Data: 2009-07-28 08:00:00 | |
Autor: mucher | |
Szary złamas | |
No i mnie też dopadło - pajonk doznał złamania kręgosłupa. Oczywiście
przy myciu - już kiedyś dawno temu mądrość ludowa kazała, że od mycia ramy pękają - u mnie ma to postać pęknięcia na rurze podsiodłowej, pod łączeniem z górną: http://picasaweb.google.com/mucher/Zlamas?authkey=Gv1sRgCLaO-IO5tdm8Kw# Teraz szukam reanimatora z okolic Krakowa - zobaczymy co z tym się da zrobić. Co nietypowe, nie pękło na spawie (choć patrząc na to jak pracuje damper, akurat rura podsiodłowa może być wyginana na zewnątrz. Jakieś komentarze (w domyśle - czekam na oklaski, rady, wyrazy współczucia ;)) mucher |
|
Data: 2009-07-28 17:20:53 | |
Autor: czarny_kruk | |
Szary złamas | |
mucher pisze:
Jakieś komentarze (w domyśle - czekam na oklaski, rady, wyrazy pod fotkami jest przycisk "podoba mi sie" i sam nie wiem teraz czy klikac czy nie..;) jak widze peknieta rame to sie zastanawiam czy wlasciciel jezdzil za duzo i pekla od zuzycia czy za malo i pekla od starosci;) trzymam kciuki za pomyslna reanimacje, a w razie gdyby tfu-tfu to dobry pretekst do nowej jest. czarny_kruk |
|
Data: 2009-07-28 08:58:01 | |
Autor: mucher | |
Szary złamas | |
On Jul 28, 5:20 pm, czarny_kruk <z...@spam.dziekuje> wrote:
trzymam kciuki za pomyslna reanimacje, a w razie gdyby tfu-tfu to dobry Pretekst jest, ale WAF baaaardzo mizerny... mucher |
|
Data: 2009-07-28 17:34:59 | |
Autor: reme.k | |
Szary złamas | |
No i mnie też dopadło - pajonk doznał złamania kręgosłupa. OczywiścieSztyca za krótka? -- |
|
Data: 2009-07-28 08:57:07 | |
Autor: mucher | |
Szary złamas | |
On Jul 28, 5:34 pm, rem...@vp.pl wrote:
> No i mnie też dopadło - pajonk doznał złamania kręgosłupa. Oczywiście Wiedziałem że będą takie podejrzenia... siedziała jakieś 20 cm w ramie (aż zastanawiałem się nad obcięciem albo zmianą na setbacka, bo nie dało się jej opuścić na zjazdach o więcej niż 8-10 cm). Bardziej może jakaś wada fabryczna (przegrzanie na spawie?) albo zmęczenie materiału - tylko dlaczego pękło niemalże prostopadle do płaszczyzny strzałkowej rury? mucher |
|
Data: 2009-07-28 18:09:54 | |
Autor: dziki | |
Szary złamas | |
Użytkownik "mucher" <mucher@gmail.com> napisał w wiadomości news:fa846d3f-17ef-4404-a367-9c18f01a5ef4c29g2000yqd.googlegroups.com...
Wiedziałem że będą takie podejrzenia... siedziała jakieś 20 cm w ramie na sztywniaka to by to bylo dziwne pekniecie, ale jak masz fulla i dosc mocno wysunieta sztyce/ jestes ciezki to w sumie wydaje sie nawet troche logiczne. pozdrawiam, dziki. |
|
Data: 2009-07-28 18:35:18 | |
Autor: Artur | |
Szary zĹamas | |
wtorek, 28 lip, mucher:
No i mnie też dopadło - pajonk doznał złamania kręgosłupa. Oczywiście Myłeś wodą z Ludwikiem? |
|
Data: 2009-07-28 11:51:49 | |
Autor: mucher | |
Szary złamas | |
On Jul 28, 8:35 pm, Artur <artur...@REMOVEgmail.com> wrote:
wtorek, 28 lip, mucher: czystą... jak rozumiem Ludwik zmniejsza napięcie powierzchniowe i problemu by nie było? mucher |
|
Data: 2009-07-28 12:06:50 | |
Autor: Ramein | |
Szary złamas | |
Może to tylko pęknięcie powierzchniowe powłoki lakierniczej?
|
|
Data: 2009-07-28 21:16:18 | |
Autor: kml | |
Szary złamas | |
Użytkownik "Ramein" <ramein@wp.pl> napisał w wiadomości news:e974d62f-2215-43fe-bf4d-ae27796caf03h21g2000yqa.googlegroups.com... Może to tylko pęknięcie powierzchniowe powłoki lakierniczej? Nie bałdzo :) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty. |
|
Data: 2009-07-28 19:52:24 | |
Autor: kml | |
Szary złamas | |
Użytkownik "mucher" <mucher@gmail.com> napisał w wiadomości news:6b759ca7-9f2e-44ba-8a96-8c5dc479b4b0a26g2000yqn.googlegroups.com... Jakieś komentarze (w domyśle - czekam na oklaski, rady, wyrazy współczucia ;)) -- Szukaj taniego spawacz bo coś mi się wydaje, że to nie musi być koniec sprawy. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty. |
|
Data: 2009-07-28 20:08:26 | |
Autor: Wojtek | |
Szary złamas | |
mucher pisze:
Jakieś komentarze (w domyśle - czekam na oklaski, rady, wyrazy Nie chcę się wymądrzać ale... Masz mocno wysuniętą sztycę. Długi mostek (120? 130?) Mostek na plus I jeszcze podkładki pod mostkiem. Może lepiej było kupić trochę większą ramkę. ERGO: To właśnie problem fulli. Rura siodłowa NIE jest podparta od tyłu. Przy wysoko wysuniętej sztycy pojawiają się solidne naprężenia szczególnie, kiedy sztyca jest miękka... Trochę dziwi mnie to pęknięcie, gdyż masz Thomsona (a on nie jest miękki). Pęknięcie zaczyna się przy spawie, w strefie zmian struktury i wpływu naprężeń po spawalniczych. W sumie rzecz prawie normalna, prawie gdyż kierunek propagacji nie jest normalny. Pęknięcie wchodzi w materiał - może była tam jakaś wada rury! Ślij maila do Intense - niech rozpatrzą! -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |
|
Data: 2009-07-28 11:50:14 | |
Autor: mucher | |
Szary złamas | |
On Jul 28, 8:08 pm, Wojtek <osobi...@pota.onet.pl> wrote:
mucher pisze: To tak: sztyca: 20 cm w ramie, 20 cm wystaje Mostek: fakt, +10, 110 mm Podkładki: 1.5 cm pod mostkiem (ale główka ramy przy rozmiarze 21 cali ma chyba 13 cm - to malutko). Większych ram nie ma ;) Pęknięcie wchodzi w materiał - Tu trochę problem - kupowałem za wielką wodą, a Intense wypina się niestety na zakupy w momencie, gdy jest polski dystrybutor. No ale nic, zobaczymy - papiery na ramę jeszcze mam, zawsze warto spróbować. W międzyczasie ramę podrzuciłem do Kuby Sikorskiego - zobaczymy, co się uda z tym zrobić ( mucher |
|
Data: 2009-07-29 09:13:22 | |
Autor: Wojtek | |
Szary złamas | |
mucher pisze:
Tu trochę problem - kupowałem za wielką wodą, a Intense wypina się Ależ ślij przecież maila do Intense USA. Masz jeszcze MTBR - intense jest aktywne tam... bym zapytał wraz z fotkami ;) W międzyczasie ramę podrzuciłem do Kuby Sikorskiego - zobaczymy, co Tyle, że jak sam pomajstrujesz mogą marudzić -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |
|
Data: 2009-07-29 09:51:21 | |
Autor: Wojtek | |
Szary złamas | |
mucher pisze:
A to co innego, na Twojej stronce inaczej to wygląda, tak na oko: http://picasaweb.google.com/mucher/Intense#5192730458980256594 -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |
|
Data: 2009-07-29 01:33:42 | |
Autor: mucher | |
Szary złamas | |
On Jul 29, 9:51 am, Wojtek <osobi...@pota.onet.pl> wrote:
mucher pisze: No właśnie to L-ka jest, np. z Blurami był problem (bo to 2 opcja jaką rozważałem - niestety taki XC to dopiero mała ramka jest. a zapytanie wysłałem; zobaczymy co odpowiedzą - w międzyczasie warto rozważyć i inne opcje. mucher |
|
Data: 2009-07-29 12:39:59 | |
Autor: mucher | |
Szary złamas | |
On Jul 28, 5:00 pm, mucher <muc...@gmail.com> wrote:
No i mnie też dopadło - pajonk doznał złamania kręgosłupa. Oczywiście Rower po pierwszej diagnozie - sugestią jest wspawanie wsporników między rurę podsiodłową a górną (wytłoczonych z blachy alu). Wygląda sensownie, spawy pójdą prostopadle do pęknięcia więc nie powinny go dodatkowo osłabić. Ciekawe, bo może po wszystkim rama dostanie jeszcze anodę, coby ładnie to wyglądało... mucher |
|
Data: 2009-08-14 07:14:19 | |
Autor: Niewe | |
Szary złamas | |
mucher pisze:
http://picasaweb.google.com/mucher/Zlamas?authkey=Gv1sRgCLaO-IO5tdm8Kw# Właśnie zauważyłem u siebie coś podobnego :/ Udało ci się coś z tym zrobić? Ktoś wie gdzie w okolicach Wawy jest jakiś spawacz, który mógłby podjąć sie próby naprawy? |
|
Data: 2009-08-14 08:26:26 | |
Autor: kml | |
Szary złamas | |
Użytkownik "Niewe" <niewe@beztegoitamtegoo2.pl> napisał w wiadomości news:h62rre$99i$1portraits.wsisiz.edu.pl... mucher pisze: Bokserska albo centrspaw. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 13/08/2009 manual TIME Z, KMC Z82 pomiar rozciągnięcia. |
|
Data: 2009-08-14 21:00:40 | |
Autor: Niewe | |
Szary złamas | |
kml pisze:
Bokserska albo centrspaw. Zaspawane od ręki w centrspaw. Od razu mi ulżyło :-) Dzięki za namiar. Teraz potrzebuję to jakoś polakierować. Czy można kupić lakiery w takich małych ilościach i gdzie? Czy dawać jakiś podkład? Czy lakier może być w sprayu? To tylko kilka pytań, które mi się nasunęło :-) Pozdrawiam Niewe |
|
Data: 2009-08-14 13:41:25 | |
Autor: mucher | |
Szary złamas | |
On Aug 14, 9:00 pm, Niewe <ni...@beztegoitamtegoo2.pl> wrote:
kml pisze: Moja rama też pospawana - dostała dodatkowo wzmocnienie od dołu pachwiny ramy.Ładnie to wyszło, spawy wzmocnienia ładnie poszlifowane.. Dziś wróciła z korundowania, a potem wykończenie (anodowanie + nowe naklejki) - zanosi się wręcz na pimp my ride ;) mucher |
|
Data: 2009-08-14 09:20:30 | |
Autor: Krees | |
Szary złamas | |
Niewe <niewe@beztegoitamtegoo2.pl> napisał(a):
mucher pisze: Jest taki jeden gość, nazywa się Andrzej Bańburski, kiedyś miał warsztat w Raszynie. Jakiś czas temu spawał ramy dla Carbondesign. Gość jest naprawdę świetny w tym, co robi. Zadzwoń lub napisz do nich, może dadzą Ci na niego jakiś namiar. -- Pozdrawiam, Krees -- |
|
Data: 2009-08-14 21:01:36 | |
Autor: Niewe | |
Szary złamas | |
Krees pisze:
Jest taki jeden gość, nazywa się Andrzej Bańburski, kiedyś miał warsztat w Namiar zapisany na "zaś" teraz mi się spieszyło i zrobiłem w centrspawie. Dzięki Pozdrawiam Niewe |
|
Data: 2009-08-15 21:05:09 | |
Autor: arturbac | |
Szary złamas | |
|
|
Data: 2009-09-01 10:14:11 | |
Autor: mucher | |
Szary złamas | |
On Jul 28, 5:00 pm, mucher <muc...@gmail.com> wrote:
No i mnie też dopadło - pajonk doznał złamania kręgosłupa. Oczywiście Epilog - rower pospawany, polakierowany ( z anoda byly problemy czasowe). Skonczony wyglada tak: http://tinypic.com/r/2dag0ap/3 mucher |
|
Data: 2009-09-01 21:20:43 | |
Autor: kml | |
Szary złamas | |
Użytkownik "mucher" <mucher@gmail.com> napisał w wiadomości news:dd7c8cc3-3eda-4087-94e7-1bb32cf163a3q14g2000vbi.googlegroups.com... http://tinypic.com/r/2dag0ap/3 Fajnie, ciekawe czy będzie spokój teraz. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 15/08/2009 manual TIME Z, KMC Z82 pomiar rozciągnięcia. |
|
Data: 2009-09-05 12:46:55 | |
Autor: Wojtek | |
Szary złamas | |
mucher pisze:
Epilog - rower pospawany, polakierowany ( z anoda byly problemy Jeszcze z pięć przeróbek i zacznie wyglądać jak porządny santacruz ;) -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |
|
Data: 2009-09-09 00:31:38 | |
Autor: mucher | |
Szary złamas | |
On Sep 5, 12:46 pm, Wojtek <osobi...@pota.onet.pl> wrote:
mucher pisze: Ale on nie ma wyglądać jak SC; zresztą to SC kupowała patent od Stebera... BTW -Porządny santacruz to oksymoron przynajmniej w odniesieniu do Blurów ;) - porównaj tylny trójkąt i łożyska... mucher |
|
Data: 2009-09-09 09:17:57 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Szary zĹamas | |
On 2009-09-09, mucher wrote:
On Sep 5, 12:46Â pm, Wojtek <osobi...@pota.onet.pl> wrote: A co z nimi nie tak? I o ktĂłrej generacji i o ktĂłrych modelach BlurĂłw mĂłwisz? -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-09-09 02:52:34 | |
Autor: mucher | |
Szary złamas | |
On Sep 9, 11:17 am, Jan Srzednicki
<w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid> wrote: On 2009-09-09, mucher wrote: Jednak trochę mniejsza średnica łożysk. A tylny trójkąt - Spider ma praktyzcnie taki, jak 5.5. A poważnie myślałem o kupnie Blura, ale wtedy akurat nie o LT - więc zostawała albo używka Classic, bo przy XC byłyby problemy z rozmiarówką (jako że kończy się na L-ce). A że w międzyczasie trafił się Spider w fajnej cenie (rzędu przyzwoitej ramy HT)... Swoją drogą nowe Spidery też już mają smarowniczki. mcher |
|
Data: 2009-09-09 11:36:29 | |
Autor: Wojtek | |
Szary złamas | |
mucher pisze:
BTW -Porządny santacruz to oksymoron przynajmniej w odniesieniu do eeee tam... W blurach I (później), w Blurach LT i XC były przynajmniej osłonki bryzgowe na łożyska, w intense ni hu hu :( W BLT2 sprawa została zupełnie załatwiona, w BXC2 też przez smarownice. Co do trójkąta się nie wypowiem - nie jeździłem na intense... głównie właśnie z powodu owych łożysk. Na CRC dwie zimy temu można było wyrwać 5.5 w rewelacyjnej cenie, ale dałem sobie spokój (a także z powodu niezwykle stromego < główki ramy!) -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |
|
Data: 2009-09-09 02:55:56 | |
Autor: mucher | |
Szary złamas | |
On Sep 9, 11:36 am, Wojtek <osobi...@pota.onet.pl> wrote:
mucher pisze: W nowym Spiderze też. Poza tym łączniki VPP jednak są w Intense trochę masywniejsze/sztywniejsze. Co do trójkąta się nie wypowiem - nie jeździłem na intense... głównie U mnie do wymiany były te przy suporcie - po 1.5 sezonu jazdy. Przy 10 zł/sztuka wręcz zaniedbywalny koszt ;) Na CRC dwie zimy temu można było wyrwać A tam co chwila bywają fajne ceny - ostatnio pojawiły sie np 5.5 FRO za niecałe 1000 GBP. Tylko że to taki Spider z 14 cm skoku - teraz to bym pewnie zbierał na Tracera (fajna ramka, bardzo fajna waga - ok. 2.8 kg) no i kąt główki znacznie bardziej rozluźniony... mucher |
|
Data: 2009-09-09 13:11:06 | |
Autor: Wojtek | |
Szary złamas | |
mucher pisze:
Otóż to! Przymierzałem się do 5.5 EVP ale kąty tej ramki są... właśnie, do czego? Rower z takim skokiem powinien mieć < główki poniżej 70, amorek po dociśnięciu i tak go wyostrza. Można znaleźć w sieci mnóstwo opisów "nerwowości" 5.5, a to właśnie wynika z ostrego kąta główki. Ergo: 5.5 jak na rowerek XC ma za duży skok (dla moich potrzeb), a jak na AM ma geo za bardzo XC... No i te odkryte łożyska. Słowem, zamieniełem BXC na BLT2. I o dziwo BLT2 kosztowało mnie więcej niż 5.5EVP! -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |
|
Data: 2009-09-09 13:12:03 | |
Autor: Wojtek | |
Szary złamas | |
mucher pisze:
U mnie do wymiany były te przy suporcie - po 1.5 sezonu jazdy. Przy 10 Koszt znikomy, ale roboty trochę jest no i gniazda odciskasz przy każdej wymianie a little -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |