Szeroka dętka a w±ska opona

Data: 2009-05-29 11:56:13
Autor: ikov
Szeroka dętka a w±ska opona
Czy można włożyć dętkę 26x1.75/2.125 do opony 26x1.5? Tzn włożyć można na pewno, ale czy da się tego tak używać? Za w±ska będzie latać, a zbyt szeroka... wła¶nie, co - Ľle się ułoży, rozwali oponę itd? Tak z ciekawo¶ci pytam, bo idę dzi¶ do sklepów rowerowych, ale jak je znam, to mog± "akurat czekać na dostawę", a na sobotę planowana jest jazda na nowych slickach.

Swoja drog±, jak założę je do roweru dziewczyny, to mogę mieć problem by   dotrzymać jej koła :)

Data: 2009-05-29 10:00:30
Autor: Ryszard Mikke
Szeroka dętka a w±ska opona
ikov <ikov1@t-l-e-n.pl> napisał(a):
[...]

Jak juz Ci sie uda to wszystko wcisn±ć na obręcz, to owszem, da się jeĽdzić.
Ale przy pierwszej okazji wymień na dopasowan±.

rmikke

Data: 2009-05-29 12:51:08
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Szeroka dętka a w±ska opona
Dnia 29.05.2009 11:56 użytkownik ikov napisał :
[...]

Różnice rzędu 0,2" s± jeszcze do zaakceptowania, ale trzeba bardzo uważać przy zakładaniu opony, żeby dętka była dobrze ułożona. Sam mam w oponie 1,5" dętkę 1,75-2,1" i daje radę. Ale tak jak Ci napisano, raczej zmień dętkę na odpowiedni± przy najbliższej okazji. Taka kombinacja grozi zerwaniem opony z obręczy albo przy złym jej założeniu wybuchnięciem dętki. Całe szczę¶cie te objawy występuj± głównie już przy pompowaniu, więc zagrożenie zdrowia i życia nie jest wielkie. ;-)

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-05-29 13:53:17
Autor: Marek
Szeroka dętka a w±ska opona
Większe ryzyko przycięcia przy zakładaniu i (z trudem) kłopot z
ułożeniem zbyt obszernej dętki między felg± i opon± można jeszcze
zrozumieć. Ale co niby miałoby powodować zerwanie opony lub wybuch
dętki? Przecież przy tak małej różnicy ¶rednic elastyczna dętka zajmie
po wypełnieniu powietrzem cał± przestrzeń pod opon± i skutecznie
doci¶nie jej krawędzie do profilu felgi. Choć mniej się rozci±gnie,
utrzyma takie samo ci¶nienie jak dętka dedykowana do ¶rednicy 1,5
cala... albo czego¶ w tej kwestii jeszcze nie wiem :).

--
Marek

Data: 2009-05-29 23:03:16
Autor: Ryszard Mikke
Szeroka dętka a w±ska opona
Marek <h.art@op.pl> napisał(a):
Wi=EAksze ryzyko przyci=EAcia przy zak=B3adaniu i (z trudem) k=B3opot z
u=B3o=BFeniem zbyt obszernej d=EAtki mi=EAdzy felg=B1 i opon=B1 mo=BFna jes=
zcze
zrozumie=E6. Ale co niby mia=B3oby powodowa=E6 zerwanie opony lub wybuch
d=EAtki? Przecie=BF przy tak ma=B3ej r=F3=BFnicy =B6rednic elastyczna d=EAt=
ka zajmie
po wype=B3nieniu powietrzem ca=B3=B1 przestrze=F1 pod opon=B1 i skutecznie
doci=B6nie jej kraw=EAdzie do profilu felgi. Cho=E6 mniej si=EA rozci=B1gni=
e,
utrzyma takie samo ci=B6nienie jak d=EAtka dedykowana do =B6rednicy 1,5
cala... albo czego=B6 w tej kwestii jeszcze nie wiem :).

Będzie też bardziej wypychać "w górę"...

Jasne, tylko trochę - inaczej bym nie pisał na pocz±tku, że w zasadzie można.
Bardziej bym kładł nacisk na trudniejsze zakładanie.

rmikke

rmikke

Data: 2009-05-30 07:36:43
Autor: Marek
Szeroka dętka a w±ska opona
Ryszard Mikke napisał:

Będzie też bardziej wypychać "w górę"...

A dlaczego miałaby to robić? Przecież jej elastyczno¶ć i potencjalna
objęto¶ć nie ma istotnego znaczenia pod opon±. A ci¶nienie, o ile
pamiętam z fizyki, rozkłada się równomiernie. Co innego, gdyby chcieć
z niej zrobić koło ratunkowe :). Choć i wtedy miałaby kształt torusa i
nie preferowała żadnego kierunku "wypychania".

--
Marek

Data: 2009-05-29 16:50:12
Autor: Dominik J.
Szeroka dętka a w±ska opona
ikov <ikov1@t-l-e-n.pl> napisał(a):
[...]
Już kilka tysięcy przejechałem na zestawie opona 1.5, dętka 1.75-2.1 i żadnych problemów nie było. Trzeba tylko trochę poupychać przy zakładaniu :)

Data: 2009-05-29 17:17:00
Autor: Adrian S.
Szeroka dętka a w±ska opona
ikov wrote:

[...]

 Zrobić da się, nie polecamy bo łatwiej przyci±ć krawędzi± opony.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-05-29 18:04:10
Autor: Tomasz Minkiewicz
Szeroka dętka a wąska opona
On Fri, 29 May 2009 17:17:00 +0200
"Adrian S." <adliszewSPAM@NIEacid.ch.pw.edu.pl> wrote:

ikov wrote:

> Czy można włożyć dętkę 26x1.75/2.125 do opony 26x1.5? Tzn włożyć można
> na pewno, ale czy da się tego tak używać? Za wąska będzie latać, a zbyt
> szeroka... właśnie, co - źle się ułoży, rozwali oponę itd? Tak z
> ciekawości pytam, bo idę dziś do sklepów rowerowych, ale jak je znam, to
> mogą "akurat czekać na dostawę", a na sobotę planowana jest jazda na
> nowych slickach.
>   dotrzymać jej koĹ‚a :)

 Zrobić da siÄ™, nie polecamy bo Ĺ‚atwiej przyciąć krawÄ™dziÄ… opony.

Używam (1.75+ w oponie 1.5, bo w sklepie mieli tylko jedną dętkę 1.5")
i jak dotąd przyciąć mi się nie zdarzyło, a za to znacznie lepiej
trzyma ciśnienie niż dętka dopasowana rozmiarem. I raczej nie jest to
kwestia jakości, bo ta wąska to Schwalbe, a ta szeroka – Noname. :)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-06-01 23:48:02
Autor: pawel

[...]