[pr] Szesnastolatek pojecha艂 rowerem zwiedza膰 Warszaw臋

Data: 2011-04-07 13:10:33
Autor: Micha艂 Missima
[pr] Szesnastolatek pojecha艂 rowerem zwiedza膰 Warszaw臋
B臋d膮 z ch艂opaka ludzie! :D

http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,9391749,Szesnastolatek_pojechal_rowerem_zwiedzac_Warszawe.html

Wyruszy艂 z Pabianic, do stolicy nie dotar艂, bo po drodze z艂apa艂 gum臋. Zaalarmowani przez ojca policjanci znale藕li go siedz膮cego na poboczu w powiecie skierniewickim.

Znikni臋cie ch艂opca w 艣rod臋 wieczorem zauwa偶y艂 jego ojciec i zawiadomi艂 pabianickich policjant贸w. Nastolatek wyszed艂 z domu, nie m贸wi膮c nic rodzicom o swoich planach.

Kilka godzin p贸藕niej ch艂opca znale藕li skierniewiccy policjanci. Siedzia艂 na poboczu na terenie gminy Kowiesy, a obok niego sta艂 zepsuty rower.

Okaza艂o si臋, 偶e m艂odzieniec postanowi艂 pojecha膰 rowerem na wycieczk臋 do stolicy, by zwiedza膰 tamtejsze muzea. Jad膮c drog膮 krajow膮 numer 8 w kierunku Warszawy z艂apa艂 gum臋 i tak sko艅czy艂a si臋 jego wyprawa. O odnalezieniu nastolatka powiadomiono rodzic贸w, kt贸rzy odebrali go ze w skierniewickiej komendy.

殴r贸d艂o: Gazeta Wyborcza 艁贸d藕

--
Micha艂 Missima
GG: 4030941

Data: 2011-04-07 05:57:22
Autor: Micha Wolff
Szesnastolatek pojecha rowerem zwiedza Warszaw
Afera rzeczywi禼ie niesamowita :))

Ze 2-3 lata temu to by砤 prawdziwa wyprawa, jaki Holender (ko硂 12
lat bodaj縠) nawia z domu, chcia jecha chyba do Azji, a policja (po
zakapowaniu przez "縴czliwych" obywateli) zatrzyma砤 go gdzie pod
Legnic...
--
http://www.wyprawyrowere.neostrada.pl

Data: 2011-04-07 08:53:29
Autor: tadek
Szesnastolatek pojecha rowerem zwiedza Warszaw
On 7 Kwi, 13:10, Micha Missima <mi...@poczta.onet.pl> wrote:
B阣 z ch硂paka ludzie! :D

http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,9391749,Szesnastolatek_pojechal_ro...

Wyruszy z Pabianic, do stolicy nie dotar, bo po drodze z砤pa gum.
Zaalarmowani przez ojca policjanci znale糽i go siedz眂ego na poboczu w
powiecie skierniewickim.

Znikni阠ie ch硂pca w 秗od wieczorem zauwa縴 jego ojciec i zawiadomi
pabianickich policjant體. Nastolatek wyszed z domu, nie m體i眂 nic
rodzicom o swoich planach.

Kilka godzin p蠹niej ch硂pca znale糽i skierniewiccy policjanci. Siedzia
na poboczu na terenie gminy Kowiesy, a obok niego sta zepsuty rower.

Okaza硂 si, 縠 m硂dzieniec postanowi pojecha rowerem na wycieczk do
stolicy, by zwiedza tamtejsze muzea. Jad眂 drog krajow numer 8 w
kierunku Warszawy z砤pa gum i tak sko馽zy砤 si jego wyprawa. O
odnalezieniu nastolatka powiadomiono rodzic體, kt髍zy odebrali go ze w
skierniewickiej komendy.

瑀骴硂: Gazeta Wyborcza sd

--
Micha Missima
GG: 4030941
Wejherowo/Stargard/Szczecin

M骿 4 letni chyba wtedy synek wsiad na swojego "Reksia" tak nazywa
si rower i wybra si do wuja w Zgierzu z Sokolnik /pod dzi/.
Dystans oko硂 10 km w tym 8 po drodze sd- Ozork體 b. ruchliwej. Na
szcz甓cie spad Mu 砤馽uch po przejechaniu oko硂 1 km. Na dzia砪e i
okolicy intensywne poszukiwania a tu przychodzi facet z moim Michasiem
"op...i" matk za to 縠 pozwoli砤 dziecku jecha do Zgierza bo tak mu
huncwot zameldowa. Facet otrzyma wielkie podzi阫owania od 縪ny za to
縠 zainteresowa si samotnym dzieckiem przy drodze.

Data: 2011-04-07 13:24:34
Autor: johnkelly
W dniu 2011-04-07 13:10, Micha艂 Missima pisze:
[...]

No. I to koronny dow贸d na to, 偶e rowerowanie prowadzi do nieodpowiedzialnych zachowa艅 i powinno by膰 zakazane na drogach publicznych.

Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................

Data: 2011-04-07 13:30:18
Autor: ikov
[pr] Szesnastolatek pojecha艂 rowerem zwied za膰 Warszaw臋
Kilka godzin p贸藕niej ch艂opca znale藕li skierniewiccy policjanci. Siedzia艂
na poboczu na terenie gminy Kowiesy, a obok niego sta艂 zepsuty rower.

Gdyby to by艂 dwunastolatek to faktycznie, by艂oby co艣 wartego wzmianki, ale szesnastolatek? Chwa艂a za to 偶e chcia艂 pozwiedza膰 muzea, ale z drugiej strony to ju偶 nie dziecko, kt贸re w d艂u偶sz膮 tras臋 jedzie na 偶ywio艂, wi臋c m贸g艂 si臋 przygotowa膰.

Data: 2011-04-07 14:39:21
Autor: Coaster
On 4/7/11 1:30 PM, ikov wrote:
[...]

Jak tak dalej pojdzie, za lat kilkanascie przeczytasz np.:
"20-latek pojechal rowerem zwiedzac Warszawe. [...] Okazalo sie, ze mlodzieniec postanowil pojechac rowerem na wycieczke do stolicy, by zwiedzac tamtejsze muzea. Jad膮c drog膮 krajow膮 numer 889 w kierunku Warszawy zlapal gume i tak skonczyla sie jego wyprawa. O odnalezieniu dwudziestolatka powiadomiono przerazonych rodzicow, ktorzy odebrali go ze w skierniewickiej komendy. Wszyscy mieli na glowach kaski, kamizelki, ochaniacze na golenie, torsy i krocza." ;-)

A w takiej np. Wielkiej Brytanii szesnastolatek - choc jest pod opieka rodzicow - moze sie wyprowadzic i mieszkac samodzielnie. Moze tez:
http://londynek.net/czytelnia/article?jdnews_id=2535654

Kilka lat temu policja z Sieradza postulowala podniesienie granicy wiekowej pierwszego prawa jazdy do 21 lat. Argumenty byly zaiste 'mocne': :Policjant uzasadnia, 偶e w ostatnich tygodniach w Sieradzu i okolicach dosz艂o do trzech wypadk贸w, w kt贸rych zgin臋li ludzie. Wszystkie spowodowali m艂odzi kierowcy [...]"
http://tinyurl.com/6hsb6ge
;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-04-07 19:07:23
Autor: Jacek
[pr] Szesnastolatek pojecha rowerem zwiedza Warszaw

U縴tkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisa w wiadomo禼i news:inkbf7$2dl$1news.supermedia.pl...
On 4/7/11 1:30 PM, ikov wrote:

Gdyby to by dwunastolatek to faktycznie, by硂by co wartego wzmianki,
ale szesnastolatek? Chwa砤 za to 縠 chcia pozwiedza muzea, ale z
drugiej strony to ju nie dziecko, kt髍e w d硊縮z tras jedzie na
縴wio, wi阠 m骻 si przygotowa.

majac 16 lat mialem juz prawo jazdy (80r)
Mozna wtedy bylo za zgoda rodzicow

pozdrawiam
Jacek

Data: 2011-04-07 13:38:20
Autor: zly
[pr] Szesnastolatek pojecha艂 rowerem zwiedza膰 Warszaw臋
Dnia Thu, 07 Apr 2011 13:10:33 +0200, Micha Missima napisa(a):

Wyruszy z Pabianic, do stolicy nie dotar, bo po drodze z砤pa gum.

Ehh te polskie drogi... Pami阾am jak w 2 lub 3 klasie podstaw體ki wybra砮m
si na nielegalu swoim Juniorem afair z Ochoty do centrum pod Mariott. Tam
s takie fajne marmurkowe posadzki i fajnie si robi硂 po秎izgi. Prawie 5km
trasa do centrum stolicy i 8-9latek na rowerze :>
Oby硂 si bez przyg骴.

--
marcin

Data: 2011-04-07 14:40:59
Autor: Micha Missima
On 07.04.2011 13:38, zly wrote:
Pami阾am jak w 2 lub 3 klasie podstaw體ki wybra砮m
si na nielegalu swoim Juniorem afair z Ochoty do centrum pod Mariott.

Ja z tego typu przyg骴 pami阾am wypraw, a wr阠z jak na 體czesny wiek, eskapad z Wejherowa do Redy i z powrotem. Jechali秏y z kolegami na bmx`ach, szukali秏y skr髏體 (byli秏y na tyle rozs眃ni i nie pchali秏y si "sz髎tk"), trwa硂 to prawie ca硑 wakacyjny dzie i sko馽zy硂 si na dotarciu ledwie do granic Redy. Zrobili秏y pewnie co ko硂 16 km:)

O takich ekscytuj眂ych "przygodach" jak przeja縟縦a na slalomie (mia砮m r罂owego...), w wieku jakich sze禼iu lat p蟪tora km od domu po chodniku nie wspominam ;).

Data: 2011-04-07 13:40:02
Autor: Piotr
[...]

Przecie偶 to ju偶 nieomal doros艂y cz艂owiek. Co w tym dziwnego?
Ja w wieku 11lat zrobi艂em 90km a w wieku 12lat 120km. Te偶 nikomu nic nie m贸wi艂em a nie pisano o tym w necie :)

Data: 2011-04-07 14:13:13
Autor: Leszek 'QSi' Paso
[pr] Szesnastolatek pojecha rowerem zwied za Warszaw
Dnia 07-04-2011 o 13:40:02 Piotr <q@q.com> napisa(a):

Ja w wieku 11lat zrobi砮m 90km a w wieku 12lat 120km. Te nikomu nic nie  m體i砮m a nie pisano o tym w necie :)

bo nie zlapales gumy. O!

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do 1cka http://www.lacko.pl/

Data: 2011-04-07 14:19:04
Autor: johnkelly
W dniu 2011-04-07 14:13, Leszek 'QSi' Paso pisze:
Dnia 07-04-2011 o 13:40:02 Piotr <q@q.com> napisa(a):

Ja w wieku 11lat zrobi砮m 90km a w wieku 12lat 120km. Te nikomu nic
nie m體i砮m a nie pisano o tym w necie :)

bo nie zlapales gumy. O!

I nie by硂 wtedy internetu ;P.

Pozdrawiam
Maciej R罂alski

--
... publikuj r體nie na www.studioopinii.pl oraz johnkelly.salon24.pl ..

Data: 2011-04-07 14:21:15
Autor: arturb
W dniu 2011-04-07 14:19, johnkelly pisze:
[...]

A rodzice ostatni osob jak by poprosili o pomoc to Milicjant ;-)

Data: 2011-04-07 14:24:17
Autor: johnkelly
W dniu 2011-04-07 14:21, arturb pisze:
[...]

Obywatel Milicjant, ty kryptonazireakcjonisto!!!!!11111

Pozdrawiam
Maciej R罂alski

Data: 2011-04-07 17:27:43
Autor: Titus Atomicus
[pr] Szesnastolatek pojecha rowerem zw iedza Warszaw
In article <op.vtkhkbzi8159gl@qsisport>,
 Leszek 'QSi' Paso <cousie@wywalspam.o2.pl> wrote:

Dnia 07-04-2011 o 13:40:02 Piotr <q@q.com> napisa(a):

> Ja w wieku 11lat zrobi砮m 90km a w wieku 12lat 120km. Te nikomu nic nie  > m體i砮m a nie pisano o tym w necie :)

bo nie zlapales gumy. O!

No i nikt go potem nie zlapal.

TA

Data: 2011-04-07 21:32:35
Autor: x
On 2011-04-07 13:40, Piotr wrote:
W dniu 2011-04-07 13:10, Micha Missima pisze:
B阣 z ch硂paka ludzie! :D

[...]

Przecie to ju nieomal doros硑 cz硂wiek. Co w tym dziwnego?

No w砤秐ie. Ja b阣眂 mniej wi阠ej w jego wieku wyje縟縜砮m sam na dwa tygodnie na wakacje na rowerze i nikt si specjalnie nie dziwi. A nie by砮m najm硂dszym uczestnikiem wyjazdu.

Data: 2011-04-12 13:26:53
Autor: cytawa
[...]

Ale sensacja. Mialem 15 lat jak jezdzilem rowerem z mlodszym bratem z Gdanska do Lublina. Po obecnej krajowej jedynce. Spalismy w namiotach i jakos rodzice sie bali, za co im wdzieczny jestem do dzisiaj.

Wydaje mi sie, ze problemem jest glownie ten ojciec, ktory nie potrafi sie z synem dogadac bez posrednictwa policji.

Jan Cytawa

Data: 2011-04-12 13:16:19
Autor: Kamil
On 12/04/2011 12:26, cytawa wrote:
[...]

Wydaje mi si臋, 偶e problem jest g艂贸wnie w twoim rozumieniu tekstu. Nie wiem, jak na podstawie kr贸tkiej notki wydedukowa艂e艣 sytuacj臋 rodzinn膮, ale je艣li ty zagini臋cia syna nie zg艂osisz na policj臋, to nie znaczy 偶e wszyscy rodzice maj膮 w dupie, dlaczego nastolatek nie wraca do domu na noc bez s艂owa.

Kamil

Data: 2011-04-13 09:28:03
Autor: cytawa
Kamil pisze:

[...]

Ze zrozumieniem tekstu to chyba ty masz problemy.
W normalnej rodzinie syn wie, ze mu ojciec nie zabroni i mowi: Tato jade jutro do Warszawy rowerem.
Dobrze synu tylko uwazaj i daj znac jak dojedziesz. Tylko wczesniej odrob lekcje ;).

Jan Cytawa

Data: 2011-04-13 11:24:29
Autor: kawoN
W dniu 11-04-13 09:28, cytawa pisze:

W normalnej rodzinie syn wie, ze mu ojciec nie zabroni i mowi: Tato jade
jutro do Warszawy rowerem.
Dobrze synu tylko uwazaj i daj znac jak dojedziesz. Tylko wczesniej
odrob lekcje ;).

Tak powie ojciec, matka zapewne: dzwo艅 co jaki艣 czas gdzie jeste艣.
W erze przedkom贸rkowej musieli si臋 liczy膰 z brakiem informacji
przez ca艂y wyjazd... a jednak si臋 je藕dzi艂o :)

--
kawoN
-

Data: 2011-04-13 19:09:38
Autor: Ryszard Mikke
[pr] Szesnastolatek pojecha rowerem zwiedza Warszaw
kawoN <bike4win@bike4win.pl> napisa(a):
> [...]

> jutro do Warszawy rowerem.
> Dobrze synu tylko uwazaj i daj znac jak dojedziesz. Tylko wczesniej

Tak powie ojciec, matka zapewne: dzwo&#65533; co jaki&#65533; czas gdzie jeste&#65533;.
W erze przedkom贸rkowej musieli si&#65533; liczy&#65533; z brakiem informacji
przez ca&#65533;y wyjazd... a jednak si&#65533; je藕dzi&#65533;o :)

Taaa, dzwo...

Ja osobiscie bym M硂dego pu禼i, szczeg髄nie z kolegami, ale ma硓onk to bym
chyba musia zwi眤a i zakneblowac ;)

rmikke

Data: 2011-04-13 21:35:40
Autor: kawoN
W dniu 11-04-13 21:09, Ryszard Mikke pisze:

Ja osobiscie bym M硂dego pu禼i, szczeg髄nie z kolegami, ale ma硓onk to bym
chyba musia zwi眤a i zakneblowac ;)

I dlatego stosowa砮m strategi 砤godnego wprowadzania w temat dalszych
wyjazd體 - przyznaj mijaj眂 si lekko z prawd :) Przez oko硂 rok
"je糳zi砮m" wy潮cznie nad nasz lokaln sadzawk (czyli na drugi koniec
miasta). Szczeg髄nie zapami阾a砮m wypad na pokazy lotnicze do D阞lina,
kiedy to po porannym s硂馽u niebo zasnu硂 si chmurami i zacz背 pada
deszcz. Temperatura nie przekracza砤 10 C, a my z koleg w kr髏kich
spodenkach i t-shirtach o 3 kanapkach na 砮bka walczyli秏y - g丑wnie
z zimnem i g硂dem (w sumie 150km i 10h na zimnie - bo pokazy
cz甓ciowo si odby硑). Na szcz甓cie to by koniec sierpnia i jab砮k w
przydro縩ych sadach by硂 troch - jako doko砤tali秏y si do dom體.
Na pytanie: gdzie ty tyle czasu by w tak pogod? odpowiedzia砮m
zdziwiony: jak to gdzie, nad Zalewem...

Milicja nas nie znalaz砤 - fakt, 縠 mo縠 nie wzi阬i秏y odpowiedniego
odzienia i zapasu po縴wienia - ale z tego co pami阾am d阾ki zapasowe
by硑 :) (chocia jab砶a mog硑 nas pogr笨y :))

Strategia mo縠 i niehonorowa ale cel osi眊ni阾y - rodzicielka
przyzwyczai砤 si 縠 znikam na ca硑 dzie na rowerze, wi阠 p蠹niej
kwestia trasy by砤 wt髍na.

--
kawoN
-

[pr] Szesnastolatek pojecha艂 rowerem zwiedza膰 Warszaw臋