Systemy automatyki stop/start

Data: 2018-09-10 10:52:50
Autor: cyklista
Systemy automatyki stop/start
Pszemol pisze:

... oszczedzaja od 4 do 8% paliwa w ruchu miejskim.

Aby wystartowac samochod z silnikiem 1.5litra i 4cylindry potrzeba tyle
benzyny co spala on na wolnych obrotach w zaledwie 7 sekund.

https://youtu.be/dFImHhNwbJo

ale nie samą benzyną samochód żyje
ile wtedy się skraca żywotność pozostałych elementów samochodu?
jak to wychodzi w bilansie kosztowym i ekologicznym?

Data: 2018-09-10 11:06:56
Autor: J.F.
Użytkownik "cyklista"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b9630ef$0$604$65785112@news.neostrada.pl...
Pszemol pisze:
[...]

Bendix, tulejki i szczotki rozrusznika cierpia - czyli naprawa na godzine, w przyszlosci 200zl.

Bardziej moze wk* drobne opoznienie w ruszaniu - a za toba 5 samochodow smrodzi przez sekunde wiecej, a szosty przez 100s :-)

J.

Data: 2018-09-10 02:57:26
Autor: przemek.jedrzejczak
Systemy automatyki stop/start
-- Bendix, tulejki i szczotki rozrusznika cierpia - czyli naprawa na godzine, w przyszlosci 200zl.

regeneracja ukladu w 4 letnim VW to w ASO 1400 pln do tego znajomy wybulil na nowy akumulator (AGM) ponad tysiaka bo podobno system juz dlugo szwankowal i aku padl :-)

-- Bardziej moze wk* drobne opoznienie w ruszaniu - a za toba 5  samochodow smrodzi przez sekunde wiecej, a szosty przez 100s :-)

dla diesli to teoretycznie 3-5% przy czym bardzo chcialbym zobaczyc te testy bo ostatnio wiarygodnosc przemyslu samochodowaego spadla :-) jak wyjdzie realnie 2% to bym sie nie zdziwil ...

Data: 2018-09-10 11:59:59
Autor: Budzik
Systemy automatyki stop/start
Użytkownik  przemek.jedrzejczak@gmail.com ...

regeneracja ukladu w 4 letnim VW to w ASO 1400 pln

jak znajomy lubi byc w rogi walony...
Ja płaciłem ostatnio 150 zł za regeneracje rozrusznika.
Niechby kosztowało 200 zakładając ze inzynier przewidział ze rozrusznik do auta z start stop musi byc mocniejszy i go troche lepiej zaprojektował...
1400zł... ROTFL... to nie jest technologia kosmiczna...

--
Pozdrawia... Budzik
Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

Data: 2018-09-11 19:10:02
Autor: Pszemol
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA95986DC367F4budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Zaprojektował go tak, aby nie wymagał regeneracji.

Data: 2018-09-11 19:21:12
Autor: Zenek Kapelinder
Systemy automatyki stop/start
Raczej tak zaprojektowal zeby nie dalo sie go zregenerowac. Maglownice ze wspomaganiem sa stworzone zeby je regenerowac. Proste szlifowanie listwy i prowadnic, nadwymiarowe lozyska slizgowe, nadwymiarowe uszczelki. Ale konstruktor nie przewidzial regeneracji bo ze strony w ktora mozna wyjac bebechy jest zabezpieczenie uniemozliwiajace rozebranie. Oczywiscie mechanicy obeszli to zabezpieczenie, rozbieraja i regeneruja. Jak sie okazalo ze da sie rozebrac to pojawili sie producenci nadwymiarowych czesci. Nie mozna bylo od razu zaprojektowac tak zeby dalo sie zregenerowac? Co do rozrusznika w systemie start stop. Niektore samochody maja normalny rozrusznik sluzacy do odpalania na zimno. I dodatkowy do odpalania na cieplo. Ten drugi to odpowiednio spreparowany alternator robiacy w czasie cieplego rozruchu za trojfazowy silnik elektryczny. System z odpalaniem pradnica jest stary. Mial go samochod P70 wyposazony w pradnico rozrusznik.

Data: 2018-09-12 02:39:20
Autor: Pszemol
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
[...]

Zamykasz drzwi na klucz. A złodziej czasem i tak drzwi otworzy. Nie lepiej
byłoby nie zamykać?

[...]

No widzisz czyli mądrale z tych inżynierów.

System z odpalaniem pradnica jest stary. Mial go samochod P70 wyposazony
w pradnico rozrusznik.

Stary ale jary.

Data: 2018-09-11 20:17:16
Autor: Zenek Kapelinder
Systemy automatyki stop/start
Byly kraje gdzie ludzie drzwi nie zamykali. W Norwegii zwyczaj zamykania domow i nie zostawiania kluczykow w otwartych samochodach zniknal stosunkowo niedawno. Byly czasy ze w samochodzie byly dwa wskazniki. Jeden pokazywal jak szybko sie jedzie a drugi ile jeszcze jest paliwa. W trabancie poszli na calosc i nie bylo wskaznika paliwa.

Data: 2018-09-12 06:58:59
Autor: Pszemol
"Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> wrote in message news:7901aaf0-faa8-4bc0-82c1-40aa7504f4b2googlegroups.com...
[...]

No i co z tego??

Data: 2018-09-13 07:42:23
Autor: kk
W dniu 2018-09-12 o 04:39, Pszemol pisze:
[...]

W Twizy drzwi są tylko po to by nas nie ochlapywały samochody jadące obok

Data: 2018-09-10 12:13:08
Autor: J.F.
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8132cf06-bdcb-455b-9cf2-73c5e4d8b89d@googlegroups.com...
[...]

ALe czemu pojechal do ASO ? :-)

[...]

Moja vectra na swiatlach pali jakies 1.1-1.4l/h.
a przy 50km/h to pali bardzo niewiele w/g komputera, wiec oszczednosc po miescie moglaby byc spora.

Tylko moj but jest nieoszczedny z natury :-)

Do tego dochodzi kwestia rozgrzania katalizatora - czy przez wychlodzenie on nie wypuszcza wiecej trucizn ?

I filtra DPF ...

J.

Data: 2018-09-11 19:08:50
Autor: Pszemol
Pszemol pisze:
[...]

Nikt Cię nie namawia przecież abyś w ten sposób gasił na światłach
Fiata 125p z lat 80tych. Mowa o autach zaprojektowanych do tego.

Bardziej moze wk* drobne opoznienie w ruszaniu - a za toba 5 samochodow smrodzi przez sekunde wiecej, a szosty przez 100s :-)

Nie ma żadnego opóźnienia. Auto startuje w czasie który
potrzebujesz aby zdjąć nogę z pedału hamulca i przesunąć
ją na pedał gazu. Nigdy nie jeździłeś takim autem?

Data: 2018-09-13 08:12:55
Autor: kk
W dniu 2018-09-12 o 02:08, Pszemol pisze:

[...]

To w korku stoi się z nogą na hamulcu?

Data: 2018-09-13 09:20:19
Autor: Mirek Ptak
W dniu 2018-09-13 o 08:12, kk pisze:

Nie ma żadnego opóźnienia. Auto startuje w czasie który
potrzebujesz aby zdjąć nogę z pedału hamulca i przesunąć
ją na pedał gazu.

To w korku stoi się z nogą na hamulcu?

Automat.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2018-09-14 05:06:41
Autor: Piotrek Paradysz
Systemy automatyki stop/start
Niekoniecznie

Data: 2018-09-16 13:14:18
Autor: Axel
Systemy automatyki stop/start

"Piotrek Paradysz"  wrote in message news:603aaf6c-51f7-4cfd-9372-5195c40adc30googlegroups.com...

Niekoniecznie

W samochodach z ręczną skrzynią silnik wyłącza się, kiedy puści się pedał sprzęgła. A włącza, kiedy się sprzęgło naciśnie, więc nie ma żadnego opóźnienia.

--
Axel

Data: 2018-09-17 16:58:38
Autor: Cavallino
W dniu 16-09-2018 o 13:14, Axel pisze:

[...]

Nie zawsze to tak działa.
Czasem wyłącza się akurat gdy chcesz ruszyć ze skrzyżowania, więc stoisz jak ćwok kilka sekund dodatkowych na środku.....

Data: 2018-10-01 17:41:08
Autor:

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pnofer$j0h$1@node1.news.atman.pl...

[...]

SEKUND?
Ty jednak jestes wiekszy debil jak o tobie pisza.

Data: 2018-09-30 14:59:44
Autor: Budzik
Systemy automatyki stop/start
Użytkownik kk kk@op.pl ...

[...]

Jak sie w korku nie stoi z noga na hamulcu to predzej czy pozniej zagapisz sie i pukniesz kogos przed lub za soba...
No chyba ze za kazdymrazem reczny zaciagasz...

--
Pozdrawia... Budzik
"Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

Data: 2018-10-02 00:18:53
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2018-09-30 o 02:15, Pszemol pisze:
"kk" <kk@op.pl> wrote in message news:pncv58$6tb$1news.icm.edu.pl...
[...]

Jak się ma auto ze skrzynią automat to tak się stoi.

Ja wrzucam na N. Mniej pali bo nie "ciągnie". Nie zawsze ale jak wyliczam że to będzie <3 min to N. Hamulec swoją drogą. Nie włączam na P bo białe światła (jak przelatujesz przez R) się zapalają i nie chcę być widocznym "dusigroszem" :]

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-10-02 10:27:56
Autor: kosmos
W dniu 2018-10-02 o 00:18, LordBluzg(R) pisze:

[...]

A nie jest przypadkiem tak, że zwiększa to (dłuższa praca na N) zużycie skrzyni? Słyszałem parokrotnie, że przy N skrzynia nie ma właściwego smarowania, ale tak naprawdę nie mam pewności co o tym myśleć... Wiesz może coś konkretnego (jakaś "oficjalna" wiedza) na ten temat?

Data: 2018-09-11 19:07:25
Autor: Pszemol
"cyklista" <cyklista@konto.pl> wrote in message news:5b9630ef$0$604$65785112news.neostrada.pl...
Pszemol pisze:

[...]

Samochody nie są projektowane przez idiotów tylko
przez inżynierów. Jeśli są zaprojektowane do częstego
startu i stopu to nie używa się w nich tradycyjnego
startera przewidzianego do odpalania 2-3 razy dziennie
tylko zupełnie innej, wytrzymalszej konstrukcji.
Również silnik jest zaprojektowany aby ułatwić ciepły start.

Data: 2018-09-12 09:15:45
Autor: radekp@konto.pl
Systemy automatyki stop/start
Tue, 11 Sep 2018 19:07:25 -0500, w <pn9lbt$qaa$1@dont-email.me>, "Pszemol"
<Pszemol@PolBox.com> napisał(-a):

Samochody nie są projektowane przez idiotów tylko
przez inżynierów.

:DD

Data: 2018-09-12 06:56:27
Autor: Pszemol
<radekp@konto.pl> wrote in message news:t8fhpd9imggfh9km3hlrp2g27rf0pkmgsl4ax.com...
[...]

No Radku, wybacz, ale chyba nie sądzisz że jakikolwiek
sukces produktu przez długie lata u klienta mógłby
być możliwy gdyby amatorzy je projektowali bez pasji?
Tak myślą ludzie którzy sami wykształcenia nie mają
i mają wstręt do szkoły.

Data: 2018-09-12 15:35:19
Autor: radekp@konto.pl
Systemy automatyki stop/start
Wed, 12 Sep 2018 06:56:27 -0500, w <pnautb$qdr$1@dont-email.me>, "Pszemol"
> [...]

być możliwy gdyby amatorzy je projektowali bez pasji?
Tak myślą ludzie którzy sami wykształcenia nie mają

Księgowi.

Data: 2018-09-12 18:02:02
Autor: Pszemol
<radekp@konto.pl> wrote in message news:bg5ipdhfepc6q61fci0g6lvao876thab4q4ax.com...
> [...]

być możliwy gdyby amatorzy je projektowali bez pasji?
Tak myślą ludzie którzy sami wykształcenia nie mają

Co księgowi? Bez inżynierów księgowi samochodów nie wymyślą.

Data: 2018-09-15 16:47:43
Autor: kk
W dniu 2018-09-13 o 01:02, Pszemol pisze:
> [...]

i mają wstręt do szkoły.

Księgowi.

Co księgowi? Bez inżynierów księgowi samochodów nie wymyślą.

Księgowi wymyślą co inżynierowie mają zaprojektować?

Data: 2018-09-12 15:49:25
Autor: Marek
On Tue, 11 Sep 2018 19:07:25 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Samochody nie są projektowane przez idiotów tylko
przez inżynierów.

Chyba sobie kpiny robisz.

--
Marek

Data: 2018-09-12 17:33:48
Autor: radekp@konto.pl
Systemy automatyki stop/start
Wed, 12 Sep 2018 15:49:25 +0200, w
<almarsoft.8879624279036595519@news.neostrada.pl>, Marek <fake@fakeemail.com>
napisał(-a):

On Tue, 11 Sep 2018 19:07:25 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
> Samochody nie są projektowane przez idiotów tylko
> przez inżynierów. Chyba sobie kpiny robisz.

Nie, on w to wierzy.
To dziecko korporacji.

Data: 2018-09-12 20:28:48
Autor: Pszemol
napisał(-a):

[...]

Może dlatego że sam w dużej firmie projektowej pracuje a kolega inżynier
pracuje w biurze projektowym Forda?

Data: 2018-09-12 22:57:52
Autor: radekp@konto.pl
Systemy automatyki stop/start
Wed, 12 Sep 2018 20:28:48 -0000 (UTC), w <pnbsu0$9h8$1@dont-email.me>, Pszemol
> [...]

> To dziecko korporacji.

Może dlatego że sam w dużej firmie projektowej pracuje a kolega inżynier

No i właśnie dlatego wierzysz.

Data: 2018-09-15 16:49:55
Autor: kk
<radekp@konto.pl> wrote in message news:2evipd52k0fc4lc17fubqomtf42j6g6dmv4ax.com...
> [...]

> Nie, on w to wierzy.
> To dziecko korporacji.

Może dlatego że sam w dużej firmie projektowej pracuje a kolega inżynier

Nie muszę w nic wierzyć - po prostu widzę i robię.
A Ty? Gdzie pracujesz?

Nie zauważyłeś w tej swojej korporacji kto Ci cele wyznacza?

Data: 2018-10-01 20:20:33
Autor: Jarek
Systemy automatyki stop/start

Samochody nie są projektowane przez idiotów tylko
przez inżynierów.

Dobre :)

Systemy automatyki stop/start