Szerokość kierownicy giętej do AM

Data: 2009-03-22 12:34:01
Autor: Kosu
Szerokość kierownicy giętej do AM
Powoli modyfikuję rowerek. Ewolucja XC -> AM.
Aktualnie jeżdżę na prostej 560mm. Swoje plusy ma, ale przy długiej jeździe jednak częściej trzymam za rogi, co jest średnim rozwiązaniem. Poza tym pojawiają bóle karku i pleców, ale to chyba bardziej z powodu wysokości kierownicy niż szerokości.

Nie mam żadnego doświadczenia z giętymi kierownicami. Przymierzałem się w sklepie do 640mm i było całkiem wygodnie. Nie wiem czy warto się pakować w szerszą.

Dochodzi to, że mam mostek na 25.4mm. Warto kupić od razu zestaw 31.8? Ile to w praktyce daje? Rower będzie do lekkiego AM, turystyki górskiej.

Ogólnie - na tyle na ile się znam, czyli słabo - pasują mi parametry Truvativ XR.

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-03-22 13:25:50
Autor: kml

Użytkownik "Kosu" <kosu@kosu.pl> napisał w wiadomości news:gq57n2$kb9$1inews.gazeta.pl...

Ogólnie - na tyle na ile się znam, czyli słabo - pasują mi parametry Truvativ XR.

Moim zadniem szerokość kierownicy powinno się dobierać do rozmiaru osoby która na tym jeździ. Ja na 560 czuje się bardzo źle i nie wyobrażam sobie zejść znacząco poniżej 680 ale to jest moje subiektywne odczucie. Najlepiej będzie jak pójdziesz do sklepu i pomierzysz sie do czegoś zbliżonego do twojego roweru z jakąś szerszą giętą kierownicą.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 15/03/2009

Data: 2009-03-22 07:23:37
Autor: xinet
Szerokość kierownicy giętej do AM
Na Pilsku miałem przy 660mm szerokości drobne problemy ze
zmieszczeniem się między kosodrzewiną ale uważam tę szerokość za
optymalną. Tak jak powiedział przedmówca najlepiej iść do sklepu i
przymierzyć się samemu. Zwróć szczególną uwagę na gięcie kierownicy
gdyż wpływa to na wysokość kokpitu a to z kolei na wygodę w czasie
jazdy.
Co do 31,8 to powiem że sezon temu przesiadłem się na ten standard i
właściwie mam jedynie komfort psychiczny że jest więcej materiału co w
konsekwencji daje większą wytrzymałość (no i może większy wybór
komponentów).

Data: 2009-03-22 15:56:34
Autor: kml

Użytkownik <xinet@o2.pl> napisał w wiadomości news:41978907-7e06-4cf4-8239-bd21e6002988f19g2000yqh.googlegroups.com...
Na Pilsku miałem przy 660mm szerokości drobne problemy ze
zmieszczeniem się między kosodrzewiną

Ja po pierwszym razie jak się zaklinowałem pomiędzy drzewami nauczyłem sie lepiej oceniać szerokość :)

I fajnie wygląda ;)

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 15/03/2009

Data: 2009-03-22 16:26:14
Autor: Wooyek
Szerokość kierownicy giętej do AM
Nie mam żadnego doświadczenia z giętymi kierownicami. Przymierzałem
się w sklepie do 640mm i było całkiem wygodnie. Nie wiem czy warto się
pakować w szerszą.

IMO warto. Po eksperymentach z rozmiarami od 620 do 685 mm stwierdzam, że zwykle optymalnym wyborem jest 660 mm. Ewentualnie +/- 15 mm zależnie od szerokości barków. Najlepiej kup 680 mm i ew. przytnij, jak Ci będzie za szeroko.

Dochodzi to, że mam mostek na 25.4mm. Warto kupić od razu zestaw 31.8?
Ile to w praktyce daje? Rower będzie do lekkiego AM, turystyki
gĂłrskiej.

W praktyce nie daje nic, ew. efekt psychologiczny.

Ogólnie - na tyle na ile się znam, czyli słabo - pasują mi parametry
Truvativ XR.

Truvativ XR będzie dobrym wyborem - mam już w drugim rowerze i jest super, kształ identyczny jak Easton MonkeyBar. Jakość też na wysokim poziomie.

Data: 2009-03-22 15:47:31
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-03-22, Wooyek <wooyek@epf.pl> wrote:
[...]

A ja bym powiedział, ze upraszczasz. Szerokość kierownicy to jedno,
druga rzecz, co na nią wchodzi - rogi zwykle zwężają efektywną szerokość
chwytu, przy rogach zintegrowanych z gripami (typu Ergon) szerokość
kierownicy może być o dobre 3cm węższa, niż dla takiej samej sytuacji,
ale z osobnymi rogami.

Dodatkowo, mam wrażenie, że optymalna szerokość jest zależna od pozycji
- przy wyższej pozycji (przy której ramiona są zwykle pod mniejszym
kątem do tułowia) optymalniejszy może być szerszy chwyt.

Data: 2009-03-22 17:21:06
Autor: Wooyek
> [...]
szerokość chwytu, przy rogach zintegrowanych z gripami (typu Ergon)
szerokość kierownicy może być o dobre 3cm węższa, niż dla takiej

Taa, rower enduro z giętą kierownicą 680 mm i... rogami :| Wybacz, nie wziąłem pod uwagę takich patologii :P

Dodatkowo, mam wrażenie, że optymalna szerokość jest zależna od
pozycji - przy wyższej pozycji (przy której ramiona są zwykle pod
mniejszym kątem do tułowia) optymalniejszy może być szerszy chwyt.

Upraszczasz ;P To już jest raczej kwestia subiektywnych upodobań i konkretnej budowy ciała (stąd to +/- 15 mm).

Data: 2009-03-22 16:25:37
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-03-22, Wooyek <wooyek@epf.pl> wrote:
> [...]

Taa, rower enduro z giętą kierownicą 680 mm i... rogami :| Wybacz, nie wziąłem pod uwagę takich patologii :P

Może nie czuje się ekspertem od tych wszystkich kategorii, ale kolega,
który zaczął wątek, pisał o stopniowej ewolucji XC->AM.

Wydawało mi się również, że rodzaj zabawy, którą ja się zajmuję, to jest
pi*drzwi AM właśnie - a jazdy bez rogów sobie nie wyobrażam. Wybacz
patologię :P

Data: 2009-03-22 15:11:48
Autor: player
Szerokość kierownicy giętej do AM
On 22 Mar, 17:25, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

Wydawało mi się również, że rodzaj zabawy, którą ja się zajmuję, to jest
pi*drzwi AM właśnie - a jazdy bez rogów sobie nie wyobrażam. Wybacz
patologię :P

Niezły obciach :)

--
pozdro
jay

Data: 2009-03-22 17:45:54
Autor: Kosu
Jan Srzednicki wrote:
Może nie czuje się ekspertem od tych wszystkich kategorii, ale kolega,
który zaczął wątek, pisał o stopniowej ewolucji XC->AM.

No tak. W tym roku będzie kierownica, siodełko, amor. Potem (po sezonie lub na wiosnę 2010) koła i tarczówki. Kiedyś pewnie rama full ;)
Resztę mam raczej pancerną w tym rowerze - poczekam na śmierć ;)

Wydawało mi się również, że rodzaj zabawy, którą ja się zajmuję, to jest
pi*drzwi AM właśnie - a jazdy bez rogów sobie nie wyobrażam. Wybacz
patologię :P

Ja jazdę bez rogów sobie wyobrażam (z rogami jeżdżę raptem 3 lata), ale nie wiem jak będzie wyglądało podjeżdżanie na szerokim, giętym pałąku. Na prostej 560mm jest po prostu ciężko :) Oczywiście zdaję sobie sprawę, że trzeba będzie zmienić styl ze sprinterskiego bujania rowerem na coś bardziej stabilnego i ... górskiego ;] Jeśli nauczę się tak jeździć, a kierownica będzie wygodna, to rogi pozostaną w szufladzie.

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-03-23 08:17:08
Autor: kml

Użytkownik "Kosu" <kosu@kosu.pl> napisał w wiadomości news:gq5q02$ntd$1inews.gazeta.pl...

[...]

Bawiąc się giętą kierownicę zmieniasz geometrię roweru na "bardziej w dół" więc po prostu wymaga to przyzwyczajenia i trochę innej techniki jazdy. Ja nie uważam, że rogi w takiej kierownicy to obciach i nie widzę przeszkód żeby ich używać - wszystko zależy od tego co komu bardziej pasuje.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 15/03/2009

Data: 2009-03-22 17:09:54
Autor: Kosu
Wooyek wrote:
Truvativ XR będzie dobrym wyborem - mam już w drugim rowerze i jest super, kształ identyczny jak Easton MonkeyBar. Jakość też na wysokim poziomie.

Właściwie rozglądam się o trudno znaleźć coś w tej cenie (do 100 zł).
Z drugiej strony znalazłem na allegro XR'a 680mm (chyba sensowny wybór, bo przekonuję się do szerszej) za 52zł + 10zł PP. Chyba taniej nie znajdę.

Zna ktoś firmę Good Sport z Andrychowa? :)

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-03-22 19:00:23
Autor: Solar
Kosu pisze:

Nie mam żadnego doświadczenia z giętymi kierownicami. Przymierzałem się w sklepie do 640mm i było całkiem wygodnie. Nie wiem czy warto się pakować w szerszą.

Kwestia przyzwyczajenia. Ja mam Speca 640 mm. Na 680 u znajomego jeździło się mi dziwnie.
Przede wszystkim należy się liczyć z gęściej rosnącymi drzewami i krzaczyskami i z tym, że na giętej kierownicy jest mniej miejsca na zabawki.

"W ogóle teologia jest nauką niedorzeczną, a jej dogmaty są albo śmieszne, albo podejrzane."
                                       Giordano Bruno

Szerokość kierownicy giętej do AM