Szczery tekst Polaka z UK

Data: 2015-08-27 22:03:37
Autor: u2
Szczery tekst Polaka z UK

http://www.polishexpress.co.uk/dlaczego-nie-wroce-szczery-tekst-polaka-z-uk-bije-rekordy-popularnosci/

[...]

鈥濵ieszka艂em w Polsce wiele lat, w du偶ym mie艣cie, gdzie uda艂o mi si臋 studiowa膰 na pa艅stwowej uczelni. Nigdy nie oczekiwa艂em wiele od kraju. Do pracy poszed艂em ju偶 w trakcie studi贸w i za swoje studia uczciwie p艂aci艂em (cz臋艣ciowo p艂atne). Studia, w kontek艣cie znajomych, wspominam jako dobry, ciekawy czas wielu historii i masy ludzi. Mimo to 偶a艂uj臋, 偶e nie wyjecha艂em wcze艣niej. Moje studia, jako nauka rzeczy przydatnych, to czas stracony.

Konfrontacja z prehistorycznym urz臋dniczym molochem,

Molochem, kt贸ry obdarza pokornych student贸w swoimi 艂askami, nie by艂a wysi艂kiem koniecznym w moim 偶yciu. Poniewa偶 jestem cz艂owiekiem wielkiej cierpliwo艣ci, ze spokojem znosi艂em kapry艣nych starc贸w trac膮cych kontakt z rzeczywisto艣ci膮, formalne absurdy, prywatne animozje, polityczne uczelniane romanse.

Nie, nie jestem studentem, kt贸ry bru藕dzi na uczelni臋, bo studiowa艂 10 lat po 5 kierunk贸w na raz. Przebrn膮艂em p艂ynnie i za pierwszym razem. Straci艂em mas臋 czasu na kontakty z profesorami 鈥 urz臋dnikami, kt贸rzy g艂贸wnie uczyli mnie tego, jak ma艂o jestem wart.

Po tym kilkuletnim do艣wiadczeniu, za kt贸re dodatkowo sowicie zap艂aci艂em swoj膮 prac膮, przyszed艂 czas na plany doros艂ego cz艂owieka. Pomy艣la艂em鈥 mo偶e mieszkanie, bo dobrze by艂oby si臋 ustatkowa膰. Jako in偶ynier pracuj膮cy w informatyce, nie mog艂em nigdy narzeka膰 na brak ofert pracy.

Og贸lnie zadowolony z mojej pensji, odwiedzi艂em jeden z bank贸w,

Chcia艂em sprawdzi膰, jaka przysz艂o艣膰 czeka mnie w mojej ojczy藕nie. Dowiedzia艂em si臋, 偶e ze wzgl臋du na przest臋pstwo urodzenia si臋 w z艂ym kraju, czeka mnie oddawanie po艂owy mojej pensji, do czas贸w emerytury, za ma艂e mieszkanie w du偶ym mie艣cie.

Oczywi艣cie musia艂bym utrzyma膰 sw贸j zarobek na podobnym poziomie przez nast臋pnych 30-40 lat, przy za艂o偶eniu, 偶e nie b臋d膮 n臋ka艂y mnie jakiekolwiek choroby lub zdarzenia losowe. Pieni臋dzy wystarczy艂oby na 30-40 m2. Reszta to najpewniej jedzenie i rachunki, utrzymanie ewentualnej przysz艂ej rodziny.

Je艣li chodzi o moje przysz艂e dzieci鈥 musia艂yby nauczy膰 si臋 minimalizmu i rado艣ci z ciasnoty w ma艂ych przestrzeniach. O posiadaniu ich normalnej ilo艣ci, jak w czasach naszych rodzic贸w, 2-4, nie mog艂o by膰 mowy, ze wzgl臋du na rozmiary mieszkania i wydatki. Ta wizja mnie nie satysfakcjonowa艂a. W ko艅cu je艣li siedzia艂em par臋 lat na studiach, by艂oby mi艂o stworzy膰 co艣 wi臋cej ni偶 cyga艅sk膮 komun臋 na kredytach.

Je艣li chodzi o pracodawc贸w, to te偶 niestety nie u艂atwiaj膮 oni sprawy

  Ze wzgl臋du na to, 偶e ka偶dy pr贸buje oszuka膰 w艂asny kraj, kt贸ry 艂apami r贸偶nych urz臋dnik贸w zabiera to, co zostawi艂 kredyt, nikt nie pracuje na pe艂nej umowie o prac臋. Moja niezwykle wysoka informatyczna pensja by艂a finansow膮 manufaktur膮 um贸w dzie艂owo-pracowych po to, by jak najwi臋cej oszuka膰 system emerytalno-podatkowy.

A tak na marginesie: nawet uczciwie i w pe艂ni go op艂acaj膮c, to co dosta艂bym w obfito艣ci, b臋dzie g艂贸wnie gestem Kozakiewicza mojej drogiej ojczyzny. Je艣li nie ukradn膮 lub znacjonalizuj膮, to pewnie zgubi膮, jak to si臋 ostatnio przydarzy艂o 3 mln moich rodak贸w. Nie by艂o dla mnie nadziei jako spokojnego obywatela. M贸j bank, kraj, uczelnia, urz臋dy da艂y mi prosty wyb贸r: musia艂em stan膮膰 w szranki odwiecznej wojny polsko-polskiej.

Zaradni kontra frajerzy

Po studiach w ko艅cu dotar艂o do mnie, 偶e moje relacje z ojczyzn膮 mo偶e opisa膰 jedynie wulgarny j臋zyk pijanej bramy. Jako cz艂owiek raczej spokojny, nie lubi臋 wchodzi膰 oknem, kiedy wyrzucaj膮 mnie drzwiami. Z lekkim smutkiem po偶egna艂em koleg贸w i pojecha艂em ku zachodz膮cemu s艂o艅cu do miejsca, gdzie jest zagranica, a wszystko smakuje lepiej.

Jak si臋 z czasem okaza艂o, do lepszego smaku szybko si臋 przyzwyczai艂em. Jedyne zaskoczenie to to, 偶e nie czuj臋 si臋 lepszym cz艂owiekiem. Jestem natomiast bardzo szcz臋艣liwy z faktu, 偶e nie czuj臋 si臋 gorszy. Niebo, piwo i samochody s膮 prawie takie same, ale jako rezydent jestem tutaj lepszy ni偶 obywatel w swojej Polsce.

Je偶d偶臋 do kraju, gdy musz臋 i tylko do rodziny. Wiem, 偶e nie pracuj臋 tylko dla siebie, bo by膰 mo偶e kiedy艣 b臋d臋 musia艂 pom贸c tym, co tam zostali. Moja mama za to, 偶e mnie wychowa艂a, dosta艂a wyrok od pa艅stwa: dogorywanie do jak najszybszej 艣mierci za pieni膮dze 艣miecie. Co to za ojczyzna, przed kt贸r膮 musz臋 ratowa膰 swoj膮 mam臋? Dzieci, rodzic贸w i kraju si臋 nie wybiera, ale mo偶na wybra膰 czy by膰 szcz臋艣liwym.

Siedz臋 sobie tutaj na zielonej trawie i nikt nie pluje mi w twarz.

To mi艂o, ciekawe czy dlatego, 偶e tutaj tak wypada, czy musieli ludzi zmusi膰 do tego jakim艣 prawem? W Polsce na pewno zaradni by je obeszli i dosta艂bym w mord臋 bez podatku. Do widzenia m贸j kraju, mam nadziej臋, 偶e wkr贸tce ju偶 ci臋 nie b臋dzie, takim jak teraz.

Wole ci臋 pami臋ta膰 z historii poprzednich pokole艅. Dobrze jest by膰 Polakiem i b臋d臋 nim razem z innymi Polakami ju偶 zawsze. III Rzeczpospolita jest dla mnie tworem, kt贸ry okupuje ludzi i ziemi臋, z kt贸rej wyros艂em, i krzywdzi, tak jak mnie skrzywdzi艂a.鈥

[...]

--
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj膮 slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-08-27 13:26:51
Autor: Marek
Szczery tekst Polaka z UK
W dniu czwartek, 27 sierpnia 2015 22:03:38 UTC+2 u縴tkownik u2 napisa:
http://www.polishexpress.co.uk/dlaczego-nie-wroce-szczery-tekst-polaka-z-uk-bije-rekordy-popularnosci/

[...]

"Mieszka砮m w Polsce wiele lat,

Patriotyzm odczuwaja tylko silni ludzie.

Data: 2015-08-27 23:16:50
Autor: u2
Szczery tekst Polaka z UK
W dniu 2015-08-27 o 22:26, Marek pisze:
"Mieszka砮m w Polsce wiele lat,

Patriotyzm odczuwaja tylko silni ludzie.

patriotyzmem wiele nie zwojujesz w Bolanda:)

--
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-08-27 14:41:56
Autor: Marek
Szczery tekst Polaka z UK
W dniu czwartek, 27 sierpnia 2015 23:16:50 UTC+2 u縴tkownik u2 napisa:

> Patriotyzm odczuwaja tylko silni ludzie.

patriotyzmem wiele nie zwojujesz w Bolanda:)

No tak, najwazniejsza jest milosc (wzajemna) do UBolanda.

Data: 2015-08-28 17:12:40
Autor: TU-160
Szczery tekst Polaka z UK
W dniu 27.08.2015 o 22:26, Marek pisze:
[...]

Tak, zgoda. Silni ludzie, kt髍zy wywalczyli sobie dobrobyt w zmaganiach z tymi s砤bszymi od siebie. Oni odczuwaj patriotyzm wtedy, kiedy s zmuszeni wysy砤 tych s砤bych ludzi do walki w imi swoich interes體.

Data: 2015-08-28 12:55:03
Autor: Marek
Szczery tekst Polaka z UK
W dniu pi眛ek, 28 sierpnia 2015 17:12:47 UTC+2 u縴tkownik TU-160 napisa:
> [...]
Tak, zgoda. Silni ludzie, kt髍zy wywalczyli sobie dobrobyt w zmaganiach z tymi s砤bszymi od siebie. Oni odczuwaj patriotyzm wtedy, kiedy s zmuszeni wysy砤 tych s砤bych ludzi do walki w imi swoich interes體.

Jak mi ojczyzna nie dala willi i mercedesa, to mam ja w dupie.
A przeciez glosowalem na Kwasniewskiego i Millera.

Tak samo moznaby sie wyrzec rodzic體, ktorych nie stac na zapewnienie startu dorastajacym dzieciom.

Data: 2015-08-28 03:00:11
Autor: Budzik
Szczery tekst Polaka z UK
U縴tkownik u2 u_2@o2.pl ...

Chcia砮m sprawdzi, jaka przysz硂舵 czeka mnie w mojej ojczy糿ie. Dowiedzia砮m si, 縠 ze wzgl阣u na przest阷stwo urodzenia si w z硑m kraju, czeka mnie oddawanie po硂wy mojej pensji, do czas體 emerytury, za ma砮 mieszkanie w du縴m mie禼ie.

Oczywi禼ie musia砨ym utrzyma sw骿 zarobek na podobnym poziomie przez nast阷nych 30-40 lat, przy za硂縠niu, 縠 nie b阣 n阫a硑 mnie jakiekolwiek choroby lub zdarzenia losowe. Pieni阣zy wystarczy硂by na 30-40 m2. Reszta to najpewniej jedzenie i rachunki, utrzymanie ewentualnej przysz砮j rodziny.

To ile zarabiasz jako inzynier informatyk? 2300?

Data: 2015-08-28 17:35:22
Autor: Micha Szata駍ki
Szczery tekst Polaka z UK
W dniu pi眛ek, 28 sierpnia 2015 05:00:14 UTC+2 u縴tkownik Budzik napisa:

 2300 z wy縮zym to z 2000/3000 za ma硂

Data: 2015-08-29 03:59:58
Autor: Budzik
Szczery tekst Polaka z UK
U縴tkownik Micha Szata駍ki micszat@gmail.com ...

To ile zarabiasz jako inzynier informatyk? 2300?

 2300 z wy縮zym to z 2000/3000 za ma硂

Truizmy pietro wyzej.
Ja nie twierdze, ze on tyle zarabia - ja pytam...

Data: 2015-08-29 07:36:10
Autor: Micha Szata駍ki
Szczery tekst Polaka z UK
W dniu sobota, 29 sierpnia 2015 05:59:58 UTC+2 u縴tkownik Budzik napisa:
U縴tkownik Micha Szata駍ki micszat@gmail.com ...

Truizmy pietro wyzej.
Ja nie twierdze, ze on tyle zarabia - ja pytam...

 A ja dorzucam do Twojego posta. 痚by si z nim k丑ci musia砨ym chyba zasymulowa jaki kredyt mieszkaniowy.

Data: 2015-08-29 16:18:05
Autor: Budzik
Szczery tekst Polaka z UK
U縴tkownik Micha Szata駍ki micszat@gmail.com ...

Truizmy pietro wyzej.
Ja nie twierdze, ze on tyle zarabia - ja pytam...

 A ja dorzucam do Twojego posta

Dlatego napisalem, ze truizmy pietro wyzej.

Data: 2015-08-29 09:30:05
Autor: Micha Szata駍ki
Szczery tekst Polaka z UK
W dniu sobota, 29 sierpnia 2015 18:18:06 UTC+2 u縴tkownik Budzik napisa:

 A sk眃 wzi背e swoje 2300?

Data: 2015-08-29 17:56:58
Autor: Budzik
Szczery tekst Polaka z UK
U縴tkownik Micha Szata駍ki micszat@gmail.com ...

Dlatego napisalem, ze truizmy pietro wyzej.

 A sk眃 wzi背e swoje 2300?

2 x rata kredytu za ma砮 mieszkanie.

Data: 2015-08-29 15:26:58
Autor: Pszemol
Szczery tekst Polaka z UK
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA505C2ADFC21Abudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
U縴tkownik Micha Szata駍ki micszat@gmail.com ...

>  A ja dorzucam do Twojego posta

Dlatego napisalem, ze truizmy pietro wyzej.

 A sk眃 wzi背e swoje 2300?

2 x rata kredytu za ma砮 mieszkanie.

On chyba zrobi b潮d oceniaj眂 縠 zarabia b阣zie tyle samo
podczas gdy w tym zawodzie liczy si do秝iadczenie i po
studiach zarabia si du縪 mniej ni po 5-10 lata do秝iadczenia.

10 tysiak體 to zarabia bardzo dawno najs砤biej zarabiaj眂y
programista w naszym polskim biurze. Wi阫szo舵 zarabia
w granicach 15-17, manager jakie 22 tysiak體 par lat temu.

Innymi s硂wy: pospieszy si :-)

A m骻 zobaczy ile p砤c komu z doktoratem np. w polskim
biurze Samsunga - mo縠 zosta砨y na uczelni i doko馽zy nauk?

Data: 2015-08-28 13:06:27
Autor: Stachu Chebel
Szczery tekst Polaka z UK
W dniu czwartek, 27 sierpnia 2015 22:03:38 UTC+2 u縴tkownik u2 napisa:
http://www.polishexpress.co.uk/dlaczego-nie-wroce-szczery-tekst-polaka-z-uk-bije-rekordy-popularnosci/

[...]

"Mieszka砮m w Polsce wiele lat, w du縴m mie禼ie, gdzie uda硂 mi si studiowa na pa駍twowej uczelni. Nigdy nie oczekiwa砮m wiele od kraju. Do pracy poszed砮m ju w trakcie studi體 i za swoje studia uczciwie p砤ci砮m (cz甓ciowo p砤tne). Studia, w kontek禼ie znajomych, wspominam jako dobry, ciekawy czas wielu historii i masy ludzi. Mimo to 縜硊j, 縠 nie wyjecha砮m wcze秐iej. Moje studia, jako nauka rzeczy przydatnych, to czas stracony.

Konfrontacja z prehistorycznym urz阣niczym molochem,

Molochem, kt髍y obdarza pokornych student體 swoimi 砤skami, nie by砤 wysi砶iem koniecznym w moim 縴ciu. Poniewa jestem cz硂wiekiem wielkiej cierpliwo禼i, ze spokojem znosi砮m kapry秐ych starc體 trac眂ych kontakt z rzeczywisto禼i, formalne absurdy, prywatne animozje, polityczne uczelniane romanse.

Nie, nie jestem studentem, kt髍y bru糳zi na uczelni, bo studiowa 10 lat po 5 kierunk體 na raz. Przebrn背em p硑nnie i za pierwszym razem. Straci砮m mas czasu na kontakty z profesorami - urz阣nikami, kt髍zy g丑wnie uczyli mnie tego, jak ma硂 jestem wart.

Po tym kilkuletnim do秝iadczeniu, za kt髍e dodatkowo sowicie zap砤ci砮m swoj prac, przyszed czas na plany doros砮go cz硂wieka. Pomy秎a砮m... mo縠 mieszkanie, bo dobrze by硂by si ustatkowa. Jako in縴nier pracuj眂y w informatyce, nie mog砮m nigdy narzeka na brak ofert pracy.

Og髄nie zadowolony z mojej pensji, odwiedzi砮m jeden z bank體,

[...]

Je秎i chodzi o moje przysz砮 dzieci... musia硑by nauczy si minimalizmu i rado禼i z ciasnoty w ma硑ch przestrzeniach. O posiadaniu ich normalnej ilo禼i, jak w czasach naszych rodzic體, 2-4, nie mog硂 by mowy, ze wzgl阣u na rozmiary mieszkania i wydatki. Ta wizja mnie nie satysfakcjonowa砤. W ko馽u je秎i siedzia砮m par lat na studiach, by硂by mi硂 stworzy co wi阠ej ni cyga駍k komun na kredytach..

Je秎i chodzi o pracodawc體, to te niestety nie u砤twiaj oni sprawy

  Ze wzgl阣u na to, 縠 ka縟y pr骲uje oszuka w砤sny kraj, kt髍y 砤pami r罂nych urz阣nik體 zabiera to, co zostawi kredyt, nikt nie pracuje na pe硁ej umowie o prac. Moja niezwykle wysoka informatyczna pensja by砤 finansow manufaktur um體 dzie硂wo-pracowych po to, by jak najwi阠ej oszuka system emerytalno-podatkowy.

A tak na marginesie: nawet uczciwie i w pe硁i go op砤caj眂, to co dosta砨ym w obfito禼i, b阣zie g丑wnie gestem Kozakiewicza mojej drogiej ojczyzny. Je秎i nie ukradn lub znacjonalizuj, to pewnie zgubi, jak to si ostatnio przydarzy硂 3 mln moich rodak體. Nie by硂 dla mnie nadziei jako spokojnego obywatela. M骿 bank, kraj, uczelnia, urz阣y da硑 mi prosty wyb髍: musia砮m stan辨 w szranki odwiecznej wojny polsko-polskiej.

==================
Napisz artyku pt. "Szczery tekst Polaka z Suwa砶". Popularno舵 przebije tego z UK. A 秏ichu b阣zie co niemiara !!

Zaradni kontra frajerzy

Po studiach w ko馽u dotar硂 do mnie, 縠 moje relacje z ojczyzn mo縠 opisa jedynie wulgarny j陑yk pijanej bramy. Jako cz硂wiek raczej spokojny, nie lubi wchodzi oknem, kiedy wyrzucaj mnie drzwiami. Z lekkim smutkiem po縠gna砮m koleg體 i pojecha砮m ku zachodz眂emu s硂馽u do miejsca, gdzie jest zagranica, a wszystko smakuje lepiej.

Jak si z czasem okaza硂, do lepszego smaku szybko si przyzwyczai砮m. Jedyne zaskoczenie to to, 縠 nie czuj si lepszym cz硂wiekiem. Jestem natomiast bardzo szcz甓liwy z faktu, 縠 nie czuj si gorszy. Niebo, piwo i samochody s prawie takie same, ale jako rezydent jestem tutaj lepszy ni obywatel w swojej Polsce.

Je縟筷 do kraju, gdy musz i tylko do rodziny. Wiem, 縠 nie pracuj tylko dla siebie, bo by mo縠 kiedy b阣 musia pom骳 tym, co tam zostali. Moja mama za to, 縠 mnie wychowa砤, dosta砤 wyrok od pa駍twa: dogorywanie do jak najszybszej 秏ierci za pieni眃ze 秏iecie. Co to za ojczyzna, przed kt髍 musz ratowa swoj mam? Dzieci, rodzic體 i kraju si nie wybiera, ale mo縩a wybra czy by szcz甓liwym.

Siedz sobie tutaj na zielonej trawie i nikt nie pluje mi w twarz.

To mi硂, ciekawe czy dlatego, 縠 tutaj tak wypada, czy musieli ludzi zmusi do tego jakim prawem? W Polsce na pewno zaradni by je obeszli i dosta砨ym w mord bez podatku. Do widzenia m骿 kraju, mam nadziej, 縠 wkr髏ce ju ci nie b阣zie, takim jak teraz.

Wole ci pami阾a z historii poprzednich pokole. Dobrze jest by Polakiem i b阣 nim razem z innymi Polakami ju zawsze. III Rzeczpospolita jest dla mnie tworem, kt髍y okupuje ludzi i ziemi, z kt髍ej wyros砮m, i krzywdzi, tak jak mnie skrzywdzi砤."

[...]

Data: 2015-08-29 10:37:31
Autor: Micha Szata駍ki
Szczery tekst Polaka z UK
[...]

 Je秎i za硂縴my, 縠 w Polsce wszystko jest ok, to autor niepotrzebnie narzeka.
 Kiedy zarabia砮m z 5k i mia砮m taki problem, 縠 nie chcia砮m si 砤dowa w kredyt na lata.

Data: 2015-08-29 10:39:54
Autor: Micha Szata駍ki
Szczery tekst Polaka z UK
W dniu sobota, 29 sierpnia 2015 19:37:35 UTC+2 u縴tkownik Micha Szata駍ki napisa:

 Kredyt na mieszkanie.

Data: 2015-08-29 16:15:41
Autor: jsen
Szczery tekst Polaka z UK
[...]

uda硂 si? przecie wam si udaje, bo zani縴li studia do prawie zawod體ek wiedz og髄nie.

Nigdy nie oczekiwa砮m wiele od kraju.

dziwne. ja nigdy nie oczekiwa砮m nic od kraju, a nawet Polski,
kt髍 i tak kocham.

[...]

niekoniecznie, skoro jednak umiesz co z sensem napisa. nie uwa縜sz?
 (...)

[...]

ma硂 - du縪, to poj阠ia wzgl阣ne. tym si akurat nie martw, bo ka縟y
jest zazwyczaj niesamowicie wiele i jednocze秐ie prawie nic warty.

[...]

wi阠 mo縠 lepiej mieszka w ma硑m mie禼ie. a najlepiej na wsi;
du縪 spokojniej, cho 秝i tyle samo co wsz阣zie.

[...]

Mo縠 nie 縴砮 w czasach PRL-u. Mo縠 nie wiesz, jak smakuje chleb
z cukrem wod polany. Mo縠 pomara馽zy nie jad砮 tylko na i阾a
Bo縠go Narodzenia i nie dzieli砮 tej jednej sztuki na dni par.
Mo縠 nie skroba砮 smalcu ze s硂niny.
Tak naprawd to ma硂 wiesz o czasach swoich rodzic體.

Co do cyga駍kiej komuny na kredytach, to masz racj;
秝iat oni w砤秐ie staraj si u硂縴 tak, 縠by zwi眤a ciebie
z prac na ich rzecz do ko馽a 縴cia.
teraz po prostu panuje niewola niejawna,
a wcze秐iej to by砤 normalka.
w tym wzgl阣zie nic si nie zmieni硂.

Je秎i chodzi o pracodawc體, to te niestety nie u砤twiaj oni sprawy

pracownicy najcz甓ciej te nic nie u砤twiaj;
nie jest wa縩e, czy jeste pracownikiem czy pracodawc,
ale czy s... synem, czy w miar uczciwym cz硂wiekiem.

  Ze wzgl阣u na to, 縠 ka縟y pr骲uje oszuka w砤sny kraj, kt髍y 砤pami r罂nych urz阣nik體 zabiera to, co zostawi kredyt, nikt nie pracuje na pe硁ej umowie o prac.

u mnie wszyscy od 1989 roku pracuj na takiej w砤秐ie umowie,
ale na przyk砤d w rolnictwie, przy zbiorze malin,
tak nawet si nie da - nawet cz阺tokro si nie da,
aby wog髄e (pisane 潮cznie) zatrudni by硂 mo縩a niekt髍e osoby
bez sprawiania im tylu k硂pot體, 縠 lepiej im nie pracowa,
ni pracowa.
faktycznie, to jest bardzo porypany i z硂wrogi system
dla pracownik體 i uczciwych pracodawc體;
bo tworzony przez zwyk砮 szuje dla zwyk硑ch szuj體.

Moja niezwykle wysoka informatyczna pensja by砤 finansow manufaktur um體 dzie硂wo-pracowych po to, by jak najwi阠ej oszuka system emerytalno-podatkowy.

ten system emerytalno-podatkowy kt髍y u nas funkcjonuje,
jest zwyk硑m, z硂dziejskim systemem. profity sp硑waj na w砤dz i poplecznik體 w砤dzy,
a o Twoj emerytur tak naprawd, to nikt si nie martwi.

sorki, ale nie chce mi si ju nawet wi阠ej gada.

jacek

Szczery tekst Polaka z UK