Data: 2016-01-04 19:45:16 | |
Autor: PeJot | |
SzczegóŠw hamulcu cantilever | |
W dniu 2016-01-04 o 16:11, Jacek Maciejewski pisze:
Na pokrywce sprężyny są dwa wskaźniki położenia: Normal i SLR i https://pl.wikipedia.org/wiki/Shimano_Linear_Response -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2016-01-04 21:03:23 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Szczegół w hamulcu cantilever | |
Dnia Mon, 4 Jan 2016 19:45:16 +0100, PeJot napisał(a):
https://pl.wikipedia.org/wiki/Shimano_Linear_Response Dzięki za wytłumaczenie SLR. Ale co z tym dziwnym ogranicznikiem? -- Jacek Co robi Jarosław jak ma ochotę popieprzyć? Odwraca kota ogonem... :) |
|
Data: 2016-01-06 09:12:45 | |
Autor: PeJot | |
SzczegóŠw hamulcu cantilever | |
W dniu 2016-01-04 o 21:03, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Mon, 4 Jan 2016 19:45:16 +0100, PeJot napisał(a): Nie wiem, tym bardziej że zdjęcie jakości komórkowej. Jaki to typ szczęk ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2016-01-06 12:38:37 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Szczegół w hamulcu cantilever | |
Dnia Wed, 6 Jan 2016 09:12:45 +0100, PeJot napisał(a):
W dniu 2016-01-04 o 21:03, Jacek Maciejewski pisze:Podpisane Shimano, wygladają tak: http://www.tinypic.pl/cfdkusyvdkc5 IMO to canlilever. I sorry za jakość zdjęć :) -- Jacek Co robi Jarosław jak ma ochotę popieprzyć? Odwraca kota ogonem... :) |
|
Data: 2016-01-06 14:43:20 | |
Autor: Ignac | |
Szczegół w hamulcu cantilever | |
W dniu środa, 6 stycznia 2016 12:38:41 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Podpisane Shimano, wygladają tak: http://www.tinypic.pl/cfdkusyvdkc5 Jacku musimy spojrzeć prawdzie w oczy. Ten system, w rankingu układów hamulcowych zajmuje ostatnie miejsce. Siła ściskająca szczęki jest co najmniej o połowę mniejsza niż siła z jaką naciągasz linkę hamulcową. Nie jeździj z takimi hamulcami. |
|
Data: 2016-01-06 16:30:08 | |
Autor: Rowerex | |
Szczegół w hamulcu cantilever | |
W dniu środa, 6 stycznia 2016 23:43:22 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:
W dniu środa, 6 stycznia 2016 12:38:41 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał: Ba, zgodnie z Ustawą o Sprzęcie Rowerowym z dnia 30.02.2012 wraz z późniejszymi nowelizacjami: "Kto używa w pojeździe rowerowym hamulców cantilever podlega natychmiastowemu zaprzestaniu jazdy oraz konfiskacie pojazdu lub przymusowej wymianie na 6-tłoczkowe hamulce hydrauliczne z tarczami 225mm" ;-) Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2016-01-07 00:31:39 | |
Autor: Ignac | |
Szczegół w hamulcu cantilever | |
W dniu czwartek, 7 stycznia 2016 01:30:11 UTC+1 użytkownik Rowerex napisał:
W dniu środa, 6 stycznia 2016 23:43:22 UTC+1 użytkownik Ignac napisał: Wydaję się, że gorszym tylko od hamulców cantilever, jest jazda latami z niesmarowanymi niczym/suchymi jak pieprz manetkami i przerzutkami: przednią i tylną, ale zawsze można było wymienić wszystkie linki i pancerze, i miało być git. Ale jednak, uczyniony został milowy krok, w kierunku serwisowania powyższych, choć niechętnie, bo pozostała jakaś nuta wątpliwości. Kolumb też miał wątpliwości, co odkrył. |
|
Data: 2016-01-08 15:15:18 | |
Autor: cytawa | |
SzczegóŠw hamulcu cantilever | |
Ignac pisze:
Jacku musimy spojrzeć prawdzie w oczy. tak pisze ten, kto kompletnie nie ma pojecia jak ustawiac haulce cantilever. Nawiasem mowiac ten ze zdjecia jest fatalnie ustawiony i rzeczywiscie nie bedzie hamowal. Oczywiscie nie bronie tych hamulcow, bo rzeczywiscie trudno je ustawic i trzeba sobie zdawac sprawe z rozkladu wektorow sil na linkach. Ale dobrze ustawione potrafia byc tak samo skuteczne jak V-braki. Wszystko zalezy od klamek o odpowiednim uciagu. Rowniez wplyw na sile hamowania i ma wykonanie ramy a dokladniej roztaw piwotow i ich odleglosc od osi kola. Bardzo czesto nawet ramy bardzo markowych firm maja to zle zrobione. I jak jest rama zle zrobiona to czasami V-ki sa gorsze niz canti. To wyglada na herezje, co pisze, ale naprade czasem nie sposob ustawic V-brejkow tak by hamowaly i nie ocieraly o obrecz. A canti z klamkami V daja rade. Jan Cytawa |
|
Data: 2016-01-09 09:33:08 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Szczegół w hamulcu cantilever | |
Dnia Fri, 8 Jan 2016 15:15:18 +0100, cytawa napisał(a):
Nawiasem mowiac ten ze zdjecia jest fatalnie ustawiony i rzeczywiscie nie bedzie hamowal. A co należało by poprawić? -- Jacek -Co robi Jarosław jak ma ochotę popieprzyć? -Odwraca kota ogonem... :) |
|
Data: 2016-01-11 09:37:54 | |
Autor: cytawa | |
SzczegóŠw hamulcu cantilever | |
W dniu 2016-01-09 o 09:33, Jacek Maciejewski pisze:
Nawiasem mowiac ten ze zdjecia jest fatalnie ustawiony i Trzeba maksymalnie wysunac klocki, wtedy ramie hamulca sie odsunie od obreczy i obnizy sie srodek stropiku. Uklad sil zdecydowanie sie poprawi. Jan Cytawa |
|
Data: 2016-01-07 02:22:32 | |
Autor: rmikke | |
Szczegół w hamulcu cantilever | |
W dniu środa, 6 stycznia 2016 12:38:41 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Dnia Wed, 6 Jan 2016 09:12:45 +0100, PeJot napisał(a): To jest canti. Hamulec jak hamulec, na jazdę miejską całkowicie wystarcza... |
|
Data: 2016-01-07 22:45:43 | |
Autor: ToMasz | |
Szczegół w hamulcu cantilever | |
To jest canti.to nie chodzi o to że to jest canti, problem w tym, że jest zrobiony z blachy pozyskanej z puszki po śledziach i zalany plastikiem. podczas hamowania klocki dotykają obręczy, następnie rowerzysta naciska mocniej klamkę, co powoduje niewielkie zwiększenie siły hamowania, i znaczne odkształcenia szczęk i klamki ToMasz |
|