Systemy zapisu, szyfrowania i weryfikacji spójności danych w czarnych skrzynkach

Data: 2010-07-11 22:01:51
Autor: Roman
Systemy zapisu, szyfrowania i weryfikacji spójności danych w czarnych skrzynkach

Użytkownik "Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał w wiadomości news:4c39ec93$0$19166$65785112news.neostrada.pl...
Właśnie wróciłem z rodzinnego spotkania, podczas którego (jakże by
inaczej) nasłuchałem się najświeższych teorii spiskowych dotyczących
tragedii z 10 kwietnia. Poziom absurdalności niektórych z nich nadawałby
się do skeczu Latającego Cyrku Monty Pythona, ale ja nie o tym. ;)
Uderzyła mnie jedna rzecz, a mianowicie niesamowicie "analogowy" sposób
myślenia o czarnych skrzynkach. Wydaje mi się, że zdaniem twórców tych
teorii spiskowych (oraz osób je rozprzestrzeniających) rejestrator to
taki "magnetofon". Każdy kto tylko dostanie go w łapy może wcisnąć
czerwony przycisk z napisem "REC" i wykasować/zastąpić niektóre elementy.

Na temat czarnej skrzynki dostarczonej do Warszawy napisałem ogólnie
http://www.wiadomosci24.pl/artykul/polskie_czarne_skrzynki_czego_sie_z_nich_dowiemy_136315-1-- 1-a.html

Latają też na świecie samoloty wysyłające do bazy parametry lotu jeszcze przed wylądowaniem.
Daje to czas technice na reakcję na ew. usterki by reagować przed następnym lotem.
By po wypadku, rozbiciu samolotu, skasować zapis rozmów to trzebaby rejestrator podłączyć do stanowiska. Można go też wrzucić do pieca CO
Można wrzucić pod walec itp. To dla tych od teorii spiskowej.
Normalnie po każdym zwykłym locie cpt. może skasować te ostatnie 30 zapisanych minut rozmów i tylko rozmów. Parametrów technicznych to się nie uda skasować.
Pzdr
Roman

Systemy zapisu, szyfrowania i weryfikacji spójności danych w czarnych skrzynkach