Szarpie przy gaszeniu

Data: 2011-07-29 16:48:12
Autor: Xiant
Szarpie przy gaszeniu
Witam

Pacjentka do Octavia z 2004 roku z silnikiem 1.9 TDI. Opisywalem objawy tutaj, spadek mocy przy ok 140 KM/h i jakis 3 tys obr. Notlauf, mechanik potwierdzal, wymienili jakies przewody od turbiny. Mialo byc lepiej, pojechalem w trase i ... wiecej jak 170 nie pojechal, potem wracajac depnolem pare razy w podloge, zapalil sie check engine i swiecil ale auto jezdzilo normalnie, tylko nie poszlo ponad 150 km/h. Pojechalem znowu, skasowali blad, sprawdzili uklad dolotowy, wszystko ok, i faktycznie jedzi, odpala na styk, wkreca sie na obroty, zadnych spadkow mocy ale przy wylaczaniu silnika jest szarpniecie, nie duze ale jednak jest, wczesniej tego nie bylo.
W bledach byl problem z zaworem podcisnienia, mechanicy stwierdzili, ze jednak nic wymieniac nie beda bo nie ma to sensu auto jezdzi ok i szkoda sie pakowac w koszty. Troche mnie to dziwi bo zwykle jest w druga strone raczej ...
Czym moze byc spowodowane to szarpniecie ? W Signum przy takim szarpaniu mialem do wymiany kolektor dolotowy ale roznica miedzy DTI i TDI jest pewnie spora wiec to nie musi byc to samo ... Mial ktos podobny objaw i doradzi cos ?

Pozdrawiam
Xiant

Data: 2011-07-29 16:58:27
Autor: Karolek
Szarpie przy gaszeniu
W dniu 2011-07-29 16:48, Xiant pisze:
[...]

Moze odlaczyli podcisnienie od klapy od gaszenia.
Co do notlaufa to ja bym obstawial zacinajaca sie zmienna geometrie w turbosprezarce.

--
Karolek

Data: 2011-07-29 17:43:22
Autor: Kuba \(aka cita\)
Szarpie przy gaszeniu

Użytkownik "Xiant" <xiant@poczta.nospam.onet.pl> napisał w wiadomości news:j0uhbv$p3f$1news.onet.pl...
Witam
[...]

szarpanie może byc spowowodane poduszkami pod silnikiem, złym kątem wtrysku, i wieloma innymi sprawami.
Jeśli jednak masz problemy z mocą, notlaufem oraz trybem awaryjnym objawiającym sie swieceniem checka - obstawiam problem ze zmienną geometrią turbiny (albo sie zapiekła, albo nie działa sterowanie).

OgĂłlnie wg mnie to dwa osobne problemy.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-07-29 21:42:01
Autor: Meehoo
Szarpie przy gaszeniu
Dnia Fri, 29 Jul 2011 16:48:12 +0200, Xiant napisał(a):

[...]

Wła¶nie przerabiałem ten problem w 1.9TDI ATD w Ibizie z 2002.

Pierwszym problemem z jakim pojechałem do specjalisty był notlauf przy 120
km/h. Ze sprawdzenia wyszło, że to wina turbiny -> albo łopatki zawalone
brudem, albo mieszek. Dodatkowo, w czasie sprawdzania znaleziona została
nieszczelno¶ć przy sterowniku podci¶nienia - przy próbie odł±czania jednego
z wężyków ułamała się końcówka. Dwa dni jeĽdziłem z odł±czonym wężykiem ->
przy gaszeniu szarpało silnikiem jak nigdy, obstawiam, że u Ciebie jest
podobnie. Po zdjęciu turbiny okazało się, że mieszek jest zupełnie zgnity
-> wymiana mieszka, przepłukanie turbiny i wymiana wężyków podci¶nienia ->
turbo jak nowe, żadnego szarpania, ci±gnie jak nowe.

Sprawdzenie komputera nic nie da, musi na to spojrzeć kto¶, kto zna się na
turbinach, bo notlaufy to na pewno z tego powodu.

Meehoo

Szarpie przy gaszeniu