Szerokie, zimowe buty spd - istniejÄ…?

Data: 2011-10-25 15:06:00
Autor: Fabian
Szerokie, zimowe buty spd - istniejÄ…?
Czy ktoÅ› produkuje zimowe buty spd w wersji szerokiej?

Właśnie przyszły wyczekane defrostery i są ciasne. Miały być szersze niż mtb sporty, ale widać albo coś się zmieniło w rozmiarówce, albo letnie mi się rozczłapały ;). Niestety po założeniu defrosterów przeżyłem szok.
Teraz siedze przy biurku z butami na nogach przeszukując net pod względem zadanego pytania, ale nic ciekawe nie znajduje i dochodzę do wniosku, że ani shimano, ani specialized nie produkuje swoich zimowych butów w wersji szerokiej. A stopy cierpną :(

Przymierzałem też wcześniej buty Northwave Arctic - wąskie. Zimowych SH nie przymierzałem, ale letnie były węższe niż letnie spece wiec nic ciekawego nie wymyśle.

Fabian.

Data: 2011-10-25 15:24:26
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j86c7p$kmb$1inews.gazeta.pl...
[...]

To lipa :( Opcje sa dwie: czekasz aż buty się dopasują, albo sprzedajesz dopóki są nowe i sprawdzasz czy shimano ma custom fit w wersji zimowej. Wygrzebałem jeszcze takie buciory: louis garnau ergo grip za 540 PLN. Niestety nie widziałem ich na żywca tylko w sieci (mike sport)

Coś tam jest w centrum rowerowym.pl więc warto rzucić okiem. Shimano SH MW 81 wyglądają nieźle.

Wybór zimowych butów SPD jest ultra nędzny a jeszcze bardziej wkurfiające jest to, że sporo sklepów netowych ma stany nie aktualizowane na bieżąco i można odnieść wrażenie, że coś tam sie uchowało w odpowiednim rozmiarze a okazuje się, że to ściema ;/

Na szczęście moje defrostery pasują idealnie :]

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-10-25 07:09:38
Autor: Wilk
Szerokie, zimowe buty spd - istniej±?
On 25 Pa¼, 15:24, "kamil/Endurorider.pl" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

Wybór zimowych butów SPD jest ultra nêdzny

Zawsze mnie dziwi³a chêæ jazdy zim± w SPD - ale to juz co kto lubi....

Je¶li nie sposób dostaæ sensownych butów SPD na zimê - to warto je
sobie "wyprodukowaæ", to rozwi±zanie popularne w krajach z naprawdê
solidn± zim± (jak np Alaska, gdzie jest bardzo prê¿ne ¶rodowisko
rowerowe). ¯adne firmowe SPD nie maj± szans z tamtymi zimami, wiêc
ludzie chc±cy u¿ywaæ zatrzasków robi± je sami. Trzeba wywierciæ otwory
w butach, w modelach z bardzo sztywn± i grub± podeszw±  bêdzie siê to
trzymaæ na samych wkrêtach, w innych trzeba daæ blachê jak w zwyk³ych
butach SPD. Poniewa¿ istnieje obawa, ¿e takie mocowanie nie bêdzie tak
stabilne by wytrzymaæ si³y skrêcaj±ce przy wypinaniu - du¿o lepszym
rozwi±zaniem jest stosowanie znacznie stabilniejszego i szerszego
szosowego mocowania na trzy ¶ruby i stosowania przej¶ciówki (bo
szosowe bloki na zimê to ju¿ sie za grosz nie nadaj±) :
http://www.trisports.com/shspdad.html
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-10-25 16:28:35
Autor: Fabian
On 25.10.2011 16:09, Wilk wrote:
On 25 Pa¼, 15:24, "kamil/Endurorider.pl"<flyS...@gaOzeFta.lp>  wrote:

Wybór zimowych butów SPD jest ultra nêdzny

Zawsze mnie dziwi³a chêæ jazdy zim± w SPD - ale to juz co kto lubi...

No, trochê taka fanaberia, ale te¿ spowodowana tym, ¿e sporo je¿d¿ê na ostrym, szczególnie jak pogoda jest pod³a dla napêdu. A noski czy inne paski niszcz± jednak obuwie, poza tym trudno dopasowaæ te rozwi±zania do wielko¶ci zimowych butów. Oczywi¶cie mogê je¼dziæ innym rowerem, albo samochodem. Ale wole robiæ to co lubiê ;)

[...]

Rozwa¿am, ale to te¿ trzeba wiedzieæ z jakim butami pracowaæ. Nie mog± to byæ pierwsze lepsze, bo obci±¿enia jednak s± inne ni¿ przy zwyk³ym u¿ywaniu.

[...]

Zdecydowanie :) Nie wiem czy bêdê mia³ tyle samo zaparcia aby próbowaæ. Chocia¿ jak zima bêdzie ostra to bêdê mia³ motywacje.

Fabian.

Data: 2011-10-25 17:43:38
Autor: Piotr P.
W dniu 2011-10-25 16:28, Fabian pisze:
On 25.10.2011 16:09, Wilk wrote:
[...]

S± jeszcze platformy wpinane w SPD (afair shimano) ale jako, ¿e nigdy nie je¼dzi³em na ostrym to nie wiem czy SPD/noski/paski s± wymagane do wygodnej jazdy.

Data: 2011-10-25 15:39:15
Autor: Fabian
On 25.10.2011 15:24, kamil/Endurorider.pl wrote:
[...]

Z tego co się orientuje to mogę jeszcze zwrócić, tylko przymierzyłem na stopę, a kupowałem w PL wysyłkowo. Jednak nie jest to rozwiązanie butów na zimę.
Z tego co widzę to są one zrobione częściowo ze skóry więc coś się powinny rozciągnąć. Po wyjęciu wkładki też wydają się bardziej pasować. Chyba spróbuje się z nimi jakoś przemęczyć. Ewentualnie poszukam rady u szewca. Tak na prawdę to nie wiele im brakuje, chociaż grubej skarpety na pewno nie będę mógł nosić.
Mam wrażenie, że sporty też mnie cisnęły na początku, ale dawno to było i dobrze nie pamiętam. ;) Eh.

Fabian.

Data: 2011-10-25 15:55:53
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j86e64$ret$1inews.gazeta.pl...

Z tego co widzę to są one zrobione częściowo ze skóry więc coś się powinny rozciągnąć. Po wyjęciu wkładki też wydają się bardziej pasować. Chyba spróbuje się z nimi jakoś przemęczyć.

Tak po prawdzie to każdy but się musi ułożyć, tyle że margines jest dosyć wąski.

Ewentualnie poszukam rady u szewca.

Tylko zebys ich nie dał do rozbicia! Plastikowa podeszwa nie ma ani grama elastyczności w żadną stronę więc buty szlag trafi a szewc i tak nie bierze za to odpowiedzialności.

Tak na prawdę to nie wiele im brakuje, chociaż grubej skarpety na pewno nie będę mógł nosić.

Jeżeli nie jesteś zmarźluchem to moze nie będziesz musiał :) Gdyby było ultra zimno, ale sucho to neopran na wierzch je dociepli.

Data: 2011-10-25 16:22:31
Autor: Fabian
On 25.10.2011 15:55, kamil/Endurorider.pl wrote:
[...]

Się zobaczy, na razie postaram się trochę rozepchać na stopie. Założę drugą grubą skarpetę i zobaczę czy coś to da.

[...]

A właśnie nie chciałem takich słabych rozwiązań. Nie dość, że kosztują, szybko się psują to jeszcze średnio działają ;)

No nic. Najwyżej będę musiał się z tym pogodzić i zrezygnować z SPD w zimie.
Może jakieś glany? Coś mi się kiedyś obiło, że jakieś buty mają wbudowaną blachę w podeszwę, można by blok do spd wkręcić.

Fabian.

Data: 2011-10-25 16:41:18
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j86gn8$5dn$1inews.gazeta.pl...

Się zobaczy, na razie postaram się trochę rozepchać na stopie. Założę drugą grubą skarpetę i zobaczę czy coś to da.

Niestety najlepsze dopasowanie będzie w czasie jazdy, ale wtedy tych butów na pewno nie oddasz :( Mało kto kupuje używane buty a tym bardziej sportowe

[...]

Dlatego napisałem o tym wyłącznie w kontekście siarczystego mrozu oraz "suchej" zimy. W takich warunkach neopran jakoś tam da radę bylebyś chodzenie ograniczył do absolutnego minium. Najlepiej byloby gdybyś w takich ochraniaczach chodził na rękach :)))))))

No nic. Najwyżej będę musiał się z tym pogodzić i zrezygnować z SPD w zimie.

Nie pasują? Oddaj i kup shimano tylko wcześniej przymierz!

Może jakieś glany? Coś mi się kiedyś obiło, że jakieś buty mają wbudowaną blachę w podeszwę, można by blok do spd wkręcić.

Nie w podeszwę tylko w czubku buta :) Pomysł tak samo fajny jak rzeźbiarski z tym, że jeżeli mocowanie bloku puści to można się naprawdę kozacko wypie...ć w chwili kiedy będziesz przekonany, że jedziesz w spd.

W butach spd klatka na blok jest integralną część podeszwy i do tej pory nie widziałem żeby ktokolwiek to wyrwał z buta w ogóle pomimo różnych innych uszkodzeń. Ponadto buty są projektowane do współpracy z pedałami tak żeby stopa miała odpowiednie podparcie co w przypadku zwykłego obuwia może być problematyczne.

Jeżeli się zdecydujesz to daj znać co wydrutowałeś :)

Data: 2011-10-25 17:01:04
Autor: Fabian
On 25.10.2011 16:41, kamil/Endurorider.pl wrote:
[...]

Letnie shimano są mniejsze nież spece, nie chce mi sie już tych sh szukać... Może przy okazji jak gdzieś przyuważę.

[...]

Fakt, ale kto nie ryzykuje, ten nie żyje!

W butach spd klatka na blok jest integralną część podeszwy i do tej pory
nie widziałem żeby ktokolwiek to wyrwał z buta w ogóle pomimo różnych

http://photo.bikestats.eu/zdjecie,192179,wyrwany-blok.html

:)

Fabian.

Data: 2011-10-25 17:11:58
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j86ivg$b40$1inews.gazeta.pl...

Nie pasują? Oddaj i kup shimano tylko wcześniej przymierz!

Letnie shimano są mniejsze nież spece, nie chce mi sie już tych sh szukać... Może przy okazji jak gdzieś przyuważę.

Wiesz co, nie bardzo Cię rozumiem. Masz buty za kupę kasy, które potencjalnie nie pasują i nie chce Ci się dalej walczyć z tematem? :)

[...]

Życie z metalowym drutem w szczęce i rachunkiem za implanty nie już tak fajne jak wcześniej.

W butach spd klatka na blok jest integralną część podeszwy i do tej pory
nie widziałem żeby ktokolwiek to wyrwał z buta w ogóle pomimo różnych

http://photo.bikestats.eu/zdjecie,192179,wyrwany-blok.html

Mistrz! :D Ciekawe czy to korozja czy talent :)

Data: 2011-10-25 21:11:25
Autor: Fabian
On 25.10.2011 17:11, kamil/Endurorider.pl wrote:
[...]

I walczenie z tematem jest zamawianie nastepnych (prawdopodobnie) niepasujacych butow aby przymierzyc i stwierdzic ze nie pasuja? Jak z tymi mi nie wyjdzie to jezeli dalej bede liczyl na spd pomysle o przerobce jakis glanow. Przynajmniej bedzie + do lansu.

Narazie ide w styl japonski. Mam nadzieje ze nie zrobia mi sie kopytka.

[...]

Mozna prowadzic dyskusje o prawdopodobienstwie i analizie ryzyka, ale po co? ;)

Fabian.

Data: 2011-10-25 21:22:12
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j871kt$s2u$1inews.gazeta.pl...

[...]

Wolisz być ~ 600+ PLN w plecy? :)

Narazie ide w styl japonski. Mam nadzieje ze nie zrobia mi sie kopytka.

Twardym cza być! :) Jeżeli nie są dużo za małe to powinno sie udać je rozjeździć.

Życie z metalowym drutem w szczęce i rachunkiem za implanty nie już tak
fajne jak wcześniej.

Mozna prowadzic dyskusje o prawdopodobienstwie i analizie ryzyka, ale po co? ;)

Akurat w tej kwestii to naprawdÄ™ warto IMO. Dedykowane buty sÄ… przewidywalne i szansa na to, że sie rozpadnÄ… w najmniej oczekiwanym momencie jest relatywnie niska a przy samoróbkach może być wyÅ›mienicie albo niebezpiecznie. Do mnie ten patent po prostu nie przemawia  i stÄ…d mój sceptycyzm.

Data: 2011-10-25 21:33:12
Autor: Fabian
On 25.10.2011 21:22, kamil/Endurorider.pl wrote:
[...]

Mysle ze kwestia tylko czy bede je nosil z cienka skarpetka czy uda sie jakas cienka welniana wlozyc. Jestem optymista ;)

[...]

przewidywalne i szansa na to, że sie rozpadną w najmniej oczekiwanym
momencie jest relatywnie niska a przy samoróbkach może być wyśmienicie
albo niebezpiecznie. Do mnie ten patent po prostu nie przemawia i stÄ…d
mój sceptycyzm.

Ale wyrwanie bloku z buta to chyba nie jest jakas tragedia. Nie raz wypiala mi sie noga z buta i nic sie nie stalo. Myslac o jakis nieciekawych sytuacjach bardziej boje sie np. awarii przedniej opony przy predkosci 70 + albo jakiejs dziwnej (niekontrolowanej) gleby w niesprzyjajacych warunkach terenowych. I nic na to nie poradze, nie zrezygnuje z jazdy. Albo zlamanie mostka. Korba mi kiedys sie pekla, tez nie bylo fajnie, lancuch sie zerwal, tez prawie lezalem. Zreszta mozna sie posliznac lub potknac na ulicy i wpasc pod samochod i koniec.

Fabian.

Data: 2011-10-25 21:44:52
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j872to$2sc$1inews.gazeta.pl...

Mysle ze kwestia tylko czy bede je nosil z cienka skarpetka czy uda sie jakas cienka welniana wlozyc. Jestem optymista ;)

Właśnie dlatego pytałem wcześniej czy jesteś zmarzły czy nie :) Jak nie to bedzie ok.

Ale wyrwanie bloku z buta to chyba nie jest jakas tragedia. Nie raz wypiala mi sie noga z buta i nic sie nie stalo.

Tak, ale żeby wyrwać mocowanie bloku to naprawdę trzeba przyłożyć odpowiednią siłę bądź mieć to dramatycznie skorodowane. Ja myśląc o takiej awarii mam przed oczami jazdę górską gdzie spd uratowały mnie nie raz i nie dwa przed konkretnym jebnięciem - blok wpięty w pedał nie pozwolił na zsunięcie się buta z platformy i utrzymałem się na rowerze. Naprawdę nie chciałbym w takiej sytuacji wyrwać mocowanie bloka z buta :)

W poprzednich pedziach kiedy tylko zaczęły się niekontrolowane wypięcia natychmiast wymieniałem bloki na nowe a pod koniec kupiłem time'a bo strach było jeździć na tak nieobliczalnym zestawie.

[...]

A i owszem jednak ja nie chcę rozwijać teorii spiskowej tylko tak sobie głośno myślę o takiej przeróbce we własnym zakresie i nadal to do mnie nie przemawia :)

Data: 2011-10-25 22:53:34
Autor: Fabian
On 25.10.2011 21:44, kamil/Endurorider.pl wrote:
[...]

Ja nie wiem co jest z tymi spd. Ja jezdze na 2 parach kupionych jako uzywane (520)  i moj przebieg kazdych z nich wynosi kilka tysiecy km. W jednych butach bloki mam prawie nowe, w drugich prawie cala reszta przejechana. Pedaly skrecone maks na - i przez ten caly czas nie widze roznicy w wypinaniu, tzn. na pewno nie mam problemow z zaslabym trzymaniem. Chociaz w terenie jezdze rzadko to i tak jedyne problemy mialem przy startach na ostrych lub hamowaniu (skidy) ale z praktyki wynika ze to ze zlej techniki, bo inaczej problem by sie poglebial, a tak nie jest.

Jakos nie widze wpiecia buta w sytuacji w ktorej noga miala by sie zsunac z pedalu. Rower musial by jakos latac w tym momencie pod jezdzcem. Nawet jak przyjebalem korba na rondzie (zakret-ostre) i wystrzelilo mnie w powietrze, nic sie nie wypielo.

A i owszem jednak ja nie chcę rozwijać teorii spiskowej tylko tak sobie
głośno myślę o takiej przeróbce we własnym zakresie i nadal to do mnie
nie przemawia :)

Ja niestety jestem leniwy, a buty wydaja sie coraz lepiej pasowac (stopa sie formuje? ;)). Ale jak by co to obiecam opisac. Tak sie zastanawiam czy dla testów starych butów nie przerobic. Hmm.. Na wszelki wypadek kupie 2 pary nowych blokow ;)

Fabian.

Data: 2011-10-25 23:00:49
Autor: kamil/Endurorider.pl

Może będzie lepiej jak kupisz nowe pedzie? Moje byłe Wellgo były tak wyjeżdzone, że pojawiały się wgłębienia na klatce http://endurorider.pl/2010/03/wellgo-spd-dh/ a pomimo oporowegho skręcenia zatrzask za słabo trzymał blok. To był znak, że trzeba się z nimi pożegnać.

[...]

Wpięcia czy WYpięcia? Doprecyzuj bo nie kumam :)

[...]

Jezeli dojdziesz do ładu z dopasowaniem to powinieneś być zadowolony z defrosterów. Jeżeli chcesz atakować w nich teren to polecam co byś je okleił od razu, choć jak słusznie zauważył Solar, dragon rozpuszcza odblask i będziesz miał spokój.

Proponuję, w nawiązaniu do tego co wyżej napisałeś, abyś nie kupował bloków kolejnych tylko nowe pedzie, ale przed tym postaraj się z kimś zamienić na inne pedały i zweryfikuj czy są podobne odczucia z wypinania.

Data: 2011-10-26 08:39:16
Autor: Fabian
On 25.10.2011 23:00, kamil/Endurorider.pl wrote:
[...]

Ale mi nic w moich nie przeszkadza. Poza tym, że łapią luzy, ale póki da się skasować to będę jeździł.

[...]

Literówka. WYpięcia.

[...]

Też się zastanawiałem czy od razu nie zakleić po obejrzeniu Twojego testu.

Fabian.

Data: 2011-10-26 08:50:57
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j889uk$350$1inews.gazeta.pl...

Ale mi nic w moich nie przeszkadza. Poza tym, że łapią luzy, ale póki da się skasować to będę jeździł.

Dla mnie podstawa to jest to żebym nie miał spontanicznych wypięć.

Też się zastanawiałem czy od razu nie zakleić po obejrzeniu Twojego testu.

Niby tak, ale pamiętaj że robiąc to od razu tracisz gwarę na buty. Z drugiej strony to miejsce jest tak kretyńsko pomyślane, że szlag trafi ten obszar odblaskowy wcześniej czy później - im więcej terenu i gór tym wcześniej ;/

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-10-26 09:23:16
Autor: Fabian
On 26.10.2011 08:50, kamil/Endurorider.pl wrote:

[...]

Tak jak pisałem, było to spowodowane techniką, czyli przekręceniem buta + ustawienie na minimum siły napięcia. Ale mi tak pasuje. Na te setki godzin spędzonych w spd zdarzyło mi się to kilka razy, a np. nigdy w terenie, a pod koniec lata przejechałem 3 wyścigi, więc nie oszczędzałem się.

[...]

W sumie to nie problem. Jak się zepsuje to oddam na gwarancję, jeden sezon jesienno zimowy wytrzymają. Gorzej jak padną na początku następnego.

Fabian.

Data: 2011-10-26 09:35:52
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j88ch5$9k3$1inews.gazeta.pl...
On 26.10.2011 08:50, kamil/Endurorider.pl wrote:

W sumie to nie problem. Jak się zepsuje to oddam na gwarancję, jeden sezon jesienno zimowy wytrzymają. Gorzej jak padną na początku następnego.

Poza tym odblaskiem moje buty nie wykazują żadnych niedomagań ;) Jeżeli będziesz je reklamował to daj znać jak poszło ;) BTW: czy w Twoim modelu (2011?) ten odblask jest tak samo jak wcześniej?

Data: 2011-10-26 10:13:02
Autor: Fabian
On 26.10.2011 09:35, kamil/Endurorider.pl wrote:
Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomości
On 26.10.2011 08:50, kamil/Endurorider.pl wrote:

W sumie to nie problem. Jak siÄ™ zepsuje to oddam na gwarancjÄ™, jeden
sezon jesienno zimowy wytrzymajÄ…. Gorzej jak padnÄ… na poczÄ…tku
następnego.

Poza tym odblaskiem moje buty nie wykazują żadnych niedomagań ;) Jeżeli
będziesz je reklamował to daj znać jak poszło ;) BTW: czy w Twoim modelu
(2011?) ten odblask jest tak samo jak wcześniej?

Mam dokładnie takie buty jak Twoje. Jednak nie wiem z jakiego rocznika mam model, na stronie speca jest już nowszy model, może to 2012? Kupowałem w centrumrowerowe.pl, a oni sprowadzali od dystrybutora na zamówienie.

Fabian.

Data: 2011-10-26 10:43:44
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j88fee$h8l$1inews.gazeta.pl...

Mam dokładnie takie buty jak Twoje. Jednak nie wiem z jakiego rocznika mam model, na stronie speca jest już nowszy model, może to 2012? Kupowałem w centrumrowerowe.pl, a oni sprowadzali od dystrybutora na zamówienie.

Ok, to pilnuj tego odblasku i daj znać jak coś się zacznie dziać :)

Data: 2011-10-26 11:46:28
Autor: Fabian
On 26.10.2011 10:43, kamil/Endurorider.pl wrote:
[...]

Chyba mam rocznik 2011, rocznik 2012 wyglÄ…da tak:
http://tnij.org/ny24

http://www.bikeradar.com/mtb/gallery/article/specialized-2012-mountain-bike-accessories-first-look-30994/?img=14&pn=specialized-2012-mountain-bike-accessories-- first-look&mlc=news%2Farticle%2Fimage#14

i chyba pozbawiony jest tej wady. Dokładniejszych zdjęć tyłu nie znalazłem.

Fabian.

Data: 2011-10-26 12:04:59
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j88ktk$2mf$1inews.gazeta.pl...

Chyba mam rocznik 2011, rocznik 2012 wyglÄ…da tak:
http://tnij.org/ny24
i chyba pozbawiony jest tej wady. Dokładniejszych zdjęć tyłu nie znalazłem.

Niestety NIE ;/ http://www.mountainbiker.at/media/images/popup/shodef07_schwarz3.jpg Jeżeli to zdjęcie jest autentyczne to uważam, że po raz kolejny dali ciała i to baaaardzo mocno ;/ Jedyna nadzieja w tym, że ten odblask jest jakiś mocniejszy teraz.

Według mnie bez sensu się uczeplili tej koncepcji obszaru odblaskowego przy pięcie :/

Data: 2011-10-26 13:52:16
Autor: Fabian
On 26.10.2011 12:04, kamil/Endurorider.pl wrote:
[...]

jakiÅ› mocniejszy teraz.

Według mnie bez sensu się uczeplili tej koncepcji obszaru odblaskowego
przy pięcie :/

IMHO zjęcie podeszwy to zdjęcie starego modelu. Przekonamy się jak będzie więcej zdjęć rocznika 2012.

Fabian.

Data: 2011-10-26 13:53:23
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j88s9h$otq$1inews.gazeta.pl...

Według mnie bez sensu się uczeplili tej koncepcji obszaru odblaskowego
przy pięcie :/

IMHO zjęcie podeszwy to zdjęcie starego modelu. Przekonamy się jak będzie więcej zdjęć rocznika 2012.

No zobaczymy, ale nie zdziwiłbym sie gdyby to było zdjęcie nowego modelu :/

But z przodu wyglÄ…da jak alien :D

Data: 2011-10-27 20:24:36
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-10-26, kamil/Endurorider.pl wrote:
[...]

Jakbyś się przyjrzał, to byś zobaczył, że to nie może być nowy model.
Nowy nie ma szwów przy "pasku" (tym zdobieniu), chociażby. No i odblask
wydaje się być na cholewce, acz tego nie widać zbyt dokładnie.

Data: 2011-10-27 22:33:44
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał w wiadomości news:slrnjajfg4.1jqh.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...

[...]

Przyglądam się i..... nie pozostaje mi nic innego jak poczekać na więcej zdjęć :)

Data: 2011-10-26 11:58:54
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "kamil/Endurorider.pl" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:j86jjp$dlg$1inews.gazeta.pl...
http://photo.bikestats.eu/zdjecie,192179,wyrwany-blok.html

Mistrz! :D Ciekawe czy to korozja czy talent :)

http://www.youtube.com/user/ShimanoVideos#p/u/0/pLTZEAReybM

3:50

Data: 2011-10-28 06:35:31
Autor: Ryszard Mikke
Szerokie, zimowe buty spd - istniej±?
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisa³(a):
Może jakieś glany? Coś mi się kiedyś obiło, że jakieś buty mają wbudowaną blachę w podeszwę, można by blok do spd wkręcić.

Ja u¿ywam kamaszy z lekko peknieta podeszwa i pedalow z pinami.

Spd to to nie jest, ale noga nie spada.

--
rmikke

--