Data: 2018-09-11 19:08:50 | |
Autor: Pszemol | |
Systemy automatyki stop/start | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:5b96344e$0$616$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "cyklista" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b9630ef$0$604$65785112@news.neostrada.pl... Nikt Cię nie namawia przecież abyś w ten sposób gasił na światłach Fiata 125p z lat 80tych. Mowa o autach zaprojektowanych do tego. Bardziej moze wk* drobne opoznienie w ruszaniu - a za toba 5 samochodow smrodzi przez sekunde wiecej, a szosty przez 100s :-) Nie ma żadnego opóźnienia. Auto startuje w czasie który potrzebujesz aby zdjąć nogę z pedału hamulca i przesunąć ją na pedał gazu. Nigdy nie jeździłeś takim autem? |
|
Data: 2018-09-13 08:12:55 | |
Autor: kk | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu 2018-09-12 o 02:08, Pszemol pisze:
To w korku stoi się z nogą na hamulcu? |
|
Data: 2018-09-13 09:20:19 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu 2018-09-13 o 08:12, kk pisze:
Automat. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2018-09-14 05:06:41 | |
Autor: Piotrek Paradysz | |
Systemy automatyki stop/start | |
Niekoniecznie
|
|
Data: 2018-09-16 13:14:18 | |
Autor: Axel | |
Systemy automatyki stop/start | |
"Piotrek Paradysz" wrote in message news:603aaf6c-51f7-4cfd-9372-5195c40adc30googlegroups.com... Niekoniecznie W samochodach z ręczną skrzynią silnik wyłącza się, kiedy puści się pedał sprzęgła. A włącza, kiedy się sprzęgło naciśnie, więc nie ma żadnego opóźnienia. -- Axel |
|
Data: 2018-09-17 16:58:38 | |
Autor: Cavallino | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu 16-09-2018 o 13:14, Axel pisze:
Nie zawsze to tak działa. Czasem wyłącza się akurat gdy chcesz ruszyć ze skrzyżowania, więc stoisz jak ćwok kilka sekund dodatkowych na środku..... |
|
Data: 2018-10-01 17:41:08 | |
Autor: | |
Systemy automatyki stop/start | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pnofer$j0h$1@node1.news.atman.pl... W dniu 16-09-2018 o 13:14, Axel pisze:
Nie zawsze to tak działa. SEKUND? Ty jednak jestes wiekszy debil jak o tobie pisza. |
|
Data: 2018-09-30 14:59:44 | |
Autor: Budzik | |
Systemy automatyki stop/start | |
Użytkownik kk kk@op.pl ...
Bardziej moze wk* drobne opoznienie w ruszaniu - a za toba 5 samochodow smrodzi przez sekunde wiecej, a szosty przez 100s :-) Jak sie w korku nie stoi z noga na hamulcu to predzej czy pozniej zagapisz sie i pukniesz kogos przed lub za soba... No chyba ze za kazdymrazem reczny zaciagasz... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze, to znaczy, że coś przeoczyłeś." Ed Murphy |
|
Data: 2018-10-02 00:18:53 | |
Autor: LordBluzg(R) | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu 2018-09-30 o 02:15, Pszemol pisze:
"kk" <kk@op.pl> wrote in message news:pncv58$6tb$1news.icm.edu.pl... Ja wrzucam na N. Mniej pali bo nie "ciągnie". Nie zawsze ale jak wyliczam że to będzie <3 min to N. Hamulec swoją drogą. Nie włączam na P bo białe światła (jak przelatujesz przez R) się zapalają i nie chcę być widocznym "dusigroszem" :] -- LordBluzg(R) ?Sukces WOŚP klęską PiS? |
|
Data: 2018-10-02 10:27:56 | |
Autor: kosmos | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu 2018-10-02 o 00:18, LordBluzg(R) pisze:
Ja wrzucam na N. Mniej pali bo nie "ciągnie". Nie zawsze ale jak wyliczam że to będzie <3 min to N. Hamulec swoją drogą. Nie włączam na P bo białe światła (jak przelatujesz przez R) się zapalają i nie chcę być widocznym "dusigroszem" :] A nie jest przypadkiem tak, że zwiększa to (dłuższa praca na N) zużycie skrzyni? Słyszałem parokrotnie, że przy N skrzynia nie ma właściwego smarowania, ale tak naprawdę nie mam pewności co o tym myśleć... Wiesz może coś konkretnego (jakaś "oficjalna" wiedza) na ten temat? |
|
Data: 2018-09-11 19:07:25 | |
Autor: Pszemol | |
Systemy automatyki stop/start | |
"cyklista" <cyklista@konto.pl> wrote in message news:5b9630ef$0$604$65785112news.neostrada.pl...
Pszemol pisze: Samochody nie są projektowane przez idiotów tylko przez inżynierów. Jeśli są zaprojektowane do częstego startu i stopu to nie używa się w nich tradycyjnego startera przewidzianego do odpalania 2-3 razy dziennie tylko zupełnie innej, wytrzymalszej konstrukcji. Również silnik jest zaprojektowany aby ułatwić ciepły start. |
|
Data: 2018-09-12 09:15:45 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Systemy automatyki stop/start | |
Tue, 11 Sep 2018 19:07:25 -0500, w <pn9lbt$qaa$1@dont-email.me>, "Pszemol"
<Pszemol@PolBox.com> napisał(-a): Samochody nie są projektowane przez idiotów tylko :DD |
|
Data: 2018-09-12 06:56:27 | |
Autor: Pszemol | |
Systemy automatyki stop/start | |
<radekp@konto.pl> wrote in message news:t8fhpd9imggfh9km3hlrp2g27rf0pkmgsl4ax.com...
Tue, 11 Sep 2018 19:07:25 -0500, w <pn9lbt$qaa$1@dont-email.me>, "Pszemol" No Radku, wybacz, ale chyba nie sądzisz że jakikolwiek sukces produktu przez długie lata u klienta mógłby być możliwy gdyby amatorzy je projektowali bez pasji? Tak myślą ludzie którzy sami wykształcenia nie mają i mają wstręt do szkoły. |
|
Data: 2018-09-12 15:35:19 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Systemy automatyki stop/start | |
Wed, 12 Sep 2018 06:56:27 -0500, w <pnautb$qdr$1@dont-email.me>, "Pszemol"
<Pszemol@PolBox.com> napisał(-a): <radekp@konto.pl> wrote in message news:t8fhpd9imggfh9km3hlrp2g27rf0pkmgsl4ax.com... Księgowi. |
|
Data: 2018-09-12 18:02:02 | |
Autor: Pszemol | |
Systemy automatyki stop/start | |
<radekp@konto.pl> wrote in message news:bg5ipdhfepc6q61fci0g6lvao876thab4q4ax.com...
Wed, 12 Sep 2018 06:56:27 -0500, w <pnautb$qdr$1@dont-email.me>, "Pszemol" Co księgowi? Bez inżynierów księgowi samochodów nie wymyślą. |
|
Data: 2018-09-15 16:47:43 | |
Autor: kk | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu 2018-09-13 o 01:02, Pszemol pisze:
<radekp@konto.pl> wrote in message news:bg5ipdhfepc6q61fci0g6lvao876thab4q4ax.com... Księgowi wymyślą co inżynierowie mają zaprojektować? |
|
Data: 2018-09-12 15:49:25 | |
Autor: Marek | |
Systemy automatyki stop/start | |
On Tue, 11 Sep 2018 19:07:25 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Samochody nie są projektowane przez idiotów tylko Chyba sobie kpiny robisz. -- Marek |
|
Data: 2018-09-12 17:33:48 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Systemy automatyki stop/start | |
Wed, 12 Sep 2018 15:49:25 +0200, w
<almarsoft.8879624279036595519@news.neostrada.pl>, Marek <fake@fakeemail.com> napisał(-a): On Tue, 11 Sep 2018 19:07:25 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote: Nie, on w to wierzy. To dziecko korporacji. |
|
Data: 2018-09-12 20:28:48 | |
Autor: Pszemol | |
Systemy automatyki stop/start | |
radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:
Wed, 12 Sep 2018 15:49:25 +0200, w Może dlatego że sam w dużej firmie projektowej pracuje a kolega inżynier pracuje w biurze projektowym Forda? |
|
Data: 2018-09-12 22:57:52 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Systemy automatyki stop/start | |
Wed, 12 Sep 2018 20:28:48 -0000 (UTC), w <pnbsu0$9h8$1@dont-email.me>, Pszemol
<Pszemol@PolBox.com> napisał(-a): radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote: No i właśnie dlatego wierzysz. |
|
Data: 2018-09-15 16:49:55 | |
Autor: kk | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu 2018-09-13 o 01:02, Pszemol pisze:
<radekp@konto.pl> wrote in message news:2evipd52k0fc4lc17fubqomtf42j6g6dmv4ax.com... Nie zauważyłeś w tej swojej korporacji kto Ci cele wyznacza? |
|
Data: 2018-10-01 20:20:33 | |
Autor: Jarek | |
Systemy automatyki stop/start | |
Samochody nie są projektowane przez idiotów tylko Dobre :) |
|
Data: 2018-09-10 11:59:59 | |
Autor: Budzik | |
Systemy automatyki stop/start | |
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...
... oszczedzaja od 4 do 8% paliwa w ruchu miejskim. Nie uwierze dopóki nie zobacze... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter" Karol Irzykowski |
|
Data: 2018-09-10 05:21:54 | |
Autor: zbigniewgotkiewicz | |
Systemy automatyki stop/start | |
Co do czasu rozruchu to silnik odpala u mnie w trakcie normalnego wciskania sprzęgła. Co do oszczędności to też mam spore wątpliwości. Kresy licznik czasu gdy silnik nie pracuje. Są to z reguły jakieś sekundy.
|
|
Data: 2018-09-10 05:33:46 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Systemy automatyki stop/start | |
jezdzilem Passatem B7 i nie zauwazylem wzrostu zuzycia paliwa po wylaczeniu tego systemu, podejrzewam ze warunki testowe mocno odbiegaja od realnych czyli krotko mowiac madafaki znow oszukuja :-)
ps ten system powstal glownie po to aby spelnic normy ekologiczne, teoretycznie wiec dziala jak zakladano |
|
Data: 2018-09-11 19:24:58 | |
Autor: Pszemol | |
Systemy automatyki stop/start | |
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote in message news:c7a11146-45e4-4783-9eed-22e9b6053a56googlegroups.com...
jezdzilem Passatem B7 i nie zauwazylem wzrostu zuzycia paliwa po wylaczeniu tego systemu, podejrzewam ze warunki testowe mocno odbiegaja od realnych czyli krotko mowiac madafaki znow oszukuja :-) Masz rację. Warunki testowe nie brały pod uwagę Twojej ołowianej prawej stopy. ps ten system powstal glownie po to aby spelnic normy ekologiczne, teoretycznie wiec dziala jak zakladano W praktyce też działa, jak się wie jak ekonomicznie jeździć autem. Jeśli spalasz 2x więcej niż powinieneś bo masz ołowianego buta to te 4-8% nie zauważysz nawet. To tak jakbyś z 20 kg nadwagą z rowera usunął pompkę i komplet kluczy aby zmniejszyć jego wagę co by Ci się lepiej pod górkę pedałowało... sorry, nie zauważysz różnicy. A kolarze zawodowi zauważą. |
|
Data: 2018-09-12 00:13:12 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Systemy automatyki stop/start | |
-- Masz rację. Warunki testowe nie brały pod uwagę Twojej ołowianej prawej stopy.
to dziwne bo raczej mieszcze sie w czolowce stawki: https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/456-Passat.html?fueltype=1&fuelsort=1&constyear_s=2012&constyear_e=2013&power_s=140&power_e=140&gearing=4&powerunit=2 6,5 litra to spalanie Hansow z wlaczonym systemem a ja zazwyczaj mieszcze sie w 6-ciu litrach -- W praktyce też działa, jak się wie jak ekonomicznie jeździć autem. Jeśli spalasz 2x więcej niż powinieneś bo masz ołowianego buta to te 4-8% nie zauważysz nawet. caly czas podajesz dane dla silnika benzynowego, dla tdi ta roznica nie jest mierzalna |
|
Data: 2018-09-12 05:49:12 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Systemy automatyki stop/start | |
-- Spalanie na biegu jałowym mniejsze na godzine to i oszczędności
z wyłączenia biegu jałowego będą mniejsze. nie boj sie napisac: 0,1 litra ON na 100 km i to w niemieckim czasopismie, realnie zero albo nawet spalanie bedzie wieksze :-) |
|
Data: 2018-09-12 15:50:41 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu .09.2018 o 14:49 <przemek.jedrzejczak@gmail.com> pisze:
-- Spalanie na biegu jałowym mniejsze na godzine to i oszczędności U mnie (ciężki suw, 185KM) spalanie z aktywnym S/S jest mniejsze i jakieś 0,2l/100km TG |
|
Data: 2018-09-12 20:44:14 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu 12.09.2018 o 15:50, Tomasz Gorbaczuk pisze:
U mnie (ciężki suw, 185KM) spalanie z aktywnym S/S jest mniejsze i jakieś 0,2l/100km Sąsiad ma Dacie Sandero i też przy mnie nazwał ją "ciężkim suwem" :-P 0,2l/100km? To już trzeba było LPG założyć, to co najmniej 20x razy tyle by oszczędził. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2018-09-12 18:05:42 | |
Autor: Pszemol | |
Systemy automatyki stop/start | |
"Mateusz Bogusz" <mabakay@o2.pl> wrote in message news:pnbmq9$10d$1node1.news.atman.pl...
W dniu 12.09.2018 o 15:50, Tomasz Gorbaczuk pisze: Ale do parkingu nie mógł wjechać tego czy innego... nie, dziękuję. |
|
Data: 2018-09-13 21:25:11 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu 13.09.2018 o 01:05, Pszemol pisze:
Ale do parkingu nie mógł wjechać tego czy innego... nie, dziękuję. Te znaki to jakoś zauważają tylko Ci co nie mają LPG. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2018-09-15 09:33:20 | |
Autor: kk | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu 2018-09-13 o 21:25, Mateusz Bogusz pisze:
W dniu 13.09.2018 o 01:05, Pszemol pisze: Dokładnie. Jeszcze niedawno miałem samochód z LPG. Nie mam bo: - mam ostatnio do pracy 3,5km a nie 35 - wkurza mnie koło zapasowe w bagażniku - tankowanie gazu jest kłopotliwsze niż benzyny Ograniczeń w parkowaniu w ogóle nie rozpatruję. |
|
Data: 2018-10-02 00:13:38 | |
Autor: kk | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu 2018-09-30 o 02:19, Pszemol pisze:
"kk" <kk@op.pl> wrote in message news:pnick4$bjt$1news.icm.edu.pl... Bo nie jestem Pszemolem :-) |
|
Data: 2018-09-12 21:23:42 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu .09.2018 o 20:44 Mateusz Bogusz <mabakay@o2.pl> pisze:
W dniu 12.09.2018 o 15:50, Tomasz Gorbaczuk pisze:Kia Sorento III 1900kg 0,2l/100km? To już trzeba było LPG założyć, to co najmniej 20x razy tyle by oszczędził.do diesla? TG |
|
Data: 2018-09-12 12:35:02 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Systemy automatyki stop/start | |
Sa instalacje lpg do silnikow wysokopreznych.
|
|
Data: 2018-09-12 21:47:44 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu .09.2018 o 21:35 Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> pisze:
Sa instalacje lpg do silnikow wysokopreznych. Znasz kogoś kto sobie założył lpg do diesla? TG |
|
Data: 2018-09-12 13:12:05 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Systemy automatyki stop/start | |
Jak nie znam to znaczy ze takich instalacji nie ma?
|
|
Data: 2018-09-13 10:45:24 | |
Autor: T. | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu 2018-09-12 o 21:23, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .09.2018 o 20:44 Mateusz Bogusz <mabakay@o2.pl> pisze: https://www.motofakty.pl/artykul/diesel-na-lpg-komu-taka-instalacja-gazowa-sie-oplaca-poradnik.html T. |
|
Data: 2018-09-12 18:05:01 | |
Autor: Pszemol | |
Systemy automatyki stop/start | |
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote in message news:ebb8cb92-726c-468c-b567-e5b81937dfaagooglegroups.com...
-- Spalanie na biegu jałowym mniejsze na godzine to i oszczędności 0,1 litra przy spalaniu 5,5 to prawie 2% oszczędności. |
|
Data: 2018-09-12 22:37:28 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Systemy automatyki stop/start | |
-- 0,1 litra przy spalaniu 5,5 to prawie 2% oszczędności.
o to dziwne bo ktos napisal: Pszemol 10 wrz .... oszczedzaja od 4 do 8% paliwa w ruchu miejskim. zapomniales tylko dodac ze dotyczy to benzyny ze spalaniem 11-15l :-) |
|
Data: 2018-09-15 09:35:23 | |
Autor: kk | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu 2018-09-13 o 01:05, Pszemol pisze:
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote in message news:ebb8cb92-726c-468c-b567-e5b81937dfaagooglegroups.com... No i właśnie, mnie 10 nie przekonuje a Ty o 2 |
|
Data: 2018-09-12 07:10:46 | |
Autor: Pszemol | |
Systemy automatyki stop/start | |
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote in message news:8c3675c3-5f48-4574-8a83-13b5744fcc7agooglegroups.com...
-- Masz rację. Warunki testowe nie brały pod uwagę Twojej ołowianej prawej Spalanie na biegu jałowym mniejsze na godzine to i oszczędności z wyłączenia biegu jałowego będą mniejsze. I świat na dieslach się nie kończy Przemku - ja ma w domu dwa benzynowe V6: 2004 Passat 2,8L i 2007 Acura TL-S 3,5L. Oba niestety nieprzystosowane do start/stop ale różnica spalania w obu autach przy jeździe dynamicznej i oszczędnej sięga wskaźnika 2X. |
|
Data: 2018-09-10 12:35:34 | |
Autor: Jacek | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu 10.09.2018 o 04:37, Pszemol pisze:
No nie wiem. Czy te wszystkie eko-srekologiczne wynalazki dają rzeczywisty efekt? Jakby doliczyć ujemne skutki wywołane częstym gaszeniem i zapalaniem silnika to pewnie okaże się, że oszczędzamy 4-8% paliwa, a tracimy tyle a tyle na trwałości podzespołów i w końcu takie auto więcej generuje uciążliwości dla środowiska, niż bez tego start-stop. Ja tu widzę analogię do likwidacji poczciwych żarówek wolframowych. LED i świetlówki miały być takie trwałe i takie świetnie, a nie są. Poza tym samo zużycie paliwa tych nowych aut też mnie jakoś nie napawa optymizmem. Żona kupiła auto z downsizingowym silnikiem 1,2 120 KM i żre on na dojazdach dom-praca-zakupy-itd powyżej 8 litrów. Jak zaczynałem moją przygodę z motoryzacją, to syrena też tyle paliła a te dwa pojazdy dzieli 60 lat postępu technicznego. Jacek |
|
Data: 2018-09-10 11:59:59 | |
Autor: Budzik | |
Systemy automatyki stop/start | |
Użytkownik Jacek krystian.mazurek@alektum.com ...
Żona kupiła auto z downsizingowym silnikiem 1,2 120 KM i żre on na dojazdach dom-praca-zakupy-itd powyżej 8 litrów. Jak Ja obserwuje te zmiany na przykładzie busów: kiedys mercedes 207D palił jakies 9l/100 (oczywiście jak sie jechało nim plus minus 90 na godzine, wyzej zaczynał się robic wir w silniku) Dzis podobnej wielkosci master z silnikiem 2,3 pali w trasie jakies 7,3litra przy podobnych predkosciach. Tyle ze master jest zdecydowanie zwawszy. Wiec jakis postep jest. Ale: 207 kupilismy w roku 1990 w stanie agonalnym, zrobilismy remont silnika i następnie auto przejechało ponad milion kilometrów...i jeszcze poszło do ludzi... Mam watpliwości, czy którykolwiek z dzisiejszych busów byłby w stanie przezyć takie przebiegi... Do tej 207D kupilismy kiedys zapasowa skrzynie biegów - nigdy sie nie przydała. W masterach skrzynie po prostu padaja. Padały w poprzednim modelu, padaja i w tym nowszym. Co 100kkm proflaktycznie wymienia sie w nich olej... W ducato to samo - 400kkm i skrzynia buczy i pewnie niedługo bedzie trzeba wymieniac... W 207D nigdy o zadnej wymianie wtrysków nie było mowy. W ducato 2012 wymiana po maks 300-400kkm... Koszt to dobrych kilka tysi. Itp. itd... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor, written by a 2bit company, that can't stand 1bit of competition. |
|
Data: 2018-09-10 23:27:57 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Systemy automatyki stop/start | |
On 10 Sep 2018 11:59:59 GMT, Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote: W masterach skrzynie po prostu padaja. Padały w poprzednim modelu, padaja i w tym nowszym. Co 100kkm proflaktycznie wymienia sie w nich olej... U mnie ponad 530 tys przejchane i nie padła. Olej wymieniany był chyba przy 300 tys. km. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2018-09-11 11:59:56 | |
Autor: Budzik | |
Systemy automatyki stop/start | |
Użytkownik jerzu.xyz@irc.pl ...
Wiec moze nie pada w 100% egzemplarzy ale padają...W masterach skrzynie po prostu padaja. Padały w poprzednim modelu, Do wspomnianego mercedesa 207D jeszcze ci daleko bo przypominam: kupiony jako trup, zrobiony silnik i milion ponad klepniete. A skrzynia jak działała tak dzialała. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem można jeść w miejscu publicznym ;-)" DooMiniK: "A alkohol w czekoladkach czy w butelce obok? ;]" |
|
Data: 2018-09-11 05:37:16 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Systemy automatyki stop/start | |
Skrzynie nie padaja w tych samochodach co jak napisali ze mozna zapakowa tone to nie woza czterech ton tylko do tony.
|
|
Data: 2018-09-12 03:59:54 | |
Autor: Budzik | |
Systemy automatyki stop/start | |
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...
Skrzynie nie padaja w tych samochodach co jak napisali ze moznaPierdolisz :) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo milczysz." Nina Liedtke |
|
Data: 2018-09-12 12:12:41 | |
Autor: sirapacz | |
Systemy automatyki stop/start | |
Skrzynie nie padaja w tych samochodach co jak napisali ze moznaPierdolisz :) pakujesz 4? :D |
|
Data: 2018-09-12 11:59:54 | |
Autor: Budzik | |
Systemy automatyki stop/start | |
Użytkownik sirapacz newsy@sircomp.pl ...
hihihihipakujesz 4? :DSkrzynie nie padaja w tych samochodach co jak napisali ze moznaPierdolisz :) Dokładnie odwrotnie, ciągle jezdze z ładunkiem do 200kg max. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Jaki jest szczyt odwagi??? Chodzić w turbanie na Manhatanie :-)) |
|
Data: 2018-09-10 13:51:11 | |
Autor: J.F. | |
Systemy automatyki stop/start | |
Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pn5hdo$1np$1@node2.news.atman.pl...
Poza tym samo zużycie paliwa tych nowych aut też mnie jakoś nie napawa optymizmem. Żona kupiła auto z downsizingowym silnikiem 1,2 120 KM i żre on na dojazdach dom-praca-zakupy-itd powyżej 8 litrów. Jak zaczynałem moją przygodę z motoryzacją, to syrena też tyle paliła a te dwa pojazdy dzieli 60 lat postępu technicznego. Tylko ze Syrena nie miala 120KM. I nie wazyla 1300kg, ja tez bylem ze 40 lzejszy :-( Co do sensownosci tych 120KM to by mozna podyskutowac, ale ja akurat lubie dynamiczne auta. Tylko ze one po miescie pala duzo, ale czy to ich wina ? :-) Syrena ... czy ona nie palila co najmniej 10/100 ? J. |
|
Data: 2018-09-10 17:14:36 | |
Autor: Jacek | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu 10.09.2018 o 13:51, J.F. pisze:
Tylko ze Syrena nie miala 120KM.Według instrukcji miała koni 40, ale funkcję dojazdu dom-praca-zakupy czy coś podobnego na krótkich trasach spełniała identycznie. I nie wazyla 1300kg, ja tez bylem ze 40 lzejszy :-(Według tej samej instrukcji ważyła 850 kg pusta bez płynów, ale z kolei z racji mniejszej ilości samochodów rzadko kiedy jechała nią jedna osoba. Przeważnie 3-4 i do tego jakiś ladunek. Teraz żona jeździ solo, czyli mamy 1100 kg samochodu plus jakieś 80 kg kobiety (z torebką i reklamówką zakupów). Wychodzi na to samo. Rozrzut był duży. W zimie mogło być nawet więcej. Mimo wszystko, jak na 60 lat postępu technicznego to efekt mizerny. W sensie oszczędności paliwa. Jacek |
|
Data: 2018-09-10 19:01:11 | |
Autor: J.F. | |
Systemy automatyki stop/start | |
Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pn61ou$h9h$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 10.09.2018 o 13:51, J.F. pisze: Tylko ze Syrena nie miala 120KM.Według instrukcji miała koni 40, ale funkcję dojazdu dom-praca-zakupy czy coś podobnego na krótkich trasach spełniała identycznie. Ja tam nie mam watpliwosci, ze wspolczesny silnik 120KM, jak mu sie depnie do oporu, to spali co najmniej dwa razy wiecej niz ta Syrena. Powstaje pytanie, po co deptac do oporu po miescie, skoro za 500m kolejne swiatla. Ale w nowozytnych czasach w maluchu juz mi brakowalo mocy. Ja z przyzwyczajenia na lewy pas, a tez prawego mnie wyprzedzaja na swiatlach :-( Teraz sie znow zakorkowalo, i wiecej stania niz jazdy ... I nie wazyla 1300kg, ja tez bylem ze 40 lzejszy :-(Według tej samej instrukcji ważyła 850 kg pusta bez płynów, ale z kolei z racji mniejszej ilości samochodów rzadko kiedy jechała nią jedna osoba. Przeważnie 3-4 i do tego jakiś ladunek. Teraz żona jeździ solo, A gdzie ja bym znalazl 3 chetnych na jazde do pracy. Ale kartki byly jakie byly, wiec przewaznie stala w garazu :-) Co do sensownosci tych 120KM to by mozna podyskutowac, ale ja akurat lubie dynamiczne auta. Rozrzut był duży. W zimie mogło być nawet więcej. Maluch malo palil ... ale czy to sie nadaje do porownania ... J. |
|
Data: 2018-09-11 06:25:11 | |
Autor: sczygiel | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu poniedziałek, 10 września 2018 12:01:44 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
>Rozrzut był duży. W zimie mogło być nawet więcej. Ja sie przesiadalem z malacza do nowej fiesty. I po jakims roku czy dwu stwierdzilem ze poza wymiarami halasem i jakoscia ogrzewania reszta jest jaka byla. Przyspieszenie to samo. Spalanie to samo. Pakownosc, porownywalna. Oczywiscie porownywalnie na korzysc fiesty ale jakos wielkiego przeskoku nie odczulem. Roznice odczulem po kolejnych 20-30kkm. fiesta sie nie psula :) |
|
Data: 2018-09-11 16:57:42 | |
Autor: J.F. | |
Systemy automatyki stop/start | |
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:99c698d0-52b0-4c7e-920b-3045933380f5@googlegroups.com...
W dniu poniedziałek, 10 września 2018 12:01:44 UTC-5 użytkownik J.F. napisał: >Rozrzut był duży. W zimie mogło być nawet więcej. No nie wiem, malucha zawsze uwazalem za wyrob samochodopodobny. Ani silnika, ani bagaznika, ani wygody ... zdecydowanie nie warto oszczedzac na tym litrze paliwa, szczegolnie ze jak piszesz - nawet tego nie ma :-) Ale fakt, ze maluch w trasie palil mi 4.5, oszczednym dieslom jakos mniej niz 7 nie chce wyjsc :-) Roznice odczulem po kolejnych 20-30kkm. fiesta sie nie psula :) :-) J. |
|
Data: 2018-09-11 13:12:37 | |
Autor: sczygiel | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu wtorek, 11 września 2018 09:58:18 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:99c698d0-52b0-4c7e-920b-3045933380f5@googlegroups.com...eee no, albo nie wylapalem ironii albo ty masz na mysli trase po niemiecku - 180km/h. Foka o ktorej pisalem tu obok pila 5.5l/100. Jak kiedys chccialem sprawdzic jakie sa jej maksymalne mozliwosci to wypila jakies 7.5 ale jechalem dlugi odcinek 160km/h. Jej dizel w porownaniu z malaczem jednak pokazal ze mozna lepiej (paliwo tansze, zrywniejszy, pije podobnie a jedzie szybciej). Ale z drugiej strony auto wieksze ale spalanie to samo. Z pewnej perspektywy (portfelowej) roznicy nie widac :) |
|
Data: 2018-09-11 20:28:22 | |
Autor: Mateusz Viste | |
Systemy automatyki stop/start | |
On Tue, 11 Sep 2018 13:12:37 -0700, sczygiel wrote:
Ale z drugiej strony auto wieksze ale spalanie to samo. Z pewnej Maluch nówka nieśmigany prosto z fabryki kosztował 100 milionów. Pod zakup Focusa ten portfel chyba jednak musi być z 5x grubszy :) Mateusz |
|
Data: 2018-09-12 06:37:33 | |
Autor: sczygiel | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu wtorek, 11 września 2018 15:28:24 UTC-5 użytkownik Mateusz Viste napisał:
On Tue, 11 Sep 2018 13:12:37 -0700, sczygiel wrote: Tyle ze malacza nie kupie. A foka kosztowala mnie 18kpln (4 letnia z przebiegiem 200kkm). Az tak duzo wiecej od tego malucha nowego nie kosztowal. No i napisalem ze z pewnej perspektywy, nie w ogolnosci. |
|
Data: 2018-09-15 17:20:02 | |
Autor: J.F. | |
Systemy automatyki stop/start | |
Dnia Tue, 11 Sep 2018 13:12:37 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com
napisał(a): W dniu wtorek, 11 września 2018 09:58:18 UTC-5 użytkownik J.F. napisał: Nie wiem czy silnik mam uszkodzony, czy but - ale jakos mi diesle duzo pala. Nawet jak nie ma autostrady i o 180 mozna pomarzyc. Fakt, ze teraz mam vectre kombi - duze bydle, bardzo duze ... Foka o ktorej pisalem tu obok pila 5.5l/100. Jak kiedys chccialem sprawdzic jakie sa jej maksymalne mozliwosci to wypila jakies 7.5 ale jechalem dlugi odcinek 160km/h. A te 5.5 to jadac spokojne 70-80 miedzy tirami ? J. |
|
Data: 2018-09-12 07:13:35 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu 2018-09-11 o 15:25, sczygiel@gmail.com pisze:
Roznice odczulem po kolejnych 20-30kkm. fiesta sie nie psula:) Żarty jakieś ;) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2018-09-12 06:35:52 | |
Autor: sczygiel | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu środa, 12 września 2018 00:13:36 UTC-5 użytkownik Mirek Ptak napisał:
W dniu 2018-09-11 o 15:25, sczygiel@gmail.com pisze:Fiesta 2006. do dzis po 100kkm zrobione tylko lozysko oporowe i akumulator. Ja tam jestem zadowolony. W malaczu trzeba bylo jednak wiecej grzebac, choc on nowy nie byl... |
|
Data: 2018-09-12 06:59:26 | |
Autor: Pszemol | |
Systemy automatyki stop/start | |
"Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote in message news:pna79v$gu2$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2018-09-11 o 15:25, sczygiel@gmail.com pisze: W porównaniu do malucha... :-))) |
|
Data: 2018-09-13 08:14:54 | |
Autor: kk | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu 2018-09-12 o 02:14, Pszemol pisze:
"Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> wrote in message news:pn61ou$h9h$1node2.news.atman.pl... Ale, że ma sama postępem być a nie z postępu korzystać? |
|
Data: 2018-09-12 07:25:32 | |
Autor: JDX | |
Systemy automatyki stop/start | |
On 2018-09-12 02:12, Pszemol wrote:
[...] i jak ktoś ma ołowiane buciki to mu auto> będzie palić 8 litrów nawet jak będzie to 3-cylindrowe VW Up.Żebytylko 8... Z drugiej strony, hej, do emerytury jeszcze trochę mi brakuje. Gdy ten cza nadejdzie, to może wtedy będę rozpędzał się przez 10 sekund do prędkości 35 km/h w terenie zabudowanym, czyli maksymalnej prędkości przewidzianej dla emerytów w moim pueblo. :-) |
|
Data: 2018-09-12 00:16:45 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Systemy automatyki stop/start | |
i naga prawda :-)
Der geringere Spritverbrauch bleibt weiter das große Plus der Start-Stopp-Automatik. "Mit einem Passat 2.0 TDI haben wir getestet, wie viel Sprit sich mit der Technik sparen lässt", so Jan Horn. "Dabei kamen wir auf 0,1 Liter pro 100 Kilometer. ha ha ha cale 0.1 litra ? naprawde ? jestem w szoku :-- -) Den Artikel "Die Zeitdiebe. Start-Stopp-Systeme im Vergleich" und die Ergebnisse des Tests lesen Sie in der aktuellen Ausgabe 12/2016 von AUTO BILD, die am 24. März 2016 erscheint. AUTO BILD im Internet: www.autobild.de |
|
Data: 2018-09-12 05:33:21 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Systemy automatyki stop/start | |
-- Kiepsko.
oj tam, lemingi wciagnely cel zostal osiagniety :-) -- A jakie ma spalanie ten diesel w mieście przy ekonomicznej jeździe? najlepszy 9 srednie https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/617126.html najgorszy 5,5 srednie https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/738177.html |
|
Data: 2018-09-12 18:04:16 | |
Autor: Pszemol | |
Systemy automatyki stop/start | |
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote in message news:aeb58054-ae98-4f70-b375-ef9fc481c435googlegroups.com...
-- Kiepsko. No to 0,1 od 5,5 to całkiem wyraźna oszczędność: prawie 2%. Łatwa do zmarnowania, oczywiście, gdy ktoś rusza na wyścigi spod każdych świateł... |
|
Data: 2018-09-12 07:06:55 | |
Autor: Pszemol | |
Systemy automatyki stop/start | |
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote in message news:3e9523a0-91a3-45c8-a56b-2ef23edaadf5googlegroups.com...
i naga prawda :-) Kiepsko. A jakie ma spalanie ten diesel w mieście przy ekonomicznej jeździe? Den Artikel "Die Zeitdiebe. Start-Stopp-Systeme im Vergleich" und die Ergebnisse des Tests lesen Sie in der aktuellen Ausgabe 12/2016 von AUTO BILD, die am 24. März 2016 erscheint. AUTO BILD im Internet: www.autobild.de |
|
Data: 2018-09-12 13:34:15 | |
Autor: J.F. | |
Systemy automatyki stop/start | |
Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3e9523a0-91a3-45c8-a56b-2ef23edaadf5@googlegroups.com...
i naga prawda :-) ha ha ha cale 0.1 litra ? naprawde ? jestem w szoku :-- -) Ale to moze byc 1-2%, czyli z grubsza tyle, ile sie wszyscy spodziewali. Pytanie tylko czy reszta samochodu na tym bardziej zyskuje czy cierpi. No i po 100kkm mamy oszczednosci na jakis 500zl, wiec na naprawe rozrusznika u polskiego mechanika starczy :-) Teraz tylko pytanie, czy powinien byc to prosty timer, czy jakies inteligentne sterowanie polaczone np z kamerą, czy moze prosty przycisk na kierownicy, do wylaczania recznego ... J. |
|
Data: 2018-09-12 05:17:57 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Systemy automatyki stop/start | |
-- Pytanie tylko czy reszta samochodu na tym bardziej zyskuje czy cierpi.
ewidentnie zyskuje :-) -- No i po 100kkm mamy oszczednosci na jakis 500zl, wiec na naprawe rozrusznika u polskiego mechanika starczy :-) nie masz zadnych oszczednosci, to jest najmniejsza wartosc jaka mogli podac aby nie popasc w absurd :-) |
|
Data: 2018-09-13 08:22:03 | |
Autor: kk | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu 2018-09-12 o 13:34, J.F. pisze:
ha ha ha cale 0.1 litra ? naprawde ? jestem w szoku :-- -) A koszty przestoju? |
|
Data: 2018-09-12 23:32:53 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Systemy automatyki stop/start | |
-- A koszty przestoju?
ale naprawde wierzysz w te 0,1 litra ? dla mnie taka ilosc na 100 km jest kompletnie niewiarygodna, jazda na autostradzie pod wiatr, melepeta na DK ktorej nie da sie wyprzedzic, czy wiekszy ruch na miescie powoduja wieksze odchylki w spalaniu, NIGDY nie osiagnalem dokladnie takiego samego wyniku spalania na 100 km czyli np 6,3l |
|
Data: 2018-09-13 08:25:34 | |
Autor: sczygiel | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu czwartek, 13 września 2018 01:32:55 UTC-5 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
-- A koszty przestoju? https://www.youtube.com/watch?v=dFImHhNwbJo Tu gostek tlumaczy co i jak. W praktyce jest to jakies 4% Jesli koszt auta startstop jest podobny do zwyklego to te 4% kosztow paliwa moze byc warte schylenia sie. W skali kraju to jest mniej ale moze warto samochody miejskie w to wyposazyc jesli wytrzymalsze rozruszniki nie wymagaja tyle energii do ich wytworzenia ile oszczedzaja. No i energia do wytworzenia jest latwiej dostepna niz ta w paliwie. Ale to raczej niezbyt duze roznice. W praktyce czy to globalnie czy lokalnie zyski sa niewielkie ale atmosfera przy domach w okolicy skrzyzowan jest raczej sporo lepsza jak auta stoja i nie dymia... |
|
Data: 2018-09-14 12:18:31 | |
Autor: T. | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu 2018-09-13 o 17:25, sczygiel@gmail.com pisze:
W dniu czwartek, 13 września 2018 01:32:55 UTC-5 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał: Według mnie to powinno być tak, że za ponowny rozruch odpowiada koło zamachowe, a nie rozrusznik. A koło napędzane przy hamowaniu - to dość prosty układ mechaniczny, choć moze podobny - elektryczny ma większą sprawność. Swego czasu byly nawet próby stosowania napędu bezwładnosciowego do samochodów. chrome-extension://oemmndcbldboiebfnladdacbdfmadadm/http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.baztech-315d0a6c-f8a7-4669-aebd-5e4059c747ad/c/37_Lisowski_Osipowicz_Zastosowanie.pdf A na krótkie dystanse w miastach wystarczałby samochód na sprężone powietrze. http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/ekoauto/spr_pow.html T. |
|
Data: 2018-09-14 03:39:16 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Systemy automatyki stop/start | |
Zaprojektuj i opatentuj rozrusznik do systemu start stop oparty na kole zamachowym. Kupe kasy zarobisz z naciskiem na kupe. Jeszcze kilka lat i gimbaza umrze smiercia naturalna. Po niusach widac ze gimnazja to byl niewypal.
|
|
Data: 2018-09-15 10:35:58 | |
Autor: P.B. | |
Systemy automatyki stop/start | |
Dnia Fri, 14 Sep 2018 03:39:16 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):
Zaprojektuj i opatentuj rozrusznik do systemu start stop oparty na kole zamachowym. Kupe kasy zarobisz z naciskiem na kupe. Jeszcze kilka lat i gimbaza umrze smiercia naturalna. Po niusach widac ze gimnazja to byl niewypal. Dawno zrobił to Citroen. Hint: dynalto. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2018-09-15 11:03:17 | |
Autor: P.B. | |
Systemy automatyki stop/start | |
Dnia Sat, 15 Sep 2018 10:35:58 +0200, P.B. napisał(a):
Dnia Fri, 14 Sep 2018 03:39:16 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a): Sorry pomyłka - myślałem, że kłócicie się o zabudowanie alternatora/silnika elektrycznego na kole zamachowym. A tu ktoś kombinuje napęd, taki jaki miałem czterdzieści lat temu w samochodziku-zabawce. Gdzieś widziałem jakieś plany autobusu odzyskującego energię hamowania do rozpędzania koła zamachowego - takiego z metr, albo dwa średnicy. Nie pamiętam, gdzie to widziałem, ale mógł to być "Młody Technik" albo "Tiechnika Maładioży" :) -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2018-09-14 09:53:56 | |
Autor: sczygiel | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu piątek, 14 września 2018 05:18:33 UTC-5 użytkownik T. napisał:
W dniu 2018-09-13 o 17:25, sczygiel@gmail.com pisze: Od pewnego czasu z pewnym powodzeniem mamy KERS. I dziala calkiem ok. W praktyce ja nie widze problemu z systemami start/stop. Jak silnik cieply a rozrusznik uczciwy to bedzie dzialac i bedzie trwale. Kers zreszta tez niezbyt problematyczny bo to w praktyce dwa sprzegla, pare przelozen i tyle. |
|
Data: 2018-09-15 17:47:29 | |
Autor: kk | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu 2018-09-14 o 12:18, T. pisze:
W dniu 2018-09-13 o 17:25, sczygiel@gmail.com pisze: A koń? |
|
Data: 2018-09-15 09:24:10 | |
Autor: kk | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu 2018-09-13 o 08:32, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- A koszty przestoju? Nie odnosiłewm się do o,1 litra tylko do tego, że koszty napraw to nie tylko rachunek od mechanika ale także koszt przestoju. Sam start-stop do ograniczenia emisji spalin w korkach jest a nie by kierowcom taniej było. Czy start-stop jest metodą na wyciąganie pieniędzy? Jest, ale niekoniecznie przez producentów samochodu. Raczej sprzedawców części zamiennych i mechaników. |
|
Data: 2018-09-12 07:04:23 | |
Autor: Pszemol | |
Systemy automatyki stop/start | |
"JDX" <jdx@onet.pl> wrote in message news:5b98a357$0$625$65785112news.neostrada.pl...
On 2018-09-12 02:12, Pszemol wrote: Żeby No ale jeśli jeździsz dynamicznie to lepiej ten cały stop/start wyłączyć, bo to jest zaoszczędzona kropla w morzu paliwa spalonego. Nawet oszczędnym autem można jeździć nieoszczędnie i przekreślić jakiekolwiek zyski z systemów ekonomicznej jazdy. To jak się zachowuje kierowca za kółkiem i jak manipuluje pedałami gazu i hamulca ma główne znaczenie przy ilości spalania, większe niż pojemność skokowa silnika czy też ilość cylindrów lub turbo. Ja mam 2004 Passata z benzynowym V6 2,8l, 190KM i jestem z baku paliwa dostać tak różne przebiegi w zależnośći od stylu jazdy że głowa boli - od 360 mil przy oszczędnej jeździe do 190 i mniej gdy się nieco gazem pobawię. |
|
Data: 2018-09-13 18:37:05 | |
Autor: kk | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu 2018-09-12 o 14:04, Pszemol pisze:
"JDX" <jdx@onet.pl> wrote in message news:5b98a357$0$625$65785112news.neostrada.pl... Lepiej bo? Nawet oszczędnym autem można jeździć nieoszczędnie i przekreślić Co to ma do stania? |
|
Data: 2018-09-10 16:37:31 | |
Autor: J.F. | |
Systemy automatyki stop/start | |
Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b965136$0$683$65785112@news.neostrada.pl...
A jak to wygląda w przypadku Solarisów hybrydowych? Moze polaczony z drzwiami :-) Spalinowo elektryczny ? To moze byc o tyle ciekawie, ze doladowuje sobie na swiatlach akumulatory, a potem np przy ruszaniu nie musi czarnego dymu wyrzucac :-) A na przystankach wylacza, zeby pasazerow nie truc. Strasznie jestem ciekawy jakie są rzeczywiste "oszczędności" miasta na autobusach hybrydowych, zwłaszcza solarisach. A miasto sie nie wycwaniło ? Moze nie kupilo autobusow, tylko usluge dostepnosci/jazdy, i mozna prosto porownac ceny ... J. |
|
Data: 2018-09-13 08:22:39 | |
Autor: Miroo | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu 2018-09-10 o 16:37, J.F. pisze:
Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup Też tak myślałem, bo tak zawsze działało, ale dziś silnik zgasł w momencie zamykania drzwi. I odpalił sekundę później przy ruszaniu :) Z górki(!) Skoro silnik spalinowy odpala natychmiast po ruszeniu - to do czego służy silnik elektryczny? Podejrzewam, że tylko do uzyskania dopłat z UE :( Pozdrawiam |
|
Data: 2018-09-10 21:42:04 | |
Autor: Lewis | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu 2018-09-10 o 04:37, Pszemol pisze:
Sądzę że największym problem będą tu zaniki ciśnienia oleju ;) Zatrzymanie silnika, brak ciśnienia, wał opada na dolną półpanewkę podpory wału, film olejowy jest wyciskany na boki i praktycznie nie zostaje go między panewką a wałem nic. Odpalamy 2 obroty wału "na sucho"... No zajebiście ;) Tak wiem powymyślali panewki sputerowe, cuda na kiju a i tak zanik ciśnienia, to śmierć dla silnika prędzej czy później. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2018-09-11 19:21:29 | |
Autor: Pszemol | |
Systemy automatyki stop/start | |
"Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message news:pn6hei$vqs$1node1.news.atman.pl...
Sądzę że największym problem będą tu zaniki ciśnienia oleju ;) E tam na sucho... jakich Ty olejów używasz??? Tak wiem powymyślali panewki sputerowe, cuda na kiju a i tak zanik ciśnienia, to śmierć dla silnika prędzej czy później. Strachy na lachy... Wygooglaj sobie ile trzeba silnik kręcić bez oleju (ze zdjętą miską olejową) aby się wreszcie zatarł... Cierpliwości nie starcza... |
|
Data: 2018-09-12 19:41:15 | |
Autor: Lewis | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu 2018-09-12 o 02:21, Pszemol pisze:
"Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message news:pn6hei$vqs$1node1.news.atman.pl... "sucho" taki tłusty nalot bez ciśnienia to już nie film olejowy :)
Pomnóż to przez 2h codziennych dojazdów do i z pracy średnio start stop co 5min, przez średnio 300dni w roku i przez 5lat ;) Tak wiem właściciel nowego sammochodu pozbędzie się go po 3 latach leasingu ale gdzie ta pierdolona ekologia która sprowadza całą sprawę do produkowania kolejnego pojazdu co 5 lat? -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2018-09-12 18:07:41 | |
Autor: Pszemol | |
Systemy automatyki stop/start | |
"Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message news:pnbj3v$l7q$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2018-09-12 o 02:21, Pszemol pisze: Strachy na lachy. Tak wiem powymyślali panewki sputerowe, cuda na kiju a i tak zanik ciśnienia, to śmierć dla silnika prędzej czy później. Jak pomnożysz zero przez tysiące codziennych dojazdów to i tak Ci wyjdzie zero... A te Twoje dwa obroty wału w silniku który 15 sekund temu był zalany olejem to jest w praktyce ZERO zużycia. Nie marudź. |
|
Data: 2018-09-13 08:39:43 | |
Autor: J.F. | |
Systemy automatyki stop/start | |
Dnia Wed, 12 Sep 2018 19:41:15 +0200, Lewis napisał(a):
W dniu 2018-09-12 o 02:21, Pszemol pisze: Cisnienie nie jest takie znow istotne - dawniej stosowalo sie rozne smarowniczki bezcisnieniowe - ale to w innych maszynach, nie w silnikach. J. |
|
Data: 2018-09-10 23:24:51 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Systemy automatyki stop/start | |
On Mon, 10 Sep 2018 02:37:24 -0000 (UTC), Pszemol <Pszemol@PolBox.com>
wrote: ... oszczedzaja od 4 do 8% paliwa w ruchu miejskim. O ile silnik się wyłączy ;) Przy 30+ stopniach na zewnątrz, z włączoną klimą, przez 20 kilometrów system potrafi zadziałać raz. I to też z dupy wymysł, bo po 20 sekundach silnik się sam uruchomił. Tak to działa w i30. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2018-09-10 23:54:03 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Systemy automatyki stop/start | |
-- O ile silnik się wyłączy ;) Przy 30+ stopniach na zewnątrz, z włączoną
klimą, przez 20 kilometrów system potrafi zadziałać raz.. I to też z dupy wymysł, bo po 20 sekundach silnik się sam uruchomił. Tak to działa w i30. to raczej nie jest odosobniony przypadek :-) ten system to kolejny z przekretow jakie zafundowal nam przemysl motoryzacyjny aby wypelnic unijne eko normy, pewnie w tescie zalozono ze system odpala sie przy kazdym zatrzymaniu :-) |
|
Data: 2018-09-11 19:19:54 | |
Autor: Pszemol | |
Systemy automatyki stop/start | |
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote in message news:09465c14-0fed-453c-bc65-61614f98f7b5googlegroups.com...
-- O ile silnik się wyłączy ;) Przy 30+ stopniach na zewnątrz, z włączoną Bo silnik się wyłącza gdy *nie jest potrzebny*. A jeśli napędza klimę to jest potrzebny. Nie bardzo rozumiem o co więc chodzi? W listopadzie będzie się wyłączał, zapewniam Cię. 30+ stopni na zewnątrz masz przez 5% roku. A i to nie każdego roku. to raczej nie jest odosobniony przypadek :-) No nie jest. ten system to kolejny z przekretow jakie zafundowal nam przemysl Pewnie nie. Pewnie założyli że klima tylko przez część roku działa. A i w lecie, na dłuższej trasie, gdy właczysz recylkulację powietrza to ochłodzi się w kabinie na tyle że i z klimą motor się wyłączy, bo klima nie będzie potrzebna jak będzie już w kabinie chłodno. |
|
Data: 2018-09-12 12:15:46 | |
Autor: sirapacz | |
Systemy automatyki stop/start | |
30+ stopni na zewnątrz masz przez 5% roku.nie wiem jak u ciebie, ale u mnie klima pracuje bez przerwy od pierwszych wiosennych podrygów >15 stopni aż do późnych jesiennych. Tak jakby 3/4 roku |
|
Data: 2018-09-12 07:11:18 | |
Autor: Pszemol | |
Systemy automatyki stop/start | |
"sirapacz" <newsy@sircomp.pl> wrote in message news:pnap0l$bgpl$2portraits.wsisiz.edu.pl...
Mieszkasz w Egipcie? W Dubaju? |
|
Data: 2018-09-12 05:36:42 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Systemy automatyki stop/start | |
-- Mieszkasz w Egipcie? W Dubaju?
u mnie klima tez chodzi non stop , jazda na zimny lokiec wyszla z mody jakies 10 late temu :-) |
|
Data: 2018-09-12 15:48:25 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu .09.2018 o 14:36 <przemek.jedrzejczak@gmail.com> pisze:
-- Mieszkasz w Egipcie? W Dubaju? Też mam klimę cały czas na "auto" - ale S/S działa dłużej lub krócej z zależności od temp. zewnętrznej i zadanej w kabinie. W lecie odpalał mi auto już po jakiś 40-60s, ostatnimi dniami (gdy było 20-23 st. na zewnątrz) nie uruchamiał silnika przez całą zmianę świateł. Klima cały czas ustawiona na 20st. TG |
|
Data: 2018-09-12 18:09:23 | |
Autor: Pszemol | |
Systemy automatyki stop/start | |
"Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> wrote in message news:op.zo8dyzl2g01fvfl-259.harvard.local...
W dniu .09.2018 o 14:36 <przemek.jedrzejczak@gmail.com> pisze: Czyli sprężarka nie będzie się włączać gdy powietrze na zewnątrz 15C. |
|
Data: 2018-09-12 18:08:44 | |
Autor: Pszemol | |
Systemy automatyki stop/start | |
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote in message news:0671a5de-6467-418c-8ec1-fd4572337ce0googlegroups.com...
-- Mieszkasz w Egipcie? W Dubaju? Jaką temperaturę w kabinie ma ktoś ustawioną żeby mu klima chodziła non-stop gdy na zewnątrz 15C? Albo 10C? Albo -5C? Bzdury gadacie... |
|
Data: 2018-09-12 22:52:56 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Systemy automatyki stop/start | |
-- Jaką temperaturę w kabinie ma ktoś ustawioną żeby mu klima chodziła non-stop gdy na zewnątrz 15C? Albo 10C? Albo -5C? Bzdury gadacie...
climatronic wlaczony na ustalona temperature pracuje tak dlugo az ja osiagnie a potem kompensuje zmiany o ile zajdzie taka potrzeba (zmiana naslonecznienia, otwarcie drzwi itp) wiec z definicji nie musi chodzic non stop choc prawdopodobnie wczodzi tylko na nizsze obroty. https://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyzacja-samochodowa/kompresory-sterowane-zaworem-elektromagnetycznym/ |
|
Data: 2018-09-12 20:51:51 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu 12.09.2018 o 12:15, sirapacz pisze:
nie wiem jak u ciebie, ale u mnie klima pracuje bez przerwy od pierwszych wiosennych podrygów >15 stopni aż do późnych jesiennych. Tak jakby 3/4 roku Nie znam się, ale wypowiem się? 1. To że masz "auto" w climatronicu nie znaczy że sprężarka chodzi non-stop. 2. W autach z S/S, między wentylatorem a filtrem kabinowym zakładane są żelowe "patyczki" (wygląda jak paczka parówek), które magazynują ciepło albo zimno od przepływającego powietrza, a potem je oddają przez następne kilkadziesiąt sekund. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2018-09-12 18:10:36 | |
Autor: Pszemol | |
Systemy automatyki stop/start | |
"Mateusz Bogusz" <mabakay@o2.pl> wrote in message news:pnbn8i$1ai$1node1.news.atman.pl...
W dniu 12.09.2018 o 12:15, sirapacz pisze: Otóż to. 2. W autach z S/S, między wentylatorem a filtrem kabinowym zakładane są żelowe "patyczki" (wygląda jak paczka parówek), które magazynują ciepło albo zimno od przepływającego powietrza, a potem je oddają przez następne kilkadziesiąt sekund. O, fajne, nie wiedziałem tego... Masz może jakieś fotki? Podrzuciłbyś. |
|
Data: 2018-09-13 08:30:58 | |
Autor: J.F. | |
Systemy automatyki stop/start | |
Dnia Wed, 12 Sep 2018 20:51:51 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):
W dniu 12.09.2018 o 12:15, sirapacz pisze: A naprawde potrzebne sa ? Klima spreza i skrapla gaz ... to taki skroplony IMO moze jeszcze chwile parowac po wylaczeniu sprezarki. J. |
|
Data: 2018-09-13 00:36:07 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Systemy automatyki stop/start | |
-- A naprawde potrzebne sa ? Klima spreza i skrapla gaz ... to taki skroplony IMO moze jeszcze chwile parowac po wylaczeniu sprezarki.
w zafirze b byl taki sprytny patent ze jak sie wysiadalo to mozna bylo nacisnac przycisk od klimy i ta oddawala chlodek jeszcze przez pare minut idealne jak trzeba bylo wyskoczyc na chwile. plus dla Opla |
|
Data: 2018-09-14 21:02:21 | |
Autor: Pszemol | |
Systemy automatyki stop/start | |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Wed, 12 Sep 2018 20:51:51 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):Tego gazu tam bedzie niewiele po wyłączeniu kompresora ciśnienie w całym układzie sie wyrowna i gorący gaz z kondensora wypcha zimny z parownika. |
|
Data: 2018-09-15 15:12:35 | |
Autor: J.F. | |
Systemy automatyki stop/start | |
Dnia Fri, 14 Sep 2018 21:02:21 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Ja nie o gazie, tylko o cieczy. Jak goracy z kondensora wypchnie ciecz do parownika, to jeszcze chwile bedzie klima chlodzic. A po przelaczeniu na obieg wewnetrzny, to sie tak szybko wnetrze nie nagrzeje ... J. |
|
Data: 2018-09-15 17:34:03 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Systemy automatyki stop/start | |
On Sat, 15 Sep 2018 15:12:35 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Ja nie o gazie, tylko o cieczy. Jak goracy z kondensora wypchnie ciecz Zrób eksperyment. Wyłącz klimę i zobacz jak długo bedzie lecieć zimne powietrze. Możesz nawet włączyć obieg wewnętrzny. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2018-09-15 18:30:44 | |
Autor: J.F. | |
Systemy automatyki stop/start | |
Dnia Sat, 15 Sep 2018 17:34:03 +0200, jerzu.xyz@irc.pl napisał(a):
On Sat, 15 Sep 2018 15:12:35 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: A mowimy tu o ~30s czekaniu na zielone ... J. |
|
Data: 2018-09-15 12:02:29 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Systemy automatyki stop/start | |
Już wiem że w tej Vectrze nie masz climatronica ;-) ten mistrzowski patent opla nie pojawił się także w Insignii choć wg użytkowników zapewniał do 10 minut chłodzenia po wyłączeniu silnika.
Also, beim Astra H (oder auch Vectra C) war es so, dass man die "Auto"-Taste betätigen konnte, wenn man das Fahrzeug auch schon abgestellt hatte. Die Restkälte, die von der Fahrt vorher noch in der Anlage war, wurde dann in den Innenraum geleitet. Das Gebläse lief dann so ca. 10 Minuten (zumindest bei meinem Astra). Lediglich wenn man nur ganz kurz unterwegs war, war diese Funktion nicht gegeben. Weil es da eben keine Restkälte im System gab. Die Funktion war jedoch ganz interessant im Sommer, wenn man mal schnell aus dem Auto raus z.B. was einkaufen musste, was nur paar Minuten gedauert hat. Oder etwa auch an der Tankstelle. Schnell die Taste gedrückt (funktionierte dann auch ohne Zündung) und man hatte es im Innenraum noch schön kühl beim Zurückkehren ins Auto. |
|
Data: 2018-09-15 21:31:52 | |
Autor: J.F. | |
Systemy automatyki stop/start | |
Dnia Sat, 15 Sep 2018 12:02:29 -0700 (PDT),
przemek.jedrzejczak@gmail.com napisał(a): Już wiem że w tej Vectrze nie masz climatronica ;-) Chyba mam, nie potrafie dojsc do ładu :-) ten mistrzowski patent opla nie pojawił się także w Insignii choć wg użytkowników zapewniał do 10 minut chłodzenia po wyłączeniu silnika. Przycisk mam, ale na parkingu nie probowalem. Sprawdze Die Restkälte, die von der Fahrt vorher noch in der Anlage war, IMO - jak wnetrze jest wychlodzone, to sie znow tak szybko nie nagrzewa i bez tego systemu. A nawet jesli nagrzeje, to nie tak mocno i szybko sie schlodzi. J. |
|
Data: 2018-09-12 17:50:18 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Systemy automatyki stop/start | |
On Tue, 11 Sep 2018 19:19:54 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
wrote: Bo silnik się wyłącza gdy *nie jest potrzebny*. To po kiego walca się wyłącza, żeby po 20 sekundach się załączyć? A jak ustwisz klimę na low to wcale się nie wyłącza. W listopadzie będzie się wyłączał, zapewniam Cię. Jesteś pewien? A ogrzewanie? To nie jest tak proste jak Ci się wydaje. Pewnym rozwiązaniem są sprężarki napędzane elektrycznie, jak w hybrydzie. Tylko prądu może szybko zabraknąć na wszystko. Całe szczęście że system SS da się deaktywować. Jeszcze się da. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2018-09-12 18:13:10 | |
Autor: Pszemol | |
Systemy automatyki stop/start | |
<jerzu.xyz@irc.pl> wrote in message news:38dipdh4d6sp968nphdfgc4ob69ojrdkir4ax.com...
On Tue, 11 Sep 2018 19:19:54 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> Aby oszczędzić paliwo. A jak ustwisz klimę na low to wcale się nie wyłącza. No bo wtedy potrzebujesz silnika do jej pracy, w czym rzecz? Długo jeździsz z klimą na "LOW"? Lubisz lodówkę czy masz po prostu klimę zje&&ną i musi pracować na okrągło aby ochłodzić kabinę o 3C? W listopadzie będzie się wyłączał, zapewniam Cię. Ależ jest - ogrzewanie nie znika jak wyłączysz silnik na 20 sekund. Chłodnica gorąca, nagrzewnica wciąż gorąca - nie ma obawy... Pewnym rozwiązaniem są sprężarki napędzane elektrycznie, jak w Przeważnie nie ma takiej potrzeby. |
|
Data: 2018-09-13 18:46:58 | |
Autor: kk | |
Systemy automatyki stop/start | |
W dniu 2018-09-12 o 02:19, Pszemol pisze:
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote in message
Stojący samochód nie jest owiewany przez pęd powietrza i nagrzewa się. Klima nie wyrabia to jak miałaby się jeszcze wyłączyć. |