Systemy automatyki stop/start

Data: 2018-09-10 21:42:04
Autor: Lewis
Systemy automatyki stop/start
W dniu 2018-09-10 o 04:37, Pszemol pisze:

... oszczedzaja od 4 do 8% paliwa w ruchu miejskim.

Aby wystartowac samochod z silnikiem 1.5litra i 4cylindry potrzeba tyle
benzyny co spala on na wolnych obrotach w zaledwie 7 sekund.

https://youtu.be/dFImHhNwbJo

Sądzę że największym problem będą tu zaniki ciśnienia oleju ;)
Zatrzymanie silnika, brak ciśnienia, wał opada na dolną półpanewkę podpory wału, film olejowy jest wyciskany na boki i praktycznie nie zostaje go między panewką a wałem nic. Odpalamy 2 obroty wału "na sucho"... No zajebiście ;)

Tak wiem powymyślali panewki sputerowe, cuda na kiju a i tak zanik ciśnienia, to śmierć dla silnika prędzej czy później.

Lewis

Data: 2018-09-11 19:21:29
Autor: Pszemol
"Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message news:pn6hei$vqs$1node1.news.atman.pl...
[...]

E tam na sucho... jakich Ty olejów używasz???

Tak wiem powymyślali panewki sputerowe, cuda na kiju a i tak zanik ciśnienia, to śmierć dla silnika prędzej czy później.

Strachy na lachy...
Wygooglaj sobie ile trzeba silnik kręcić bez oleju (ze zdjętą miską
olejową) aby się wreszcie zatarł... Cierpliwości nie starcza...

Data: 2018-09-12 19:41:15
Autor: Lewis
W dniu 2018-09-12 o 02:21, Pszemol pisze:
[...]

"sucho" taki tłusty nalot bez ciśnienia to już nie film olejowy :)

[...]

Pomnóż to przez 2h codziennych dojazdów do i z pracy średnio start stop co 5min, przez średnio 300dni w roku i przez 5lat ;) Tak wiem właściciel nowego sammochodu pozbędzie się go po 3 latach leasingu ale gdzie ta pierdolona ekologia która sprowadza całą sprawę do produkowania kolejnego pojazdu co 5 lat?

Lewis

Data: 2018-09-12 18:07:41
Autor: Pszemol
"Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message news:pnbj3v$l7q$1node2.news.atman.pl...
[...]

Jak pomnożysz zero przez tysiące codziennych dojazdów
to i tak Ci wyjdzie zero...
A te Twoje dwa obroty wału w silniku który 15 sekund temu
był zalany olejem to jest w praktyce ZERO zużycia. Nie marudź.

Data: 2018-09-13 08:39:43
Autor: J.F.
Dnia Wed, 12 Sep 2018 19:41:15 +0200, Lewis napisał(a):
[...]

Cisnienie nie jest takie znow istotne - dawniej stosowalo sie rozne
smarowniczki bezcisnieniowe - ale to w innych maszynach, nie w
silnikach.

J.

Systemy automatyki stop/start