Data: 2009-12-17 10:24:17 | |
Autor: Wooyek | |
Systemy dętkowe pomoc potrzebna | |
1.w obręczach były opaski gumowe, te z tworzywa (plastikowe)są podobno lepsze pytanie dlaczego i czy warto wywalić gumowe i założyć plastiki? IMHO plastikowe są lepsze głównie ze względu na to, że ułatwiają założenie/zdjęcie opony, jeśli ma się jakiś wyjątkowo oporny zestaw obręcz-opona (ale to raczej dotyczy zjazdowych). Przy "normalnych" oponach ja bym nie zmieniał. 2.obręcze dostosowane do grubości zaworów samochodowych, chce preste, czy trzeba jakoś zabezpieczyć tą dziurę obok wentyla? w końcu presty są cieńsze Nie trzeba. Praktycznie wszystkie Presty mają nakrętki przytrzymujące wentyl w odpowiedniej pozycji, to wystarczy. -- Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl // |
|
Data: 2009-12-17 10:35:49 | |
Autor: BoDro | |
Systemy dętkowe pomoc potrzebna | |
Wooyek pisze:
IMHO plastikowe są lepsze głównie ze względu na to, że ułatwiają założenie/zdjęcie opony, jeśli ma się jakiś wyjątkowo oporny zestaw obręcz-opona (ale to raczej dotyczy zjazdowych). Przy "normalnych" oponach ja bym nie zmieniał. warto zwrócić uwagę, czy tworzywo nie jest zbyt twarde. W moich starych obręczach Rigidy założyli coś, co przypominało taśmę do spinania na palecie naszego ulubionego polbruku :-). Miało to tak ostre krawędzie, że cięło dętki niczym brzytwa, szczególnie przy jeździe na niższych ciśnieniach na zwijanych oponach :-) -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2009-12-17 10:36:02 | |
Autor: Tomasz Konik | |
Systemy dętkowe pomoc potrzebna | |
> 1.w obręczach były opaski gumowe, te z tworzywa (plastikowe)są podobno > lepsze pytanie dlaczego i czy warto wywalić gumowe i założyć plastiki? IMHO plastikowe są lepsze głównie ze względu na to, że ułatwiają założenie/zdjęcie opony, jeśli ma się jakiś wyjątkowo oporny zestaw obręcz-opona (ale to raczej dotyczy zjazdowych). Przy "normalnych" oponach ja bym nie zmieniał. Plastikowe zaczęto stosować w obręczach komorowych, bo w nich opaska nie chroni przed nyplem (często z wkręconą wystającą szprychą) jak w bezkomorowych, a przed wypływaniem dętki przez otwory. Przy małych ciśnieniach to może i guma starcza, ale przy wyższych (a w szosowych kołach to zawsze) guma się za bardzo odkształca. Nawet kiepskie plastiki przy 8 atm się zapadają. Co ciekawe, "szmaciane" opaski Maxxisów flajłejtów nie są jakoś dużo podatniejsze niż tworzywowe. Pzdr;-) Konik -- |
|
Data: 2009-12-17 12:51:11 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
Systemy dętkowe pomoc potrzebna | |
Dnia 17.12.2009 11:36 użytkownik Tomasz Konik napisał :
Co ciekawe, "szmaciane" opaski Maxxisów flajłejtów nie są jakoś dużo Mnóstwo znajomych miało z nimi problemy, ja ich nie polecam. Jeśli ktoś chce to mogę oddać, mam co najmniej jedną sztukę jeszcze. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|