Data: 2009-04-29 22:16:49 | |
Autor: rydzo | |
Szarpanie silnika a kable zap³onowe | |
Witam,
Od jakiego¶ czasu ma problem z silnikiem 1.6 z fiat marei. Silnik jest zagazowany - BRC Sequent 24. Silnik pod du¿ym obci±¿eniem na biegach 1 i 2 szarpie. Zacz±³em od wymiany kabli i ¶wiec - nie pomog³o. Sprawdzi³em cewkê - prze³o¿y³em z innego fiata - nie pomog³o Pojecha³em wiêc do "fachowców" z marad-auto w Warszawie. W wielkim skrócie - wymienili uszczelkê pod g³owic±, termostat, rozrz±d i takie tam. Skasowali na ponad 2kpln. Pomog³o na 2 czy 3 miesi±ce. Pojecha³em do nich jeszcze raz - zaproponowali wymianê wtryskiwacza za ok. 1000 (na koputerze wywala jaki¶ b³±d, ale mechanicznie jest sprawny). Na mój argument, ¿e na gazie te¿ szarpie (osobne wtryski) powiedzieli, ¿e w sumie to nie pomo¿e, ale wtryskiwacz to by wymienili... rêce opadaj±... Samochód znowu szarpie. Nie maj±c innego pomys³u sprawdzi³em jeszcze raz kable - kabel id±cy do 2 ¶wiecy (2. wtryskiwacz wywala³ b³±d) ¶wieci w ciemno¶ciach. Mia³em jeszcze jeden komplet kabli (jeszcze starsze - wymienieone kiedy¶ "na wszelki wypadek") - tutaj to samo - 2 kabel ¶wieci w ciemno¶ciach. Macie jakie¶ pomys³y? Inwestowaæ w nowe kable? Co¶ po drodze jest nie tak i "ka¿dy kabel bêdzie ¶wieci³"? ps kable - 2 komplety BOSHa, jedne (te najstarsze) oidp oryginalne fiata. -- POzdrawiAM rydzo Fiat Marea Weekend 1.6 SX BRC Sequent 24 Uniden 510 xl |
|
Data: 2009-04-29 22:36:50 | |
Autor: Jacek | |
Szarpanie silnika a kable zap³onowe | |
Spróbuj zmniejszyæ odstêp elektrod na ¶wiecach o jakies 25%. Nic nie kosztuje a od razu siê dowiesz, czy przyczyna jest po stronie zap³onu. Przy du¿ym odstêpie elektrod wszelkie up³ywno¶ci daj± o sobie znaæ a przy mniejszym iskra przeskoczy bez problemu na ¶wiecy a nie gdzies obok.
Nie znam Marei i nie wiem, czy jest tam rozdzielacz zap³onu. Jak jest to nie zaszkodzi umycie rozpuszczalnikiem (od ¶rodka oczywi¶cie te¿) Jacek |
|
Data: 2009-04-30 07:58:22 | |
Autor: PaweL | |
Szarpanie silnika a kable zap³onowe | |
Sprawd¼ w instrukcji samochodu jaka powinna byæ przerwa na ¶wiecach i (poniewa¿ masz LPG) ustaw przerwê o 0,1mm mniejsz±.
Wiele samochodów ma wymagan± przerwê 0,7mm, a nowe ¶wiece typowo maj± 0,9mm. Problemy z zap³onem s± nieuniknione. |
|
Data: 2009-04-29 23:15:04 | |
Autor: Bet | |
Szarpanie silnika a kable zap³onowe | |
W dniu 2009-04-29 22:16, rydzo pisze:
Witam, kopu³ka i palec rozdzielacza? nie wiem w jaki sposob jest rozwiazany zap³on u Ciebie, ale u mnie pomog³o. Najpierw warto zdj±æ, poogl±daæ, przedmuchaæ, przeczy¶ciæ... je¿eli s± nadmierne ubytki to polecam wymieniæ elementy. Tanio i szybko -- Bet |
|
Data: 2009-04-30 11:46:46 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Szarpanie silnika a kable zap³onowe | |
rydzo pisze:
Silnik jest zagazowany - BRC Sequent 24. Macie jakie¶ pomys³y? Z opisu (-> podmiana cewki) wynika, ¿e masz rozdzielacz, czyli popieram uwagi kolegów co do kopu³ki. W historii moich rzêchów kopu³ka by³a najczêstsz± przyczyn± problemów, nawet przed kablami. Nowa kopu³ka to zwykle kilkadziesi±t z³. Przy okazji, skoro masz tyle kompletów to spróbuj podmieniæ kabel na stary ale z innego cylindra, tzn. taki który nie ¶wieci³, nawet je¶li jest d³u¿szy, i sprawd¼ czy na poz. 2 te¿ za¶wieci. Bo je¶li na cyl.2 by³y jakie¶ dziwne przepiêcia, to wszystkie kable pracuj±ce dot±d na tej pozycji mog± byæ ju¿ trochê trefne i nie dzia³aæ tak dobrze, nawet je¶li usunie siê przyczynê. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |