Data: 2009-12-16 23:48:50 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
Systemy dętkowe pomoc potrzebna | |
Dnia 16.12.2009 23:08 użytkownik mariuszmo napisał :
jestem zacofany albo "wyprzedzony" w tym temacie bo od 2001 roku uzywam systemów tubeless, najpierw niezbyt udanego nagesti tubeless patent w wydaniu rigidy i conti a teraz UST mavica. Plastiki są zdecydowanie lepsze. Nie wiem z czego to wynika, ale nigdy nie miałem z nimi problemów i tak samo znajomi, za to z różnymi innymi wynalazkami to już niejeden się męczył. Wadą jest to, że plastikowe zazwyczaj są nieco cięższe. 2.obręcze dostosowane do grubości zaworów samochodowych, chce preste, czy trzeba jakoś zabezpieczyć tą dziurę obok wentyla? w końcu presty są cieńsze Nie powinno się nic stać, ale zawsze będzie trochę większe ryzyko uszkodzenia albo wyrwania zaworu. Do niektórych obręczy (raczej wyższych modeli) Mavic daje adapter, czyli plastikową tulejkę. Przy okazji dość zabawnie ją opisuje, jako jakiś niewyobrażalny high-tech, bo adapter automatycznie wysuwa się przy wkładaniu zaworu samochodowego. :-D -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-12-17 10:24:39 | |
Autor: Jan Cytawa | |
Systemy dętkowe pomoc potrzebna | |
Mikołaj \Miki\ Menke napisał:
Plastiki są zdecydowanie lepsze. Nie wiem z czego to wynika, ale nigdy nie miałem z nimi problemów i tak samo znajomi, za to z różnymi innymi wynalazkami to już niejeden się męczył. Wadą jest to, że plastikowe zazwyczaj są nieco cięższe. Jest to prawda ale nie do konca. Wszystko zalezy od rodzaju obreczy. Jesli obrecz ma plaskie "dno" to plastyki sa bardzo dobre ale jesli dno jest profilowane i waskie to plastyki sa podwijane na brzegach i niestety tna detki. Jest to bardzo czeste zjawisko, ze ludzie kupuja dobre drogie opaski do swoich kol i maja klopoty z detkami. W takim wypadku albo trzeba zalozyc cos teoretycznie gorszego albo dodatkowo plastrem owinac ostre krawedzie. Jan Cytawa |
|
Data: 2009-12-17 10:26:39 | |
Autor: Tomasz Konik | |
Systemy dętkowe pomoc potrzebna | |
Jan Cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> napisał(a):
Mikołaj \Miki\ Menke napisał: Taki temat jest głównie w starych albo prymitywnych obręczach bezkomorowych z wzmocnieniami. Te ostatnie sporo wystają, a stare obręcze były dodatkowo szerokie. I opaska (zbyt wąska) się podwija uszkadzając z czasem (albo już przy pompowaniu) dętkę. Do takich obręczy wystarczała stara poczciwa gumowa opaska, która siadała w środku pomiędzy wzmocnieniami. W nowych komorowych węższych kołach, nawet jak są wyższe wzmocnienia boków, to wystarczy dać o działkę szerszą opaskę - np. do obręczy 17 mm - opaskę do dziewiętnastki. Pzdr;-) Konik -- |
|