Szarpanie/efekt Ĺźabki

Data: 2015-06-11 21:36:02
Autor: Mumin
Szarpanie/efekt Ĺźabki
Hej!

Od paru dni w moim aucie obserwuję takie objawy - podczas odpuszczenia gazu na biegu lub bardzo delikatnego dodawania po zmianie biegu, tak w okolicach 2000rpm, samochód mi łapie tzw. żabkę. Jak mocniej wcisnę gaz tego raczej nie ma. W sumie zdarzało mu się to odkąd go mam (czyli już prawie 4 lata), ale zawsze tylko na dwójce i nie było to jakieś bardzo mocne. Sądziłem, że taka jego uroda, ale ostatnio zaczęło się pojawiać i na 3-ce i na 4-ce. W takich samych okolicznościach. Efekt bywa dość mocny. Ustępuje jak mocniej wcisnę gaz. Silnik nie przerywa, nie gaśnie, pracuje równo, wszystko jest ok tylko taka właśnie jakby żabka jak u niewprawnego kierowcy na jedynce lub dwójce. Wydaje mi się, że to coś z przekazaniem napędu. Coś się dzieje ze sprzęgłem czy ten typ tak ma?
Pacjent to Focus 1.6 benzyna w wersji Ti-VCT (115KM) z 2008 roku. Przebieg 125 tys.

--

Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2015-06-11 13:35:34
Autor: kogutek444
Szarpanie/efekt żabki
W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 21:36:02 UTC+2 użytkownik Mumin napisał:
[...]

Coś z zasilaniem benzyną mniej prawdopodobne coś z zapłonem. Przy gaźniku  95% pomagało solidne przedmuchanie gaźnika w 5% regulacja zapłonu, wymiana świec i kabli. W przeniesieniu napędu luzy mogą być pół stopnia, za mało na takie zachowanie. To usterka typowa dla wypadania zapłonów.

Data: 2015-06-11 23:20:57
Autor: Adam
Szarpanie/efekt żabki
W dniu 2015-06-11 o 22:35, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]

To stosunkowo młody silnik, z wtryskiem i zmiennymi fazami rozrządu. Nie trzeba przedmuchiwać gaźnika ;)

Ja obstawiam albo wariator zmiennych faz rozrządu (naprzemiennie przyśpiesza/opóźnia zapłon), albo coś z łożyskiem wyciskowym.

Pozostałe możliwości już od elektroniki: przepływomierze, sondy, tachometry i całe to niepotrzebne badziewie.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-06-11 14:58:22
Autor: kogutek444
Szarpanie/efekt żabki
W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 23:21:00 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]

Pozostałe możliwości już od elektroniki: przepływomierze, sondy, tachometry i całe to niepotrzebne badziewie.

To że z wtryskiem może nie mieć znaczenia skoro objawy takie same i charakterystyczne dla wypadania zapłonów z powodu za małej dawki paliwa w stosunku do powietrza. Dodasz gazu, zwiększysz`dawkę paliwa i ustępuje. W gaźnikowym proste do zdiagnozowania i naprawy bo usterka dobrze rozpoznana. W takim popierdolonym z wtryskiem chgw co może być uwalone. To może być coś prozaicznego w stylu zamulone przewody albo brudne wtryskiwacze i jakimś cudownym specyfikiem dolanym do paliwa da się naprawić. Albo uwalona część za 1 grosz w nienaprawialnym gównie co kosztuje 3000.  Miłych przemyśleń ile kasy z konta wypłacić za możliwą naprawę.

Data: 2015-06-11 15:21:52
Autor: kogutek444
Szarpanie/efekt żabki
> [...]

Pozostałe możliwości już od elektroniki: przepływomierze, sondy, tachometry i całe to niepotrzebne badziewie.

Sądzisz że łożysko oporowe w sprzęgle umie coś więcej robić niż się obracać? Jak by to wynikało z samoczynnego rozłączania i załączania sprzęgła przez łożysko to byś chirurgii pisał że masz wymieniony jakiś staw w lewej nodze.

Data: 2015-06-12 01:05:49
Autor: Adam
Szarpanie/efekt żabki
W dniu 2015-06-12 o 00:21, kogutek444@gmail.com pisze:
W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 23:21:00 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
(...)
[...]

Już spotkałem się w kilku samochodach. Albo bicie promieniowe sprzęgła, albo problem słoneczko/łożysko powodował przy lekko wciśniętym sprzęgle "falowanie" przekazywania napędu.
Inna przypadłość - Lanosy ze starym silnikiem 1,5, ośmiozaworowym. Po przygrzaniu sprzęgła (np. długa jazda w korku) też lubiały "żabkować" na pierwszym biegu.

Nie wiem, jaki jest efekt u Mumina i jak z jego wyczuciem auta. Pisał:

> mocny. Ustępuje jak mocniej wcisnę gaz. Silnik nie przerywa, nie gaśnie,
> pracuje równo, wszystko jest ok tylko taka właśnie jakby żabka jak u

a to by wskazywało, iż jednak silnik nie gubi zapłonów. Ale może być, jak piszesz: zapłony nie wypadają, lecz są słabsze: za mały wtrysk paliwa lub zbyt późny zapłon.

Za dużo możliwości.
Najgorzej trafić na "mechanika", co tylko komputer umie podpiąć do auta   i fakturę wypisać za kolejny element wymieniony na chybił-trafił :(

Mumin:
Najlepiej będzie, jak wejdziesz na jakieś forum tematyczne, typu focusklubpolska czy fordclubpolska (nie znam ich) i tam zapytasz.
Na forach innych marek siedzą ludzie, którzy więcej wiedzą niż wszystkie stacje ASO razem wzięte, może i na forach fordowskich coś znajdziesz.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-06-12 09:28:12
Autor: Mumin
Szarpanie/efekt żabki
W dniu 2015-06-12 o 01:05, Adam pisze:

[...]

Forum przejrzałem i napisałem tam w pierwszej kolejności, ale cisza póki co...

Ze mnie żaden mechanik, ale samochód to trochę moje oczko w głowie :) i obserwuję go dość wnikliwie na co dzień. Nie wygląda mi to właśnie na zaburzenia pochodzące od silnika - praca jest równa, nieprzerywana. I tak jak pisałem zdarzało mu się to na dwójce "od zawsze" - nigdy nie pomyślałem, że to coś z silnikiem bo ten pracuje bez zarzutu. Tak jakby właśnie sprzęgło tu miało coś na rzeczy. Ale nie znam się na tyle, żeby to definitywnie stwierdzić. Tak czy inaczej, bez wizyty u mechanika się nie obejdzie. Dzięki za zainteresowanie.

--

Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2015-06-11 23:37:39
Autor: Mumin
Szarpanie/efekt żabki
W dniu 2015-06-11 o 23:20, Adam pisze:

[...]

Wariatory podobno lubią w tych silnikach szwankować... Z tym, że nikt akurat na forum o takich objawach nie pisał. Coś takiego jakieś błędy wykaże? Czy trzeba po omacku szukać?

--

Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2015-06-11 23:31:27
Autor: Marcin Kiciński
Szarpanie/efekt żabki
W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 21:36:02 UTC+2 użytkownik Mumin napisał:
Hej!

Od paru dni w moim aucie obserwuje takie objawy - podczas odpuszczenia gazu na biegu lub bardzo delikatnego dodawania po zmianie biegu, tak w okolicach 2000rpm, samochod mi lapie tzw. zabke. Jak mocniej wcisne gaz tego raczej nie ma.

Co prawda nie w Focusie, ale mialem dokladnie tak samo. Wyeliminowalem
problemy z silnikiem, zle paliwo oraz zuzyte poduszki. Zostalo sprzeglo i
to wlasnie ono bylo odpowiedzialne za takie zachowanie (nie wiem, ktory
dokladnie element, bo wymienilem komplet)

Pozdrawiam
MK

Data: 2015-06-12 09:29:07
Autor: Mumin
Szarpanie/efekt żabki
W dniu 2015-06-12 o 08:31, Marcin Kiciński pisze:
[...]

I mi się tak zdaje właśnie. Pojadę po diagnozę do fachowca. Dzięki. :)

--

Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2015-06-12 11:13:30
Autor: Kapibara
Szarpanie/efekt Ĺźabki
Dnia Thu, 11 Jun 2015 21:36:02 +0200, Mumin napisał(a):

[...]

Może EGR?

Szarpanie/efekt Ĺźabki