[Solidarność się sypie] Szef oświatowej Soli darności grozi karami strajkującym oddziałom.

Data: 2019-04-09 04:35:17
Autor: Bruno Brunowski
[Solidarność się sypie] Szef oświatowej Soli darności grozi karami strajkującym oddziałom.
W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2019 16:03:34 UTC+2 użytkownik Bruno Brunowski napisał:
Jak wiadomo wielu związkowców z "Solidarności" przyłączyło się do strajku nauczycieli olewając "porozumienie" które podpisały ze sobą pisiory. Szef nauczycielskiej "Solidarności" po apelach o uznanie porozumienia przystąpił do straszonka.
"Nie ma zaskoczenia, są możliwości dyscyplinowania niektórych" - tak w rozmowie z RMF FM szef nauczycielskiej Solidarności komentuje decyzje niektórych oddziałów związku o wspólnym strajku z ZNP. W proteście biorą udział między innymi struktury związku z Wielkopolski, Dolnego Śląska, Pomorza i Kujawsko-Pomorskiego.
Kary, jakie grożą związkowcom, to zgodnie ze statutem "Solidarności", możliwość zawieszenia władz lokalnej komórki, odwołania tych władz, a nawet likwidacji lokalnych struktur.
"Sekcje grały nie fair, ostrzegaliśmy je wcześniej. Będziemy się zastanawiać, co z takimi organizacjami, które weszły w strajk, co z nimi zrobić" - mówi Ryszard Proksa.
W środę w Warszawie ma zebrać się sztab protestacyjny "Solidarności". Wtedy zapadną decyzje o karach dla zbuntowanych związkowców."
Czytaj więcej na https://fakty.interia.pl/polska/news-rmf-proksa-grozi-karami-strajkujacym,nId,292650

Są już pierwsze efekty: "- Mamy dziś olbrzymie zainteresowanie ze strony nauczycieli, również ze struktur Solidarności", którzy chcą przystąpić do naszego związku. To efekt działań szefa krajowej oświaty i wychowania NSZZ "Solidarność." Lepiej nie komentować postawy, wyborów i działań kolegów z "Solidarności". Jestem jednak przekonany, że strajk nauczycieli przemodeluje scenę związkową - uważa Patryk Kosela, rzecznik prasowy Komisji Krajowej WZZ "Sierpień 80"."
https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/strajk-nauczycieli-sierpien-80-popiera-protestujacych/1gdn77f

"Rada oświatowej Solidarności przyjęła uchwałę ws. dążenia do odwołania Ryszarda Proksy - mówi szef okręgu, Wojciech Książek. Do tego wielu członków oddaje legitymacje Solidarności lub zapowiada taki ruch. W Gdyni, po niedzieli, odeszło około 150 na 800 członków związku."
https://twitter.com/ka_uga/status/1115558546534535168

Słuszną linie ma nasza Partia!

--
Bruno

Data: 2019-04-09 11:11:11
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 9 kwietnia 2019 13:35:19 UTC+2 użytkownik Bruno Brunowski napisał:
> [...]
> "Rada oświatowej Solidarności przyjęła uchwałę ws. dążenia do odwołania Ryszarda Proksy - mówi szef okręgu, Wojciech Książek. Do tego wielu członków oddaje legitymacje Solidarności lub zapowiada taki ruch. W Gdyni, po niedzieli, odeszło około 150 na 800 członków związku."

"Dymisji szefa nauczycielskiej "S" Ryszarda Proksy oraz wznowienia  negocjacji z rządem domaga się #Solidarność Oświaty Regionu  Śląsko-Dąbrowskiego. Przedstawiciele związku spotkali się na  posiedzeniu nadzwyczajnym. Ich zdaniem podpisane porozumienie nie do przyjęcia."

"Komisja Międzyzakładowa NSZZ "Solidarność" Pracowników Oświaty i Wychowania Region Wielkopolska (POiW RW) chce odwołania szefa nauczycielskiej "S" Ryszarda Proksy. Oświatowa Solidarność w Wielkopolsce przystąpiła w poniedziałek do strajku nauczycieli. Jak napisano w przekazanym we wtorek PAP stanowisku, działania podejmowane przez Ryszarda Proksę, "w tym podpisanie porozumienia (...) w nocy, na kilka godzin przed rozpoczęciem strajku, a także jego wypowiedzi w mediach bardzo zaszkodziły naszemu Związkowi i są powszechnie nieakceptowalne przez członków NSZZ Solidarność".
Komisja Międzyzakładowa NSZZ "Solidarność" Pracowników Oświaty i Wychowania Region Wielkopolska "uznaje za konieczne" zwołanie w trybie pilnym nadzwyczajnego Walnego Zebrania Delegatów Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność" w celu odwołania Ryszarda Proksy z funkcji przewodniczącego. - Biorąc pod uwagę napływające do nas informacje ze szkół i placówek oświatowych stwierdzamy, że przewodniczący Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność" utracił całkowicie zaufanie członków Organizacji Międzyzakładowej NSZZ "Solidarność" POiW RW do reprezentowania naszego środowiska – głosi tekst stanowiska."

Więcej: http://www.tokfm.pl/Tokfm/7,103085,24633897,strajk-nauczycieli-bunt-w-oswiatowej-solidarnosci-kolejne.html