Szary wydruk z atramentówki

Data: 2021-03-01 15:23:59
Autor: Kamil
Szary wydruk z atramentówki
Witam

HP PSC 1210. Długo stała nieużywana. Udrożniłem atrament, wydrukowałem kawałek jakiegoś tekstu. Wydruk idealny. Coś mnie podkusiło i postanowiłem dolać atramentu. Przelałem kartridż, przestał drukować.Odessałem trochę atramentu dedykowana ssawką i drukuje, ale na szaro. Wydruk jest równy, ostry, ale nie mocno czarny jak wcześniej, ale szary. Co mogę jeszcze zrobić, aby to naprawić?

Pozdrawiam

Data: 2021-03-01 17:03:49
Autor: collie
W poniedziałek, 1.03.2021 o 15:23, Kamil napisał:

[...]

Wymienić kartridż na nowy, nie płacząc przy tym, bo się atrament
rozwodni. I nie dziadować na przyszłość z dolewkami, tylko wymieniać
kartridże na nówki sztuki nieśmigane.

Data: 2021-03-01 17:13:17
Autor: Kamil

Użytkownik "collie"  napisał:

Wymienić kartridż na nowy, nie płacząc przy tym, bo się atrament
rozwodni. I nie dziadować na przyszłość z dolewkami, tylko wymieniać
kartridże na nówki sztuki nieśmigane.

A Ty znów swoje. Wiesz ile kosztuje oryginalna nówka? Popełniłem błąd i szukam przyczyny. Znasz ja może? Kupić nowy wkład potrafię sam bez Twoich "porad".

Pzdr

Data: 2021-03-01 17:28:19
Autor: RadoslawF
W dniu 2021-03-01 o 17:13, Kamil pisze:

[...]

Popełniłeś błąd w wyborze drukarki.
Zmień ją lub płać i nie płacz publicznie że drogo bo wstyd.

Pozdrawiam

Data: 2021-03-01 17:55:42
Autor: Kamil
Użytkownik "RadoslawF"  napisał:

Popełniłeś błąd w wyborze drukarki.
Zmień ją lub płać i nie płacz publicznie że drogo bo wstyd.

Ale mądrości napisałeś. Śmiać się, czy płakać?

Pzdr

Data: 2021-03-01 21:07:59
Autor: RadoslawF
W dniu 2021-03-01 o 17:55, Kamil pisze:

Popełniłeś błąd w wyborze drukarki.
Zmień ją lub płać i nie płacz publicznie że drogo bo wstyd.

Ale mądrości napisałeś. Śmiać się, czy płakać?

Sporo osób się nad tym zastanawia. Śmiać się z ciebie
czy płakać nad tobą.

Pozdrawiam

Data: 2021-03-02 06:19:54
Autor: Kamil
Szary wydruk z atramentówki

Użytkownik "RadoslawF"  napisał:

Sporo osób się nad tym zastanawia. Śmiać się z ciebie
czy płakać nad tobą.

Nie masz obowiązku pisania w moim wątku. Nie podoba Ci się mój sposób pytania to zignoruj mnie. Musisz obrażać?

Pzdr

Data: 2021-03-02 12:19:29
Autor: RadoslawF
W dniu 2021-03-02 o 06:19, Kamil pisze:

Sporo osób się nad tym zastanawia. Śmiać się z ciebie
czy płakać nad tobą.

Nie masz obowiązku pisania w moim wątku. Nie podoba Ci się mój sposób pytania to zignoruj mnie. Musisz obrażać?

Ty też nie masz obowiązku pisania w tym wątku. Musisz pisać?
Obrażać też nie musisz. Ale próbujesz.
Próbuj dalej. Pośmiejemy się.

Pozdrawiam

Data: 2021-03-01 17:49:24
Autor: collie
W poniedziałek, 1.03.2021 o 17:13, Kamil napisał:

[...]

Wypierdalaj, dziadu jeden i weź się za jakąś robotę, miast tu dupę
zawracać i płakać, że oczywiste rozwiązanie za drogie dla Ciebie.

--
Koń jaki jest, każdy widzi
(ks. Benedykt Chmielowski)

Data: 2021-03-01 17:57:08
Autor: Kamil
Użytkownik "collie"  napisał:

Wypierdalaj, dziadu jeden i weź się za jakąś robotę, miast tu dupę
zawracać i płakać, że oczywiste rozwiązanie za drogie dla Ciebie.

Kuzyn Lempartowej? Wysoka "kultura".

Bzpzdr

Data: 2021-03-02 06:27:18
Autor: Kamil
Szary wydruk z atramentówki
Użytkownik "Animka"  napisała:

:-)

Co Cię tak śmieszy grupowa kretynko? Chamstwo do n-tej potęgi?

Bzpzdr

Data: 2021-03-03 00:02:30
Autor: Animka
W dniu 2021-03-02 o 06:27, Kamil pisze:
Użytkownik "Animka"  napisała:

:-)

Co Cię tak śmieszy grupowa kretynko? Chamstwo do n-tej potęgi?

Chory ćwoku weź tabletki i nie dotykaj się do komputera.

--
animka

Data: 2021-03-01 18:06:35
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 1 Mar 2021 15:23:59 +0100, Kamil napisał(a):

Co mogę jeszcze zrobić, aby to naprawić?

IMO nic sensownego. No, można zadrukować gęsto parę kartek, może się
przegryzie :) Z doświadczenia z drukarami HP wiem że tusze zamienniki
nie dają czerni i tyle. Sam mam 1210 i z bólem serca kupuję oryginały
choć przeterminowane żeby taniej. Przynajmniej jest kolor i czerń i tusz
nie zasycha w dyszach.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-01 19:04:12
Autor: Uncle Pete
[...]

To ciekawe, nigdy nie miałem do czynienia z atramentówkami HP, miałem kilka Canonów i nigdy nie było problemu z czarnymi zamiennikami. Czy mają jakiś zasadniczo różny inny skład chemiczny?

Data: 2021-03-01 19:14:14
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 1 Mar 2021 19:04:12 +0100, Uncle Pete napisał(a):

Czy mają jakiś zasadniczo różny inny skład chemiczny?

Nie mam pojęcia :) Mogło mi się nie trafić. Wypróbowałem w różnych
drukarach HP z kilkanaście napełnianych zamiennikami kartridży i albo
nie działały wszystkie dysze albo druk szary albo zasychały. Teraz jak
wspomniałem, kupuję przeterminowane oryginały i mam spokój. Co wetknę,
działa.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-01 21:56:58
Autor: Adam
W dniu 2021-03-01 o 19:04, Uncle Pete pisze:

[...]

A czy Canon przypadkiem, tak jak Epson, nie pracuje w technologii piezo?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2021-03-02 06:27:54
Autor: Marcin Debowski
On 2021-03-01, Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Epson, Brother - piezo; Canon, HP - termicznie. Przynajmniej co do zasady, tj. głownych lini produktów.

--
Marcin

Data: 2021-03-02 11:53:40
Autor: Uncle Pete
Szary wydruk z atramentówki
A czy Canon przypadkiem, tak jak Epson, nie pracuje w technologii piezo?

Nie, ma głowice termiczne.

Data: 2021-03-02 06:25:51
Autor: Kamil
Użytkownik "Uncle Pete"  napisał:

To ciekawe, nigdy nie miałem do czynienia z atramentówkami HP, miałem kilka Canonów i nigdy nie było problemu z czarnymi zamiennikami. Czy mają jakiś zasadniczo różny inny skład chemiczny?

Pewnie nie różnią się jakoś zasadniczo. Czytałem w sieci, że są atramenty barwnikowe i pigmentowe. Podobno te drugie są lepsze, ale jaki ja mam nie wiem.

Pzdr

Data: 2021-03-02 11:55:41
Autor: Uncle Pete
Szary wydruk z atramentówki
Pewnie nie różnią się jakoś zasadniczo. Czytałem w sieci, że są atramenty barwnikowe i pigmentowe. Podobno te drugie są lepsze, ale jaki ja mam nie wiem.

Ale nie są zamienne, nie da się jednego wlać zamiast drugiego. Kiedyś, kiedy jeszcze korzystałem z plujek, słyszałem coś o tym, ze barwnikowe mogą być na różnych rozpuszczalnikach.

Data: 2021-03-02 13:20:19
Autor: Adam
W dniu 2021-03-02 o 11:55, Uncle Pete pisze:
[...]

Atrament jest z rozpuszczonym barwnikiem, natomiast tusz zawiera pigment, nie rozpuszczalny w wodzie.
To tak w pewnym uproszczeniu.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2021-03-02 22:10:13
Autor: Uncle Pete
On 02.03.2021 13:20, Adam wrote:
[...]

Chodziło mi o to, że ponoć część barwnikowych (atramentowych) była na wodzie, część na czymś innym.

Data: 2021-03-02 22:58:20
Autor: Marcin Debowski
On 2021-03-02, Uncle Pete <433koz@gmail.com> wrote:
On 02.03.2021 13:20, Adam wrote:
[...]

Mogą być oba na wodzie i nadal niekompatybilne. Pigmentowe wymagają m.in. dodatków stabilizujących i sa to pewne układy równowagowe. Czegoś zabraknie, lub czegoś będzie w nadmiarze i cząsteczki pigmentu zaczną
aglomerować, a potem wypadać z koloidu czy zawiesiny.

--
Marcin

Data: 2021-03-02 00:38:50
Autor: Animka
Szary wydruk z atramentówki
IMO nic sensownego. No, można zadrukować gęsto parę kartek, może się
przegryzie:)  Z doświadczenia z drukarami HP wiem że tusze zamienniki
nie dają czerni i tyle.

Moje zamienniki są czarniejsze niz oryginały, no i w ogóle wszystkie kolory OK.

--
animka

Data: 2021-03-02 06:23:17
Autor: Kamil
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał:

IMO nic sensownego. No, można zadrukować gęsto parę kartek, może się
przegryzie :)

Pierwszy wydruk po udrożnieniu był bardzo dobry. Czerń była czarna :) Wydrukowałem już chyba 50 kartek i jest bez zmian.

Pzdr

Data: 2021-03-02 09:53:52
Autor: ąćęłńóśźż
Szary wydruk z atramentówki
W jeden dzień?
Kup laserówkę ;-)

-- -- -
Wydrukowałem już chyba 50 kartek

Data: 2021-03-02 16:28:14
Autor: Kamil
Szary wydruk z atramentówki
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał:

W jeden dzień?

W czym problem? Wkładam 10 kartek i wio. Kilka minut odpoczynku i znów to samo :) A tak naprawdę to już kilka dni minęło zanim zdecydowałem się napisać na grupę.

Kup laserówkę ;-)

Mam, ale gołą mono, a czasami potrzebny jest kolor i skaner.

Pzdr

Data: 2021-03-09 23:27:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Szary wydruk z atramentówki
W jeden dzień potrafię wydrukować kilkadziesiąt stron kartridżową
drukarką Canona. (wystarczy wydrukować w dwóch egzemplach kilka
PIT-36 z załącznikami) Przed ~rokiem G3411 oferowano za niespełna
5 stówek plnów -- dziś ~półtora raza drożej... Dolany (strzykawką)
atrament bywa jaśniejszy lub ciemniejszy... ;)

"ąćęłńóśźż" 603dfd20$1$520$65785112@news.neostrada.pl
: W jeden dzień?
: Kup laserówkę ;-)

-- -- -
Wydrukowałem już chyba 50 kartek

Data: 2021-03-02 16:23:10
Autor: Kamil
Szary wydruk z atramentówki
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał:

można zadrukować gęsto parę kartek, może się przegryzie :)

Miałeś rację :) Wydrukowałem jeszcze kilkanaście stron i wydruk jest coraz lepszy. Właściwie już do przyjęcia.

Dzięki i pozdrawiam

Data: 2021-03-01 18:58:59
Autor: Uncle Pete
On 01.03.2021 15:23, Kamil wrote:
[...]

Wlałeś jakiś trefny atrament. Czy na pewno był czarny i na pewno do tej drukarki? Teraz chyba masz dwa wyjścia. Pogodzić się z tym, drukować i zaczekać, aż ten atrament się zużyje i zalać właściwy, albo wymienić kartridż. Nie wiem, jaka jest jakość zamienników, zapewne są lepsze i gorsze, musisz poszukać opinii.

Data: 2021-03-02 06:29:46
Autor: Kamil
[...]

Atrament dedykowany do tej drukarki, tyle że przeterminowany. Mógł się zdegradować?

Pzdr

Data: 2021-03-02 07:44:23
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Tue, 2 Mar 2021 06:29:46 +0100, Kamil napisał(a):

[...]

Nie słyszałem żeby HP sprzedawał atrament na dolewki albo nawet zezwalał na taką procedurę.
A co do przeterminowania, to kupowałem kartridże nawet 5 lat po terminie i działały.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-02 10:02:50
Autor: collie
W wtorek, 2.03.2021 o 07:44, Jacek Maciejewski napisał:

[...]

Nie bez powodu takiego buca na Śląsku nazywa się ciulem.

Data: 2021-03-03 00:04:43
Autor: Animka
W dniu 2021-03-02 o 10:02, collie pisze:
[...]

Może ustawił sobie drukowanie w odcieniach szarości, więc ma szary :-)

--
animka

Data: 2021-03-02 11:52:48
Autor: Uncle Pete
On 02.03.2021 06:29, Kamil wrote:
[...]

Nie powinien właściwie...

Data: 2021-03-02 16:32:08
Autor: Kamil
Szary wydruk z atramentówki
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał:

Nie słyszałem żeby HP sprzedawał atrament na dolewki albo nawet zezwalał na taką procedurę.

Nie zezwala, ale "piraci" jakoś to omijają. kartridży nie produkują, ale napełniają zużyte i sprzedają jako "nowe" zamienniki.

A co do przeterminowania, to kupowałem kartridże nawet 5 lat po terminie i działały.

Jeśli oryginały to jasne, ale ja mam podróbkę.

Pzdr

Data: 2021-03-02 16:53:01
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Tue, 2 Mar 2021 16:32:08 +0100, Kamil napisał(a):

Jeśli oryginały to jasne, ale ja mam podróbkę.

No to kicha. Nie wiadomo co dolaleś do nie wiadomo czego :) Daj se
spokój z kombinacjami, nie trać czasu i zdrowia :)  Czarny HP56, 5 lat
po terminie na Allegro jest w tej chwili za 20 zł plus 9 zł wysyłka.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-03 07:20:41
Autor: Kamil
[...]

Mówisz o przeterminowanych oryginałach? Jeśli tak to wg jakiego klucza szukać?

A trochę inna sprawa. Kilkanaście dni temu, kiedy były mrozy poniżej -20stC do HP PSC 1317 kupiłem komplet 56, 57. Czarny jest OK, a kolor się chrzani. Czerwony jest ceglasty, a niebieski jakiś bury. Tak jakby atramenty się mieszały. Czy na skutek mrozu mogły popękać komory z atramentami?

Pzdr

Data: 2021-03-03 07:48:33
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 3 Mar 2021 07:20:41 +0100, Kamil napisał(a):

Mówisz o przeterminowanych oryginałach? Jeśli tak to wg jakiego klucza szukać?
Ustawiasz Elektronika Komputery Drukarki i skanery Tusze, zaznaczasz w
opcjach oryginały a w okno wyszukiwania wpisujesz np. HP56. Reszta to
ręczne przesiewanie :)

[...]
Wątpię żeby na skutek mrozu. Czy na skutek jakichś sił  czy przyspieszeń
nie wiem, nie znam konstrukcji wewnętrznej ale IMO mało prawdopodobne.
Może ktoś dolewając pomylił przegródki :)

--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-03 11:56:11
Autor: Mirek Ptak
On 03.03.2021 07:48, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Dobrze, że piszesz o ręcznym przesiewaniu, bo tam oryginałów jest może z 10% (jak ostatnio zaglądałem) - większość to "oryginalny kartridż", a tusz uj wie skąd :(

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2021-03-03 16:06:42
Autor: Kamil
[...]

Musiała by być wadliwa cała seria, bo odesłałem sprzedawcy pierwszy wadliwy wkład i wysłał mi drugi. Wydruki też złe.

A jeśli głównym składnikiem atramentu jest woda, to nie mogła zamarznąć?

Pzdr

Data: 2021-03-03 17:07:05
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 3 Mar 2021 16:06:42 +0100, Kamil napisał(a):

A jeśli głównym składnikiem atramentu jest woda, to nie mogła zamarznąć?

No mogła ale potem rozmarzła więc pewnie nie zaszkodziło.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-06 17:36:58
Autor: Kamil
Szary wydruk z atramentówki
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał:

No mogła ale potem rozmarzła więc pewnie nie zaszkodziło.

Woda zamarzając znacznie zwiększa swoja objętość i rozsadza przeszkody. To tylko przypuszczenie. A wracając do rzeczy. Tym samym atramentem napełniłem inny wkład i czerń jest czarna :) Czyli ten omawiany padł.

Pozdrawiam

Data: 2021-03-02 06:26:05
Autor: Marcin Debowski
On 2021-03-01, Kamil <mospam@tlen.pl> wrote:
Witam

[...]

Dolałeś tego samego atramentu, czy innego?

--
Marcin

Data: 2021-03-02 16:33:46
Autor: Kamil
Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał:

Dolałeś tego samego atramentu, czy innego?

Oto jest pytanie :) Kto to może wiedzieć co jest w tym wkładzie?

Pzdr

Szary wydruk z atramentówki