[foto] Szczyrkowanie

Data: 2009-08-03 22:08:19
Autor: Solar
[foto] Szczyrkowanie
£ikend jak zwykle w Szczyrku.

http://www.solar.blurp.org/szczyrk_0809/index.html

"Chrze¶cijanin okrywa siê chwa³± poprzez zabicie poganina, poniewa¿ w ten sposób chwali Chrystusa."
                                      ¶w. Bernard z Clairvaux

Data: 2009-08-03 14:20:11
Autor: Jedrus
Szczyrkowanie
W sobotê widzieli¶my Was z kumplem pod wyci±giem. Niestety,
polecieli¶cie na górê, a ja jeszcze wprowadza³em poprawki w
ustawieniach dampera. Ale generalnie trasy w ci±gu weekendu mieli¶my
do¶æ zbli¿one, choæ nie do koñca siê ze sob± pokrywaj±ce :)

Pozdro tak czy siak!

PS.
FF! (fajne fotki :)

Data: 2009-08-04 00:53:13
Autor: SN .. AP
[foto] Szczyrkowanie
Kozackie fotki :) szkoda ze mam tak daleko do tych pieknych miejsc : /

Data: 2009-08-04 02:41:01
Autor: Profan Butan
Szczyrkowanie
On 3 Sie, 22:08, Solar <sola...@opBEZTEGO.pl> wrote:
£ikend jak zwykle w Szczyrku.

http://www.solar.blurp.org/szczyrk_0809/index.html

Solar to juz sie staje nudne. Szczyrk poza trasami ze Skrzycznego w
dol nie oferuje nic. Wszyskie szlaki zniszczone w maksymalmyn stopniu.
mozna jezdzic trekingiem. Pora zbojkotowac te smieszna miescine
P.b.

Data: 2009-08-04 02:58:24
Autor: Pil
Szczyrkowanie
> [...]

dol nie oferuje nic. Wszyskie szlaki zniszczone w maksymalmyn stopniu.
mozna jezdzic trekingiem. Pora zbojkotowac te smieszna miescine

Nie przesadza³bym z t± nud±. Szczyrk to w dalszym ci±gu ¶wietnie
po³o¿ona i zagospodarowana turystycznie mie¶cina. Wyci±g na Skrzyczne
znacz±co wyd³u¿a mo¿liwe opcje jednodniowych wypadów. Mo¿na objechaæ
kawa³ terenu i nawet taki sta³y bywalec Solar zawsze znajdzie co¶
nowego. Szlaki rzeczywi¶cie poniszczone (ale gdzie nie s±) i pe³ne
turystów, ale wci±¿ ciekawe do jazdy i piêkne dla oka.

A tak przy okazji, jak± alternatywê proponujesz?

Pzdr,
Pil

Data: 2009-08-04 16:56:34
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Szczyrkowanie

[...]

Hehe, ma³o widzia³e¶, na prawdê ma³o.

zyga

Data: 2009-08-04 17:27:45
Autor: Solar
Szczyrkowanie
Profan Butan pisze:

Solar to juz sie staje nudne. Szczyrk poza trasami ze Skrzycznego w
dol nie oferuje nic. Wszyskie szlaki zniszczone w maksymalmyn stopniu.
mozna jezdzic trekingiem. Pora zbojkotowac te smieszna miescine

Mia³a byæ Wis³a, ale nie wysz³o. A mam nadziejê, ¿e jak skoñcz± (a idzie im szybko), to parê burz i woda do spó³ki z wiatrem uatrakcyjni szlaki. Szlak ze Skrzycznego faktycznie fatalny, ale wyci±g do¶æ mocno niweluje ten minus...

"Kobieta mo¿e dobrze udawaæ, ¿e umie my¶leæ, ale jako osoba p³ci ¿eñskiej takiej zdolno¶ci nie posiada."
                                  lefebrysta b. Richard Williamson

Data: 2009-08-04 09:11:49
Autor: Pil
Szczyrkowanie
On 4 Sie, 17:27, Solar <sola...@opBEZTEGO.pl> wrote:
Profan Butan pisze:

> Solar to juz sie staje nudne. Szczyrk poza trasami ze Skrzycznego w
> dol nie oferuje nic. Wszyskie szlaki zniszczone w maksymalmyn stopniu.
> mozna jezdzic trekingiem. Pora zbojkotowac te smieszna miescine

Mia³a byæ Wis³a

W sumie niewielka ró¿nica.

Szlak ze Skrzycznego faktycznie fatalny, ale wyci±g do¶æ mocno niweluje
ten minus...

Czy ja wiem czy taki fatalny. Mi siê wci±¿ podoba (czy to ju¿ tylko
sentyment? ;> ). Jest szybki, bardzo widokowy i wci±¿ trzeba ca³y czas
uwa¿aæ bo garb po ¶rodku ¶cie¿ki jest bardzo nierówny i miejscami
w±ziutki.

Pzdr,
Pil

Data: 2009-08-04 09:33:10
Autor: Alfer_z_pracy
[foto] Szczyrkowanie
http://www.solar.blurp.org/szczyrk_0809/index.html

O co chodzi z tymi lasami? Wyr±b, w imiê czego? Czy jaka¶ katastrofa ekologiczna?

A.

Data: 2009-08-04 07:36:31
Autor: Jan Srzednicki
[foto] Szczyrkowanie
On 2009-08-04, Alfer_z_pracy wrote:
http://www.solar.blurp.org/szczyrk_0809/index.html

O co chodzi z tymi lasami? WyrÄ…b, w imiÄ™ czego? Czy jakaÅ› katastrofa ekologiczna?

A z jakiej choinki jesteÅ›?

Od lat już trwa wycinanie obcego (alpejskiego) świerka z Beskidów,
zwłaszcza zachodnich, nasadzonego przez Austryjaków, bo szybko rósł.

Choruje, pada, korniki rozsiewa.

Data: 2009-08-04 09:44:26
Autor: Alfer_z_pracy
[foto] Szczyrkowanie
Jan Srzednicki napisał:
Od lat już trwa wycinanie obcego (alpejskiego) świerka z Beskidów,
zwłaszcza zachodnich, nasadzonego przez Austryjaków, bo szybko rósł.

A jak już wszystko wytnÄ… to...? PosadzÄ… rodzimy zdrowy wolnorosnÄ…cy  i już za 200 lat bÄ™dzie tam znowu las?

A.

Data: 2009-08-04 02:49:28
Autor: Profan Butan
Szczyrkowanie
On 4 Sie, 09:44, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:
Jan Srzednicki napisa³:

> Od lat ju¿ trwa wycinanie obcego (alpejskiego) ¶wierka z Beskidów,
> zw³aszcza zachodnich, nasadzonego przez Austryjaków, bo szybko rós³.

A jak ju¿ wszystko wytn± to...? Posadz± rodzimy zdrowy wolnorosn±cy  i ju¿
za 200 lat bêdzie tam znowu las?

te barany z lasow panstwowych posadza pewnie swierki, albo nic nie
posadz i swierki same wyrosna tak jak juz rosna w zywieckim w
miejscach gdzie wycieto je 3 lata temu
Lepiej zeby korniki je zezarly niz dobrowadzac teren do takiej
dewastacji

P.B.

Data: 2009-08-04 12:21:18
Autor: Micha³G
Szczyrkowanie
Profan Butan pisze:
[...]

We¿ sie puknij i wróc...... ;(

Micha³

Data: 2009-08-04 16:57:35
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Szczyrkowanie

[...]

Znaczy masz wiedzê wiêksz± ni¿ le¶nicy?

zyga

Data: 2009-08-04 07:46:04
Autor: Jan Srzednicki
[foto] Szczyrkowanie
On 2009-08-04, Alfer_z_pracy wrote:
Jan Srzednicki napisał:
[...]

Jaki dokładnie plan mają w Żywieckim to nie wiem, ale w takich Gorcach
ostatnio sporo nasadzili jodeł i buków.

Data: 2009-08-04 09:59:53
Autor: Wojtek Paszkowski
[foto] Szczyrkowanie
"Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote in message news:slrnh7fpps.t4h.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...

Jaki dokładnie plan mają w Żywieckim to nie wiem, ale w takich Gorcach
ostatnio sporo nasadzili jodeł i buków.

a w Małych Pieninach modrzewie. Zalesianie terenów, gdzie od kilku setek lat dominowały krajobrazy łąkowe, chyba jest jeszcze gorsze (zwłaszcza z punktu widzenia rowerowego) niż masowy wyrąb. O ile w Gorcach hale są jeszcze pod ochroną (choć pewnie i tak samoistnie zarosną bez wypasu), to Małe Pieniny w niedługiej perspektywie najprawdopodobniej zmienią się w pospolity kombinat leśny na wzór Bieszczad.

Dzięki tej wycince w Śląskim i Żywieckim przynajmniej trochę równowagi w przyrodzie jest - Bieszczady, Niski i większą część Sudetów pochłonął las, to przynajmniej w tej okolicy jest widokowo (choć ostatnio aż za bardzo)

pozdr

Data: 2009-08-04 03:07:57
Autor: Profan Butan
Szczyrkowanie
On 4 Sie, 09:59, "Wojtek Paszkowski" <wo...@nawirtualnej.polsce>
wrote:

Dziêki tej wycince w ¦l±skim i ¯ywieckim przynajmniej trochê równowagi w
przyrodzie jest - Bieszczady, Niski i wiêksz± czê¶æ Sudetów poch³on±³ las,
to przynajmniej w tej okolicy jest widokowo (choæ ostatnio a¿ za bardzo)

chlopie o jakiej rownowadze ty mowisz ? to nie wycinka tylko
dewastacja dla pieniedzy ,przyroda tu ma najmniej do powiedzenia -
tereny juz nigdy nie powroci do przedniego stanu choc lasy kiedys
odrosna ale to juz nie za naszej kadencji.

co do szlakow na rower to do Zielonego kopca mozna jedzic zwyklym
trekingiem, spokojnie  poradzi sobie kazdy lama , moze to nawet na
reea mieszkancom Sz. Ale ja juz tam na  dluzej nie pojade

P.b.

Data: 2009-08-04 08:09:12
Autor: Jan Srzednicki
[foto] Szczyrkowanie
On 2009-08-04, Wojtek Paszkowski wrote:
[...]

Niski w większości zgoda, ale przepraszam, Bieszczady nie są widokowe?
To chyba w jakichś innych Bieszczadach bywałem do tej pory.

Kurde, mam wrażenie, jakby słyszał Kochanowskiego i ".. tam gdzie
wcześniej gołe były lasy" (a myślałby kto, że to już nieaktualne dawno)
- to las jest naturalnym pokryciem gór!  Ekonomicznie wypas czy uprawa
gdziekolwiek wyżej przestaÅ‚y siÄ™ opÅ‚acać.  Ale za czym Ci wÅ‚aÅ›ciwie
tęskno - za owieczkami na łące czy za przywróceniem stanu możliwie
naturalnego?

(jeśli za owieczkami to OK, Twoje prawo)

Data: 2009-08-04 10:22:14
Autor: Wojtek Paszkowski
[foto] Szczyrkowanie
"Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote in message news:slrnh7fr58.t4h.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...

Niski w większości zgoda, ale przepraszam, Bieszczady nie są widokowe?
To chyba w jakichś innych Bieszczadach bywałem do tej pory.

poza połoninami (zamkniętymi dla rowerów)? Zerknij na mapy WIG i zobacz, jak obszar Bieszczad i Pogórza wyglądał 70 lat temu. Albo zerknij na część ukraińską, gdzie nie zlikwidowano praktycznie do zera kilkusetletniego osadnictwa, gdzie nadal gospodarują ludzie. Większość obszaru polskich Bieszczad(ów) to po prostu jedna wielka fabryka drzewa.

[...]

dinozaury też chcemy restytuować, bo kiedyś żyły? Karpaty to od setek lat nie tylko lasy, ale również (a w niektórych regionach przede wszystkim) hale. Krajobrazy "pasterskie" to przecież wartość, którą należy chronić równie mocno jak ostatki naturalnej puszczy karpackiej.
A zamiast wołoskich klimatów nad doliną Grajcarka będziemy mieć kombinat leśny z regularną siecią dróg gospodarczych (ostatnio coraz lepszych - po Bieszczadach jeździ się już szutrostradami niczym po Sudetach). Ale trudno tu kogokolwiek winić (może poza lokalnymi władzami, że zbyt łatwo się z tym godzą), na drzewie łatwiej zarobić niż na baranach czy krowach (w górach), zwłaszcza jeśli już za samo zalesienie można brać pieniądze.

pzodr

Data: 2009-08-04 08:41:44
Autor: Jan Srzednicki
[foto] Szczyrkowanie
On 2009-08-04, Wojtek Paszkowski wrote:
[...]

Poza połoninami: Rawki/Kremenaros, Rabia Skała, Jasło, Magura
Stuposiańska. Z większych gór zostaje zarośnięta Chryszczata, a i tak w
jej paśmie zdarzają się fajne widokowo urwiska. :P

Połoniny faktycznie są niedostępne dla rowerów (ale przecież nie rowerem
świat stoi), nie tylko formalnie, ale też terenowo (dać się da, wiem).

[...]

Wiem dobrze, jak wyglądały. I bardzo cenię sobie Bieszczady właśnie za
tą pustkę osadniczą, lasy, którymi można iść i iść.

[...]

Wielu by chciało, ale jak na razie technika na to nie za bardzo pozwala.

[...]

OK, rozumiem, lubisz owieczki. Faktycznie - w karpatach ukraińskich,
gdzie ciągle są wędrowni pasterze ze stadami, jest to częścią klimatu i
uroku. Ale na siłę robić skansen? To przecież jakaś szopka.

[...]

Dramatyzujesz. To szlaków już nie ma? Fakt, że niektóre ciągniki
rozjeżdżają.

Ale trudno tu kogokolwiek winić (może poza lokalnymi władzami, że zbyt
łatwo się z tym godzą), na drzewie łatwiej zarobić niż na baranach czy
krowach (w górach), zwłaszcza jeśli już za samo zalesienie można brać
pieniÄ…dze.

I co, uważasz, że powinni ludzi z batami zagonić, żeby z krowami czy
owcami łazili po górach?

NB górale się rozleniwili strasznie. Tacy borówkarze teraz powszechnie
wjeżdżają na hale ciągnikami czy innymi terenówkami.. ciekawe, jak im
się to w ogóle opłaca. ;)

Data: 2009-08-04 02:15:34
Autor: Pil
Szczyrkowanie
> A zamiast wo³oskich klimatów nad dolin± Grajcarka bêdziemy mieæ
> kombinat le¶ny z regularn± sieci± dróg gospodarczych (ostatnio coraz
> lepszych - po Bieszczadach je¼dzi siê ju¿ szutrostradami niczym po
> Sudetach).

Dramatyzujesz. To szlaków ju¿ nie ma? Fakt, ¿e niektóre ci±gniki
rozje¿d¿aj±.

Dla mnie to jest w³a¶nie najwiêkszy problem. Ka¿da zwózka drewna to
straszna dewastacja szlaków, a i powstawanie szutrostrad jest coraz
bardziej widoczne (np. tu http://www.solar.blurp.org/szczyrk_0809/imagepages/image8.html)

Pzdr,
Pil

Data: 2009-08-04 16:55:55
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Szczyrkowanie

[...]

Ale to chyba dobrze dla bajkerów?

zyga

Data: 2009-08-05 08:14:43
Autor: Micha³G
Szczyrkowanie
Pil pisze:
[...]

Trzeba za³o¿yæ, ¿e przez 10 nastepnych lat bedziemy jezdziæ po rozwalonych sciezkach (oby tylko tyle problemów). Powstanie te¿ sporo nowych stokówek, co niekoniecznie bedzie katastrof± dla rowerzystów. Niestey trasy rowerowe w Beskidzie ¦l. nie s± teraz najwa¿niejszym priorytetem LP ;(, czemu raczej trudno sie dziwiæ ....

Pozdrawiam
Micha³

Data: 2009-08-04 17:11:46
Autor: Wojtek Paszkowski
[foto] Szczyrkowanie

"Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote in message news:slrnh7ft28.t4h.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...

Poza połoninami: Rawki/Kremenaros, Rabia Skała, Jasło, Magura
Stuposiańska.

No ale to są wycinki. Rawki i Kremenaros też raczej nierowerowe są (oidp, a ostatnio byłem 12 lat temu;). A co do Magury Stuposiańskiej - to ten masyw jest zdrowo zarośnięty...

OK, rozumiem, lubisz owieczki. Faktycznie - w karpatach ukraińskich,
gdzie ciągle są wędrowni pasterze ze stadami, jest to częścią klimatu i
uroku. Ale na siłę robić skansen? To przecież jakaś szopka.

wykaszanie trzcin nadbiebrzańskich i nadnarwiańskich też nazywasz szopką? Jak dla mnie, akurat w Gorcach czy wkoło Rusi Szlachtowskiej taką "szopkę" należy odstawiać - w imię ochrony krajobrazu charakterystycznego dla Karpat ostatnich kilkuset lat, a który ostatnio jest mocno przekształcany.

Dramatyzujesz. To szlaków już nie ma? Fakt, że niektóre ciągniki
rozjeżdżają.

Szlaki bieszczadzkie chyba są generalnie średnio rowerowe. Mi tam akurat szutrostrady nie przeszkadzają - tyle tylko, że to, co jest typowe dla zagospodarowanych (od "wieków") Sudetów, w Bieszczadach, jakie pamiętam, wygląda dość obco.

I co, uważasz, że powinni ludzi z batami zagonić, żeby z krowami czy
owcami łazili po górach?

wystarczy dać bodźce finansowe czy też wsparcie instytucjonalne. Przecież utrzymywanie wszelkiej maści winiarni, serowni, bodeg itp w innych częściach Europy też z pozoru może się wydawać skansenem i wstecznictwem. Owce i krowy w Alpach też nie są jakimś kuriozum.

pozdr

Data: 2009-08-05 12:34:01
Autor: Jan Srzednicki
[foto] Szczyrkowanie
On 2009-08-04, Wojtek Paszkowski wrote:

[...]

No dobrze - pozostaje mi się tylko nie zgodzić w pokoju. ;)

Data: 2009-08-04 16:53:04
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[foto] Szczyrkowanie

[...]

Przepraszam, czy ty jesteś przeciwnikiem nadmiernej ilości lasu?
A czym chcesz oddychać?
A czym chcesz zatrzymać wodę?

zyga

Data: 2009-08-04 17:00:13
Autor: Wojtek Paszkowski
[foto] Szczyrkowanie

"Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote in message news:h59grk$cvm$1news.interia.pl...

Przepraszam, czy ty jesteś przeciwnikiem nadmiernej ilości lasu?

tak generalnie zwykłem preferować złoty środek

A czym chcesz oddychać?
A czym chcesz zatrzymać wodę?

a bo to w Gorcach albo wkoło Szczawnicy niedostatek lasów?

pzodr

Data: 2009-08-04 10:30:17
Autor: MichałG
[foto] Szczyrkowanie
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-08-04, Alfer_z_pracy wrote:
Jan Srzednicki napisał:
[...]

(w Beskidzie ÅšlÄ…skim ;) )
Sadza las mieszany, głownie bukowo- jesionowy ze wstawkami świerka istebniańskiego (gatunek rodzimy dla tych terenów) + cała mieszanka innych gatunków- łącznie np. z czereśnią (dziką)
Np. w dolinie pomiędzy Pasmem Czantorii a Równicy juz niewiele tego świerka pozostało. Rośnie b. ładny las mieszany.
Obecne nasilenie ataku kornika spowodowało, że Lasy tną na potęgę- by 'zdążyć przed kornikiem' i jeszcze wywieżć nadający sie do uzytku surowiec z lasu. Za kilka lat nie bedzie juz czego wywozić. Porażone drzewa nie nadadzą sie nawet na opał. Niestety skala katastrofy przerasta możliwości nadleśnictw.... ;( ze wszystkimi tego konsekwencjami w postaci rozjezdzonych dróg i scieżek lesnych i opoznień z nasadzeniami.
Las mieszany w tych rejonach juz po ok. 20-30 tu latach wyglÄ…da tak:
http://picasaweb.google.pl/mic487/ROWER28062008?feat=directlink

fotki 18-27 (zbocza Czantorii - trasa Ustron -Leszna przez Tuł)

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-08-16 21:50:24
Autor: stefandora
[foto] Szczyrkowanie
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-08-04, Alfer_z_pracy wrote:
Jan Srzednicki napisa³:
[...]

Jaki dok³adnie plan maj± w ¯ywieckim to nie wiem, ale w takich Gorcach
ostatnio sporo nasadzili jode³ i buków.

Te¿ czyta³a-m gdzie¶ kiedy¶ o tym, ¿e oryginalnie rós³ buk, a po wyciêciu (jako¶ tak w 18-19 wieku) zalesiali ¶wierkiem, bo rós³ szybko i mo¿na by³o znowu szybko ¶cinaæ.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-08-04 19:10:38
Autor: Strielok
[foto] Szczyrkowanie

U¿ytkownik "Solar" <solar91@opBEZTEGO.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h57g35$67n$1news.onet.pl...
£ikend jak zwykle w Szczyrku.

    No w koñcu!!!!  :) zartuje, poprostu czasem korzystam z Towjej stronki do "¶ci±gnania" tras. Dzieki wielkie za robote jak± robisz. Ostatnio wybra³em jeden z Twoich Szczyrkowców- by³o cudnie :) dzieki.

Pozdrawiam
Maciek

Data: 2009-08-05 09:32:23
Autor: r2rec
[foto] Szczyrkowanie
Strielok pisze:
   No w koñcu!!!!  :) zartuje, poprostu czasem korzystam z Towjej stronki do "¶ci±gnania" tras. Dzieki wielkie za robote jak± robisz. Ostatnio wybra³em jeden z Twoich Szczyrkowców- by³o cudnie :) dzieki.

dok³adnie o to chodzi!
.... je¿d¿ê tam od zawsze i czasami dobrze jest te trasy przejechaæ inaczej (zw³aszcza jak kto¶ inny poka¿e ¿e to mo¿liwe i dobre)

jakby kolega Solar udostêpnia³ te traki z GPS to by³o by ju¿ zupe³nie cudownie :)

pozdro
r2rec

Data: 2009-08-05 18:09:04
Autor: Solar
[foto] Szczyrkowanie
r2rec pisze:

jakby kolega Solar udostêpnia³ te traki z GPS to by³o by ju¿ zupe³nie cudownie :)

Có¿, wydawa³o siê mi, ¿e od roku udostêpniam...

"Ateista to cz³owiek niezale¿ny umys³owo, który my¶li sam za siebie."
              Richard Dawkins

Data: 2009-08-06 14:22:04
Autor: r2rec
[foto] Szczyrkowanie
Solar pisze:
r2rec pisze:

jakby kolega Solar udostêpnia³ te traki z GPS to by³o by ju¿ zupe³nie cudownie :)

Có¿, wydawa³o siê mi, ¿e od roku udostêpniam...

wybacz O wielki! mSorry

.... faktycznie, acz nie wszêdzie http://www.solar.blurp.org/ochotnica_2009/imagepages/image84.html ;>

r2rec

Data: 2009-08-06 17:28:32
Autor: Solar
[foto] Szczyrkowanie
r2rec pisze:

... faktycznie, acz nie wszêdzie http://www.solar.blurp.org/ochotnica_2009/imagepages/image84.html ;>

Znów Ci siê wydawa³o. ;)

"W ogóle teologia jest nauk± niedorzeczn±, a jej dogmaty s± albo ¶mieszne, albo podejrzane."
                                       Giordano Bruno

[foto] Szczyrkowanie