Szerokość kierownicy giętej do AM

Data: 2009-03-22 16:26:14
Autor: Wooyek
Szerokość kierownicy giętej do AM
Nie mam żadnego doświadczenia z giętymi kierownicami. Przymierzałem
się w sklepie do 640mm i było całkiem wygodnie. Nie wiem czy warto się
pakować w szerszą.

IMO warto. Po eksperymentach z rozmiarami od 620 do 685 mm stwierdzam, że zwykle optymalnym wyborem jest 660 mm. Ewentualnie +/- 15 mm zależnie od szerokości barków. Najlepiej kup 680 mm i ew. przytnij, jak Ci będzie za szeroko.

Dochodzi to, że mam mostek na 25.4mm. Warto kupić od razu zestaw 31.8?
Ile to w praktyce daje? Rower będzie do lekkiego AM, turystyki
gĂłrskiej.

W praktyce nie daje nic, ew. efekt psychologiczny.

Ogólnie - na tyle na ile się znam, czyli słabo - pasują mi parametry
Truvativ XR.

Truvativ XR będzie dobrym wyborem - mam już w drugim rowerze i jest super, kształ identyczny jak Easton MonkeyBar. Jakość też na wysokim poziomie.

Data: 2009-03-22 15:47:31
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-03-22, Wooyek <wooyek@epf.pl> wrote:
[...]

A ja bym powiedział, ze upraszczasz. Szerokość kierownicy to jedno,
druga rzecz, co na nią wchodzi - rogi zwykle zwężają efektywną szerokość
chwytu, przy rogach zintegrowanych z gripami (typu Ergon) szerokość
kierownicy może być o dobre 3cm węższa, niż dla takiej samej sytuacji,
ale z osobnymi rogami.

Dodatkowo, mam wrażenie, że optymalna szerokość jest zależna od pozycji
- przy wyższej pozycji (przy której ramiona są zwykle pod mniejszym
kątem do tułowia) optymalniejszy może być szerszy chwyt.

Data: 2009-03-22 17:21:06
Autor: Wooyek
> [...]
szerokość chwytu, przy rogach zintegrowanych z gripami (typu Ergon)
szerokość kierownicy może być o dobre 3cm węższa, niż dla takiej

Taa, rower enduro z giętą kierownicą 680 mm i... rogami :| Wybacz, nie wziąłem pod uwagę takich patologii :P

Dodatkowo, mam wrażenie, że optymalna szerokość jest zależna od
pozycji - przy wyższej pozycji (przy której ramiona są zwykle pod
mniejszym kątem do tułowia) optymalniejszy może być szerszy chwyt.

Upraszczasz ;P To już jest raczej kwestia subiektywnych upodobań i konkretnej budowy ciała (stąd to +/- 15 mm).

Data: 2009-03-22 16:25:37
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-03-22, Wooyek <wooyek@epf.pl> wrote:
> [...]

Taa, rower enduro z giętą kierownicą 680 mm i... rogami :| Wybacz, nie wziąłem pod uwagę takich patologii :P

Może nie czuje się ekspertem od tych wszystkich kategorii, ale kolega,
który zaczął wątek, pisał o stopniowej ewolucji XC->AM.

Wydawało mi się również, że rodzaj zabawy, którą ja się zajmuję, to jest
pi*drzwi AM właśnie - a jazdy bez rogów sobie nie wyobrażam. Wybacz
patologię :P

Data: 2009-03-22 15:11:48
Autor: player
Szerokość kierownicy giętej do AM
On 22 Mar, 17:25, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

Wydawało mi się również, że rodzaj zabawy, którą ja się zajmuję, to jest
pi*drzwi AM właśnie - a jazdy bez rogów sobie nie wyobrażam. Wybacz
patologię :P

Niezły obciach :)

--
pozdro
jay

Data: 2009-03-22 17:45:54
Autor: Kosu
Jan Srzednicki wrote:
Może nie czuje się ekspertem od tych wszystkich kategorii, ale kolega,
który zaczął wątek, pisał o stopniowej ewolucji XC->AM.

No tak. W tym roku będzie kierownica, siodełko, amor. Potem (po sezonie lub na wiosnę 2010) koła i tarczówki. Kiedyś pewnie rama full ;)
Resztę mam raczej pancerną w tym rowerze - poczekam na śmierć ;)

Wydawało mi się również, że rodzaj zabawy, którą ja się zajmuję, to jest
pi*drzwi AM właśnie - a jazdy bez rogów sobie nie wyobrażam. Wybacz
patologię :P

Ja jazdę bez rogów sobie wyobrażam (z rogami jeżdżę raptem 3 lata), ale nie wiem jak będzie wyglądało podjeżdżanie na szerokim, giętym pałąku. Na prostej 560mm jest po prostu ciężko :) Oczywiście zdaję sobie sprawę, że trzeba będzie zmienić styl ze sprinterskiego bujania rowerem na coś bardziej stabilnego i ... górskiego ;] Jeśli nauczę się tak jeździć, a kierownica będzie wygodna, to rogi pozostaną w szufladzie.

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-03-23 08:17:08
Autor: kml

Użytkownik "Kosu" <kosu@kosu.pl> napisał w wiadomości news:gq5q02$ntd$1inews.gazeta.pl...

[...]

Bawiąc się giętą kierownicę zmieniasz geometrię roweru na "bardziej w dół" więc po prostu wymaga to przyzwyczajenia i trochę innej techniki jazdy. Ja nie uważam, że rogi w takiej kierownicy to obciach i nie widzę przeszkód żeby ich używać - wszystko zależy od tego co komu bardziej pasuje.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 15/03/2009

Data: 2009-03-22 17:09:54
Autor: Kosu
Wooyek wrote:
Truvativ XR będzie dobrym wyborem - mam już w drugim rowerze i jest super, kształ identyczny jak Easton MonkeyBar. Jakość też na wysokim poziomie.

Właściwie rozglądam się o trudno znaleźć coś w tej cenie (do 100 zł).
Z drugiej strony znalazłem na allegro XR'a 680mm (chyba sensowny wybór, bo przekonuję się do szerszej) za 52zł + 10zł PP. Chyba taniej nie znajdę.

Zna ktoś firmę Good Sport z Andrychowa? :)

pozdrawiam,
Kosu

Szerokość kierownicy giętej do AM