Data: 2011-07-29 16:48:12 | |
Autor: Xiant | |
Szarpie przy gaszeniu | |
Witam
Pacjentka do Octavia z 2004 roku z silnikiem 1.9 TDI. Opisywalem objawy tutaj, spadek mocy przy ok 140 KM/h i jakis 3 tys obr. Notlauf, mechanik potwierdzal, wymienili jakies przewody od turbiny. Mialo byc lepiej, pojechalem w trase i ... wiecej jak 170 nie pojechal, potem wracajac depnolem pare razy w podloge, zapalil sie check engine i swiecil ale auto jezdzilo normalnie, tylko nie poszlo ponad 150 km/h. Pojechalem znowu, skasowali blad, sprawdzili uklad dolotowy, wszystko ok, i faktycznie jedzi, odpala na styk, wkreca sie na obroty, zadnych spadkow mocy ale przy wylaczaniu silnika jest szarpniecie, nie duze ale jednak jest, wczesniej tego nie bylo. W bledach byl problem z zaworem podcisnienia, mechanicy stwierdzili, ze jednak nic wymieniac nie beda bo nie ma to sensu auto jezdzi ok i szkoda sie pakowac w koszty. Troche mnie to dziwi bo zwykle jest w druga strone raczej ... Czym moze byc spowodowane to szarpniecie ? W Signum przy takim szarpaniu mialem do wymiany kolektor dolotowy ale roznica miedzy DTI i TDI jest pewnie spora wiec to nie musi byc to samo ... Mial ktos podobny objaw i doradzi cos ? Pozdrawiam Xiant |
|
Data: 2011-07-29 16:58:27 | |
Autor: Karolek | |
Szarpie przy gaszeniu | |
W dniu 2011-07-29 16:48, Xiant pisze:
Witam Moze odlaczyli podcisnienie od klapy od gaszenia. Co do notlaufa to ja bym obstawial zacinajaca sie zmienna geometrie w turbosprezarce. -- Karolek |
|
Data: 2011-07-29 17:43:22 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Szarpie przy gaszeniu | |
Użytkownik "Xiant" <xiant@poczta.nospam.onet.pl> napisał w wiadomości news:j0uhbv$p3f$1news.onet.pl... Witam szarpanie może byc spowowodane poduszkami pod silnikiem, złym kątem wtrysku, i wieloma innymi sprawami. Jeśli jednak masz problemy z mocą, notlaufem oraz trybem awaryjnym objawiającym sie swieceniem checka - obstawiam problem ze zmienną geometrią turbiny (albo sie zapiekła, albo nie działa sterowanie). Ogólnie wg mnie to dwa osobne problemy. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-07-29 21:42:01 | |
Autor: Meehoo | |
Szarpie przy gaszeniu | |
Dnia Fri, 29 Jul 2011 16:48:12 +0200, Xiant napisał(a):
Pacjentka do Octavia z 2004 roku z silnikiem 1.9 TDI. Opisywalem objawy tutaj, spadek mocy przy ok 140 KM/h i jakis 3 tys obr. Notlauf, mechanik potwierdzal, wymienili jakies przewody od turbiny. Mialo byc lepiej, pojechalem w trase i ... wiecej jak 170 nie pojechal, potem wracajac depnolem pare razy w podloge, zapalil sie check engine i swiecil ale auto jezdzilo normalnie, tylko nie poszlo ponad 150 km/h. Pojechalem znowu, skasowali blad, sprawdzili uklad dolotowy, wszystko ok, i faktycznie jedzi, odpala na styk, wkreca sie na obroty, zadnych spadkow mocy ale przy wylaczaniu silnika jest szarpniecie, nie duze ale jednak jest, wczesniej tego nie bylo. Wła¶nie przerabiałem ten problem w 1.9TDI ATD w Ibizie z 2002. Pierwszym problemem z jakim pojechałem do specjalisty był notlauf przy 120 km/h. Ze sprawdzenia wyszło, że to wina turbiny -> albo łopatki zawalone brudem, albo mieszek. Dodatkowo, w czasie sprawdzania znaleziona została nieszczelno¶ć przy sterowniku podci¶nienia - przy próbie odł±czania jednego z wężyków ułamała się końcówka. Dwa dni jeĽdziłem z odł±czonym wężykiem -> przy gaszeniu szarpało silnikiem jak nigdy, obstawiam, że u Ciebie jest podobnie. Po zdjęciu turbiny okazało się, że mieszek jest zupełnie zgnity -> wymiana mieszka, przepłukanie turbiny i wymiana wężyków podci¶nienia -> turbo jak nowe, żadnego szarpania, ci±gnie jak nowe. Sprawdzenie komputera nic nie da, musi na to spojrzeć kto¶, kto zna się na turbinach, bo notlaufy to na pewno z tego powodu. Pozdrawiam -- Meehoo |