Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Szerokie kapcie

Szerokie kapcie

Data: 2017-03-24 23:05:23
Autor: Irek.N.
Szerokie kapcie
Czy ktoś może mi powiedzieć jakiej różnicy spodziewać się, przy przesiadce z opony 255/55/18" RunFlat na przykładowo 275/40/20" czy też 315/35/20", ale zwykłej (znaczy nie RF)?

Czego się spodziewać po trakcji, komforcie, spalaniu itp.?
Czy samochód będzie bardziej myszkował na zniszczonej i pofałdowanej nawierzchni?

Nigdy nie miałem takich walców i nie wiem, czy warto iść w tą stronę (dostałem ciekawą ofertę, ale właśnie taki jest rozmiar), a coś muszę kupić na lato.

Podpowiedzcie proszę jak to wygląda od strony praktycznej.
I.

Data: 2017-03-25 09:36:42
Autor: radekp@konto.pl
Szerokie kapcie
Fri, 24 Mar 2017 23:05:23 +0100, w <ob4574$1ea5$1@gioia.aioe.org>, "Irek.N."
<tajny@jakis.taki.jest.pl> napisał(-a):

Czy ktoś może mi powiedzieć jakiej różnicy spodziewać się, przy przesiadce z opony 255/55/18" RunFlat na przykładowo 275/40/20" czy też 315/35/20", ale zwykłej (znaczy nie RF)?

A zmieszczą się w ogóle i wejdą na felgę?

Data: 2017-03-25 13:14:11
Autor: Tomasz Pyra
Szerokie kapcie
Dnia Sat, 25 Mar 2017 09:36:42 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):

Fri, 24 Mar 2017 23:05:23 +0100, w <ob4574$1ea5$1@gioia.aioe.org>, "Irek.N."
<tajny@jakis.taki.jest.pl> napisał(-a):

Czy ktoś może mi powiedzieć jakiej różnicy spodziewać się, przy przesiadce z opony 255/55/18" RunFlat na przykładowo 275/40/20" czy też 315/35/20", ale zwykłej (znaczy nie RF)?

A zmieszczą się w ogóle i wejdą na felgę?

Felgę przecież zmienia z 18" na 20" :)

Ale faktycznie pytanie o szerokość - bo 7cm szersza opona może nie chcieć
się zmieścić.

Data: 2017-03-25 16:24:15
Autor: Irek.N.
Szerokie kapcie
Felgę przecież zmienia z 18" na 20" :)

Ale faktycznie pytanie o szerokość - bo 7cm szersza opona może nie chcieć
się zmieścić.

Mieści, mieści, to jeden z typowych zestawów.
No to jak?
I.

Data: 2017-03-25 16:46:33
Autor: Tomasz Pyra
Szerokie kapcie
Dnia Sat, 25 Mar 2017 16:24:15 +0100, Irek.N. napisał(a):

Felgę przecież zmienia z 18" na 20" :)

Ale faktycznie pytanie o szerokość - bo 7cm szersza opona może nie chcieć
się zmieścić.

Mieści, mieści, to jeden z typowych zestawów.
No to jak?

Generalnie im szersza opona tym samochód ma więcej pomysłów na dziwne
manewry podczas jazdy w koleinach i pewnie nieco lepszą trakcję na suchym,
równym torze. Pytanie co bardziej Ci potrzebne.

Co do sensu, to sporo zależy od mocy, napędu i masy auta.
Więc sporo zależy czy to pchasz do Cinquecento, G-klasy czy McLarena F1.

RS6 o mocy jakiś 580KM (ale to AWD) widzę jako najszersze (już opcjonalne)
opony w sprzedaży ma szerokości 285, a znalzałem zdjęcia gdzie takim
rekurdy Nurburgringu bili i pojechali jednak na 255 które jest tu chyba
seryjnym, podstawowym rozmiarem.
No ale Nurburgring uchodzi akurat za "dziurawy" tor, chociaż w porównaniu z
naszymi drogami te dziury i tak wypadają niezbyt okazale.

Ogólnie to powiedziałbym że te naprawdę szybkie modele aut najlepiej jeżdżą
dokładne na tym na czym wyjeżdżają z fabryki - włącznie z producentem i
modelem opon. I to pewnie właśnie na tym podstawowym rozmiarze, a nie jakiś
wielkich felgach z niskoprofilową oponą, bo to już brzmi bardziej na ukłon
w stronę lansu niż osiągów.

Data: 2017-03-25 22:19:57
Autor: Irek.N.
Szerokie kapcie
Generalnie im szersza opona tym samochód ma więcej pomysłów na dziwne
manewry podczas jazdy w koleinach i pewnie nieco lepszą trakcję na suchym,
równym torze. Pytanie co bardziej Ci potrzebne.

Rozumiem, obawiam się jednak,że święty spokój, czyli węższe gumy.

Co do sensu, to sporo zależy od mocy, napędu i masy auta.
Więc sporo zależy czy to pchasz do Cinquecento, G-klasy czy McLarena F1.

Podszedłem inaczej do sprawy. Skoro mieszczą się takie (popularne), to nie obawiałem się od strony technicznej, bardziej użytkowej (znaczy, wózek na tyle duży, że da radę).

Mam komplet zimowy i same opony letnie. Pomyślałem o dokupieniu do nich felg, ale dostałem ofertę na kompletne koła na tyle przyzwoitą, że pomyślałem żeby cały letni komplet kupić, a te co mam sprzedać, albo wyrzucić... nie zastanawiałem się. Kłopot w tym, że komplet jest jaki jest i nie mam wpływu na wymiary. Albo taki, albo wracam do punktu wyjścia, czyli zakupu samych felg 18".

RS6 o mocy jakiś 580KM (ale to AWD) widzę jako najszersze (już opcjonalne)
opony w sprzedaży ma szerokości 285, a znalzałem zdjęcia gdzie takim
rekurdy Nurburgringu bili i pojechali jednak na 255 które jest tu chyba
seryjnym, podstawowym rozmiarem.
No ale Nurburgring uchodzi akurat za "dziurawy" tor, chociaż w porównaniu z
naszymi drogami te dziury i tak wypadają niezbyt okazale.

Panie, ja to kapelusznik jestem ;) Zdarza mi się szybko jeździć, ale na drogach gdzie jest sens i możliwości, a i tak to max 160, więcej bardzo, bardzo sporadycznie i tylko nachwilkę.

Ogólnie to powiedziałbym że te naprawdę szybkie modele aut najlepiej jeżdżą
dokładne na tym na czym wyjeżdżają z fabryki - włącznie z producentem i
modelem opon. I to pewnie właśnie na tym podstawowym rozmiarze, a nie jakiś
wielkich felgach z niskoprofilową oponą, bo to już brzmi bardziej na ukłon
w stronę lansu niż osiągów.

Jasne, szkoda, chyba szkoda. Pomyślałem, że skoro teraz jest wręcz za twardo, to zmiana na większe (niestety o niższym profilu), ale nie RF może da choć odrobinę większą elastyczność, a przynajmniej ją nie pogorszy w stosunku do oryginałów.

Dzięki za pomoc.
Miłego.
Irek.N.

Szerokie kapcie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona