Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Systemy automatyki stop/start

Systemy automatyki stop/start

Data: 2018-09-10 12:35:34
Autor: Jacek
Systemy automatyki stop/start
W dniu 10.09.2018 o 04:37, Pszemol pisze:


... oszczedzaja od 4 do 8% paliwa w ruchu miejskim.

Aby wystartowac samochod z silnikiem 1.5litra i 4cylindry potrzeba tyle
benzyny co spala on na wolnych obrotach w zaledwie 7 sekund.
No nie wiem. Czy te wszystkie eko-srekologiczne wynalazki dają rzeczywisty efekt?
Jakby doliczyć ujemne skutki wywołane częstym gaszeniem i zapalaniem silnika to pewnie okaże się, że oszczędzamy 4-8% paliwa, a tracimy tyle a tyle na trwałości podzespołów i w końcu takie auto  więcej generuje uciążliwości dla środowiska, niż bez tego start-stop.
Ja tu widzę analogię do likwidacji poczciwych żarówek wolframowych.
LED i świetlówki miały być takie trwałe i takie świetnie, a nie są.
Poza tym samo zużycie paliwa tych nowych aut też mnie jakoś nie napawa optymizmem. Żona kupiła auto z downsizingowym silnikiem 1,2 120 KM i żre on na dojazdach dom-praca-zakupy-itd powyżej 8 litrów. Jak zaczynałem moją przygodę z motoryzacją, to syrena też tyle paliła a te dwa pojazdy dzieli 60 lat postępu technicznego.
Jacek

Data: 2018-09-10 11:59:59
Autor: Budzik
Systemy automatyki stop/start
Użytkownik Jacek krystian.mazurek@alektum.com ...

Żona kupiła auto z downsizingowym silnikiem 1,2 120 KM i żre on na dojazdach dom-praca-zakupy-itd powyżej 8 litrów. Jak
zaczynałem moją przygodę z motoryzacją, to syrena też tyle paliła a
te dwa pojazdy dzieli 60 lat postępu technicznego.

Ja obserwuje te zmiany na przykładzie busów:
kiedys mercedes 207D palił jakies 9l/100 (oczywiście jak sie jechało nim plus minus 90 na godzine, wyzej zaczynał się robic wir w silniku)

Dzis podobnej wielkosci master z silnikiem 2,3 pali w trasie jakies 7,3litra przy podobnych predkosciach.

Tyle ze master jest zdecydowanie zwawszy.

Wiec jakis postep jest.

Ale: 207 kupilismy w roku 1990 w stanie agonalnym, zrobilismy remont silnika i następnie auto przejechało ponad milion kilometrów...i jeszcze poszło do ludzi... Mam watpliwości, czy którykolwiek z dzisiejszych busów byłby w stanie przezyć takie przebiegi...

Do tej 207D kupilismy kiedys zapasowa skrzynie biegów - nigdy sie nie przydała.
W masterach skrzynie po prostu padaja. Padały w poprzednim modelu, padaja i w tym nowszym. Co 100kkm proflaktycznie wymienia sie w nich olej...
W ducato to samo - 400kkm i skrzynia buczy i pewnie niedługo bedzie trzeba wymieniac...

W 207D nigdy o zadnej wymianie wtrysków nie było mowy.

W ducato 2012 wymiana po maks 300-400kkm... Koszt to dobrych kilka tysi.

Itp. itd...



--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,
written by a 2bit company, that can't stand 1bit of competition.

Data: 2018-09-10 23:27:57
Autor: jerzu.xyz
Systemy automatyki stop/start
On 10 Sep 2018 11:59:59 GMT, Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

W masterach skrzynie po prostu padaja. Padały w poprzednim modelu, padaja i w tym nowszym. Co 100kkm proflaktycznie wymienia sie w nich olej...

U mnie ponad 530 tys przejchane i nie padła. Olej wymieniany był chyba
przy 300 tys. km.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2018-09-11 11:59:56
Autor: Budzik
Systemy automatyki stop/start
Użytkownik  jerzu.xyz@irc.pl ...

W masterach skrzynie po prostu padaja. Padały w poprzednim modelu,
padaja i w tym nowszym. Co 100kkm proflaktycznie wymienia sie w nich
olej...

U mnie ponad 530 tys przejchane i nie padła. Olej wymieniany był
chyba przy 300 tys. km.

Wiec moze nie pada w 100% egzemplarzy ale padają...
Do wspomnianego mercedesa 207D jeszcze ci daleko bo przypominam: kupiony jako trup, zrobiony silnik i milion ponad klepniete. A skrzynia jak działała tak dzialała. --
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem
można jeść w miejscu publicznym ;-)"
DooMiniK: "A alkohol w czekoladkach czy w butelce obok? ;]"

Data: 2018-09-11 05:37:16
Autor: Zenek Kapelinder
Systemy automatyki stop/start
Skrzynie nie padaja w tych samochodach co jak napisali ze mozna zapakowa tone to nie woza czterech ton tylko do tony.

Data: 2018-09-12 03:59:54
Autor: Budzik
Systemy automatyki stop/start
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Skrzynie nie padaja w tych samochodach co jak napisali ze mozna
zapakowa tone to nie woza czterech ton tylko do tony.
Pierdolisz :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo milczysz."   Nina Liedtke

Data: 2018-09-12 12:12:41
Autor: sirapacz
Systemy automatyki stop/start

Skrzynie nie padaja w tych samochodach co jak napisali ze mozna
zapakowa tone to nie woza czterech ton tylko do tony.

Pierdolisz :)


pakujesz 4? :D

Data: 2018-09-12 11:59:54
Autor: Budzik
Systemy automatyki stop/start
Użytkownik sirapacz newsy@sircomp.pl ...

Skrzynie nie padaja w tych samochodach co jak napisali ze mozna
zapakowa tone to nie woza czterech ton tylko do tony.

Pierdolisz :)

pakujesz 4? :D

hihihihi
Dokładnie odwrotnie, ciągle jezdze z ładunkiem do 200kg max.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jaki jest szczyt odwagi???
Chodzić w turbanie na Manhatanie :-))

Data: 2018-09-10 13:51:11
Autor: J.F.
Systemy automatyki stop/start
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pn5hdo$1np$1@node2.news.atman.pl...
Poza tym samo zużycie paliwa tych nowych aut też mnie jakoś nie napawa optymizmem. Żona kupiła auto z downsizingowym silnikiem 1,2 120 KM i żre on na dojazdach dom-praca-zakupy-itd powyżej 8 litrów. Jak zaczynałem moją przygodę z motoryzacją, to syrena też tyle paliła a te dwa pojazdy dzieli 60 lat postępu technicznego.

Tylko ze Syrena nie miala 120KM.
I nie wazyla 1300kg,  ja tez bylem ze 40 lzejszy :-(

Co do sensownosci tych 120KM to by mozna podyskutowac, ale ja akurat lubie dynamiczne auta.
Tylko ze one po miescie pala duzo, ale czy to ich wina  ? :-)

Syrena ... czy ona nie palila co najmniej 10/100 ?

J.

Data: 2018-09-10 17:14:36
Autor: Jacek
Systemy automatyki stop/start
W dniu 10.09.2018 o 13:51, J.F. pisze:
Tylko ze Syrena nie miala 120KM.
Według instrukcji miała koni 40, ale funkcję dojazdu dom-praca-zakupy czy coś podobnego na krótkich trasach spełniała identycznie.
I nie wazyla 1300kg,  ja tez bylem ze 40 lzejszy :-(
Według tej samej instrukcji ważyła 850 kg pusta bez płynów, ale z kolei z racji mniejszej ilości samochodów rzadko kiedy jechała nią jedna osoba. Przeważnie 3-4 i do tego jakiś ladunek. Teraz żona jeździ solo, czyli mamy 1100 kg samochodu plus jakieś 80 kg kobiety (z torebką i reklamówką zakupów). Wychodzi na to samo.

Co do sensownosci tych 120KM to by mozna podyskutowac, ale ja akurat lubie dynamiczne auta.
Tylko ze one po miescie pala duzo, ale czy to ich wina  ? :-)

Syrena ... czy ona nie palila co najmniej 10/100 ?
Rozrzut był duży. W zimie mogło być nawet więcej.
Mimo wszystko, jak na 60 lat postępu technicznego to efekt mizerny. W sensie oszczędności paliwa.
Jacek

Data: 2018-09-10 19:01:11
Autor: J.F.
Systemy automatyki stop/start
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pn61ou$h9h$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 10.09.2018 o 13:51, J.F. pisze:
Tylko ze Syrena nie miala 120KM.
Według instrukcji miała koni 40, ale funkcję dojazdu dom-praca-zakupy czy coś podobnego na krótkich trasach spełniała identycznie.

Ja tam nie mam watpliwosci, ze wspolczesny silnik 120KM, jak mu sie depnie do oporu, to spali co najmniej dwa razy wiecej niz ta Syrena.

Powstaje pytanie, po co deptac do oporu po miescie, skoro za 500m kolejne swiatla.

Ale w nowozytnych czasach w maluchu juz mi brakowalo mocy.
Ja z przyzwyczajenia na lewy pas, a tez prawego mnie wyprzedzaja na swiatlach :-(

Teraz sie znow zakorkowalo, i wiecej stania niz jazdy ...

I nie wazyla 1300kg,  ja tez bylem ze 40 lzejszy :-(
Według tej samej instrukcji ważyła 850 kg pusta bez płynów, ale z kolei z racji mniejszej ilości samochodów rzadko kiedy jechała nią jedna osoba. Przeważnie 3-4 i do tego jakiś ladunek. Teraz żona jeździ solo,

A gdzie ja bym znalazl 3 chetnych na jazde do pracy.
Ale kartki byly jakie byly, wiec przewaznie stala w garazu :-)

Co do sensownosci tych 120KM to by mozna podyskutowac, ale ja akurat lubie dynamiczne auta.
Tylko ze one po miescie pala duzo, ale czy to ich wina  ? :-)

Syrena ... czy ona nie palila co najmniej 10/100 ?

Rozrzut był duży. W zimie mogło być nawet więcej.
Mimo wszystko, jak na 60 lat postępu technicznego to efekt mizerny. W sensie oszczędności paliwa.

Maluch malo palil ... ale czy to sie nadaje do porownania ...

J.

Data: 2018-09-11 06:25:11
Autor: sczygiel
Systemy automatyki stop/start
W dniu poniedziałek, 10 września 2018 12:01:44 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

>Rozrzut był duży. W zimie mogło być nawet więcej.
>Mimo wszystko, jak na 60 lat postępu technicznego to efekt mizerny. W >sensie oszczędności paliwa.

Maluch malo palil ... ale czy to sie nadaje do porownania ...



Ja sie przesiadalem z malacza do nowej fiesty.
I po jakims roku czy dwu stwierdzilem ze poza wymiarami halasem i jakoscia ogrzewania reszta jest jaka byla.
Przyspieszenie to samo. Spalanie to samo. Pakownosc, porownywalna.
Oczywiscie porownywalnie na korzysc fiesty ale jakos wielkiego przeskoku nie odczulem.

Roznice odczulem po kolejnych 20-30kkm. fiesta sie nie psula :)

Data: 2018-09-11 16:57:42
Autor: J.F.
Systemy automatyki stop/start
Użytkownik  sczygiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:99c698d0-52b0-4c7e-920b-3045933380f5@googlegroups.com...
W dniu poniedziałek, 10 września 2018 12:01:44 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
>Rozrzut był duży. W zimie mogło być nawet więcej.
>Mimo wszystko, jak na 60 lat postępu technicznego to efekt >mizerny. W
>sensie oszczędności paliwa.
Maluch malo palil ... ale czy to sie nadaje do porownania ...

Ja sie przesiadalem z malacza do nowej fiesty.
I po jakims roku czy dwu stwierdzilem ze poza wymiarami halasem i jakoscia ogrzewania reszta jest jaka byla.
Przyspieszenie to samo. Spalanie to samo. Pakownosc, porownywalna.
Oczywiscie porownywalnie na korzysc fiesty ale jakos wielkiego przeskoku nie odczulem.

No nie wiem, malucha zawsze uwazalem za wyrob samochodopodobny.
Ani silnika, ani bagaznika, ani wygody ... zdecydowanie nie warto oszczedzac na tym litrze paliwa, szczegolnie ze jak piszesz - nawet tego nie ma :-)

Ale fakt, ze maluch w trasie palil mi 4.5, oszczednym dieslom jakos mniej niz 7 nie chce wyjsc :-)

Roznice odczulem po kolejnych 20-30kkm. fiesta sie nie psula :)

:-)

J.

Data: 2018-09-11 13:12:37
Autor: sczygiel
Systemy automatyki stop/start
W dniu wtorek, 11 września 2018 09:58:18 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik  sczygiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:99c698d0-52b0-4c7e-920b-3045933380f5@googlegroups.com...
W dniu poniedziałek, 10 września 2018 12:01:44 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
>> >Rozrzut był duży. W zimie mogło być nawet więcej.
>> >Mimo wszystko, jak na 60 lat postępu technicznego to efekt >> >mizerny. W
>> >sensie oszczędności paliwa.
>> Maluch malo palil ... ale czy to sie nadaje do porownania ...
>
>Ja sie przesiadalem z malacza do nowej fiesty.
>I po jakims roku czy dwu stwierdzilem ze poza wymiarami halasem i >jakoscia ogrzewania reszta jest jaka byla.
>Przyspieszenie to samo. Spalanie to samo. Pakownosc, porownywalna.
>Oczywiscie porownywalnie na korzysc fiesty ale jakos wielkiego >przeskoku nie odczulem.

No nie wiem, malucha zawsze uwazalem za wyrob samochodopodobny.
Ani silnika, ani bagaznika, ani wygody ... zdecydowanie nie warto oszczedzac na tym litrze paliwa, szczegolnie ze jak piszesz - nawet tego nie ma :-)

Ale fakt, ze maluch w trasie palil mi 4.5, oszczednym dieslom jakos mniej niz 7 nie chce wyjsc :-)

eee no, albo nie wylapalem ironii albo ty masz na mysli trase po niemiecku - 180km/h.

Foka o ktorej pisalem tu obok pila 5.5l/100. Jak kiedys chccialem sprawdzic jakie sa jej maksymalne mozliwosci to wypila jakies 7.5 ale jechalem dlugi odcinek 160km/h.

Jej dizel w porownaniu z malaczem jednak pokazal ze mozna lepiej (paliwo tansze, zrywniejszy, pije podobnie a jedzie szybciej).

Ale z drugiej strony auto wieksze ale spalanie to samo. Z pewnej perspektywy (portfelowej) roznicy nie widac :)

Data: 2018-09-11 20:28:22
Autor: Mateusz Viste
Systemy automatyki stop/start
On Tue, 11 Sep 2018 13:12:37 -0700, sczygiel wrote:
Ale z drugiej strony auto wieksze ale spalanie to samo. Z pewnej
perspektywy (portfelowej) roznicy nie widac :)

Maluch nówka nieśmigany prosto z fabryki kosztował 100 milionów. Pod zakup Focusa ten portfel chyba jednak musi być z 5x grubszy :)

Mateusz

Data: 2018-09-12 06:37:33
Autor: sczygiel
Systemy automatyki stop/start
W dniu wtorek, 11 września 2018 15:28:24 UTC-5 użytkownik Mateusz Viste napisał:
On Tue, 11 Sep 2018 13:12:37 -0700, sczygiel wrote:
> Ale z drugiej strony auto wieksze ale spalanie to samo. Z pewnej
> perspektywy (portfelowej) roznicy nie widac :)

Maluch nówka nieśmigany prosto z fabryki kosztował 100 milionów. Pod zakup Focusa ten portfel chyba jednak musi być z 5x grubszy :)



Tyle ze malacza nie kupie. A foka kosztowala mnie 18kpln (4 letnia z przebiegiem 200kkm).
Az tak duzo wiecej od tego malucha nowego nie kosztowal.

No i napisalem ze z pewnej perspektywy, nie w ogolnosci.

Data: 2018-09-15 17:20:02
Autor: J.F.
Systemy automatyki stop/start
Dnia Tue, 11 Sep 2018 13:12:37 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com
napisał(a):
W dniu wtorek, 11 września 2018 09:58:18 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
Ja sie przesiadalem z malacza do nowej fiesty.
I po jakims roku czy dwu stwierdzilem ze poza wymiarami halasem i jakoscia ogrzewania reszta jest jaka byla.
Przyspieszenie to samo. Spalanie to samo. Pakownosc, porownywalna.
Oczywiscie porownywalnie na korzysc fiesty ale jakos wielkiego przeskoku nie odczulem.

No nie wiem, malucha zawsze uwazalem za wyrob samochodopodobny.
Ani silnika, ani bagaznika, ani wygody ... zdecydowanie nie warto oszczedzac na tym litrze paliwa, szczegolnie ze jak piszesz - nawet tego nie ma :-)
Ale fakt, ze maluch w trasie palil mi 4.5, oszczednym dieslom jakos mniej niz 7 nie chce wyjsc :-)

eee no, albo nie wylapalem ironii albo ty masz na mysli trase po niemiecku - 180km/h.

Nie wiem czy silnik mam uszkodzony, czy but - ale jakos mi diesle duzo
pala. Nawet jak nie ma autostrady i o 180 mozna pomarzyc.

Fakt, ze teraz mam vectre kombi - duze bydle, bardzo duze ...

Foka o ktorej pisalem tu obok pila 5.5l/100. Jak kiedys chccialem sprawdzic jakie sa jej maksymalne mozliwosci to wypila jakies 7.5 ale jechalem dlugi odcinek 160km/h.

A te 5.5 to jadac spokojne 70-80 miedzy tirami ?

J.

Data: 2018-09-12 07:13:35
Autor: Mirek Ptak
Systemy automatyki stop/start
W dniu 2018-09-11 o 15:25, sczygiel@gmail.com pisze:
Roznice odczulem po kolejnych 20-30kkm. fiesta sie nie psula:)

Żarty jakieś ;)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2018-09-12 06:35:52
Autor: sczygiel
Systemy automatyki stop/start
W dniu środa, 12 września 2018 00:13:36 UTC-5 użytkownik Mirek Ptak napisał:
W dniu 2018-09-11 o 15:25, sczygiel@gmail.com pisze:
> Roznice odczulem po kolejnych 20-30kkm. fiesta sie nie psula:)

Żarty jakieś ;)

Fiesta 2006.
do dzis po 100kkm zrobione tylko lozysko oporowe i akumulator.
Ja tam jestem zadowolony.

W malaczu trzeba bylo jednak wiecej grzebac, choc on nowy nie byl...

Data: 2018-09-12 06:59:26
Autor: Pszemol
Systemy automatyki stop/start
"Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote in message news:pna79v$gu2$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2018-09-11 o 15:25, sczygiel@gmail.com pisze:
Roznice odczulem po kolejnych 20-30kkm. fiesta sie nie psula:)

Żarty jakieś ;)

W porównaniu do malucha... :-)))

Data: 2018-09-13 08:14:54
Autor: kk
Systemy automatyki stop/start
W dniu 2018-09-12 o 02:14, Pszemol pisze:
"Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> wrote in message news:pn61ou$h9h$1node2.news.atman.pl...
Rozrzut był duży. W zimie mogło być nawet więcej.
Mimo wszystko, jak na 60 lat postępu technicznego to efekt mizerny.
W sensie oszczędności paliwa.

Zamiast zwalać na brak postępu technologicznego wyślij
żonę na kurs doskonalenia jazdy aby ją nauczyli oszczędniej
ruszać z miejsca.

Ale, że ma sama postępem być a nie z postępu korzystać?

Data: 2018-09-12 07:25:32
Autor: JDX
Systemy automatyki stop/start
On 2018-09-12 02:12, Pszemol wrote:
[...]
i jak ktoś ma ołowiane buciki to mu auto> będzie palić 8 litrów nawet jak będzie to 3-cylindrowe VW Up.Żeby
tylko 8... Z drugiej strony, hej, do emerytury jeszcze trochę mi brakuje.
Gdy ten cza nadejdzie, to może wtedy będę rozpędzał się przez 10 sekund
do prędkości 35 km/h w terenie zabudowanym, czyli maksymalnej prędkości
przewidzianej dla emerytów w moim pueblo. :-)

Data: 2018-09-12 00:16:45
Autor: przemek.jedrzejczak
Systemy automatyki stop/start
i naga prawda :-)

Der geringere Spritverbrauch bleibt weiter das große Plus der Start-Stopp-Automatik. "Mit einem Passat 2.0 TDI haben wir getestet, wie viel Sprit sich mit der Technik sparen lässt", so Jan Horn. "Dabei kamen wir auf 0,1 Liter pro 100 Kilometer.

ha ha ha cale 0.1 litra ? naprawde ? jestem w szoku :-- -)


Den Artikel "Die Zeitdiebe. Start-Stopp-Systeme im Vergleich" und die Ergebnisse des Tests lesen Sie in der aktuellen Ausgabe 12/2016 von AUTO BILD, die am 24. März 2016 erscheint. AUTO BILD im Internet: www.autobild.de

Data: 2018-09-12 05:33:21
Autor: przemek.jedrzejczak
Systemy automatyki stop/start
-- Kiepsko.

oj tam, lemingi wciagnely cel zostal osiagniety :-)

-- A jakie ma spalanie ten diesel w mieście przy ekonomicznej jeździe?

najlepszy 9 srednie
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/617126.html
najgorszy 5,5 srednie
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/738177.html

Data: 2018-09-12 18:04:16
Autor: Pszemol
Systemy automatyki stop/start
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote in message news:aeb58054-ae98-4f70-b375-ef9fc481c435googlegroups.com...
-- Kiepsko.

oj tam, lemingi wciagnely cel zostal osiagniety :-)

-- A jakie ma spalanie ten diesel w mieście przy ekonomicznej jeździe?

najlepszy 9 srednie
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/617126.html
najgorszy 5,5 srednie
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/738177.html

No to 0,1 od 5,5 to całkiem wyraźna oszczędność: prawie 2%.
Łatwa do zmarnowania, oczywiście, gdy ktoś rusza na wyścigi
spod każdych świateł...

Data: 2018-09-12 07:06:55
Autor: Pszemol
Systemy automatyki stop/start
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote in message news:3e9523a0-91a3-45c8-a56b-2ef23edaadf5googlegroups.com...
i naga prawda :-)

Der geringere Spritverbrauch bleibt weiter das große Plus der Start-Stopp-Automatik. "Mit einem Passat 2.0 TDI haben wir getestet, wie viel Sprit sich mit der Technik sparen lässt", so Jan Horn. "Dabei kamen wir auf 0,1 Liter pro 100 Kilometer.

ha ha ha cale 0.1 litra ? naprawde ? jestem w szoku :-- -)

Kiepsko.
A jakie ma spalanie ten diesel w mieście przy ekonomicznej jeździe?

Den Artikel "Die Zeitdiebe. Start-Stopp-Systeme im Vergleich" und die Ergebnisse des Tests lesen Sie in der aktuellen Ausgabe 12/2016 von AUTO BILD, die am 24. März 2016 erscheint. AUTO BILD im Internet: www.autobild.de

Data: 2018-09-12 13:34:15
Autor: J.F.
Systemy automatyki stop/start
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3e9523a0-91a3-45c8-a56b-2ef23edaadf5@googlegroups.com...
i naga prawda :-)
Der geringere Spritverbrauch bleibt weiter das große Plus der Start-Stopp-Automatik. "Mit einem Passat 2.0 TDI haben wir getestet, wie viel Sprit sich mit der Technik >sparen lässt", so Jan Horn. "Dabei kamen wir auf 0,1 Liter pro 100 Kilometer.

ha ha ha cale 0.1 litra ? naprawde ? jestem w szoku :-- -)

Ale to moze byc 1-2%, czyli z grubsza tyle, ile sie wszyscy spodziewali.

Pytanie tylko czy reszta samochodu na tym bardziej zyskuje czy cierpi.

No i po 100kkm mamy oszczednosci na jakis 500zl, wiec na naprawe rozrusznika u polskiego mechanika starczy :-)

Teraz tylko pytanie, czy powinien byc to prosty timer, czy jakies inteligentne sterowanie polaczone np z kamerą, czy moze prosty przycisk na kierownicy, do wylaczania recznego ...

J.

Data: 2018-09-12 05:17:57
Autor: przemek.jedrzejczak
Systemy automatyki stop/start
-- Pytanie tylko czy reszta samochodu na tym bardziej zyskuje czy cierpi.

ewidentnie zyskuje :-)

-- No i po 100kkm mamy oszczednosci na jakis 500zl, wiec na naprawe rozrusznika u polskiego mechanika starczy :-)

nie masz zadnych oszczednosci, to jest najmniejsza wartosc jaka mogli podac aby nie popasc w absurd :-)

Data: 2018-09-13 08:22:03
Autor: kk
Systemy automatyki stop/start
W dniu 2018-09-12 o 13:34, J.F. pisze:

ha ha ha cale 0.1 litra ? naprawde ? jestem w szoku :-- -)

Ale to moze byc 1-2%, czyli z grubsza tyle, ile sie wszyscy spodziewali.

Pytanie tylko czy reszta samochodu na tym bardziej zyskuje czy cierpi.

No i po 100kkm mamy oszczednosci na jakis 500zl, wiec na naprawe rozrusznika u polskiego mechanika starczy :-)

A koszty przestoju?

Data: 2018-09-12 23:32:53
Autor: przemek.jedrzejczak
Systemy automatyki stop/start
-- A koszty przestoju?

ale naprawde wierzysz w te 0,1 litra ? dla mnie taka ilosc na 100 km jest kompletnie niewiarygodna, jazda na autostradzie pod wiatr, melepeta na DK ktorej nie da sie wyprzedzic, czy wiekszy ruch na miescie powoduja wieksze odchylki w spalaniu, NIGDY nie osiagnalem dokladnie takiego samego wyniku spalania na 100 km czyli np 6,3l

Data: 2018-09-13 08:25:34
Autor: sczygiel
Systemy automatyki stop/start
W dniu czwartek, 13 września 2018 01:32:55 UTC-5 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
-- A koszty przestoju?

ale naprawde wierzysz w te 0,1 litra ? dla mnie taka ilosc na 100 km jest kompletnie niewiarygodna, jazda na autostradzie pod wiatr, melepeta na DK ktorej nie da sie wyprzedzic, czy wiekszy ruch na miescie powoduja wieksze odchylki w spalaniu, NIGDY nie osiagnalem dokladnie takiego samego wyniku spalania na 100 km czyli np 6,3l

https://www.youtube.com/watch?v=dFImHhNwbJo
Tu gostek tlumaczy co i jak.

W praktyce jest to jakies 4%
Jesli koszt auta startstop jest podobny do zwyklego to te 4% kosztow paliwa moze byc warte schylenia sie.

W skali kraju to jest mniej ale moze warto samochody miejskie w to wyposazyc jesli wytrzymalsze rozruszniki nie wymagaja tyle energii do ich wytworzenia ile oszczedzaja.

No i energia do wytworzenia jest latwiej dostepna niz ta w paliwie.

Ale to raczej niezbyt duze roznice.

W praktyce czy to globalnie czy lokalnie zyski sa niewielkie ale atmosfera przy domach w okolicy skrzyzowan jest raczej sporo lepsza jak auta stoja i nie dymia...

Data: 2018-09-14 12:18:31
Autor: T.
Systemy automatyki stop/start
W dniu 2018-09-13 o 17:25, sczygiel@gmail.com pisze:
W dniu czwartek, 13 września 2018 01:32:55 UTC-5 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
-- A koszty przestoju?

ale naprawde wierzysz w te 0,1 litra ? dla mnie taka ilosc na 100 km jest kompletnie niewiarygodna, jazda na autostradzie pod wiatr, melepeta na DK ktorej nie da sie wyprzedzic, czy wiekszy ruch na miescie powoduja wieksze odchylki w spalaniu, NIGDY nie osiagnalem dokladnie takiego samego wyniku spalania na 100 km czyli np 6,3l

https://www.youtube.com/watch?v=dFImHhNwbJo
Tu gostek tlumaczy co i jak.

W praktyce jest to jakies 4%
Jesli koszt auta startstop jest podobny do zwyklego to te 4% kosztow paliwa moze byc warte schylenia sie.

W skali kraju to jest mniej ale moze warto samochody miejskie w to wyposazyc jesli wytrzymalsze rozruszniki nie wymagaja tyle energii do ich wytworzenia ile oszczedzaja.

No i energia do wytworzenia jest latwiej dostepna niz ta w paliwie.

Ale to raczej niezbyt duze roznice.

W praktyce czy to globalnie czy lokalnie zyski sa niewielkie ale atmosfera przy domach w okolicy skrzyzowan jest raczej sporo lepsza jak auta stoja i nie dymia...


Według mnie to powinno być tak, że za ponowny rozruch odpowiada koło zamachowe, a nie rozrusznik. A koło napędzane przy hamowaniu - to dość prosty układ mechaniczny, choć moze podobny - elektryczny ma większą sprawność.
Swego czasu byly nawet próby stosowania napędu bezwładnosciowego do samochodów.
chrome-extension://oemmndcbldboiebfnladdacbdfmadadm/http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.baztech-315d0a6c-f8a7-4669-aebd-5e4059c747ad/c/37_Lisowski_Osipowicz_Zastosowanie.pdf

A na krótkie dystanse w miastach wystarczałby samochód na sprężone powietrze.

http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/ekoauto/spr_pow.html

T.

Data: 2018-09-14 03:39:16
Autor: Zenek Kapelinder
Systemy automatyki stop/start
Zaprojektuj i opatentuj rozrusznik do systemu start stop oparty na kole zamachowym. Kupe kasy zarobisz z naciskiem na kupe. Jeszcze kilka lat i gimbaza umrze smiercia naturalna. Po niusach widac ze gimnazja to byl niewypal.

Data: 2018-09-15 10:35:58
Autor: P.B.
Systemy automatyki stop/start
Dnia Fri, 14 Sep 2018 03:39:16 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

Zaprojektuj i opatentuj rozrusznik do systemu start stop oparty na kole zamachowym. Kupe kasy zarobisz z naciskiem na kupe. Jeszcze kilka lat i gimbaza umrze smiercia naturalna. Po niusach widac ze gimnazja to byl niewypal.

Dawno zrobił to Citroen. Hint: dynalto.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2018-09-15 11:03:17
Autor: P.B.
Systemy automatyki stop/start
Dnia Sat, 15 Sep 2018 10:35:58 +0200, P.B. napisał(a):

Dnia Fri, 14 Sep 2018 03:39:16 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

Zaprojektuj i opatentuj rozrusznik do systemu start stop oparty na kole zamachowym. Kupe kasy zarobisz z naciskiem na kupe. Jeszcze kilka lat i gimbaza umrze smiercia naturalna. Po niusach widac ze gimnazja to byl niewypal.

Dawno zrobił to Citroen. Hint: dynalto.


Sorry pomyłka - myślałem, że kłócicie się o zabudowanie alternatora/silnika
elektrycznego na kole zamachowym. A tu ktoś kombinuje napęd, taki jaki
miałem czterdzieści lat temu w samochodziku-zabawce. Gdzieś widziałem jakieś plany autobusu odzyskującego energię hamowania do
rozpędzania koła zamachowego - takiego z metr, albo dwa średnicy. Nie
pamiętam, gdzie to widziałem, ale mógł to być "Młody Technik" albo
"Tiechnika Maładioży" :) --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2018-09-14 09:53:56
Autor: sczygiel
Systemy automatyki stop/start
W dniu piątek, 14 września 2018 05:18:33 UTC-5 użytkownik T. napisał:
W dniu 2018-09-13 o 17:25, sczygiel@gmail.com pisze:
> W dniu czwartek, 13 września 2018 01:32:55 UTC-5 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
>> -- A koszty przestoju?
>>
>> ale naprawde wierzysz w te 0,1 litra ? dla mnie taka ilosc na 100 km jest kompletnie niewiarygodna, jazda na autostradzie pod wiatr, melepeta na DK ktorej nie da sie wyprzedzic, czy wiekszy ruch na miescie powoduja wieksze odchylki w spalaniu, NIGDY nie osiagnalem dokladnie takiego samego wyniku spalania na 100 km czyli np 6,3l
> > https://www.youtube.com/watch?v=dFImHhNwbJo
> Tu gostek tlumaczy co i jak.
> > W praktyce jest to jakies 4%
> Jesli koszt auta startstop jest podobny do zwyklego to te 4% kosztow paliwa moze byc warte schylenia sie.
> > W skali kraju to jest mniej ale moze warto samochody miejskie w to wyposazyc jesli wytrzymalsze rozruszniki nie wymagaja tyle energii do ich wytworzenia ile oszczedzaja.
> > No i energia do wytworzenia jest latwiej dostepna niz ta w paliwie.
> > Ale to raczej niezbyt duze roznice.
> > W praktyce czy to globalnie czy lokalnie zyski sa niewielkie ale atmosfera przy domach w okolicy skrzyzowan jest raczej sporo lepsza jak auta stoja i nie dymia...
> Według mnie to powinno być tak, że za ponowny rozruch odpowiada koło zamachowe, a nie rozrusznik. A koło napędzane przy hamowaniu - to dość prosty układ mechaniczny, choć moze podobny - elektryczny ma większą sprawność.
Swego czasu byly nawet próby stosowania napędu bezwładnosciowego do samochodów.

Od pewnego czasu z pewnym powodzeniem mamy KERS. I dziala calkiem ok.

W praktyce ja nie widze problemu z systemami start/stop.
Jak silnik cieply a rozrusznik uczciwy to bedzie dzialac i bedzie trwale.

Kers zreszta tez niezbyt problematyczny bo to w praktyce dwa sprzegla, pare przelozen i tyle.

Data: 2018-09-15 17:47:29
Autor: kk
Systemy automatyki stop/start
W dniu 2018-09-14 o 12:18, T. pisze:
W dniu 2018-09-13 o 17:25, sczygiel@gmail.com pisze:
W dniu czwartek, 13 września 2018 01:32:55 UTC-5 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
-- A koszty przestoju?

ale naprawde wierzysz w te 0,1 litra ? dla mnie taka ilosc na 100 km jest kompletnie niewiarygodna, jazda na autostradzie pod wiatr, melepeta na DK ktorej nie da sie wyprzedzic, czy wiekszy ruch na miescie powoduja wieksze odchylki w spalaniu, NIGDY nie osiagnalem dokladnie takiego samego wyniku spalania na 100 km czyli np 6,3l

https://www.youtube.com/watch?v=dFImHhNwbJo
Tu gostek tlumaczy co i jak.

W praktyce jest to jakies 4%
Jesli koszt auta startstop jest podobny do zwyklego to te 4% kosztow paliwa moze byc warte schylenia sie.

W skali kraju to jest mniej ale moze warto samochody miejskie w to wyposazyc jesli wytrzymalsze rozruszniki nie wymagaja tyle energii do ich wytworzenia ile oszczedzaja.

No i energia do wytworzenia jest latwiej dostepna niz ta w paliwie.

Ale to raczej niezbyt duze roznice.

W praktyce czy to globalnie czy lokalnie zyski sa niewielkie ale atmosfera przy domach w okolicy skrzyzowan jest raczej sporo lepsza jak auta stoja i nie dymia...


Według mnie to powinno być tak, że za ponowny rozruch odpowiada koło zamachowe, a nie rozrusznik. A koło napędzane przy hamowaniu - to dość prosty układ mechaniczny, choć moze podobny - elektryczny ma większą sprawność.
Swego czasu byly nawet próby stosowania napędu bezwładnosciowego do samochodów.
chrome-extension://oemmndcbldboiebfnladdacbdfmadadm/http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.baztech-315d0a6c-f8a7-4669-aebd-5e4059c747ad/c/37_Lisowski_Osipowicz_Zastosowanie.pdf A na krótkie dystanse w miastach wystarczałby samochód na sprężone powietrze.

http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/ekoauto/spr_pow.html

A koń?

Data: 2018-09-15 09:24:10
Autor: kk
Systemy automatyki stop/start
W dniu 2018-09-13 o 08:32, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- A koszty przestoju?

ale naprawde wierzysz w te 0,1 litra ? dla mnie taka ilosc na 100 km jest kompletnie niewiarygodna, jazda na autostradzie pod wiatr, melepeta na DK ktorej nie da sie wyprzedzic, czy wiekszy ruch na miescie powoduja wieksze odchylki w spalaniu, NIGDY nie osiagnalem dokladnie takiego samego wyniku spalania na 100 km czyli np 6,3l


Nie odnosiłewm się do o,1 litra tylko do tego, że koszty napraw to nie tylko rachunek od mechanika ale także koszt przestoju.

Sam start-stop do ograniczenia emisji spalin w korkach jest a nie by kierowcom taniej było.

Czy start-stop jest metodą na wyciąganie pieniędzy? Jest, ale niekoniecznie przez producentów samochodu. Raczej sprzedawców części zamiennych i mechaników.

Data: 2018-09-12 07:04:23
Autor: Pszemol
Systemy automatyki stop/start
"JDX" <jdx@onet.pl> wrote in message news:5b98a357$0$625$65785112news.neostrada.pl...
On 2018-09-12 02:12, Pszemol wrote:
[...]
i jak ktoś ma ołowiane buciki to mu auto
będzie palić 8 litrów nawet jak będzie to 3-cylindrowe VW Up.

Żeby
tylko 8... Z drugiej strony, hej, do emerytury jeszcze trochę mi brakuje.
Gdy ten cza nadejdzie, to może wtedy będę rozpędzał się przez 10 sekund
do prędkości 35 km/h w terenie zabudowanym, czyli maksymalnej prędkości
przewidzianej dla emerytów w moim pueblo. :-)

No ale jeśli jeździsz dynamicznie to lepiej ten cały stop/start wyłączyć,
bo to jest zaoszczędzona kropla w morzu paliwa spalonego.
Nawet oszczędnym autem można jeździć nieoszczędnie i przekreślić
jakiekolwiek zyski z systemów ekonomicznej jazdy.
To jak się zachowuje kierowca za kółkiem i jak manipuluje pedałami
gazu i hamulca ma główne znaczenie przy ilości spalania, większe
niż pojemność skokowa silnika czy też ilość cylindrów lub turbo.
Ja mam 2004 Passata z benzynowym V6 2,8l, 190KM i jestem z baku
paliwa dostać tak różne przebiegi w zależnośći od stylu jazdy że
głowa boli - od 360 mil przy oszczędnej jeździe do 190 i mniej gdy
się nieco gazem pobawię.

Data: 2018-09-13 18:37:05
Autor: kk
Systemy automatyki stop/start
W dniu 2018-09-12 o 14:04, Pszemol pisze:
"JDX" <jdx@onet.pl> wrote in message news:5b98a357$0$625$65785112news.neostrada.pl...
On 2018-09-12 02:12, Pszemol wrote:
[...]
i jak ktoś ma ołowiane buciki to mu auto
będzie palić 8 litrów nawet jak będzie to 3-cylindrowe VW Up.

Żeby
tylko 8... Z drugiej strony, hej, do emerytury jeszcze trochę mi brakuje.
Gdy ten cza nadejdzie, to może wtedy będę rozpędzał się przez 10 sekund
do prędkości 35 km/h w terenie zabudowanym, czyli maksymalnej prędkości
przewidzianej dla emerytów w moim pueblo. :-)

No ale jeśli jeździsz dynamicznie to lepiej ten cały stop/start wyłączyć,
bo to jest zaoszczędzona kropla w morzu paliwa spalonego.

Lepiej bo?

Nawet oszczędnym autem można jeździć nieoszczędnie i przekreślić
jakiekolwiek zyski z systemów ekonomicznej jazdy.

Co to ma do stania?

Systemy automatyki stop/start

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona