Szary złamas

Data: 2009-07-28 08:00:00
Autor: mucher
Szary złamas
No i mnie też dopadło - pajonk doznał złamania kręgosłupa. Oczywiście
przy myciu - już kiedyś dawno temu mądrość ludowa kazała, że od mycia
ramy pękają - u mnie ma to postać pęknięcia na rurze podsiodłowej, pod
łączeniem z górną:

http://picasaweb.google.com/mucher/Zlamas?authkey=Gv1sRgCLaO-IO5tdm8Kw#

Teraz szukam reanimatora z okolic Krakowa - zobaczymy co z tym się da
zrobić. Co nietypowe, nie pękło na spawie (choć patrząc na to jak
pracuje damper, akurat rura podsiodłowa może być wyginana na zewnątrz.

Jakieś komentarze (w domyśle - czekam na oklaski, rady, wyrazy
współczucia ;))

mucher

Data: 2009-07-28 17:20:53
Autor: czarny_kruk
Szary złamas
mucher pisze:

Jakieś komentarze (w domyśle - czekam na oklaski, rady, wyrazy
współczucia ;))

pod fotkami jest przycisk "podoba mi sie" i sam nie wiem teraz czy klikac czy nie..;)

jak widze peknieta rame to sie zastanawiam czy wlasciciel jezdzil za duzo i pekla od zuzycia czy za malo i pekla od starosci;)

trzymam kciuki za pomyslna reanimacje, a w razie gdyby tfu-tfu to dobry pretekst do nowej jest.

czarny_kruk

Data: 2009-07-28 08:58:01
Autor: mucher
Szary złamas
On Jul 28, 5:20 pm, czarny_kruk <z...@spam.dziekuje> wrote:

trzymam kciuki za pomyslna reanimacje, a w razie gdyby tfu-tfu to dobry
pretekst do nowej jest.

Pretekst jest, ale WAF baaaardzo mizerny...

mucher

Data: 2009-07-28 08:57:07
Autor: mucher
Szary złamas
On Jul 28, 5:34 pm, rem...@vp.pl wrote:
> [...]
> przy myciu - już kiedyś dawno temu mądrość ludowa kazała, że od mycia
> ramy pękają - u mnie ma to postać pęknięcia na rurze podsiodłowej, pod

Wiedziałem że będą takie podejrzenia... siedziała jakieś 20 cm w ramie
(aż zastanawiałem się nad obcięciem albo zmianą na setbacka, bo nie
dało się jej opuścić na zjazdach o więcej niż 8-10 cm). Bardziej może
jakaś wada fabryczna (przegrzanie na spawie?) albo zmęczenie materiału
- tylko dlaczego pękło niemalże prostopadle do płaszczyzny strzałkowej
rury?

mucher

Data: 2009-07-28 18:09:54
Autor: dziki
Szary złamas
Użytkownik "mucher" <mucher@gmail.com> napisał w wiadomości news:fa846d3f-17ef-4404-a367-9c18f01a5ef4c29g2000yqd.googlegroups.com...

[...]

na sztywniaka to by to bylo dziwne pekniecie, ale jak masz fulla i dosc mocno wysunieta sztyce/ jestes ciezki to w sumie wydaje sie nawet troche logiczne.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-07-28 18:35:18
Autor: Artur
Szary złamas
wtorek, 28 lip, mucher:
No i mnie też dopadło - pajonk doznał złamania kręgosłupa. Oczywiście
przy myciu

Myłeś wodą z Ludwikiem?

Data: 2009-07-28 11:51:49
Autor: mucher
Szary złamas
On Jul 28, 8:35 pm, Artur <artur...@REMOVEgmail.com> wrote:
wtorek, 28 lip, mucher:

> No i mnie też dopadło - pajonk doznał złamania kręgosłupa. Oczywiście
> przy myciu

Myłeś wodą z Ludwikiem?

czystą... jak rozumiem Ludwik zmniejsza napięcie powierzchniowe i
problemu by nie było?

mucher

Data: 2009-07-28 12:06:50
Autor: Ramein
Szary złamas
Może to tylko pęknięcie powierzchniowe powłoki lakierniczej?

Data: 2009-07-28 21:16:18
Autor: kml
Szary złamas

Użytkownik "Ramein" <ramein@wp.pl> napisał w wiadomości news:e974d62f-2215-43fe-bf4d-ae27796caf03h21g2000yqa.googlegroups.com...
Może to tylko pęknięcie powierzchniowe powłoki lakierniczej?

Nie bałdzo :)

kml
Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Data: 2009-07-28 19:52:24
Autor: kml
Szary złamas

Użytkownik "mucher" <mucher@gmail.com> napisał w wiadomości news:6b759ca7-9f2e-44ba-8a96-8c5dc479b4b0a26g2000yqn.googlegroups.com...

Jakieś komentarze (w domyśle - czekam na oklaski, rady, wyrazy
współczucia ;))
--

Szukaj taniego spawacz bo coś mi się wydaje, że to nie musi być koniec sprawy.

Data: 2009-07-28 20:08:26
Autor: Wojtek
Szary złamas
mucher pisze:

Jakieś komentarze (w domyśle - czekam na oklaski, rady, wyrazy
współczucia ;))

Nie chcę się wymądrzać ale...
Masz mocno wysuniętą sztycę.
Długi mostek (120? 130?)
Mostek na plus
I jeszcze podkładki pod mostkiem.

Może lepiej było kupić trochę większą ramkę.

ERGO: To właśnie problem fulli. Rura siodłowa NIE jest podparta od tyłu. Przy wysoko wysuniętej sztycy pojawiają się solidne naprężenia szczególnie, kiedy sztyca jest miękka...
Trochę dziwi mnie to pęknięcie, gdyż masz Thomsona (a on nie jest miękki).

Pęknięcie zaczyna się przy spawie, w strefie zmian struktury i wpływu naprężeń po spawalniczych. W sumie rzecz prawie normalna, prawie gdyż kierunek propagacji nie jest normalny. Pęknięcie wchodzi w materiał - może była tam jakaś wada rury!

Ślij maila do Intense - niech rozpatrzą!

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-07-28 11:50:14
Autor: mucher
Szary złamas
On Jul 28, 8:08 pm, Wojtek <osobi...@pota.onet.pl> wrote:
mucher pisze:

> Jakieś komentarze (w domyśle - czekam na oklaski, rady, wyrazy
> [...]

To tak:

sztyca: 20 cm w ramie, 20 cm wystaje
Mostek: fakt, +10, 110 mm
Podkładki: 1.5 cm pod mostkiem (ale główka ramy przy rozmiarze 21 cali
ma chyba 13 cm - to malutko).

Większych ram nie ma ;)

Pęknięcie wchodzi w materiał -
może była tam jakaś wada rury!
Ślij maila do Intense - niech rozpatrzą!

Tu trochę problem - kupowałem za wielką wodą, a Intense wypina się
niestety na zakupy w momencie, gdy jest polski dystrybutor. No ale
nic, zobaczymy - papiery na ramę jeszcze mam, zawsze warto spróbować.

W międzyczasie ramę podrzuciłem do Kuby Sikorskiego - zobaczymy, co
się uda z tym zrobić (

mucher

Data: 2009-07-29 09:13:22
Autor: Wojtek
Szary złamas
mucher pisze:

Tu trochę problem - kupowałem za wielką wodą, a Intense wypina się
niestety na zakupy w momencie, gdy jest polski dystrybutor. No ale
nic, zobaczymy - papiery na ramę jeszcze mam, zawsze warto spróbować.

Ależ ślij przecież maila do Intense USA. Masz jeszcze MTBR - intense jest aktywne tam... bym zapytał wraz z fotkami ;)

W międzyczasie ramę podrzuciłem do Kuby Sikorskiego - zobaczymy, co
się uda z tym zrobić (

Tyle, że jak sam pomajstrujesz mogą marudzić

Data: 2009-07-29 09:51:21
Autor: Wojtek
Szary złamas
mucher pisze:

sztyca: 20 cm w ramie, 20 cm wystaje
Mostek: fakt, +10, 110 mm
Podkładki: 1.5 cm pod mostkiem (ale główka ramy przy rozmiarze 21 cali
ma chyba 13 cm - to malutko).

Większych ram nie ma ;)

A to co innego, na Twojej stronce inaczej to wygląda, tak na oko:
http://picasaweb.google.com/mucher/Intense#5192730458980256594

Data: 2009-07-29 01:33:42
Autor: mucher
Szary złamas
On Jul 29, 9:51 am, Wojtek <osobi...@pota.onet.pl> wrote:
mucher pisze:

> sztyca: 20 cm w ramie, 20 cm wystaje
> Mostek: fakt, +10, 110 mm
> Podkładki: 1.5 cm pod mostkiem (ale główka ramy przy rozmiarze 21 cali
> [...]

No właśnie to L-ka jest, np. z Blurami był problem (bo to 2 opcja jaką
rozważałem - niestety taki XC to dopiero mała ramka jest.

a zapytanie wysłałem; zobaczymy co odpowiedzą - w międzyczasie warto
rozważyć i inne opcje.

mucher

Data: 2009-07-29 12:39:59
Autor: mucher
Szary złamas
On Jul 28, 5:00 pm, mucher <muc...@gmail.com> wrote:
[...]

Rower po pierwszej diagnozie - sugestią jest wspawanie wsporników
między rurę podsiodłową a górną (wytłoczonych z blachy alu). Wygląda
sensownie, spawy pójdą prostopadle do pęknięcia więc nie powinny go
dodatkowo osłabić. Ciekawe, bo może po wszystkim rama dostanie jeszcze
anodę, coby ładnie to wyglądało...

mucher

Data: 2009-08-14 07:14:19
Autor: Niewe
Szary złamas
mucher pisze:
[...]

Właśnie zauważyłem u siebie coś podobnego :/
Udało ci się coś z tym zrobić?
Ktoś wie gdzie w okolicach Wawy jest jakiś spawacz, który mógłby podjąć sie próby naprawy?

Data: 2009-08-14 08:26:26
Autor: kml
Szary złamas

Użytkownik "Niewe" <niewe@beztegoitamtegoo2.pl> napisał w wiadomości news:h62rre$99i$1portraits.wsisiz.edu.pl...
mucher pisze:
[...]

Bokserska albo centrspaw.

kml
Last update 13/08/2009 manual TIME Z, KMC Z82 pomiar rozciągnięcia.

Data: 2009-08-14 21:00:40
Autor: Niewe
Szary złamas
kml pisze:
Bokserska albo centrspaw.

Zaspawane od ręki w centrspaw. Od razu mi ulżyło :-) Dzięki za namiar.
Teraz potrzebuję to jakoś polakierować.
Czy można kupić lakiery w takich małych ilościach i gdzie?
Czy dawać jakiś podkład?
Czy lakier może być w sprayu?
To tylko kilka pytań, które mi się nasunęło :-)
Pozdrawiam
Niewe

Data: 2009-08-14 13:41:25
Autor: mucher
Szary złamas
On Aug 14, 9:00 pm, Niewe <ni...@beztegoitamtegoo2.pl> wrote:
kml pisze:

> [...]

Czy dawać jakiś podkład?
Czy lakier może być w sprayu?
To tylko kilka pytań, które mi się nasunęło :-)

Moja rama też pospawana - dostała dodatkowo wzmocnienie od dołu
pachwiny ramy.Ładnie to wyszło, spawy wzmocnienia ładnie poszlifowane..
Dziś wróciła z korundowania, a potem wykończenie (anodowanie + nowe
naklejki) - zanosi się wręcz na pimp my ride ;)

mucher

Data: 2009-08-14 09:20:30
Autor: Krees
Szary złamas
Niewe <niewe@beztegoitamtegoo2.pl> napisał(a):
mucher pisze:
> [...]

Udało ci się coś z tym zrobić?
Ktoś wie gdzie w okolicach Wawy jest jakiś spawacz, który mógłby podjąć sie próby naprawy?

Jest taki jeden gość, nazywa się Andrzej Bańburski, kiedyś miał warsztat w
Raszynie. Jakiś czas temu spawał ramy dla Carbondesign. Gość jest naprawdę
świetny w tym, co robi. Zadzwoń lub napisz do nich, może dadzą Ci na niego
jakiś namiar.

--   Pozdrawiam,
Krees

Data: 2009-08-14 21:01:36
Autor: Niewe
Szary złamas
Krees pisze:
[...]

Namiar zapisany na "zaś"
teraz mi się spieszyło i zrobiłem w centrspawie.
Dzięki
Pozdrawiam
Niewe

Data: 2009-08-15 21:05:09
Autor: arturbac
Szary złamas

Data: 2009-09-01 10:14:11
Autor: mucher
Szary złamas
[...]

Epilog - rower pospawany, polakierowany ( z anoda byly problemy
czasowe). Skonczony wyglada tak:

http://tinypic.com/r/2dag0ap/3

mucher

Data: 2009-09-01 21:20:43
Autor: kml
Szary złamas

Użytkownik "mucher" <mucher@gmail.com> napisał w wiadomości news:dd7c8cc3-3eda-4087-94e7-1bb32cf163a3q14g2000vbi.googlegroups.com...

http://tinypic.com/r/2dag0ap/3

Fajnie, ciekawe czy będzie spokój teraz.

kml
Last update 15/08/2009 manual TIME Z, KMC Z82 pomiar rozciągnięcia.

Data: 2009-09-05 12:46:55
Autor: Wojtek
Szary złamas
mucher pisze:

Epilog - rower pospawany, polakierowany ( z anoda byly problemy
czasowe). Skonczony wyglada tak:

http://tinypic.com/r/2dag0ap/3

Jeszcze z pięć przeróbek i zacznie wyglądać jak porządny santacruz ;)

Data: 2009-09-09 00:31:38
Autor: mucher
Szary złamas
On Sep 5, 12:46 pm, Wojtek <osobi...@pota.onet.pl> wrote:
mucher pisze:

> Epilog - rower pospawany, polakierowany ( z anoda byly problemy
> czasowe). Skonczony wyglada tak:

>http://tinypic.com/r/2dag0ap/3

Jeszcze z pięć przeróbek i zacznie wyglądać jak porządny santacruz ;)

Ale on nie ma wyglądać jak SC; zresztą to SC kupowała patent od
Stebera...

 BTW -Porządny santacruz to oksymoron przynajmniej w odniesieniu do
Blurów ;) - porównaj tylny trójkąt i łożyska...

mucher

Data: 2009-09-09 09:17:57
Autor: Jan Srzednicki
Szary złamas
mucher pisze:

> [...]

 BTW -Porządny santacruz to oksymoron przynajmniej w odniesieniu do
Blurów ;) - porównaj tylny trójkąt i łożyska...

A co z nimi nie tak? I o ktĂłrej generacji i o ktĂłrych modelach BlurĂłw
mĂłwisz?

Data: 2009-09-09 02:52:34
Autor: mucher
Szary złamas
On Sep 9, 11:17 am, Jan Srzednicki
On 2009-09-09, mucher wrote:

> Ale on nie ma wyglądać jak SC; zresztą to SC kupowała patent od
> Stebera...

>  BTW -Porządny santacruz to oksymoron przynajmniej w odniesieniu do
> Blurów ;) - porównaj tylny trójkąt i łożyska...

A co z nimi nie tak? I o której generacji i o których modelach Blurów
mówisz?

Jednak trochę mniejsza średnica łożysk. A tylny trójkąt - Spider ma
praktyzcnie taki, jak 5.5. A poważnie myślałem o kupnie Blura, ale
wtedy akurat nie o LT - więc zostawała albo używka Classic, bo przy XC
byłyby problemy z rozmiarówką (jako że kończy się na L-ce). A że w
międzyczasie trafił się Spider w fajnej cenie (rzędu przyzwoitej ramy
HT)...

Swoją drogą nowe Spidery też już mają smarowniczki.

mcher

Data: 2009-09-09 11:36:29
Autor: Wojtek
Szary złamas
mucher pisze:

 BTW -Porządny santacruz to oksymoron przynajmniej w odniesieniu do
Blurów ;) - porównaj tylny trójkąt i łożyska...

eeee tam...
W blurach I (później), w Blurach LT i XC były przynajmniej osłonki bryzgowe na łożyska, w intense ni hu hu :(
W BLT2 sprawa została zupełnie załatwiona, w BXC2 też przez smarownice.

Co do trójkąta się nie wypowiem - nie jeździłem na intense... głównie właśnie z powodu owych łożysk. Na CRC dwie zimy temu można było wyrwać 5.5 w rewelacyjnej cenie, ale dałem sobie spokój (a także z powodu niezwykle stromego < główki ramy!)

Data: 2009-09-09 02:55:56
Autor: mucher
Szary złamas
On Sep 9, 11:36 am, Wojtek <osobi...@pota.onet.pl> wrote:
mucher pisze:

> [...]

bryzgowe na łożyska, w intense ni hu hu :(
W BLT2 sprawa została zupełnie załatwiona, w BXC2 też przez smarownice.

W nowym Spiderze też. Poza tym łączniki VPP jednak są w Intense trochę
masywniejsze/sztywniejsze.

Co do trójkąta się nie wypowiem - nie jeździłem na intense... głównie
właśnie z powodu owych łożysk.

U mnie do wymiany były te przy suporcie - po 1.5 sezonu jazdy. Przy 10
zł/sztuka wręcz zaniedbywalny koszt ;)

 Na CRC dwie zimy temu można było wyrwać
5.5 w rewelacyjnej cenie, ale dałem sobie spokój (a także z powodu
niezwykle stromego < główki ramy!)

A tam co chwila bywają fajne ceny - ostatnio pojawiły sie np 5.5 FRO
za niecałe 1000 GBP. Tylko że to taki Spider z 14 cm skoku - teraz to
bym pewnie zbierał na Tracera (fajna ramka, bardzo fajna waga - ok.
2.8 kg) no i kąt główki znacznie bardziej rozluźniony...

mucher

Data: 2009-09-09 13:11:06
Autor: Wojtek
Szary złamas
mucher pisze:

[...]

Otóż to! Przymierzałem się do 5.5 EVP ale kąty tej ramki są... właśnie, do czego?
Rower z takim skokiem powinien mieć < główki poniżej 70, amorek po dociśnięciu i tak go wyostrza.
Można znaleźć w sieci mnóstwo opisów "nerwowości" 5.5, a to właśnie wynika z ostrego kąta główki.

Ergo: 5.5 jak na rowerek XC ma za duży skok (dla moich potrzeb), a jak na AM ma geo za bardzo XC... No i te odkryte łożyska.

Słowem, zamieniełem BXC na BLT2. I o dziwo BLT2 kosztowało mnie więcej niż 5.5EVP!

Data: 2009-09-09 13:12:03
Autor: Wojtek
Szary złamas
mucher pisze:

U mnie do wymiany były te przy suporcie - po 1.5 sezonu jazdy. Przy 10
zł/sztuka wręcz zaniedbywalny koszt ;)

Koszt znikomy, ale roboty trochę jest no i gniazda odciskasz przy każdej wymianie a little