Systemy automatyki stop/start

Data: 2018-09-10 11:59:59
Autor: Budzik
Systemy automatyki stop/start
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...

... oszczedzaja od 4 do 8% paliwa w ruchu miejskim.

Nie uwierze dopóki nie zobacze...

--
Pozdrawia... Budzik
"Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

Data: 2018-09-10 05:21:54
Autor: zbigniewgotkiewicz
Systemy automatyki stop/start
Co do czasu rozruchu to silnik odpala u mnie w trakcie normalnego wciskania sprzęgła. Co do oszczędności to też mam spore wątpliwości. Kresy licznik czasu gdy silnik nie pracuje. Są to z reguły jakieś sekundy.

Data: 2018-09-10 05:33:46
Autor: przemek.jedrzejczak
Systemy automatyki stop/start
jezdzilem Passatem B7 i nie zauwazylem wzrostu zuzycia paliwa po wylaczeniu tego systemu, podejrzewam ze warunki testowe mocno odbiegaja od realnych czyli krotko mowiac madafaki znow oszukuja :-)

ps ten system powstal glownie po to aby spelnic normy ekologiczne, teoretycznie wiec dziala jak zakladano

Data: 2018-09-11 19:24:58
Autor: Pszemol
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote in message news:c7a11146-45e4-4783-9eed-22e9b6053a56googlegroups.com...
jezdzilem Passatem B7 i nie zauwazylem wzrostu zuzycia paliwa po wylaczeniu tego systemu, podejrzewam ze warunki testowe mocno odbiegaja od realnych czyli krotko mowiac madafaki znow oszukuja :-)

Masz rację. Warunki testowe nie brały pod uwagę Twojej ołowianej prawej stopy.

ps ten system powstal glownie po to aby spelnic normy ekologiczne, teoretycznie wiec dziala jak zakladano

W praktyce też działa, jak się wie jak ekonomicznie jeździć autem.
Jeśli spalasz 2x więcej niż powinieneś bo masz ołowianego buta to
te 4-8% nie zauważysz nawet.

To tak jakbyś z 20 kg nadwagą z rowera usunął pompkę i komplet kluczy
aby zmniejszyć jego wagę co by Ci się lepiej pod górkę pedałowało...
sorry, nie zauważysz różnicy. A kolarze zawodowi zauważą.

Data: 2018-09-12 00:13:12
Autor: przemek.jedrzejczak
Systemy automatyki stop/start
-- Masz rację. Warunki testowe nie brały pod uwagę Twojej ołowianej prawej stopy.

to dziwne bo raczej mieszcze sie w czolowce stawki:

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/456-Passat.html?fueltype=1&fuelsort=1&constyear_s=2012&constyear_e=2013&power_s=140&power_e=140&gearing=4&powerunit=2

6,5 litra to spalanie Hansow z wlaczonym systemem a ja zazwyczaj mieszcze sie w 6-ciu litrach

-- W praktyce też działa, jak się wie jak ekonomicznie jeździć autem.
Jeśli spalasz 2x więcej niż powinieneś bo masz ołowianego buta to
te 4-8% nie zauważysz nawet.

caly czas podajesz dane dla silnika benzynowego, dla tdi ta roznica nie jest mierzalna

Data: 2018-09-12 05:49:12
Autor: przemek.jedrzejczak
Systemy automatyki stop/start
-- Spalanie na biegu jałowym mniejsze na godzine to i oszczędności
z wyłączenia biegu jałowego będą mniejsze.

nie boj sie napisac: 0,1 litra ON na 100 km i to w niemieckim czasopismie, realnie zero albo nawet spalanie bedzie wieksze :-)

Data: 2018-09-12 15:50:41
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .09.2018 o 14:49 <przemek.jedrzejczak@gmail.com> pisze:

[...]

U mnie (ciężki suw, 185KM) spalanie z aktywnym S/S jest mniejsze i jakieś  0,2l/100km

TG

Data: 2018-09-12 20:44:14
Autor: Mateusz Bogusz
Systemy automatyki stop/start
U mnie (ciężki suw, 185KM) spalanie z aktywnym S/S jest mniejsze i jakieś 0,2l/100km

Sąsiad ma Dacie Sandero i też przy mnie nazwał ją "ciężkim suwem" :-P

0,2l/100km? To już trzeba było LPG założyć, to co najmniej 20x razy tyle by oszczędził.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-09-12 18:05:42
Autor: Pszemol
"Mateusz Bogusz" <mabakay@o2.pl> wrote in message news:pnbmq9$10d$1node1.news.atman.pl...
W dniu 12.09.2018 o 15:50, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

Ale do parkingu nie mógł wjechać tego czy innego... nie, dziękuję.

Data: 2018-09-13 21:25:11
Autor: Mateusz Bogusz
W dniu 13.09.2018 o 01:05, Pszemol pisze:
Ale do parkingu nie mógł wjechać tego czy innego... nie, dziękuję.

Te znaki to jakoś zauważają tylko Ci co nie mają LPG.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-09-15 09:33:20
Autor: kk
Systemy automatyki stop/start
W dniu 13.09.2018 o 01:05, Pszemol pisze:
Ale do parkingu nie mógł wjechać tego czy innego... nie, dziękuję.

Te znaki to jakoś zauważają tylko Ci co nie mają LPG.

Dokładnie. Jeszcze niedawno miałem samochód z LPG. Nie mam bo:
- mam ostatnio do pracy 3,5km a nie 35
- wkurza mnie koło zapasowe w bagażniku
- tankowanie gazu jest kłopotliwsze niż benzyny

Ograniczeń w parkowaniu w ogóle nie rozpatruję.

Data: 2018-10-02 00:13:38
Autor: kk
  W dniu 2018-09-30 o 02:19, Pszemol pisze:
"kk" <kk@op.pl> wrote in message news:pnick4$bjt$1news.icm.edu.pl...
W dniu 2018-09-13 o 21:25, Mateusz Bogusz pisze:
[...]

Dlaczego nie?

Bo nie jestem Pszemolem :-)

Data: 2018-09-12 21:23:42
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .09.2018 o 20:44 Mateusz Bogusz <mabakay@o2.pl> pisze:

W dniu 12.09.2018 o 15:50, Tomasz Gorbaczuk pisze:
U mnie (ciężki suw, 185KM) spalanie z aktywnym S/S jest mniejsze i  jakieś 0,2l/100km

Sąsiad ma Dacie Sandero i też przy mnie nazwał ją "ciężkim suwem" :-P
Kia Sorento III 1900kg

0,2l/100km? To już trzeba było LPG założyć, to co najmniej 20x razy tyle  by oszczędził.
do diesla?

TG

Data: 2018-09-12 12:35:02
Autor: Zenek Kapelinder
Systemy automatyki stop/start
Sa instalacje lpg do silnikow wysokopreznych.

Data: 2018-09-12 21:47:44
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .09.2018 o 21:35 Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> pisze:

Sa instalacje lpg do silnikow wysokopreznych.

Znasz kogoś kto sobie założył lpg do diesla?

TG

Data: 2018-09-12 13:12:05
Autor: Zenek Kapelinder
Systemy automatyki stop/start
Jak nie znam to znaczy ze takich instalacji nie ma?

Data: 2018-09-13 10:45:24
Autor: T.
[...]

https://www.motofakty.pl/artykul/diesel-na-lpg-komu-taka-instalacja-gazowa-sie-oplaca-poradnik.html
T.

Data: 2018-09-12 18:05:01
Autor: Pszemol
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote in message news:ebb8cb92-726c-468c-b567-e5b81937dfaagooglegroups.com...
[...]

0,1 litra przy spalaniu 5,5 to prawie 2% oszczędności.

Data: 2018-09-12 22:37:28
Autor: przemek.jedrzejczak
Systemy automatyki stop/start
-- 0,1 litra przy spalaniu 5,5 to prawie 2% oszczędności.

o to dziwne bo ktos napisal:

Pszemol
10 wrz
.... oszczedzaja od 4 do 8% paliwa w ruchu miejskim.

zapomniales tylko dodac ze dotyczy to benzyny ze spalaniem 11-15l :-)

Data: 2018-09-15 09:35:23
Autor: kk
W dniu 2018-09-13 o 01:05, Pszemol pisze:
[...]

No i właśnie, mnie 10 nie przekonuje a Ty o 2

Data: 2018-09-12 07:10:46
Autor: Pszemol
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote in message news:8c3675c3-5f48-4574-8a83-13b5744fcc7agooglegroups.com...
[...]

I świat na dieslach się nie kończy Przemku - ja ma w domu dwa benzynowe
V6: 2004 Passat 2,8L i 2007 Acura TL-S 3,5L. Oba niestety nieprzystosowane
do start/stop ale różnica spalania w obu autach przy jeździe dynamicznej
i oszczędnej sięga wskaźnika 2X.

Systemy automatyki stop/start