Szeryfowie

Data: 2018-08-27 12:33:50
Autor: J.F.
Szeryfowie

Tak a propos - to nam nowy sport narodowy rosnie.

https://www.youtube.com/watch?v=i4BkWRuPbr0
https://www.youtube.com/watch?v=yrp_ozWcI-A
https://www.youtube.com/watch?v=2HOD0N2at0c
https://www.youtube.com/watch?v=9yFs83f_Lek

Ale tez
https://www.youtube.com/watch?v=Dj8c7rKfV-o

Taki cwany narod, a jazdy na suwak nie potrafi opanowac :-)

J.

Data: 2018-08-27 06:53:14
Autor: Bolko
Szeryfowie
też mnie kiedyś to wkurzało
ale ostatnio wracałem autobusem z Zakopanego do Krakowa.
i jak na prawym autobus zanim się zebrał to wjechało mu pięć aut z lewego
i w efekcie zamiast dojechać do zwężki w 5 minut jechaliśmy duuużo dłużej

to już teraz szeryfów lewego pasa bardziej rozumie zwłaszcza tych dużych
już widzisz światła już się z nimi witasz a tu wjedzie ci kilka osobówek

i tak kilka razy

Data: 2018-08-27 16:24:01
Autor: J.F.
Szeryfowie
Dnia Mon, 27 Aug 2018 06:53:14 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):
[...]

Jak juz sie witasz ze swiatlami, to nie jest zle.
Ich wk*, ze stoja sobie na tym pasie, podjezdzaja po metrze, porusza sie w zolwim tempie, a obok "chamy" co chwila smigaja.
I konca temu smiganiu nie widac. On tu po 5 minutach podjechal o pare
samochodow do przodu, konca korka nie widac, a w tym czasie z
dziesieciu go ominelo.
I on wie, ze teraz musi dluzej czekac o tych, co omineli.
Wszyscy grzecznie czekaja, a hrabiostwo bez kolejki :-)

Jakby tych "chamow" bylo wiecej, to by sie szybko ten lewy pas zapchal
i jechaly oba rowno (*) i w kulturze i suwak bylby na koncu.
Ale jest ich malo.

A jak sie ich zacznie mandatowac, to zrobia "co drugi w lewo zwrot" i
sami zapchaja oba pasy, ale juz sie nie da mandatu nalozyc.
No chyba, ze bedzie zakaz wyprzedzania przez tiry, ale wtedy moze
osobowki sie naucza, i znow beda oba pasy staly.

Bo suwak wcale czasu stania w korku nie skraca, jak sie niektorym
wydaje :-)

J.

Data: 2018-08-27 08:11:17
Autor: sczygiel
Szeryfowie
W dniu poniedziałek, 27 sierpnia 2018 09:24:16 UTC-5 użytkownik J..F. napisał:
> [...]

I on wie, ze teraz musi dluzej czekac o tych, co omineli.
Wszyscy grzecznie czekaja, a hrabiostwo bez kolejki :-)

Jakby wjechal na prawy i pojechal do konca to by nie stal.
Jak gupi i pokorny to stoi.
Mnie tez kiedys draznilo ze ladnie zjezdzam na lewy (zalozmy ze prawy sie konczy) a tu co chwila ktos smiga i sie wbija w korek przedemna.

Jak korek ma przepustowosc 5 samochodow na minute i tyle sie wbije przedemna to ja nie pojade ani o cm.

Dlatego jak moge to jade zawsze tyle ile tylko moge. Na koncu wbijam migacz i czekam. Bez rycia sie zderzakiem w drugi pas. Czekam. W tej naszej "buraczanej" polsce ludzie wpuszczaja albo od razu albo po 2-3 samochodach.

Napisalem "buraczanej" bo widzac nieco "zachodu" to mam duzo lepsze zdanie o tym co sie u nas dzieje.

Jakby tych "chamow" bylo wiecej, to by sie szybko ten lewy pas zapchal
i jechaly oba rowno (*) i w kulturze i suwak bylby na koncu.
Ale jest ich malo.

W rzeczy samej.

[...]

Ale po co mandatowac?
Walic propagande, i sie naucza.

Bo suwak wcale czasu stania w korku nie skraca, jak sie niektorym
wydaje :-)

A to inna sprawa. Tez mnie dziwilo ze sie temu tyle uwagi przyklada.

Mnie co innego dziwi.

Jest zwezenie, droga prosta, sucha, szeroka na jeden pas. Ograniczenie nawet jak jest to do 60. A tu jakis matol jedzie 45 (licznikowe). Co ciekawe ten sam matol za zwezeniem depta i zapierdala 90/70.
I potem sie dziwic ze sie korek robi a mogl by go nie byc...

Data: 2018-08-27 09:40:37
Autor: sczygiel
Szeryfowie
W dniu poniedziałek, 27 sierpnia 2018 10:25:30 UTC-5 użytkownik J..F. napisał:
Dnia Mon, 27 Aug 2018 08:11:17 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com
napisał(a):
> Walic propagande, i sie naucza.

Jest walona od 25 lat i sie nie nauczyli :-(

IMHO nie jest i nie byla poza jakimis zajawkami w paru motoryzacyjnych programach. Moim zdaniem nalezy gadac w dzienniku jakie to probemy tworzy i ze nalezy zajmowac wszystkie dostepne pasy a dla blokujacych beda mandaty. Ludzie sie naucza.
Jak widzialem tego dyrektora z Krakowa co sie produkowal w TV, to
chyba jednak zle robiona :-)

> Mnie co innego dziwi.
> I potem sie dziwic ze sie korek robi a mogl by go nie byc...

a zeby bylo ciekawiej - niektorzy wyliczaja, ze najwieksza
przepustowosc jest przy ok 30km/h. I to nawet jakby sensownie
wyliczaja. A u mamy dowod, ze jak szybciej, to korka nie ma.

Bo to takie gupie wyliczanie. Istotna jest plynnosc.
A nie predkosc czy to szczytowa czy srednia.

I ta plynnosc zalezy od wielu czynnikow.

Co ciekawe, przed pewien czas na polnoc od cz-wy bylo zwezenie. I na samym poczatku jak tam bylo to sie korkowalo. Po paru dniach/tygodniu korki znikly.
A co ciekawe tam nie bylo sygnalizacji swietlnej.
Wiec albo wczesniej sie korkowalo bo byl za duzy ruch a potem odpuscilo bo ruch opadl (i mogla to byc bardzo niewielka zmiana) albo kierowcy sie jakos nauczyli w tym miejscu jechac plynniej...

Zagadka taka :)

Data: 2018-08-27 08:27:04
Autor: Bolko
Szeryfowie

[...]

Ale mnie zastanawia jedno
czasami widzę że jeden tir blokuje lewy pas
a jakby tak połowa zjechały na lewy?

Data: 2018-08-27 17:58:51
Autor: J.F.
Szeryfowie
Dnia Mon, 27 Aug 2018 08:27:04 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):
[...]

O tym wlasnie pisze i za co wtedy mandat ?

Ale oni tak nie chca, nie wiem - boja sie problemow przy zwezeniu ?
Kolega tirman ich chyba wpusci.
A i osobowki ich wpuszczą.

Nie trzeba zreszta polowy - wystarczylby jeden co 100-200m.

J.

Data: 2018-08-27 17:06:15
Autor: nadir
Szeryfowie
W dniu 2018-08-27 o 16:24, J.F. pisze:

[...]

A ktoś cymbałowi broni zjechać na lewy pas i zostać hrabią?

Bo suwak wcale czasu stania w korku nie skraca, jak sie niektorym
wydaje :-)

Bo suwak nie jest od skracania czasu, samochodów musi przejechać tyle ile musi przejechać. Ale zamiast mieć korek na jednym pasie na dwa kilometry, skracasz go do jednego kilometra na dwóch pasach.
Na autostradzie, to jeszcze takiego wrażenia nie robi, ale jak korek jest w mieście, to na dych dwóch kilometrach może być kilka skrzyżowań, na których też robią się korki. Potem się okazje, że przez zwężenie na jednej ulicy, w jednym miejscu, blokuje się pół miasta.

Data: 2018-08-27 19:45:05
Autor: z
Szeryfowie
W dniu 2018-08-27 o 17:06, nadir pisze:
szyscy grzecznie czekaja, a hrabiostwo bez kolejki :-)

A ktoś cymbałowi broni zjechać na lewy pas i zostać hrabią?

Nie promujmy hrabiostwa tylko szeryfostwo.
Będzie prościej, grzeczniej i bez pretensji.

Czy to takie trudne?

Znowu się flejm wylał jakby do szkół nie chodzili :-)

Data: 2018-08-28 14:28:44
Autor: Cavallino
Szeryfowie
W dniu 27-08-2018 o 17:13, sczygiel@gmail.com pisze:
W dniu poniedziałek, 27 sierpnia 2018 10:07:04 UTC-5 użytkownik nadir napisał:
[...]

Dobre wychowanie.

Dobre wychowanie nakazuje jechać na zamek.
Coś innego to bardzo złe wychowanie, brak kultury jazdy i buractwo.

Ja wiem jak to brzmi. Ale albo zalozymy bezdenna glupote albo takie wyjasnienie bardzo ladnie pasuje.

Bezdenna głupota dużo bardziej.

Data: 2018-08-29 10:51:25
Autor: J.F.
Szeryfowie
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pm3f5s$qe1$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Ale wiesz, ze jazda na zamek polega na tym, ze dwa pasy stoja zakorkowane, a nie ze hrabia omija wszystkich,
a na koniec chamy go grzecznie wpuszczaja :-)

J.

Data: 2018-08-29 14:09:06
Autor: Cavallino
Szeryfowie
W dniu 29-08-2018 o 10:51, J.F. pisze:
[...]

Bzdura totalna.
Oznacza tylko tyle, że z dwóch pasów wjeżdża się na wężke naprzemiennie.
A to czy debile dwa kilometry wcześniej stoją sobie na prawym, zamiast spokojnie jechać lewym do końca, to już problem ich debilizmu i bezdennej głupoty, nie mający nic wspólnego z zamkiem.

Data: 2018-08-29 15:02:06
Autor: tck
Szeryfowie

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:pm62d1$cd8$3node1.news.atman.pl...
[...]

ja tam wolę jednym pasem jechać powoli np toczyć się na jedynce bez gazu niż podjeżdżać co chwilę

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-08-29 16:13:45
Autor: J.F.
Szeryfowie
Użytkownik "tck"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pm65gc$d55$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Jak debili bedzie mniej, to lewy bedzie zajety.
A madrzy sie ustawia na prawym, bo szybciej jedzie :-)

ja tam wolę jednym pasem jechać powoli np toczyć się na jedynce bez gazu niż podjeżdżać co chwilę

A to ciekawa kwestia. Pisalem kiedys o remoncie na starej gierowce pod Warszawa.

O dziwo - oba pasy zajete (wcale nie takie dziwne - kierowcy nie wiedza o zwezeniu, to nie zjezdzaja na prawy pas za wczasu).
Na koncu - pelna kultura i zamek wzorcowy.
Tyle, ze dwa pasy zamkniete i trzeba przejechac na druga jezdnie.

Przejazd idzie bardzo sprawnie, ale ... tak srednio wychodzi 3s na pojazd.
W pelzajacym korku odstep miedzy pojazdami jest ok 5m, plus 5m samego samochodu - wychodzi ~3m/s.

To, gdyby kolejka byla na jednym pasie.
Ale jest na dwoch, wiec mamy 1.5m/s.

to jest 5.4km/h, i ... moj diesel tak wolno nie potrafi !
Wolne obroty na jedynce to 7-8km/h.
I ruch staje, i trzeba po kawalku podjezdzac.

Na szczescie trafil sie jakis szeryf w tirze, zatrzymali sie obok siebie i podjezdzali po 100-200m :-)

Tyle tylko ... tu sie 100m marnuje, a 5 km z tylu ktos stoi 100m przed zjazdem :-)

J.

Data: 2018-08-29 17:06:34
Autor: tck
Szeryfowie

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5b86aa33$0$670$65785112news.neostrada.pl...
[...]

no właśnie, na jednym pasie powoli byś się toczył 10km/h

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-08-30 14:36:49
Autor: Cavallino
Szeryfowie
W dniu 29-08-2018 o 15:02, tck pisze:

[...]

Zamek też to zapewnia.
Zakłócają go tylko cebulaki które go nie używają.

Data: 2018-08-28 19:16:42
Autor: nadir
Szeryfowie
W dniu 2018-08-27 o 17:13, sczygiel@gmail.com pisze:

Dobre wychowanie. Bycie solidarnym, uczciwym bycie niecwaniakiem.

Blokowanie pasa bo tak, to dobre wychowanie?

Ja wiem jak to brzmi. Ale albo zalozymy bezdenna glupote albo takie wyjasnienie bardzo ladnie pasuje.

Co za czasy! Zeby narzekac na zbyt wielka kulture w Polsce!
Co prawda nieco krzywa ta kultura ale jednak!

Kultura wymaga, żeby albo zjechać na prawy pas, albo jechać lewym do końca ile się da. To trzecie rozwiązanie, które niektórzy promują, to jest dopiero szczyt buractwa.

Data: 2018-08-28 10:35:57
Autor: sczygiel
Szeryfowie
W dniu wtorek, 28 sierpnia 2018 12:16:44 UTC-5 użytkownik nadir napisał:
W dniu 2018-08-27 o 17:13, sczygiel@gmail.com pisze:

> Dobre wychowanie. Bycie solidarnym, uczciwym bycie niecwaniakiem.

Blokowanie pasa bo tak, to dobre wychowanie?

Widze ze i Ty i Cavallino nie poswieciliscie czasu na czytanie.
Tam wyzej jest napisane dlaczego. Poswiec 30 sekund i przeczytaj. Tak, blokowanie pasa jest dobrym wychowaniem. Tak jak stanie w kolejce po mieso zamiast scisku tlumnego przed nowo otwieranym marketem.

Myslalem ze to powszechna wiedza ale moze jednak sie myle?

> [...]

Kultura wymaga, żeby albo zjechać na prawy pas, albo jechać lewym do końca ile się da. To trzecie rozwiązanie, które niektórzy promują, to jest dopiero szczyt buractwa.

Jak wyzej, nie zrozumiales. Ale mi to rybka. Jakos mnie  to nie obchodzi.

Data: 2018-08-28 23:14:53
Autor: nadir
Szeryfowie
W dniu 2018-08-28 o 19:35, sczygiel@gmail.com pisze:

[...]

To wytłumacz mi tylko dlaczego te same patafiany, które blokują lewy pas w Polsce nie robią tego w Niemczech? Okazują im brak wychowania za 1939?

Data: 2018-08-28 22:19:29
Autor: przemek.jedrzejczak
Szeryfowie
-- To wytłumacz mi tylko dlaczego te same patafiany, które blokują lewy pas w Polsce nie robią tego w Niemczech? Okazują im brak wychowania za 1939?

Polizei wyrobila sobie marke :-) klepali naszych tak dlugo az zrozumiali ze przepisow nalezy przestrzegac a jak beda przeginac to kijem po garbie dostana :-) nasi tego nie zrobili i co chwile jakis ukrainiec czy rusek na bance TIR-em zapierdala o przepisach nie wspominajac ...

Data: 2018-08-29 07:23:08
Autor: nadir
Szeryfowie
W dniu 2018-08-29 o 07:19, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

[...]

Ja to wiem, Ty to wiesz, ale większość ludzi nad Wisłą wykazuje się "dobrym wychowaniem".

Data: 2018-08-28 23:10:39
Autor: przemek.jedrzejczak
Szeryfowie
-- Ja to wiem, Ty to wiesz, ale większość ludzi nad Wisłą wykazuje się "dobrym wychowaniem".

cebulaki to chyba krajowy produkt, na zachodzie tego nie widac i nawet ruscy tego nie puszczaja na youtube no chyba ze bez wypadku sie nie kwalifikuje :-)

Data: 2018-08-29 14:47:14
Autor: J.F.
Szeryfowie
Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:266b9b7e-de00-4d4c-97ff-1c655d052e4d@googlegroups.com...
-- Ja to wiem, Ty to wiesz, ale większość ludzi nad Wisłą wykazuje się
"dobrym wychowaniem".

cebulaki to chyba krajowy produkt, na zachodzie tego nie widac

W Niemczech ich sie po prostu tego uczy.
Ale jak w innych krajach ?

i nawet ruscy tego nie puszczaja na youtube no chyba ze bez wypadku sie nie kwalifikuje :-)

https://www.youtube.com/watch?v=KUfHxsw0suE

J.

Data: 2018-08-29 14:50:42
Autor: J.F.
Szeryfowie
[...]

P.S. po amerykansku

https://www.youtube.com/watch?v=FGb4xbRLfJc

J.

Data: 2018-08-29 14:27:32
Autor: J.F.
Szeryfowie
Użytkownik "nadir"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b85bb4e$0$602$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nie nie - stanie w kolejce jest dobrym wychowaniem.
Moze glupim, ale dobrym.

Blokowanie to juz trudno powiedziec ... bardziej by chyba pasowalo
"wychowywaniem". Bo czy dobrym ....

Myslalem ze to powszechna wiedza ale moze jednak sie myle?

To wytłumacz mi tylko dlaczego te same patafiany, które blokują lewy pas w Polsce nie robią tego w Niemczech? Okazują im brak wychowania za 1939?

Bo tam nie ma potrzeby. Nie ma jednego wolnego pasa. Oba sa zajete.

Natomiast ... tam kierowcy juz wychowani, ze ci z prawego pasa zjezdzaja w prawo, z lewego w lewo, a na srodku tworzy sie "korytarz ratunkowy".

Ale nie wszyscy wychowani i do nieporozumien dochodzi ... szczegolnie jak Cavalino zobaczy wolny pas ruchu :-)

J.

Data: 2018-08-29 14:35:35
Autor: Cavallino
Szeryfowie
W dniu 29-08-2018 o 14:27, J.F. pisze:
[...]

A blokowanie pustego pasa bezdennie złym i głupim.
I nie jest odpowiednikiem stania w kolejce do kasy, tylko stania w kolejce do jednej kasy, gdy druga jest czynna i pusta, a ścisk robi się dopiero przy wyjściu z marketu.

Data: 2018-08-29 16:22:04
Autor: J.F.
Szeryfowie
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pm63un$e40$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Tak czy inaczej - postoisz tyle samo, tyle ze za kasa a nie przed.

A wlasciwie to nadal przed, bo pani cie nie skasuje, poki poprzednik nie odejdzie od kasy, a on nie ma jak odejsc :-)

To juz lepiej daj przyklad wyciagu narciarskiego, do ktorego moze stac piekna pojedyncza kolejka ... tylko kolejka ma 500m, a wyciag 800 :-)

Ale autostrada nie stok, i wiekszego znaczenia nie ma, czy postoisz pol godziny na 5 km czy na 3 ...

J.

Data: 2018-08-30 14:35:22
Autor: Cavallino
Szeryfowie
W dniu 29-08-2018 o 16:22, J.F. pisze:
[...]

Ale to już nie Twój problem, albo szeryfa.

A wlasciwie to nadal przed, bo pani cie nie skasuje, poki poprzednik nie odejdzie od kasy, a on nie ma jak odejsc :-)

To juz lepiej daj przyklad wyciagu narciarskiego

Nie korzystam, na plażach ich nie montują, może poza Dubajem.

Data: 2018-08-29 17:06:27
Autor: tck
Szeryfowie

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:pm63un$e40$1node1.news.atman.pl...
[...]

zły przykład- powinno być 2 kolejki do 2 kas albo jedna kolejka do 2 kas- przepustowość w obu przypadkach taka sama a stojąc w tej szybciej przemieszczającej wydaje się szybciej

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-08-30 14:36:10
Autor: Cavallino
Szeryfowie
W dniu 29-08-2018 o 17:06, tck pisze:

[...]

Właśnie dlatego jest dobry, ze oddaje rzeczywistość, w przeciwieństwie do tego co piszesz.

Data: 2018-08-30 07:13:43
Autor: sczygiel
Szeryfowie
W dniu czwartek, 30 sierpnia 2018 07:36:10 UTC-5 użytkownik Cavallino napisał:
> [...]

Ano nie, bo kasa jest jedna. Jeden pas jest przejezdny. Ergo jedna kasa.
Ty bys chcial dwie kolejki do jednej kasy. Tak to chyba nigdzie nie ma.

I dlatego napisalem ze w tej perspektywie szeryfy implementuja rozwiazanie znane z innego miejsca i uwazaja wg siebie slusznie (i maja do tego podstawy) ze jazda na drugim pasie jest niedobra.

Do tego dodaj ze im sie moze wydawac ze jazda bez zmiany pasa i wpuszczania kogokolwiek jest plynniejsza i masz co masz.

Nie pisalem ze to dobre, pisalem dlaczego oni tak mysla. I moim zdaniem to myslenie nie jest az tak bardzo oderwane od rzeczywistosci.

Data: 2018-08-30 16:22:06
Autor: J.F.
Szeryfowie
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:bb23961a-dcb1-4980-ac13-158ff35ed540@googlegroups.com...
> [...]

Do tego dodaj ze im sie moze wydawac ze jazda bez zmiany pasa i wpuszczania kogokolwiek jest plynniejsza i masz co masz.

Oni mysla, ze omijanie ich jest niedobre. Czemu oczywiscie trudno zaprzeczyc, pod warunkiem, ze sie spojrzy z ich pozycji :-)

Ale jak pisalem - problemu nie ma, komu sie podoba jazda na zamek, moze sie za szeryfem ustawic i spokojnie pojechac.
Jesli da dobry przyklad i za nim sie jeszcze ktos ustawi - tym lepiej.

Natomiast tirmani niechetnie zmieniaja pas, co przy ich gabarytach jest zrozumiale i dlatego szeryfow tak malo :-)

Jakby ich bylo wiecej, to znow by problemow nie bylo ot, trzyma ktos nieprzyzwoicie duzy, ale zaledwie odstep od poprzednika :-)

J.

Data: 2018-08-30 08:20:55
Autor: sczygiel
Szeryfowie
W dniu czwartek, 30 sierpnia 2018 09:22:34 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

> [...]

Jakby ich bylo wiecej, to znow by problemow nie bylo ot, trzyma ktos nieprzyzwoicie duzy, ale zaledwie odstep od poprzednika :-)

Mysle ze sie wszyscy zgodza ze dobre rozwiazanie jest jakiekolwiek ktore gwarantuje ze ten co dojechal do korka wczesniej, wczesniej z niego wyjedzie.
Jesli rozwiazanie dodatkowo pozwala na szybsze rozladowanie korka albo utylizacje miejsca to tym lepiej.

Co ciekawe to wbrew temu co sie o nas mowi jestesmy az za kulturalni.
Mnie do pasji doprowadza to wpuszczanie przed siebie w polowie korka.
Bo albo sie ustawiamy na koncu i jedziemy w kolejce albo dojezdzamy do konca obu pasow i jedziemy na zamek.
Oba rozwiazania sa sprawiedliwe.
Ale nie, ktos musi wpuscic przed siebie w polowie. W efekcie ja niejako wpuszczam i tego z zamka (jedna sztuke) i tych wszystkich ktorzy wjechali przedemnie przed koncem korka.

I tak jak napisalem wyzej. Jak korek ma przepustowosc 10 samochodow na minute i 10 ludzi mnie wyprzedzi i wjedzie przedemnie to bede stal w miejscu do usranej smierci. I czemu? Bo ludzie sa mili dla innych :) Moim kosztem! ;)

Dlatego nie mam skrupulow jechac konczacym sie pasem do konca i tam czekac az mnie ktos wpusci. Kazdy inny ma te sama mozliwosc wiec jest fair, mimo ze nie do konca uczciwie.

Data: 2018-08-30 08:34:49
Autor: zbigniewgotkiewicz
Szeryfowie
Jeśli korek zajmuje prawy pas a lewy jest pusty to wiadomo że każdy jadący wzdłuż korka lewym pasem to cwaniak i cham próbujący wydymać tych którzy stoją na lewym pasie. Jak stoi jeden drugiemu na zderzaku to nie ma mowy o suwaku. Przy zwężeniu robi się głowa węża która wciska się w każdą szczelinę i dla świętego spokoju takich się wpuszcza. Dlatego żeby nie czuć się dymanym frajerem ani nie zostawać cwanym chamem w pewnych sytuacjach zostaję szeryfem. Do tego też trzeba mieć odwagę.

Data: 2018-08-30 18:59:47
Autor: Cavallino
Szeryfowie
W dniu 30-08-2018 o 17:34, zbigniewgotkiewicz@gmail.com pisze:
Jeśli korek zajmuje prawy pas a lewy jest pusty to wiadomo że każdy jadący wzdłuż korka lewym pasem to cwaniak i cham próbujący wydymać tych którzy stoją na lewym pasie.

Oni sami się dymają z własnej głupoty.

[...]

Nie - trzeba mieć tupet i wrodzone buractwo.
Ale spoko - garnitur też pasuje dopiero w trzecim pokoleniu, więc i Ty albo Twoi zstępni zostaną ucywilizowani.

Data: 2018-08-30 10:22:59
Autor: zbigniewgotkiewicz
Szeryfowie
Cavalino. Wciskanie się na siłę jedynie spowalnia ruch. Problemem są kierowcy którzy zamiast przyspieszać na zwężeniu to zwalniają. Często widać to przy mijaniu wypadków, nawet jeśli wypadek jest nas autostradzie nas przeciwnym pasie ruchu. Robi się korek bo każdy chce popatrzeć. Suwakjest sprawiedliwy gdy oba pasy są zajęte na podobnej długości. Natomiast jeśli jeden pas jest zajęty, bo wszyscy wiedzą że na przykład dwa pasy w tym miejscu przechodzą w jeden, to najlepszym sposobem na poinformowanie tych niezorientowanych za czym kolejka ta stoi jest zajęcie lewego pasa przez szeryfa. Wtedy ten z tyłu na lewym pasie w końcu załapie że trzeba skorzystać z suwaka, ale zrobi to za szeryfem a nie przed nim. W końcu chodzi także o jakieś podstawowe poczucie sprawiedliwości. Dlaczego chamstwo ma być nagradzane szybszym przejazdem?

Data: 2018-08-30 20:00:57
Autor: J.F.
Szeryfowie
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:704292cd-3877-4528-93f7-5596febdfc13@googlegroups.com...

Cavalino. Wciskanie się na siłę jedynie spowalnia ruch. Problemem są kierowcy którzy zamiast przyspieszać na zwężeniu to zwalniają.

Bardzo czesto jest to nie tylko zwezenie, a jeszcze jakis wiekszy spowalniacz.
I za zwezeniem dalej stoi, a predkosc przed nie ma znaczenia.

Natomiast ... jak jest szybszy, to nie ma co sie slepo zapatrywac w niemieckie "do konca" i na moj gust to trzeba sie tak przynajmniej z 50 m przed koncem wpasowac w jadacy pas.  moze nawet niekoniecznie zjechac, ale przynajmniej ustawic  na wlasciwej pozycji.

I tu kolejna obserwacja - jak sie zjedzie, to czesto ten z tylu wyprzedza.
Czekal kilometr, koniec pasa widac, ale nie - musi wyprzedzic.

Po prostu - na lewym pasie to chamy :-)

[...]

A tu niestety - szeryfow za malo, chetnych do zajmowania lewego pasa za malo, i taki cham ma czesto kilometry wolnego pasa.

J.

Data: 2018-08-30 20:41:42
Autor: Grzesiek
Szeryfowie
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5b8830f4$0$601$65785112news.neostrada.pl...

I tu kolejna obserwacja - jak sie zjedzie, to czesto ten z tylu wyprzedza.
Czekal kilometr, koniec pasa widac, ale nie - musi wyprzedzic.

Po prostu - na lewym pasie to chamy :-)

J.

Dlaczego tak uważasz ?
Jeżeli jedzie zgodnie z przepisami, to jaki cham ?

Data: 2018-08-30 21:06:21
Autor: J.F.
Szeryfowie
Użytkownik "Grzesiek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pm9ent$cfu$1@news.mixmin.net...
[...]

Pol godziny  stal w korku, koniec pasa tuz tuz, a teraz nie moze sie powstrzymac od ominiecia 2-3 pojazdow ?

No dobra, moze mu sie bardzo spieszy na samolot ...

J.

Data: 2018-08-30 21:10:06
Autor: Cavallino
Szeryfowie
W dniu 30-08-2018 o 20:00, J.F. pisze:
[...]

Ale po co?
Bo to wybudowano dwa pasy żeby nimi jechać.
Kretyn, który tego nie rozumie, nie jest wart ani odrobiny litości.

Niech sobie w swoim kretyniźmie stoi - im dłużej, tym lepiej.

Data: 2018-08-30 12:19:07
Autor: zbigniewgotkiewicz
Szeryfowie
W dniu czwartek, 30 sierpnia 2018 21:10:06 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
> [...]

Kretyn, który tego nie rozumie, nie jest wart ani odrobiny litości.

Niech sobie w swoim kretyniźmie stoi - im dłużej, tym lepiej.

Widuję też takich, którzy kretynów stojących w korku wyprzedzają poboczem, bo skoro wybudowano pobocze, to przecież można po nim jeździć. a jak dojadą do końca pobocza, to jakiś kretyn, miękka buła wpuści takiego przed którym świat klęka, bo to jakieś bożyszcze w ortalionie i BMW. Ostatnio widziałem takiego pod Kielcami, ale on z Ukrainy był więc miał prawo bo tam się inaczej jeździ. A co się natrąbił że go nie chcę puścić lewym pasem. Jak go w końcu wpuszczono na suwak, to wyprzedził wszystkich poboczem. Gieroj.

Data: 2018-08-30 21:32:50
Autor: Cavallino
Szeryfowie
W dniu 30-08-2018 o 21:19, zbigniewgotkiewicz@gmail.com pisze:

Po to wybudowano dwa pasy żeby nimi jechać.
Kretyn, który tego nie rozumie, nie jest wart ani odrobiny litości.

Niech sobie w swoim kretyniźmie stoi - im dłużej, tym lepiej.

Widuję też takich, którzy kretynów stojących w korku wyprzedzają poboczem,

Nie mówimy o łamaniu przepisów.
Jak nie widzisz różnicy między tymi sytuacjami, to najpierw się doucz, a potem zaczynaj tu pisać.
EOD

Data: 2018-09-01 14:48:59
Autor: kk
Szeryfowie
W dniu 2018-08-30 o 21:32, Cavallino pisze:
[...]

Nie mówimy o przepisach to jak możemy je łamać lub nie łamać. Tzn ja nie mówię bo by to położyło jakiekolwiek sensowne racje na rzecz martwego przepisu.

Jak nie widzisz różnicy między tymi sytuacjami, to najpierw się doucz, a potem zaczynaj tu pisać.

Ustalmy, nie przychodzę tutaj uczyć się przepisów. Jak Ty przychodzisz to raczej coś pomyliłeś. Dobrze jest jakieś przepisy znać, ale nie jesteśmy prawnikami by się nimi tak bardzo przejmować.

EOD

No i właśnie, o czym tu dyskutować jak nie przyjmujesz argumentów.

Data: 2018-09-01 14:46:12
Autor: kk
Szeryfowie
W dniu 2018-08-30 o 21:19, zbigniewgotkiewicz@gmail.com pisze:

[...]

No i właściwie miał rację. W takich miejscach brakuje pasów więc trzeba wykorzystać wszystko co się da. Najlepiej jakby drogowcy to oznakowali.

Data: 2018-09-01 14:44:14
Autor: kk
Szeryfowie
W dniu 2018-08-30 o 21:10, Cavallino pisze:

[...]

Jakim kretyniźmie? Z reguły ludzie jadą/stoją prawym bo boją się, że nikt ich nie wpuści.

Data: 2018-08-30 21:08:23
Autor: Cavallino
Szeryfowie
W dniu 30-08-2018 o 19:22, zbigniewgotkiewicz@gmail.com pisze:
Cavalino. Wciskanie się na siłę jedynie spowalnia ruch.

Oczywiście.
Dlatego właśnie trzeba jechać na zamek, nie wciskając się na siłę.
Ja nigdy się na siłę nie wciskam, grzecznie i powoli jadę do końca i w razie czego się zatrzymuję.
Nie zdarzyło zresztą się bardzo dawna, żebym musiał się zatrzymywać.
Zresztą w Poznaniu zamek po prostu działa, a że w innych regionach buractwa jest więcej i nie chcą się dostosować do zasady zamka, to już nie moja wina.

Data: 2018-08-30 21:49:17
Autor: J.F.
Szeryfowie
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pm9fb5$oes$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Jesli cie dobrze rozumiem, to w Poznaniu zamek nadal nie dziala, tylko kretyni stoja na jednym pasie.

Ale to sa kulturalni kretyni  - nie blokuja Cie na poczatku, nie blokuja Cie na koncu :-)

Choc jak ostatnio przez Poznan jechalem, to byl korek na wszystkich pasach, wiec nie ma sie czym chwalic, a trzeba podkreslic POWOLI  :-)

J.

Data: 2018-08-31 07:24:13
Autor: Cavallino
Szeryfowie
W dniu 30-08-2018 o 21:49, J.F. pisze:
[...]

To źle rozumiesz.
Zamek działa, tyle że lewy pas przeważnie jest nieco krótszy.
Nie pusty, ale krótszy.

Choc jak ostatnio przez Poznan jechalem, to byl korek na wszystkich pasach

No widzisz - czyli nikt bez sensu lewego nie zostawił pustego?;-)

Data: 2018-09-01 14:50:14
Autor: kk
Szeryfowie
W dniu 2018-08-30 o 21:08, Cavallino pisze:
[...]

Wszędzie działa. Nie spotkałem miejsca w którym by nie działało. Ale ludzie się boją, nie wierzą, że zostaną wpuszczeni.

Data: 2018-08-30 21:42:17
Autor: nadir
Szeryfowie
W dniu 2018-08-30 o 19:22, zbigniewgotkiewicz@gmail.com pisze:
Suwakjest sprawiedliwy gdy oba pasy są zajęte na podobnej
długości.

Ale żeby oba były zajęte na podobnej długości, to co któryś melepeta musi zostać hrabią i jechać do początku zwężenie, innej możliwości nie ma.

[...]

Jazda na zamek/suwak tak się nazywa jak nazywa, bo zamka nie zapina się od środka tylko na początku.

Dlaczego chamstwo ma być
nagradzane szybszym przejazdem?

Rozumiem, że jak jedziesz autostradą/ekspresówką i masz znak na poboczu, że za kilometr dwa pasy zwężają się do jednego, dla uproszczenia lewy "zanika", to Ty zamiast wyprzedzać "maruderów" z prawego pasa ilu się da, to sam ustawiasz się na nim i ciągniesz co końca?

Data: 2018-08-30 12:54:54
Autor: zbigniewgotkiewicz
Szeryfowie
W dniu czwartek, 30 sierpnia 2018 21:42:21 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
[...]

Zależy od sytuacji. Jeśli nie ma korka, to wyprzedzam. Jeśli jest korek, to zjeżdżam na prawo żeby się w nim ustawić. Jeśli oba pasy są zajęte to nie ma znaczenia gdzie stanę. Jeśli tylko prawy pas jest zajęty, to ustawiam się za ostatnim pojazdem stającym na prawym pasie, bo wiem że jeśli pojadę lewym, to będę musiał się wbijać pomiędzy auta stojące na prawym pasie. To jest coś w rodzaju proszenia o łaskę i jałmużnę. Honor mi na to nie pozwala.

Data: 2018-08-30 22:01:39
Autor: Grzesiek
Szeryfowie
Użytkownik <zbigniewgotkiewicz@gmail.com> napisał w wiadomości news:35139139-c4e5-4823-a8ff-5c96f8c92d39googlegroups.com...

[...]

Ja zawsze wpuszczam i inni mnie też wpuszczają,
czyli działa zamek.
Ale ja jeżdże niedaleko granicy z Niemcami, więc może dlatego
zamek działa.

Data: 2018-08-30 13:34:11
Autor: zbigniewgotkiewicz
Szeryfowie
Suwak działa jedynie gdy oba pasy są w ruchu i są przerwy pomiędzy autami. Pojawia się zwężenie i jeden pas ma możliwość zmieścić się na drugim. To jest ten suwak na który buractwo się powołuje. Jednak następuje zagęszczenie aut na jednym pasie co doprowadza do zwolnienia jazdy i braku możliwości wchłonięcia następnych pojazdów. W takiej sytuacji każdy rycerz ortalionu który wyprzedza taką kolumnę pojazdów i usiłuje się w nią wbić przy końcu swojego pasa wymusza zatrzymanie całej kolumny która teraz nie ma już miejsca dla buraka. Nie ma mowy o wjeżdżaniu na suwak gdy on jest dawno zapięty. Dlatego usprawiedliwianie swojego cwaniactwa zasadą suwaka mogę tłumaczyć litościwie brakiem zrozumienia tym jak on działa.

Data: 2018-08-31 01:38:04
Autor: Grzesiek
Szeryfowie. Suwak.

Suwak działa jedynie gdy oba pasy są w ruchu i są przerwy pomiędzy autami.

Nie tylko.
 Suwak jest także, gdy samochody nie mogą wjechać z podporządkowanej na
główną, bo na głównej jest korek.
Jeden samochód na głownej wpuszcza jeden samochód z podporządkowanej.

Data: 2018-08-30 23:22:30
Autor: zbigniewgotkiewicz
Szeryfowie. Suwak.
W przypadku skrzyżowania z drogą podporządkowaną to suwak też działa tylko wtedy gdy odbywa się ruch przynajmniej na drodze głównej, bo gdy pas główny się korkuje to powinna zacząć działać zasada że nie wjeżdża się na skrzyżowanie jeśli nie można z niego zjechać. Jeśli natomiast jest pas dla włączających się do ruchu to on działa dopóki jest ruch. Jak wszyscy stoją sobie na zderzakach to pojemność pasa ruchu jest już całkowicie wykorzystana i żadne zasady tu nie pomogą.

Data: 2018-08-31 13:46:24
Autor: J.F.
Szeryfowie
Dnia Thu, 30 Aug 2018 13:34:11 -0700 (PDT),
zbigniewgotkiewicz@gmail.com napisał(a):

Suwak działa jedynie gdy oba pasy są w ruchu i są przerwy pomiędzy autami.
Pojawia się zwężenie i jeden pas ma możliwość zmieścić się na drugim. To jest ten suwak na który buractwo się powołuje.

Raczej nie - wtedy nie ma korka, wiec nie ma potrzeby nazywania tego
jakos specjalnie :-)

[...]

Ale skoro masz tak ograniczona przepustowosc, to korek bedzie sie
wydluzal, a jeden pas bedzie stal pusty.
Czy to zle ? Jak sie wydluzy tak, ze bedzie utrudnial gdzies
wczesniej, to zle.
No i to dziala tylko wtedy, jak sie wszyscy stosuja, a tu widzisz -
jeden omija, setka patrzy na niego wilkiem i utrudnia.
Albo setka omija, a tysiac stoi :-)

A przeciez jest proste rozwiazanie - zajac dwa pasy, polaczyc sie przy
zwezeniu. J.

Data: 2018-08-31 05:11:57
Autor: zbigniewgotkiewicz
Szeryfowie
Też doszedłem do wniosku że nie będzie problemu jeśli wszystkie pasy zostaną zajęte a wjazd na zwężenie będzie odbywał się naprzemiennie. To skróci długość korka choć nie skróci czasu stania. Żeby nie wyjść na chama trzeba by zacząć propagować rozwiązanie polegające na zajmowaniu obu pasów i konsekwentnie je stosować.

Data: 2018-08-31 14:24:19
Autor: J.F.
Szeryfowie
Dnia Fri, 31 Aug 2018 05:11:57 -0700 (PDT),
[...]

No i niektorzy propaguja przykladem wlasnym i wychodza na chama :-)

J.

Data: 2018-08-31 05:27:59
Autor: zbigniewgotkiewicz
Szeryfowie
W niektórych krajach bekanie przy stole jest czymś naturalnym, ale nie znam nikogo kto by próbował propagować ten obyczaj w naszym kraju. Ciekawe dlaczego?

Data: 2018-08-31 05:32:05
Autor: zbigniewgotkiewicz
Szeryfowie
Myślę że podstawową zasadą jest taka jazda aby stojący w korku nie czuli że ktoś próbuje ich ominąć i wyprzedzić. A jak się to zrobi to jest jedynie kwestia techniczna. Wystarczy posiadać empatię.

Data: 2018-08-31 14:38:30
Autor: J.F.
Szeryfowie
Dnia Fri, 31 Aug 2018 05:32:05 -0700 (PDT),
[...]

Po prostu - trzeba samemu zostac szeryfem :-)

Albo skorzystac z jakiegos innego :-)

J.

Data: 2018-08-31 08:26:26
Autor: zbigniewgotkiewicz
Szeryfowie
Taka dzisiejsza obserwacja: dwa pasy zakorkowane. Prawy dochodzi do lewego i się kończy. Pojazdy wpuszczają się na suwak. Przed suwakiem na prawym pasie robi się ze sto metrów wolnego. I oczywiście zaraz znajduje się jakiś sprytny inaczej żeby przeskoczyć suwak i wbić się przed miejscem zapięcia.

Data: 2018-08-31 17:36:03
Autor: Grzesiek
Szeryfowie

[...]

Ale o co ci chodzi ?
W czym problem ?
Ma wolny pas to jedzie.

Data: 2018-08-31 17:39:24
Autor: J.F.
Szeryfowie
Dnia Fri, 31 Aug 2018 08:26:26 -0700 (PDT),

O tym pisalem. No niektorzy musza. J.

Data: 2018-08-31 18:05:59
Autor: J.F.
Szeryfowie
[...]

P.S. https://www.youtube.com/watch?v=8uishNSxFOo

Polak potrafi, byle dac mu dobry przyklad :-)

J.

Data: 2018-08-31 20:21:01
Autor: Marcin N
Szeryfowie
W dniu 2018-08-31 o 17:26, zbigniewgotkiewicz@gmail.com pisze:
Przed suwakiem na prawym pasie robi się ze sto metrów wolnego.

Suwak ma się robić na końcu pasa zakikającego. Kropka. Wszystko, co dzieje się wcześniej - jest utrudnianiem ruchu. Każdy "grzeczny", który nie potrafi dojechać do końca ślepego pasa - powinien być karany mandatem, a co najmniej otrąbiony.

--
MN

Data: 2018-08-31 20:28:54
Autor: Uzytkownik
Szeryfowie
[...]

Jak reszta kierowców jest głupia to ich problem. Poza tym dlaczego "sprytny inaczej"? Zachował się prawidłowo.

Data: 2018-08-31 11:48:46
Autor: zbigniewgotkiewicz
Szeryfowie
Jeśli suwak zaczyna się w pewnym miejscu typ siła rzeczy miejsce zazębienia przesuwa się do tyłu. I wtedy co którzy przeskakują to miejsce zazębienia żeby być kilka aut do przodu zasługują na miano sprytnych inaczej bo blokują już zazębiną kolejkę próbując się w nią wbić. Nie liczy się współpraca ale niewielki zysk osobisty.

Data: 2018-08-31 21:12:16
Autor: Uzytkownik
Szeryfowie
W dniu 2018-08-31 o 20:48, zbigniewgotkiewicz@gmail.com pisze:
[...]

Idea suwaka polega na tym, aby obydwa pasy były zapełnione, a miejsce zazębienia było w miejscu zwężenia.

Kierowcy idioci natomiast robią zadymę i przepychają się w wielu miejscach co powoduje szereg spięć. W ten sposób korek nie dość, że się wydłuża to jeszcze się spowalnia, nierzadko blokując wiele skrzyżowań. Nie dość, że się wpierdalają na siłę to później są w dupę naduprzejmi i wpuszczają innych. Wskutek tego ten co jest na końcu pasa stoi w korku wielokrotnie dłużej. Nie dziwi mnie więc, że w końcu się wkurwia i wyprzedza pustym pasem tych, którzy go wcześniej wykolegowali.

Zasada suwaka jest natomiast taka: dojeżdżasz do zwężenia, pozostań na pasie, którym jechałeś, a jak widzisz, że jeden z pasów jest pusty to zjedź na ten pas i jedź aż do zwężenia.

Data: 2018-08-31 08:30:01
Autor: zbigniewgotkiewicz
Szeryfowie
Acha. Zgodnie z obietnicą postanowiłem zmniejszyć długość korka w innym miejscu bo tylko prawy pas był zajęty stojącymi autami. Niestety pojechał za mną tylko radiowóz i nikt więcej nie wsparł mojej akcji

Data: 2018-08-31 08:50:37
Autor: sczygiel
Szeryfowie
W dniu piątek, 31 sierpnia 2018 10:26:28 UTC-5 użytkownik zbigniewg...@gmail.com napisał:
[...]

Czemu sprytny inaczej?
Calkiem normalne zachowanie.
Pas jest to trza korzystac.
100m to z 10-20 samochodow. Jakas minuta zaoszczedzona.
Dupy nie urywa ale zawsze cos, szczegolnie ze za darmo.

Data: 2018-09-01 15:14:37
Autor: kk
Szeryfowie
W dniu 2018-08-31 o 14:11, zbigniewgotkiewicz@gmail.com pisze:
[...]

Ależ skróci czas stania, jeśli korek skróci się na tyle by umożliwić zjazd pojazdów, które tego chcą.

Data: 2018-09-01 10:16:12
Autor: zbigniewgotkiewicz
Szeryfowie
Kk. To odpowiedz na proste pytanie. Czy wbijanie się pojazdu z boku zwiększa prędkość pojazdów stojących w korku ?

Data: 2018-09-01 14:56:39
Autor: kk
Szeryfowie
W dniu 2018-08-30 o 22:34, zbigniewgotkiewicz@gmail.com pisze:
[...]

Tu nie ma żadnego cwaniactwa. Jest proste spostrzeżenie, że lepiej wykorzystamy drogę zajmując oba pasy.

Data: 2018-09-01 14:54:12
Autor: kk
Szeryfowie
W dniu 2018-08-30 o 22:01, Grzesiek pisze:

[...]

Jeżdżę po Polsce i nie widzę różnicy

Data: 2018-08-30 22:04:32
Autor: nadir
Szeryfowie
W dniu 2018-08-30 o 21:54, zbigniewgotkiewicz@gmail.com pisze:

Zależy od sytuacji. Jeśli nie ma korka, to wyprzedzam.

Nie ma korka, ale wiesz że na zwężeniu będzie ograniczenie do 60km/h. Zjeżdżasz na prawy pas i zwalniasz do 60, bo za kilometra tak trzeba będzie jechać?

[...]

To jest właśnie jazda na zamek, a nie żadna jałmużna, jedziesz do końca i jeden samochód z prawego pasa wpuszcza przed siebie jednego(nie więcej) z lewego pasa.

Honor mi na to nie pozwala.

A przepisy już się nie liczą?

Data: 2018-09-01 14:40:11
Autor: kk
Szeryfowie
[...]

Nie sądzę. Sądzę, że Ty tak to odbierasz.

[...]

Jakie chamstwo? Wykorzystujesz pełną drogę z pożytkiem dla wszystkich. Tylko trzeba to właśnie robić przed szeryfem by było z pożytkiem.

Data: 2018-09-01 14:37:28
Autor: kk
Szeryfowie
W dniu 2018-08-30 o 18:59, Cavallino pisze:

[...]

Podzielam

Data: 2018-08-30 18:27:17
Autor: J.F.
Szeryfowie
Użytkownik sczygiel  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:405a409a-8977-4d24-9763-802562501953@googlegroups.com...
Mysle ze sie wszyscy zgodza ze dobre rozwiazanie jest jakiekolwiek ktore gwarantuje ze ten co dojechal do korka wczesniej, wczesniej z niego wyjedzie.

Cavalino oponuje, lewy pas ma byc pusty dla szybkich :-)

Co ciekawe to wbrew temu co sie o nas mowi jestesmy az za kulturalni.
Mnie do pasji doprowadza to wpuszczanie przed siebie w polowie korka.

Owszem, to jest najgorsze.
Ale wytlumacz to kulturalnemu, ktory gdzies w polowie sie zorientowal za czym kolejka ta stoi :-)

Majac CB mozna by sie dogadac - rob za szeryfa, na koncu cie wpuszcze.

A jeszcze wez pod uwage, ze u nas rzadko sa korki na zwezeniach.
Czesciej beda na pasie do skretu, czy na wprost, a ten do skretu pusty.

I sie orientujesz gdzies w polowie, a zamek na koncu ... jest tu nie wskazany :-)

Dlatego nie mam skrupulow jechac konczacym sie pasem do konca i tam czekac az mnie ktos wpusci.
Kazdy inny ma te sama mozliwosc wiec jest fair, mimo ze nie do konca uczciwie.

A jakby tam narod, widzac ze ominales korek, pozwolil ci minute poczekac, to moze wiecej by sie uzbieralo za toba.
Ale nie, trafi sie kolejny kulturalny i wpusci szybko :-)

Tylko skad kierowca ma tam wiedziec ile czekasz ... az mu z tylu dadza znac przez CB, ze lewy pas juz pelny :-)

A moze jakas akcja grupowa, pojechac w 10 samochodow, wpakowac sie na lewy i pokazac ze sie da ...

J.

Data: 2018-08-30 10:21:29
Autor: sczygiel
Szeryfowie
W dniu czwartek, 30 sierpnia 2018 11:27:45 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

Cavalino oponuje, lewy pas ma byc pusty dla szybkich :-)

Ja jego nie rozumiem. Napisane jest czytelnei a on nijak nie pojmuje jakie jest przeslanie, Vide tu zaraz ponizej. Ale taki urok usenetu, jakbysmy sie rozumieli bez slow to nie bylo by potrzeby go uzywac :)

> [...]

Ale nie, trafi sie kolejny kulturalny i wpusci szybko :-)

I tu znowu widac kulture. Zazwyczaj pierwszy lub drugi wpuszcza. Najdluzej to chyba 5 przejechalo zanim sie szosty zdecydowal mnie wpuscic.
Czyli czekalem cale 20-30sekund...

To juz za oceanem bardziej buraccy sa. I zazwyczaj trzeba czekac 5-6 samochodow.

Tylko skad kierowca ma tam wiedziec ile czekasz ... az mu z tylu dadza znac przez CB, ze lewy pas juz pelny :-)

No widzi przeciez mnie - calego na bialo, jak przyjezdzam na drugim pasie. Dokladnie wie ile czekam :)
A mimo to puszcza. A ja mu mrugam awaryjnymi :)

A moze jakas akcja grupowa, pojechac w 10 samochodow, wpakowac sie na lewy i pokazac ze sie da ...

A z tym jest ciekawie.

Czesto suwaki sie samoczynnie tworza i jest ok.
I co ciekawie mimo ze jest suwak to jednak jacys panikarze jak juz widza ktory pas sie konczy to wbijaja sie w ten kontynuowany wczesniej niz na koncu..
Tego nie rozumiem zupelnie. Bo:
Ten konczacy sie pas posuwa sie szybciej niz ten kontynuowany. W 99% wypadkow tak jest. Jak widze ze ktorys z pasow sie porusza szybciej to wiem ze to on sie konczy.
Wiec im dluzej nim sie jedzie tym szybciej sie korek pokonuje. A jakis masochosta czy kompleksiarz zmienia pas wczesniej. A kulturalni ludzie go wpuszczaja :)

Data: 2018-08-30 20:24:57
Autor: J.F.
Szeryfowie
Użytkownik  sczygiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3f5e344b-354c-4ba6-bb1a-2cbf4671bde6@googlegroups.com...
> [...]
>niego wyjedzie.

Cavalino oponuje, lewy pas ma byc pusty dla szybkich :-)

Ja jego nie rozumiem.

Ja rozumiem, co nie znaczy ze popieram. Kazdy by chcial jak hrabia :-)

> [...]

Czyli czekalem cale 20-30sekund...
To juz za oceanem bardziej buraccy sa. I zazwyczaj trzeba czekac 5-6 samochodow.

Ale 5 to za malo i sie pusty pas nie wypelnia :-)

[...]

Jak go wyprzedzales 10 samochodow wczesniej, to juz mogl zapomniec.
A tu precyzyjnie trzeba - chcemy zbudowac korek na obu pasach, wiec pojedynczego wstrzymujemy, a jak tam bedzie wiecej czekalo - to czesciej.
A przeciez nie chcemy, zeby docelowo blokowali drugi pas, tylko zeby wpuszczali po jednym.
Wiec nie mozna wyrabiac zwyczaju, ze sie blokuje na dlugo :-)
Ani uczyc innych, ze na lewym sie stoi, bo potem nikt nie wpusci :-)

A moze jakas akcja grupowa, pojechac w 10 samochodow, wpakowac sie na
lewy i pokazac ze sie da ...

A z tym jest ciekawie.
Czesto suwaki sie samoczynnie tworza i jest ok.

Bo gdzies w trasie ludzie nie wiedza ze jest zwezka i jada lewym pasem.
To miejscowi, co wiedza ze jest, tworza takie korki.

A jak oba pasy sa zajete, to i kultura po wspolnym staniu rosnie :-)

I co ciekawie mimo ze jest suwak to jednak jacys panikarze jak juz widza ktory pas sie konczy to wbijaja sie w ten kontynuowany wczesniej niz na koncu.
Tego nie rozumiem zupelnie.

Ale to latwo skorygowac - jedz dalej swoim z rowna predkoscia.
pojedynczy panikarz to tylko troche wiekszy odstep :-)

J.

Data: 2018-08-30 18:58:13
Autor: Cavallino
Szeryfowie
W dniu 30-08-2018 o 17:20, sczygiel@gmail.com pisze:

Mysle ze sie wszyscy zgodza ze dobre rozwiazanie jest jakiekolwiek ktore gwarantuje ze ten co dojechal do korka wczesniej, wczesniej z niego wyjedzie.

Ja się nie zgodzę.
Premii za głupotę nie ma prawa być - wręcz przeciwnie, jak ktoś głupi, to sam się za to karze stojąc bez sensu dłużej, na bardziej zakorkowanym pasie.

Mnie do pasji doprowadza to wpuszczanie przed siebie w polowie korka.

A to mnie też.
Nigdy tak nie wpuszczam - dopiero bezpośrednio przed zwężeniem.

Data: 2018-08-30 20:57:07
Autor: Grzesiek
Szeryfowie
Użytkownik <sczygiel@gmail.com> napisał w wiadomości

Mnie do pasji doprowadza to wpuszczanie przed siebie w polowie korka.

Wyluzuj.
Każdy ma prawo jechac lewym pasem, jeżeli przepisy pozwalają,
 włączyć kierunkowskaz  w dowolnym miejscu i czekać na wpuszczenie.

Data: 2018-08-30 12:08:43
Autor: zbigniewgotkiewicz
Szeryfowie
Grzesiek napisał: "Każdy ma prawo jechac lewym pasem, jeżeli przepisy pozwalają, "

Każdy ma prawo stać na lewym pasie :)

Data: 2018-08-30 21:12:27
Autor: Cavallino
Szeryfowie
W dniu 30-08-2018 o 20:57, Grzesiek pisze:
[...]

A z jakiego powodu wolno mu niby pusty pas blokować?
Nadal jest to zabronione, niezależnie czy robi to szeryf, czy jakaś melepemeta.

Jechać należy do końca, tak długo jak się da.

Data: 2018-08-30 12:22:15
Autor: zbigniewgotkiewicz
Szeryfowie
W dniu czwartek, 30 sierpnia 2018 21:12:27 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
> [...]

Nadal jest to zabronione, niezależnie czy robi to szeryf, czy jakaś melepemeta.

Jechać należy do końca, tak długo jak się da.

Mógłbyś podać jakiś przepis? Bo ja znam na przykład tai, że ruch powinien odbywać się jak najbliżej prawej krawędzi jezdni. Taki szeryf jedynie informuje trochę wcześniej osoby niezorientowane, że ten pas ruchu za chwilę i tak się skończy co spowoduje spowolnienie ruchu dla tych, którzy już stoją i są wyprzedzani przez niezorientowanego.

Data: 2018-08-30 21:31:31
Autor: Cavallino
Szeryfowie
W dniu 30-08-2018 o 21:22, zbigniewgotkiewicz@gmail.com pisze:
[...]

Mógłbym, ale równie dobrze możesz go sobie sam poszukać.
HINT: to ten sam przepis, który zakazuje szeryfowania.

Data: 2018-08-30 12:36:14
Autor: zbigniewgotkiewicz
Szeryfowie
W dniu czwartek, 30 sierpnia 2018 21:31:31 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

HINT: to ten sam przepis, który zakazuje szeryfowania.

Uwielbiam gości, którzy nasrają ci na wycieraczkę i każą po sobie posprzątać powołując się na RODO :)

Data: 2018-08-30 12:48:33
Autor: zbigniewgotkiewicz
Szeryfowie
W dniu czwartek, 30 sierpnia 2018 21:36:16 UTC+2 użytkownik zbigniewg....@gmail.com napisał:

> HINT: to ten sam przepis, który zakazuje szeryfowania.

Uwielbiam gości, którzy nasrają ci na wycieraczkę i każą po sobie posprzątać powołując się na RODO :)

a tak swoją drogą może by wprowadzić zasadę, że zajmuje się oba lub więcej pasów w tym samym stopniu, a w zwężenie auta  wjeżdżają na suwak. Wtedy cwaniatwo by straciło pożywkę w postaci dymania frajerów z korka. Taka zasada ma swoje wady. Na przykład pod Gratzem trzy pasy przechodzą w dwa. Kierowcy z dwóch pasów lewych zaciskają się na suwak siłą rzeczy zwalniając, a prawy pas jedzie najszybciej bo tam nikt się nie wciska. Inna rzecz, że tam szeryfowie nie sa potrzebni, bo kierowcy dość wcześnie próbują umieścić się na tym pasie, który jest przejezdny bo wszystko jest dobrze oznakowane. Czasem trafi się jakiś turysta w BMW, ale to oczywiste, że można się zagapić i wszyscy próbują zrozumieć takiego bystrego inaczej i wpuszczają biedaka, który nie umie przewidzieć sytuacji na drodze :)

Data: 2018-08-30 21:33:48
Autor: Grzesiek
Szeryfowie
Użytkownik <zbigniewgotkiewicz@gmail.com> napisał w wiadomości news:fabfef48-0cc8-4d58-8264-0409c43deec9googlegroups.com...
> [...]

> Każdy ma prawo jechac lewym pasem, jeżeli przepisy pozwalają,

Jechać należy do końca, tak długo jak się da.

Wyprzedza, więc jedzie lewym pasem.

Data: 2018-08-30 21:24:01
Autor: Grzesiek
Szeryfowie
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:pm9fip$oes$3node1.news.atman.pl...
[...]

Miałem na mysli "czekać na wpuszczenie, jadąc".

Data: 2018-08-30 21:33:30
Autor: Cavallino
Szeryfowie
W dniu 30-08-2018 o 21:24, Grzesiek pisze:
[...]

Nadal to blokowanie, jeśli jedzie drastycznie wolniej niż się da.

Data: 2018-08-30 21:42:00
Autor: Grzesiek
Szeryfowie
[...]

Daleko nie pojedzie, jeżeli musi zjechać na prawy pas.
I tak będzie blokował, jeżeli nikt go nie wpuści.

Data: 2018-08-30 18:55:23
Autor: Cavallino
Szeryfowie
W dniu 30-08-2018 o 16:13, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Ano tak.

  bo kasa jest jedna. Jeden pas jest przejezdny.

Nie - dwa pasy są przejezdne.
Aż do zwężenia.
A tam normalni ludzie stosują zamek, więc też nie ma problemu.
A co o tym myśli polskie buractwo mam głęboko gdzieś.

Data: 2018-08-30 10:24:46
Autor: sczygiel
Szeryfowie
W dniu czwartek, 30 sierpnia 2018 11:55:24 UTC-5 użytkownik Cavallino napisał:
> [...]

Ano tak.

[...]

Nie. Kasa jest jedna, bo pas kontynuowany jest jeden.
Porownanie jest zle. Ale skoro ktos stosuje to badzmy konsekwentni.

Rownie dobrze mozna by powiedziec ze w wawie na dworcu wschodnim powinno byc 300 kolejek do 3 kas bo przeciez hall jest szeroki i kazdy moze stac obok siebie. A na koncu kazdej z kolejek powinien byc suwak...

Jesli tego nie rozumiesz to juz chyba wiem czemu masz takie poglady. Po prostu zupelnie inaczej rozumiesz rzeczywistosc niz reszta populacji.

Data: 2018-08-30 13:04:35
Autor: sczygiel
Szeryfowie
W dniu czwartek, 30 sierpnia 2018 14:05:15 UTC-5 użytkownik Cavallino napisał:
> [...]

Tak.
EOD

Jeszcze noga tupnij :)

Data: 2018-08-30 21:54:55
Autor: nadir
Szeryfowie
W dniu 2018-08-29 o 14:27, J.F. pisze:

Bo tam nie ma potrzeby. Nie ma jednego wolnego pasa. Oba sa zajete.

Jak to nie ma, przy zjeździe do każdego większego miasta tworzą się zatory, szczególnie w godzinach szczytu. I prawy pas potrafi "stać" już kilka kilometrów przed zjazdem, stoją na nim ci co chcą zjechać na zjeździe, ale i ciężarówki(co druga na polskich rejestracjach) które nie zamierzają zjeżdżać ale mają zakaz wyprzedzania. Lewe pasy cały czas wolniej lub szybciej ale się przemieszczają.

Natomiast ... tam kierowcy juz wychowani, ze ci z prawego pasa zjezdzaja w prawo, z lewego w lewo, a na srodku tworzy sie "korytarz ratunkowy".

Korytarz ratunkowy tworzy się dopiero jak wszystkie pasy stoją i w zasięgu wzroku nie widać co jest powodem stania, dopóki samochody się wloką nie ma korytarza i każdy jedzie pasem, który mu aktualnie pasuje.

Data: 2018-08-29 14:07:00
Autor: Cavallino
Szeryfowie
W dniu 28-08-2018 o 19:35, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Nie - to jest buractwo, podobnie jak ochrona szeryfostwa.
BURAK PLONK WARNING

Data: 2018-08-28 17:36:36
Autor: kk
Szeryfowie
[...]

Tym co w korku zjeżdżają skraca, więc średnio też skraca. O ile oczywiście jest zjazd.

Data: 2018-08-29 14:33:13
Autor: J.F.
Szeryfowie
Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pm3q6d$v24$1@news.icm.edu.pl...
[...]

Tez nie tak idealnie, bo jak korek jest dlugi, to moze i ten zjazd blokowac.
A jakby byl jeden pas wolny, to ci chetni do zjazdu mogliby nim do tego zjazdu dojechac.
O ile oczywiscie ich jakis szeryf nie zablokuje :-)

P.S. a potem wjechac z powrotem i sie wcisnac jako wjezdzajacy - zawsze to troche samochodow ominietych :-)

J.

Data: 2018-09-01 00:11:49
Autor: kk
Szeryfowie
W dniu 2018-08-29 o 14:33, J.F. pisze:
[...]

Może blokować, ale bliżej jest.

A jakby byl jeden pas wolny, to ci chetni do zjazdu mogliby nim do tego zjazdu dojechac.

No mogliby, ale z góry nie wiadomo, że tak jest.

O ile oczywiscie ich jakis szeryf nie zablokuje :-)

P.S. a potem wjechac z powrotem i sie wcisnac jako wjezdzajacy - zawsze to troche samochodow ominietych :-)

No i wychodzi,że lepiej całą drogę zajmować.

Data: 2018-08-27 19:41:25
Autor: z
Szeryfowie
W dniu 2018-08-27 o 12:33, J.F. pisze:

Taki cwany narod, a jazdy na suwak nie potrafi opanowac :-)

Bo suwak to trzeba umieć :-)

Dlatego apeluję kolejny raz:
LUDZIE. Bądźcie szeryfami. Wystarczy że co drugi z Was będzie szeryfem a świat będzie lepszy.

Taki trudny eksperyment myślowy? :-)

Szeryfowie