Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Sytuacja rowerowa w Krakowie?

Sytuacja rowerowa w Krakowie?

Data: 2010-11-14 10:27:35
Autor: Marcin Hyła
Sytuacja rowerowa w Krakowie?
On 2010-11-14 00:27, Jan Kowalski wrote:

Poradzicie coś? Jakieś ulice, którymi da się szybko przejechać? (poziom,
więc raczej asfalt)

Z grubsza tak, jak pokazują google dla trasy _pieszej_ :

http://maps.google.pl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Plac+im.+Jana+Nowaka-Jeziora%C5%84skiego+1,+Krak%C3%B3w+(Krak%C3%B3w+G%C5%82%C3%B3wny)&daddr=ul.+Bunscha,+Krak%C3%B3w&hl=pl&geocode=FUHw-wIdIV4wASHmWpNCJEiGLA%3BFc0i-wIdgmcvASmntgcDWFwWRzGcrv_iblI44w&mra=ltm&dirflg=w&sll=50.0417,19.92202&sspn=0.109143,0.308647&ie=UTF8&ll=50.031673,19.915466&spn=0.054583,0.154324&z=13

- ale polecam raczej jechać via ul. Worcella i Zacisze Plantami (wolno rowerem i tak będzie najszybciej!) albo przez Rynek i Grodzką (też wolno rowerem, ale zatkane pieszymi) a nie przez Westerplatte i Dietla bo utkniesz w korku, od Wawelu przez Bernardyńską (droga rowerowa, ale wjazd na nią tylko od strony Grodzkiej, trzeba zawinąć trochę jak się jedzie z Plant); dalej Most Grunwaldzki, Monte Cassino i Kapelankę - tam masz drogę rowerową asfaltową (znośna) albo od razu jezdnią ul. Twardowskiego, dalej za Kapelanką masz cd. ul. Twardowskiego, ul. Wyłom przez Skałki Twardowskiego i potem możesz jechać jezdnią ul. Grota - Roweckiego albo asfaltowym chodnikiem wzdłuż niej.

Ruczaj czyli własnie okolice ul. Bunscha słynie ze złego skomunikowania i zakorkowania, jak planujesz wjazd w godzinach szczytu to rowerem będziesz znacznie szybciej niż czymkolwiek innym.

marcin ha

--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2010-11-16 13:57:29
Autor: sykmie
Sytuacja rowerowa w Krakowie?
i potem mo esz jecha jezdni ul. Grota -
Roweckiego albo asfaltowym chodnikiem wzd u niej.

Z tym chodnikiem bym nie przesadzał :-)
Wprawdzie wzdłuż Grota jest co prawda dosyć szeroki asfaltowy chodnik
i w sumie można nim jechać.
Jednak od momentu kiedy ulica zmienia nazwę na Bobrzyńskiego, czyli po
ok. 500 m nawierzchnia zmienia się na kwadratowe
betonowe płytki a szerokość zmniejsza do czterech albo sześciu takich
płyt. Poza tym na tym właśnie odcinku jest dosyć
duży ruch pieszych (m.in. studenci, matki z dziećmi, biegacze). Od
Norymberskiej powinno się jechać jezdnią, niestety, bo ruch duży i
ulica wąska.

sykmie

Sytuacja rowerowa w Krakowie?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona