Szczegóły Millsapa

Data: 2009-07-11 21:51:32
Autor: Tomasz Radko
Szczegóły Millsapa
Za The Salt Lake Tribune

Blazers mieli mu dać normalny kontrakt startujący od $7.7M (tyle są poniżej s.c.) z maxymalnymi dopuszczalnymi podwyżkami (tj. co roku 8% ze startowych $7.7M). To by dawało $34.5M/4. Żaden problem, prawda?

Ale zapewne zaproponowali maxymalny dopuszczalny signing bonus, czyli 17.5% całego kontraktu, czyli $6M. Bonus dzieli się przez długośc kontraktu i zmniejsza "base salary" w każdym roku o iloraz.

Interesuje nas ile dostanie Millsap w pierwszym sezonie. $7.7M (płaca) - $1.5M (fragment bonusu rozliczany w pierwszym sezonie) + $6M (bonus) = $12.2M.

Utah już jest powyżej LT, więc zmatchowanie kontraktu kosztowałoby ich $24.4M. Do tego w tej chwili są w okolicy $72M, czyli mają sportowa szansę zejść poniżej i załapać się na działkę (a w tym sezonie może być ona spora - sami Lakers mogą wpłacić koło $25M).

Millsap to dobry gracz, ale $25M to mnóstwo pieniędzy. Będzie ciekawie.

pzdr

TRad

PS Nie jestem pewien, a nie chce mi się sięgać do Coona, czy faktycznie cały signing bonus jest z punktu widzenia LT rozliczany w sezonie jego uiszczenia. Dlatego zastrzegam się, że po prostu przytaczam liczby za SLT.

Data: 2009-07-12 13:52:48
Autor: Tomasz Radko
Szczegóły Millsapa
A teraz detale wg Desert News

1 sezon 6.2
2       6.2
3       6.7
4       7.2
bonus   5.6
suma   32.9

Przy czym na wejściu Millsap ma dostać cały bonus plus $4.7M z płacy za pierwszy sezon. Podobną taktykę zastosowali Lakers kusząc Shaqa. Zaoferowali mu płacenie co sezon całej płacy w jednym kawałku, co efektywnie dawało jakieś 2-3% extra.

Czyli aby Utah mogło zmatchować, musi w ciągu siedmiu dni wygrzebać $10.3M. Nie wiem jak tam u nich z cashflow, ale to może być bolesne.

pzdr

TRad

Szczegóły Millsapa