|
Data: 2015-06-11 21:36:02 |
Autor: Mumin |
Szarpanie/efekt Ĺźabki |
Hej!
Od paru dni w moim aucie obserwujÄ takie objawy - podczas odpuszczenia gazu na biegu lub bardzo delikatnego dodawania po zmianie biegu, tak w okolicach 2000rpm, samochĂłd mi Ĺapie tzw. ĹźabkÄ. Jak mocniej wcisnÄ gaz tego raczej nie ma. W sumie zdarzaĹo mu siÄ to odkÄ
d go mam (czyli juĹź prawie 4 lata), ale zawsze tylko na dwĂłjce i nie byĹo to jakieĹ bardzo mocne. SÄ
dziĹem, Ĺźe taka jego uroda, ale ostatnio zaczÄĹo siÄ pojawiaÄ i na 3-ce i na 4-ce. W takich samych okolicznoĹciach. Efekt bywa doĹÄ mocny. UstÄpuje jak mocniej wcisnÄ gaz. Silnik nie przerywa, nie gaĹnie, pracuje rĂłwno, wszystko jest ok tylko taka wĹaĹnie jakby Ĺźabka jak u niewprawnego kierowcy na jedynce lub dwĂłjce. Wydaje mi siÄ, Ĺźe to coĹ z przekazaniem napÄdu. CoĹ siÄ dzieje ze sprzÄgĹem czy ten typ tak ma?
Pacjent to Focus 1.6 benzyna w wersji Ti-VCT (115KM) z 2008 roku. Przebieg 125 tys.
--
Pozdrawiam,
Mumin
|
|
|
Data: 2015-06-11 13:35:34 |
Autor: kogutek444 |
Szarpanie/efekt żabki |
W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 21:36:02 UTC+2 użytkownik Mumin napisał:
Hej!
Od paru dni w moim aucie obserwuję takie objawy - podczas odpuszczenia gazu na biegu lub bardzo delikatnego dodawania po zmianie biegu, tak w okolicach 2000rpm, samochód mi łapie tzw. żabkę. Jak mocniej wcisnę gaz tego raczej nie ma. W sumie zdarzało mu się to odkąd go mam (czyli już prawie 4 lata), ale zawsze tylko na dwójce i nie było to jakieś bardzo mocne. Sądziłem, że taka jego uroda, ale ostatnio zaczęło się pojawiać i na 3-ce i na 4-ce. W takich samych okolicznościach. Efekt bywa dość mocny. Ustępuje jak mocniej wcisnę gaz. Silnik nie przerywa, nie gaśnie, pracuje równo, wszystko jest ok tylko taka właśnie jakby żabka jak u niewprawnego kierowcy na jedynce lub dwójce. Wydaje mi się, że to coś z przekazaniem napędu. Coś się dzieje ze sprzęgłem czy ten typ tak ma?
Pacjent to Focus 1.6 benzyna w wersji Ti-VCT (115KM) z 2008 roku. Przebieg 125 tys.
-- Pozdrawiam,
Mumin
Coś z zasilaniem benzyną mniej prawdopodobne coś z zapłonem. Przy gaźniku 95% pomagało solidne przedmuchanie gaźnika w 5% regulacja zapłonu, wymiana świec i kabli. W przeniesieniu napędu luzy mogą być pół stopnia, za mało na takie zachowanie. To usterka typowa dla wypadania zapłonów.
|
|
|
Data: 2015-06-11 23:20:57 |
Autor: Adam |
Szarpanie/efekt żabki |
W dniu 2015-06-11 o 22:35, kogutek444@gmail.com pisze:
W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 21:36:02 UTC+2 użytkownik Mumin napisał:
Hej!
Od paru dni w moim aucie obserwuję takie objawy - podczas odpuszczenia
gazu na biegu lub bardzo delikatnego dodawania po zmianie biegu, tak w
okolicach 2000rpm, samochód mi łapie tzw. żabkę. Jak mocniej wcisnę gaz
tego raczej nie ma. W sumie zdarzało mu się to odkąd go mam (czyli już
prawie 4 lata), ale zawsze tylko na dwójce i nie było to jakieś bardzo
mocne. Sądziłem, że taka jego uroda, ale ostatnio zaczęło się pojawiać i
na 3-ce i na 4-ce. W takich samych okolicznościach. Efekt bywa dość
mocny. Ustępuje jak mocniej wcisnę gaz. Silnik nie przerywa, nie gaśnie,
pracuje równo, wszystko jest ok tylko taka właśnie jakby żabka jak u
niewprawnego kierowcy na jedynce lub dwójce. Wydaje mi się, że to coś z
przekazaniem napędu. Coś się dzieje ze sprzęgłem czy ten typ tak ma?
Pacjent to Focus 1.6 benzyna w wersji Ti-VCT (115KM) z 2008 roku.
Przebieg 125 tys.
--
Pozdrawiam,
Mumin
Coś z zasilaniem benzyną mniej prawdopodobne coś z zapłonem. Przy gaźniku 95% pomagało solidne przedmuchanie gaźnika w 5% regulacja zapłonu, wymiana świec i kabli. W przeniesieniu napędu luzy mogą być pół stopnia, za mało na takie zachowanie. To usterka typowa dla wypadania zapłonów.
To stosunkowo młody silnik, z wtryskiem i zmiennymi fazami rozrządu. Nie trzeba przedmuchiwać gaźnika ;)
Ja obstawiam albo wariator zmiennych faz rozrządu (naprzemiennie przyśpiesza/opóźnia zapłon), albo coś z łożyskiem wyciskowym.
Pozostałe możliwości już od elektroniki: przepływomierze, sondy, tachometry i całe to niepotrzebne badziewie.
--
Pozdrawiam.
Adam
|
|
|
Data: 2015-06-11 14:58:22 |
Autor: kogutek444 |
Szarpanie/efekt żabki |
W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 23:21:00 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
W dniu 2015-06-11 o 22:35, kogutek444@gmail.com pisze:
> W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 21:36:02 UTC+2 użytkownik Mumin napisał:
>> Hej!
>>
>> Od paru dni w moim aucie obserwuję takie objawy - podczas odpuszczenia
>> gazu na biegu lub bardzo delikatnego dodawania po zmianie biegu, tak w
>> okolicach 2000rpm, samochód mi łapie tzw. żabkę. Jak mocniej wcisnę gaz
>> tego raczej nie ma. W sumie zdarzało mu się to odkąd go mam (czyli już
>> prawie 4 lata), ale zawsze tylko na dwójce i nie było to jakieś bardzo
>> mocne. Sądziłem, że taka jego uroda, ale ostatnio zaczęło się pojawiać i
>> na 3-ce i na 4-ce. W takich samych okolicznościach. Efekt bywa dość
>> mocny. Ustępuje jak mocniej wcisnę gaz. Silnik nie przerywa, nie gaśnie,
>> pracuje równo, wszystko jest ok tylko taka właśnie jakby żabka jak u
>> niewprawnego kierowcy na jedynce lub dwójce. Wydaje mi się, że to coś z
>> przekazaniem napędu. Coś się dzieje ze sprzęgłem czy ten typ tak ma?
>> Pacjent to Focus 1.6 benzyna w wersji Ti-VCT (115KM) z 2008 roku.
>> Przebieg 125 tys.
>>
>> --
>>
>> Pozdrawiam,
>> Mumin
>
> Coś z zasilaniem benzyną mniej prawdopodobne coś z zapłonem. Przy gaźniku 95% pomagało solidne przedmuchanie gaźnika w 5% regulacja zapłonu, wymiana świec i kabli. W przeniesieniu napędu luzy mogą być pół stopnia, za mało na takie zachowanie. To usterka typowa dla wypadania zapłonów.
>
To stosunkowo młody silnik, z wtryskiem i zmiennymi fazami rozrządu. Nie trzeba przedmuchiwać gaźnika ;)
Ja obstawiam albo wariator zmiennych faz rozrządu (naprzemiennie przyśpiesza/opóźnia zapłon), albo coś z łożyskiem wyciskowym.
Pozostałe możliwości już od elektroniki: przepływomierze, sondy, tachometry i całe to niepotrzebne badziewie.
-- Pozdrawiam.
Adam
To że z wtryskiem może nie mieć znaczenia skoro objawy takie same i charakterystyczne dla wypadania zapłonów z powodu za małej dawki paliwa w stosunku do powietrza. Dodasz gazu, zwiększysz`dawkę paliwa i ustępuje. W gaźnikowym proste do zdiagnozowania i naprawy bo usterka dobrze rozpoznana. W takim popierdolonym z wtryskiem chgw co może być uwalone. To może być coś prozaicznego w stylu zamulone przewody albo brudne wtryskiwacze i jakimś cudownym specyfikiem dolanym do paliwa da się naprawić. Albo uwalona część za 1 grosz w nienaprawialnym gównie co kosztuje 3000. Miłych przemyśleń ile kasy z konta wypłacić za możliwą naprawę.
|
|
|
Data: 2015-06-11 15:21:52 |
Autor: kogutek444 |
Szarpanie/efekt żabki |
W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 23:21:00 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
W dniu 2015-06-11 o 22:35, kogutek444@gmail.com pisze:
> W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 21:36:02 UTC+2 użytkownik Mumin napisał:
>> Hej!
>>
>> Od paru dni w moim aucie obserwuję takie objawy - podczas odpuszczenia
>> gazu na biegu lub bardzo delikatnego dodawania po zmianie biegu, tak w
>> okolicach 2000rpm, samochód mi łapie tzw. żabkę. Jak mocniej wcisnę gaz
>> tego raczej nie ma. W sumie zdarzało mu się to odkąd go mam (czyli już
>> prawie 4 lata), ale zawsze tylko na dwójce i nie było to jakieś bardzo
>> mocne. Sądziłem, że taka jego uroda, ale ostatnio zaczęło się pojawiać i
>> na 3-ce i na 4-ce. W takich samych okolicznościach. Efekt bywa dość
>> mocny. Ustępuje jak mocniej wcisnę gaz. Silnik nie przerywa, nie gaśnie,
>> pracuje równo, wszystko jest ok tylko taka właśnie jakby żabka jak u
>> niewprawnego kierowcy na jedynce lub dwójce. Wydaje mi się, że to coś z
>> przekazaniem napędu. Coś się dzieje ze sprzęgłem czy ten typ tak ma?
>> Pacjent to Focus 1.6 benzyna w wersji Ti-VCT (115KM) z 2008 roku.
>> Przebieg 125 tys.
>>
>> --
>>
>> Pozdrawiam,
>> Mumin
>
> Coś z zasilaniem benzyną mniej prawdopodobne coś z zapłonem. Przy gaźniku 95% pomagało solidne przedmuchanie gaźnika w 5% regulacja zapłonu, wymiana świec i kabli. W przeniesieniu napędu luzy mogą być pół stopnia, za mało na takie zachowanie. To usterka typowa dla wypadania zapłonów.
>
To stosunkowo młody silnik, z wtryskiem i zmiennymi fazami rozrządu. Nie trzeba przedmuchiwać gaźnika ;)
Ja obstawiam albo wariator zmiennych faz rozrządu (naprzemiennie przyśpiesza/opóźnia zapłon), albo coś z łożyskiem wyciskowym.
Pozostałe możliwości już od elektroniki: przepływomierze, sondy, tachometry i całe to niepotrzebne badziewie.
-- Pozdrawiam.
Adam
Sądzisz że łożysko oporowe w sprzęgle umie coś więcej robić niż się obracać? Jak by to wynikało z samoczynnego rozłączania i załączania sprzęgła przez łożysko to byś chirurgii pisał że masz wymieniony jakiś staw w lewej nodze.
|
|
Data: 2015-06-12 01:05:49 |
Autor: Adam |
Szarpanie/efekt żabki |
W dniu 2015-06-12 o 00:21, kogutek444@gmail.com pisze:
W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 23:21:00 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
(...)
Sądzisz że łożysko oporowe w sprzęgle umie coś więcej robić niż się obracać? Jak by to wynikało z samoczynnego rozłączania i załączania sprzęgła przez łożysko to byś chirurgii pisał że masz wymieniony jakiś staw w lewej nodze.
Już spotkałem się w kilku samochodach. Albo bicie promieniowe sprzęgła, albo problem słoneczko/łożysko powodował przy lekko wciśniętym sprzęgle "falowanie" przekazywania napędu.
Inna przypadłość - Lanosy ze starym silnikiem 1,5, ośmiozaworowym. Po przygrzaniu sprzęgła (np. długa jazda w korku) też lubiały "żabkować" na pierwszym biegu.
Nie wiem, jaki jest efekt u Mumina i jak z jego wyczuciem auta. Pisał:
> mocny. Ustępuje jak mocniej wcisnę gaz. Silnik nie przerywa, nie gaśnie,
> pracuje równo, wszystko jest ok tylko taka właśnie jakby żabka jak u
a to by wskazywało, iż jednak silnik nie gubi zapłonów. Ale może być, jak piszesz: zapłony nie wypadają, lecz są słabsze: za mały wtrysk paliwa lub zbyt późny zapłon.
Za dużo możliwości.
Najgorzej trafić na "mechanika", co tylko komputer umie podpiąć do auta i fakturę wypisać za kolejny element wymieniony na chybił-trafił :(
Mumin:
Najlepiej będzie, jak wejdziesz na jakieś forum tematyczne, typu focusklubpolska czy fordclubpolska (nie znam ich) i tam zapytasz.
Na forach innych marek siedzą ludzie, którzy więcej wiedzą niż wszystkie stacje ASO razem wzięte, może i na forach fordowskich coś znajdziesz.
--
Pozdrawiam.
Adam
|
|
|
Data: 2015-06-12 09:28:12 |
Autor: Mumin |
Szarpanie/efekt żabki |
W dniu 2015-06-12 o 01:05, Adam pisze:
Mumin:
Najlepiej będzie, jak wejdziesz na jakieś forum tematyczne, typu
focusklubpolska czy fordclubpolska (nie znam ich) i tam zapytasz.
Na forach innych marek siedzą ludzie, którzy więcej wiedzą niż wszystkie
stacje ASO razem wzięte, może i na forach fordowskich coś znajdziesz.
Forum przejrzałem i napisałem tam w pierwszej kolejności, ale cisza póki co...
Ze mnie żaden mechanik, ale samochód to trochę moje oczko w głowie :) i obserwuję go dość wnikliwie na co dzień. Nie wygląda mi to właśnie na zaburzenia pochodzące od silnika - praca jest równa, nieprzerywana. I tak jak pisałem zdarzało mu się to na dwójce "od zawsze" - nigdy nie pomyślałem, że to coś z silnikiem bo ten pracuje bez zarzutu. Tak jakby właśnie sprzęgło tu miało coś na rzeczy. Ale nie znam się na tyle, żeby to definitywnie stwierdzić. Tak czy inaczej, bez wizyty u mechanika się nie obejdzie. Dzięki za zainteresowanie.
--
Pozdrawiam,
Mumin
|
|
|
Data: 2015-06-11 23:37:39 |
Autor: Mumin |
Szarpanie/efekt żabki |
W dniu 2015-06-11 o 23:20, Adam pisze:
Coś z zasilaniem benzyną mniej prawdopodobne coś z zapłonem. Przy
gaźniku 95% pomagało solidne przedmuchanie gaźnika w 5% regulacja
zapłonu, wymiana świec i kabli. W przeniesieniu napędu luzy mogą być
pół stopnia, za mało na takie zachowanie. To usterka typowa dla
wypadania zapłonów.
To stosunkowo młody silnik, z wtryskiem i zmiennymi fazami rozrządu. Nie
trzeba przedmuchiwać gaźnika ;)
Ja obstawiam albo wariator zmiennych faz rozrządu (naprzemiennie
przyśpiesza/opóźnia zapłon), albo coś z łożyskiem wyciskowym.
Pozostałe możliwości już od elektroniki: przepływomierze, sondy,
tachometry i całe to niepotrzebne badziewie.
Wariatory podobno lubią w tych silnikach szwankować... Z tym, że nikt akurat na forum o takich objawach nie pisał. Coś takiego jakieś błędy wykaże? Czy trzeba po omacku szukać?
--
Pozdrawiam,
Mumin
|
|
Data: 2015-06-11 23:31:27 |
Autor: Marcin Kiciński |
Szarpanie/efekt żabki |
W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 21:36:02 UTC+2 użytkownik Mumin napisał:
Hej!
Od paru dni w moim aucie obserwuje takie objawy - podczas odpuszczenia gazu na biegu lub bardzo delikatnego dodawania po zmianie biegu, tak w okolicach 2000rpm, samochod mi lapie tzw. zabke. Jak mocniej wcisne gaz tego raczej nie ma.
Co prawda nie w Focusie, ale mialem dokladnie tak samo. Wyeliminowalem
problemy z silnikiem, zle paliwo oraz zuzyte poduszki. Zostalo sprzeglo i
to wlasnie ono bylo odpowiedzialne za takie zachowanie (nie wiem, ktory
dokladnie element, bo wymienilem komplet)
Pozdrawiam
MK
|
|
Data: 2015-06-12 09:29:07 |
Autor: Mumin |
Szarpanie/efekt żabki |
W dniu 2015-06-12 o 08:31, Marcin Kiciński pisze:
W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 21:36:02 UTC+2 użytkownik Mumin napisał:
Hej!
Od paru dni w moim aucie obserwuje takie objawy - podczas odpuszczenia
gazu na biegu lub bardzo delikatnego dodawania po zmianie biegu, tak w
okolicach 2000rpm, samochod mi lapie tzw. zabke. Jak mocniej wcisne gaz
tego raczej nie ma.
Co prawda nie w Focusie, ale mialem dokladnie tak samo. Wyeliminowalem
problemy z silnikiem, zle paliwo oraz zuzyte poduszki. Zostalo sprzeglo i
to wlasnie ono bylo odpowiedzialne za takie zachowanie (nie wiem, ktory
dokladnie element, bo wymienilem komplet)
Pozdrawiam
MK
I mi się tak zdaje właśnie. Pojadę po diagnozę do fachowca. Dzięki. :)
--
Pozdrawiam,
Mumin
|
|
|
Data: 2015-06-12 11:13:30 |
Autor: Kapibara |
Szarpanie/efekt Ĺźabki |
Dnia Thu, 11 Jun 2015 21:36:02 +0200, Mumin napisał(a):
Hej!
Od paru dni w moim aucie obserwuję takie objawy - podczas odpuszczenia gazu na biegu lub bardzo delikatnego dodawania po zmianie biegu, tak w okolicach 2000rpm, samochód mi łapie tzw. żabkę. Jak mocniej wcisnę gaz tego raczej nie ma. W sumie zdarzało mu się to odkąd go mam (czyli już prawie 4 lata), ale zawsze tylko na dwójce i nie było to jakieś bardzo mocne. Sądziłem, że taka jego uroda, ale ostatnio zaczęło się pojawiać i na 3-ce i na 4-ce. W takich samych okolicznościach. Efekt bywa dość mocny. Ustępuje jak mocniej wcisnę gaz. Silnik nie przerywa, nie gaśnie, pracuje równo, wszystko jest ok tylko taka właśnie jakby żabka jak u niewprawnego kierowcy na jedynce lub dwójce. Wydaje mi się, że to coś z przekazaniem napędu. Coś się dzieje ze sprzęgłem czy ten typ tak ma?
Pacjent to Focus 1.6 benzyna w wersji Ti-VCT (115KM) z 2008 roku. Przebieg 125 tys.
Może EGR?
|