Sytuacja rowerowa w Krakowie?

Data: 2010-11-14 00:27:33
Autor: Jan Kowalski
Sytuacja rowerowa w Krakowie?

Wybieram się za jakiś czas do Krakowa, pekapem i ze względu na to, że na miejscu muszę przenieść się dosyć szybko (2h, o ile podciąg dojedzie na czas) z dworca Głównego w okolice ul. Karola Bunscha.
Niestety dostałem informację właśnie, że Kraków jest strasznie rozkopany i w  tej sytuacji sam już nie wiem... Może zdać się na komunikację zbiorową? Z drugiejs trony, rower gwarantuje mi pewną (sporą) niezależność i o ile nic w nim nie padnie, to mam praktycznie gwarant dotarcia na miejsce.
Poradzicie coś? Jakieś ulice, którymi da się szybko przejechać? (poziom, więc raczej asfalt)
Z góry dzięki.

Data: 2010-11-14 03:07:05
Autor: amrac
Sytuacja rowerowa w Krakowie?
W dniu 14.11.2010 00:27, Jan Kowalski pisze:
Karola Bunscha

Niezłe zadupie:P A tak serio: polecam rower. Ulice? Z dworca na zachód czyli nie pod pocztę główną bo tu są separatory i wydzielone torowisko więc nie przeciśniesz się przez korek, tylko do Basztową, Podwale, Zwierzyniecka /Straszewskiego pod wawel i kawałek wałem wiślanym do mostu zwierzynieckiego, przez Wisłę. Jak już będziesz na południowym brzegu to właściwie trasa dowolna, kiedyś kręciłem się po tych "osiedlowych" uliczkach, całkiem przyjemnie, jest ich bez liku więc możesz walić na strzałę na azymut. Może chłopcy i dziewczęta z Zakrzówka i okolic lepiej coś doradzą. Od bidy możesz jechać Tyniecką (lub nawet bulwarem) i na wysokości odpowiedniej odbić na Południe, dojdą przeto walory krajoznawcze.

Data: 2010-11-14 10:27:35
Autor: Marcin Hyła
On 2010-11-14 00:27, Jan Kowalski wrote:

Poradzicie coś? Jakieś ulice, którymi da się szybko przejechać? (poziom,
więc raczej asfalt)

Z grubsza tak, jak pokazują google dla trasy _pieszej_ :

http://maps.google.pl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Plac+im.+Jana+Nowaka-Jeziora%C5%84skiego+1,+Krak%C3%B3w+(Krak%C3%B3w+G%C5%82%C3%B3wny)&daddr=ul.+Bunscha,+Krak%C3%B3w&hl=pl&geocode=FUHw-wIdIV4wASHmWpNCJEiGLA%3BFc0i-wIdgmcvASmntgcDWFwWRzGcrv_iblI44w&mra=ltm&dirflg=w&sll=50.0417,19.92202&sspn=0.109143,0.308647&ie=UTF8&ll=50.031673,19.915466&spn=0.054583,0.154324&z=13

- ale polecam raczej jechać via ul. Worcella i Zacisze Plantami (wolno rowerem i tak będzie najszybciej!) albo przez Rynek i Grodzką (też wolno rowerem, ale zatkane pieszymi) a nie przez Westerplatte i Dietla bo utkniesz w korku, od Wawelu przez Bernardyńską (droga rowerowa, ale wjazd na nią tylko od strony Grodzkiej, trzeba zawinąć trochę jak się jedzie z Plant); dalej Most Grunwaldzki, Monte Cassino i Kapelankę - tam masz drogę rowerową asfaltową (znośna) albo od razu jezdnią ul. Twardowskiego, dalej za Kapelanką masz cd. ul. Twardowskiego, ul. Wyłom przez Skałki Twardowskiego i potem możesz jechać jezdnią ul. Grota - Roweckiego albo asfaltowym chodnikiem wzdłuż niej.

Ruczaj czyli własnie okolice ul. Bunscha słynie ze złego skomunikowania i zakorkowania, jak planujesz wjazd w godzinach szczytu to rowerem będziesz znacznie szybciej niż czymkolwiek innym.

marcin ha

--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2010-11-16 13:57:29
Autor: sykmie
Sytuacja rowerowa w Krakowie?
i potem mo esz jecha jezdni ul. Grota -
Roweckiego albo asfaltowym chodnikiem wzd u niej.

Z tym chodnikiem bym nie przesadzał :-)
Wprawdzie wzdłuż Grota jest co prawda dosyć szeroki asfaltowy chodnik
i w sumie można nim jechać.
Jednak od momentu kiedy ulica zmienia nazwę na Bobrzyńskiego, czyli po
ok. 500 m nawierzchnia zmienia się na kwadratowe
betonowe płytki a szerokość zmniejsza do czterech albo sześciu takich
płyt. Poza tym na tym właśnie odcinku jest dosyć
duży ruch pieszych (m.in. studenci, matki z dziećmi, biegacze). Od
Norymberskiej powinno się jechać jezdnią, niestety, bo ruch duży i
ulica wąska.

sykmie

Sytuacja rowerowa w Krakowie?