Systemy dętkowe pomoc potrzebna

Data: 2009-12-17 10:24:17
Autor: Wooyek
Systemy dętkowe pomoc potrzebna
1.w obręczach były opaski gumowe, te z tworzywa (plastikowe)są podobno lepsze  pytanie dlaczego i czy warto wywalić gumowe i założyć plastiki?

IMHO plastikowe są lepsze głównie ze względu na to, że ułatwiają założenie/zdjęcie opony, jeśli ma się jakiś wyjątkowo oporny zestaw obręcz-opona (ale to raczej dotyczy zjazdowych). Przy "normalnych" oponach ja bym nie zmieniał.

2.obręcze dostosowane do grubości zaworów samochodowych, chce preste, czy trzeba jakoś zabezpieczyć tą dziurę obok wentyla? w końcu presty są cieńsze

Nie trzeba. Praktycznie wszystkie Presty mają nakrętki przytrzymujące wentyl w odpowiedniej pozycji, to wystarczy.

Data: 2009-12-17 10:35:49
Autor: BoDro
Wooyek pisze:

[...]

warto zwrócić uwagę, czy tworzywo nie jest zbyt twarde. W moich starych obręczach Rigidy założyli coś, co przypominało taśmę do spinania na palecie naszego ulubionego polbruku :-). Miało to tak ostre krawędzie, że cięło dętki niczym brzytwa, szczególnie przy jeździe na niższych ciśnieniach na zwijanych oponach :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-12-17 10:36:02
Autor: Tomasz Konik
> [...]

IMHO plastikowe są lepsze głównie ze względu na to, że ułatwiają założenie/zdjęcie opony, jeśli ma się jakiś wyjątkowo oporny zestaw obręcz-opona (ale to raczej dotyczy zjazdowych). Przy "normalnych" oponach ja bym nie zmieniał.

Plastikowe zaczęto stosować w obręczach komorowych, bo w nich opaska nie
chroni przed nyplem (często z wkręconą wystającą szprychą) jak w
bezkomorowych, a przed wypływaniem dętki przez otwory. Przy małych ciśnieniach
to może i guma starcza, ale przy wyższych (a w szosowych kołach to zawsze)
guma się za bardzo odkształca. Nawet kiepskie plastiki przy 8 atm się
zapadają. Co ciekawe, "szmaciane" opaski Maxxisów flajłejtów nie są jakoś dużo
podatniejsze niż tworzywowe.
Pzdr;-)
Konik

Data: 2009-12-17 12:51:11
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 17.12.2009 11:36 użytkownik Tomasz Konik napisał :
Co ciekawe, "szmaciane" opaski Maxxisów flajłejtów nie są jakoś dużo
podatniejsze niż tworzywowe.

Mnóstwo znajomych miało z nimi problemy, ja ich nie polecam. Jeśli ktoś chce to mogę oddać, mam co najmniej jedną sztukę jeszcze.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Systemy dętkowe pomoc potrzebna