Szerokosc obreczy, a grubosc opon.

Data: 2009-05-19 19:14:44
Autor: ±ćęłń󶼿
Szerokosc obreczy, a grubosc opon.
Czy można gdzie¶ znaleĽć wiarygodn± tabelkę z dopasowaniem opon do szeroko¶ci obręczy?

Mam obręcze 622x18 i nie jestem do końca pewien, czy opony 700x47C (choć od srodka opony w gumie wytłoczone jest 700x42C nie wiem, czemu bardziej wierzyć) nie s± do tych obręczy za szerokie.

Do ramy roweru koła wejd± bez problemu, chodzi o obręcze, zeby opona nie spadała przy duzym cisnieniu.
JaC

Data: 2009-05-19 17:22:50
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-05-19, ±ćęłń󶼿 wrote:
Czy można gdzie¶ znaleĽć wiarygodn± tabelkę z dopasowaniem opon do
szeroko¶ci obręczy?

To wszystko jest raczej pi razy drzwi i zależy przy okazji od niuansów
kształtu rawki oraz ciasno¶ci opony.

Mam obręcze 622x18 i nie jestem do końca pewien, czy opony 700x47C
(choć od srodka opony w gumie wytłoczone jest 700x42C nie wiem, czemu
bardziej wierzyć) nie s± do tych obręczy za szerokie.

Nie będzie żadnego problemu. Ja mam w góralu na obręczach 18-559 opony
2.25" i trzymaj± się jak należy. ;)

Data: 2009-05-20 08:37:58
Autor: ziemo
±ćęłń󶼿 pisze:
Czy można gdzie¶ znaleĽć wiarygodn± tabelkę z dopasowaniem opon do szeroko¶ci obręczy?

Nie da rady, producenci nie trzymaj± jednej normy (albo może trzymaj±, ale każdy własnej) do tego dochodz± klocki bieżnika, które czasem znacz±co wpływaj± na szeroko¶ć opony.

--
Ziemo

Data: 2009-05-20 09:06:42
Autor: Adrian S.
±ćęłń󶼿 wrote:

Czy można gdzie¶ znaleĽć wiarygodn± tabelkę z dopasowaniem opon do
szeroko¶ci obręczy?

a proszę uprzejmie: http://www.sheldonbrown.com/tyre-sizing.html#width   --
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-05-20 09:59:50
Autor: ±ćęłń󶼿
Szerokosc obreczy, a grubosc opon.
Dzieki.
Tabela S.Browna jest bardziej zachowawcza/konserwatywna niż tabela np. Schwalbe:
http://schwalbe.de/gbl/en/tech_info/reifenmasse/?gesamt=7&ID_Land=38&ID_Sprache=2&ID_Seite=141&tn_mainPoint=TechnikInfos
JaC

-- -- -

a proszę uprzejmie:
www.sheldonbrown.com/tyre-sizing.html#width

Data: 2009-05-20 10:51:39
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 20.05.2009 09:59 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał :
[...]

Mavic idzie jeszcze dalej - na stronie pisz±, że na obręcze o szeroko¶ci 17 mm można włożyć opony 2,1", za¶ na naklejce na obręczy nawet 2,3".

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-05-20 12:12:05
Autor: artek
"Mikołaj \"Miki\" Menke" wrote:
[...]

naturalnie, bo kto i do czego by wtedy xc717 uzywał?

--
artek

Data: 2009-05-20 13:58:31
Autor: Adrian S.
"Mikołaj \"Miki\" Menke" wrote:

[...]

 no można ale to jest trochę bez sensu, opona lubi się przy zakrętach
przesuwać w bok.  --
Adrian S. the Lajt Rider

Szerokosc obreczy, a grubosc opon.