Szary wydruk z atramentówki

Data: 2021-03-01 18:06:35
Autor: Jacek Maciejewski
Szary wydruk z atramentówki
Dnia Mon, 1 Mar 2021 15:23:59 +0100, Kamil napisał(a):

Co mogę jeszcze zrobić, aby to naprawić?

IMO nic sensownego. No, można zadrukować gęsto parę kartek, może się
przegryzie :) Z do¶wiadczenia z drukarami HP wiem że tusze zamienniki
nie daj± czerni i tyle. Sam mam 1210 i z bólem serca kupuję oryginały
choć przeterminowane żeby taniej. Przynajmniej jest kolor i czerń i tusz
nie zasycha w dyszach.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-01 19:04:12
Autor: Uncle Pete
[...]

To ciekawe, nigdy nie miałem do czynienia z atramentówkami HP, miałem kilka Canonów i nigdy nie było problemu z czarnymi zamiennikami. Czy maj± jaki¶ zasadniczo różny inny skład chemiczny?

Data: 2021-03-01 19:14:14
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 1 Mar 2021 19:04:12 +0100, Uncle Pete napisał(a):

Czy maj± jaki¶ zasadniczo różny inny skład chemiczny?

Nie mam pojęcia :) Mogło mi się nie trafić. Wypróbowałem w różnych
drukarach HP z kilkana¶cie napełnianych zamiennikami kartridży i albo
nie działały wszystkie dysze albo druk szary albo zasychały. Teraz jak
wspomniałem, kupuję przeterminowane oryginały i mam spokój. Co wetknę,
działa.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-01 21:56:58
Autor: Adam
W dniu 2021-03-01 o 19:04, Uncle Pete pisze:

[...]

A czy Canon przypadkiem, tak jak Epson, nie pracuje w technologii piezo?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2021-03-02 06:27:54
Autor: Marcin Debowski
On 2021-03-01, Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Epson, Brother - piezo; Canon, HP - termicznie. Przynajmniej co do zasady, tj. głownych lini produktów.

--
Marcin

Data: 2021-03-02 11:53:40
Autor: Uncle Pete
Szary wydruk z atramentówki
A czy Canon przypadkiem, tak jak Epson, nie pracuje w technologii piezo?

Nie, ma głowice termiczne.

Data: 2021-03-02 06:25:51
Autor: Kamil
Użytkownik "Uncle Pete"  napisał:

To ciekawe, nigdy nie miałem do czynienia z atramentówkami HP, miałem kilka Canonów i nigdy nie było problemu z czarnymi zamiennikami. Czy maj± jaki¶ zasadniczo różny inny skład chemiczny?

Pewnie nie różni± się jako¶ zasadniczo. Czytałem w sieci, że s± atramenty barwnikowe i pigmentowe. Podobno te drugie s± lepsze, ale jaki ja mam nie wiem.

Pzdr

Data: 2021-03-02 11:55:41
Autor: Uncle Pete
Szary wydruk z atramentówki
Pewnie nie różni± się jako¶ zasadniczo. Czytałem w sieci, że s± atramenty barwnikowe i pigmentowe. Podobno te drugie s± lepsze, ale jaki ja mam nie wiem.

Ale nie s± zamienne, nie da się jednego wlać zamiast drugiego. Kiedy¶, kiedy jeszcze korzystałem z plujek, słyszałem co¶ o tym, ze barwnikowe mog± być na różnych rozpuszczalnikach.

Data: 2021-03-02 13:20:19
Autor: Adam
W dniu 2021-03-02 o 11:55, Uncle Pete pisze:
[...]

Atrament jest z rozpuszczonym barwnikiem, natomiast tusz zawiera pigment, nie rozpuszczalny w wodzie.
To tak w pewnym uproszczeniu.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2021-03-02 22:10:13
Autor: Uncle Pete
On 02.03.2021 13:20, Adam wrote:
[...]

Chodziło mi o to, że ponoć czę¶ć barwnikowych (atramentowych) była na wodzie, czę¶ć na czym¶ innym.

Data: 2021-03-02 22:58:20
Autor: Marcin Debowski
On 2021-03-02, Uncle Pete <433koz@gmail.com> wrote:
On 02.03.2021 13:20, Adam wrote:
[...]

Mog± być oba na wodzie i nadal niekompatybilne. Pigmentowe wymagaj± m.in. dodatków stabilizuj±cych i sa to pewne układy równowagowe. Czego¶ zabraknie, lub czego¶ będzie w nadmiarze i cz±steczki pigmentu zaczn±
aglomerować, a potem wypadać z koloidu czy zawiesiny.

--
Marcin

Data: 2021-03-02 00:38:50
Autor: Animka
Szary wydruk z atramentówki
IMO nic sensownego. No, można zadrukować gęsto parę kartek, może się
przegryzie:)  Z do¶wiadczenia z drukarami HP wiem że tusze zamienniki
nie daj± czerni i tyle.

Moje zamienniki s± czarniejsze niz oryginały, no i w ogóle wszystkie kolory OK.

--
animka

Data: 2021-03-02 06:23:17
Autor: Kamil
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał:

IMO nic sensownego. No, można zadrukować gęsto parę kartek, może się
przegryzie :)

Pierwszy wydruk po udrożnieniu był bardzo dobry. Czerń była czarna :) Wydrukowałem już chyba 50 kartek i jest bez zmian.

Pzdr

Data: 2021-03-02 09:53:52
Autor: ąćęłńóśźż
Szary wydruk z atramentówki
W jeden dzień?
Kup laserówkę ;-)

-- -- -
Wydrukowałem już chyba 50 kartek

Data: 2021-03-02 16:28:14
Autor: Kamil
Szary wydruk z atramentówki
Użytkownik "±ćęłń󶼿"  napisał:

W jeden dzień?

W czym problem? Wkładam 10 kartek i wio. Kilka minut odpoczynku i znów to samo :) A tak naprawdę to już kilka dni minęło zanim zdecydowałem się napisać na grupę.

Kup laserówkę ;-)

Mam, ale goł± mono, a czasami potrzebny jest kolor i skaner.

Pzdr

Data: 2021-03-09 23:27:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Szary wydruk z atramentówki
W jeden dzień potrafię wydrukować kilkadziesi±t stron kartridżow±
drukark± Canona. (wystarczy wydrukować w dwóch egzemplach kilka
PIT-36 z zał±cznikami) Przed ~rokiem G3411 oferowano za niespełna
5 stówek plnów -- dzi¶ ~półtora raza drożej... Dolany (strzykawk±)
atrament bywa ja¶niejszy lub ciemniejszy... ;)

"±ćęłń󶼿" 603dfd20$1$520$65785112@news.neostrada.pl
: W jeden dzień?
: Kup laserówkę ;-)

-- -- -
Wydrukowałem już chyba 50 kartek

Data: 2021-03-02 16:23:10
Autor: Kamil
Szary wydruk z atramentówki
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał:

można zadrukować gęsto parę kartek, może się przegryzie :)

Miałe¶ rację :) Wydrukowałem jeszcze kilkana¶cie stron i wydruk jest coraz lepszy. Wła¶ciwie już do przyjęcia.

Dzięki i pozdrawiam

Szary wydruk z atramentówki