Szklo w oponie-pytanie.

Data: 2010-10-11 11:20:02
Autor: Koczis
Szklo w oponie-pytanie.
Witam.

Mam pytanko. Po wczorajszej jezdzie zobaczylem, ze mam wbite w tylne kolo szklo.
Wbilo sie w bieznik, ale na tyle gleboko, ze jak probowalem je wydlubac to
srubokret wchodzil na ok. 5mm, czyli prawie na wylot. Niestety zostalo jeszcze
troche zmielonego szkla w otworze/szczelinie(ok.2cm rozciecie), bo dalem rade
wyjac tylko najwiekszy kawalek.
I tu mam pytanie. Co zrobic, jezdzic dalej i czekac az reszte sie wysypie, czy
zalecana jest wymiana opony lub latanie jeszcze nie przebitej. Troche szkoda mi
wyzucic ta opone, bo ma jeszcze sporo bieznika(michaly pilot road).

Dzieki za pomrady.
Koczis
FZ1 Fazer

Data: 2010-10-11 11:33:48
Autor: KJ Siła Słów
Szklo w oponie-pytanie.
Koczis pisze:

srubokret wchodzil na ok. 5mm, czyli prawie na wylot.

Je¶li szkło dziabneło kord na 2 cm długo¶ci to ta opona ma prawo waln±ć na całym rozcięciu jednym szybkim "BUM" (a nie tracić ci¶nienie powoli jak zazwyczaj od gwoĽdzia) i jedziesz na feldze.

A ponieważ nikt nie jest prorokiem i nie powie czy masz tylko gumę przycięta czy kord też to zmień oponę.

KJ

Data: 2010-10-11 23:04:08
Autor: Tomek Wozniakowski
Szklo w oponie-pytanie.
   Czesc :)

W dniu 2010-10-11 11:33, KJ Siła Słów pisze:

A ponieważ nikt nie jest prorokiem i nie powie czy masz tylko gumę
przycięta czy kord też to zmień oponę.

Swiete slowa - nie wiesz, na ile naruszylo strukture kordu :(

--
   Pozdrawiam :)
     Tomek

Data: 2010-10-11 23:54:16
Autor: Koczis
Szklo w oponie-pytanie.
Tomek napisal:
Swiete slowa - nie wiesz, na ile naruszylo strukture kordu :(

OK, a jesli bym podjechal do wulkanizatora i tam bym zdemontowal opone i od
srodka nie byloby sladu, to mozna dalej jezdzic, czy nadal nie i tylko wymiana?

Koczis
FZ1 Fazer

Data: 2010-10-12 09:30:36
Autor: Hinek
Szklo w oponie-pytanie.
Użytkownik "Koczis" <xj600sk21@poczta.onet.pl> napisał

OK, a jesli bym podjechal do wulkanizatora i tam bym zdemontowal opone i od
srodka nie byloby sladu, to mozna dalej jezdzic, czy nadal nie i tylko wymiana?

Od ¶rodka nic nie bedzie widac. Ja bym bal sie jezdzic na takiej oponie.
Pozdr

--
Hinek

Data: 2010-10-12 10:03:30
Autor: huck
Szklo w oponie-pytanie.

Użytkownik "Koczis" <xj600sk21@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:7d75.00000e5c.4cb38788newsgate.onet.pl...
Tomek napisal:
Swiete slowa - nie wiesz, na ile naruszylo strukture kordu :(

OK, a jesli bym podjechal do wulkanizatora i tam bym zdemontowal opone i od
srodka nie byloby sladu, to mozna dalej jezdzic, czy nadal nie i tylko wymiana?
jak by od srodka była ¶ład to by¶ do wulkanizatora co najwyzej zawiółz to opone a nie podjechał :-)
huck

Data: 2010-10-13 20:35:05
Autor: Bablor
Szklo w oponie-pytanie.
Koczis pisze:
Tomek napisal:
[...]

a moze zdjac, obejrzec od srodka i jak nie bedzie nic widac to dodac dentke?

pozdr
Bablor

Data: 2010-10-13 20:55:45
Autor: Ivam
Szklo w oponie-pytanie.
Użytkownik "Bablor" <bablor@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:i94u4r$7sj$1@news.onet.pl...
a moze zdjac, obejrzec od srodka i jak nie bedzie nic widac to dodac dentke?

Taaa... albo w ogole najlepiej przelozyc kolo od MZ'ty, albo innej WSK'i. Wyjdzie najtaniej. Tylko co zbezpieczenstwem?

Bablor - tak na serio - problem nie tkwi w tym, ze powietrze moze zejsc, tylko w tym, ze opona moze sie rozwalic, bo oplot nie wytrzyma i Twoim sposobem koles zostanie na samej detce, ktora do tego moze sie rozwalic tylko od tego opona peka. Zatem dalej zostanie na feldze i przy niewiadomej predkosci.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-10-14 11:01:59
Autor: Bablor
Szklo w oponie-pytanie.
Ivam pisze:
Taaa... albo w ogole najlepiej przelozyc kolo od MZ'ty, albo innej
oczywista ze najlepiej wymienic, ale jak juz sie czlowiek zastanawia zeby obejrzec i zostawic, to jakby sie uparl zostawiac to chociaz takie cos.. ale ja bym wymienil

pozdr
Bablor

Data: 2010-10-15 00:05:10
Autor: Tomek Wozniakowski
Szklo w oponie-pytanie.
   Czesc :)

W dniu 2010-10-14 11:01, Bablor pisze:

oczywista ze najlepiej wymienic, ale jak juz sie czlowiek zastanawia
zeby obejrzec i zostawic, to jakby sie uparl zostawiac to chociaz takie
cos.. ale ja bym wymienil

Wiesz, jak czlek zaczyna sie tak zastanawiasz, jak piszesz w przypadku uszkodzonej byc moze powaznie opony, to najlepsza rada dla niego jest zmiana motocykla na tanszy w utrzymaniu :(

Data: 2010-10-13 22:52:19
Autor: KJ Siła Słów
Szklo w oponie-pytanie.
W dniu 2010-10-13 20:35, Bablor pisze:

a moze zdjac, obejrzec od srodka i jak nie bedzie nic widac to dodac
dentke?

Sie mi zdaje ze stosowanie detek w oponach bezdetkowych jest niebezpieczne z jakiegos powodu - jak opona ma tubeless napisane to trza sie trzymac tej mysli przewodniej Producenta.

Poza tym ktos juz opisal ze problem nie w tym tylko w ryzyku ze kord jest mocno nadciety.

O mnie paru gosci powiedzialo ze jestem hardkorem wzgledem zajechania tylnej gumy ( nie ze kasa ino ze nie bylo kiedy zmienic), ale nawet ja ta opone bym wymienil.

Abo wersja fabularna:

http://groups.google.com/group/pl.rec.motocykle/browse_thread/thread/a2384335f9c0c97f/e3ba1bedcb9a9819?lnk=gst&q=gwozdz+w+oponie#e3ba1bedcb9a9819

http://groups.google.com/group/pl.rec.motocykle/browse_thread/thread/f6758850c4b7d14b/f9de3200135618ff?q=nail+hard+story#f9de3200135618ff

KJ

Data: 2010-10-14 09:22:15
Autor: kakmar
Szklo w oponie-pytanie. Pytanie ogólne kiedy zmieniać opony?
Dnia 13.10.2010 KJ Siła Słów <KJ@noway.com> napisał/a:

Poza tym ktos juz opisal ze problem nie w tym tylko w ryzyku ze kord jest mocno nadciety.

Kord sam zesię mocny być niby powinien.

O mnie paru gosci powiedzialo ze jestem hardkorem wzgledem zajechania tylnej gumy ( nie ze kasa ino ze nie bylo kiedy zmienic), ale nawet ja ta opone bym wymienil.

Ale kiedy właściwie należy zmieniać? Kierowany niezdrową ciekawością i pragnieniem wiedzy, proponuję malutki quiz.

Kiedy zmieniasz gumÄ™?

1 - jak białe się robi włochate 2 - tylko trochę widać białe
3 - slicka zmieniam
4 - są resztki bieżnika ale ostani znacznik zrównał się z bieżnikiem
w najlepszym miejscu opony
5 - bieżnik zrównał się z w jakimś jednym miejscu ze znacznikiem
6 - bieżnik jest niższy niż ileśtam nieważne ile, mierze se regularnie i wiem ile mam
7 - zrobił się kartofel/płaska opona
8 - bo nie jest juĹĽ nowa

a - złapałem gumę i zeszło powietrze, b - coś mi siedzi w oponie ale trzyma
c - wygła się, wyszedł bąbel, itp
d - przybrudziła się

No to jak się komu chce to z radością poczytam odpowiedzi, fabularne również ;)
Osobiście to zakładam docelowe zużycie na poziomie 2, ale zwykle nie da się dojechać bo a i/lub c pojawiają się gdzieś pomiędzy 5 i 4.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2010-10-14 13:01:00
Autor: KJ Siła Słów
W dniu 2010-10-14 11:22, kakmar pisze:

Kord sam zesię mocny być niby powinien.

sam ze sie to on jest mocny, ale potraktowany ostra krawedzia szkla to juz mniej.

Kiedy zmieniasz gumÄ™?

to zbyt osobiste pytanie :-)

Ale doswiadczenie (przynajmniej moje) uczy ze opona zjechana ponizej znacznikow czy powiedzmy jak ma mniej niz te 2-3 mm bieznika robi sie na tyle cienka ze chetnie bierze gwozdzie.
Tam gdzie grubsza guma bylaby na tyle wytrzymala ze sie ugnie ale nie wpusci, cienka ugnie sie na tyle mocno ze da sie przebic.

Mozecie wyslac moja teorie do pogromcow mitow niech sprawdzaja ;-)

KJ

Data: 2010-10-14 00:44:42
Autor: Tomek Wozniakowski
Szklo w oponie-pytanie.
   Czesc :)

W dniu 2010-10-13 20:35, Bablor pisze:

a moze zdjac, obejrzec od srodka i jak nie bedzie nic widac to dodac
dentke?

Zartujesz prawda? W sprzecie, co ma pod 150KM? ;)

Data: 2010-10-14 00:57:01
Autor: AZ
Szklo w oponie-pytanie.
On 13 PaĽ, 20:35, Bablor <bab...@o2.pl> wrote:

a moze zdjac, obejrzec od srodka i jak nie bedzie nic widac to dodac dentke?

No. A tym szkłem z opony to sobie jeszcze dupe podetrzec.

Litosci...
--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-10-14 10:30:16
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Szklo w oponie-pytanie.
Bablor napisał(a):
a moze zdjac, obejrzec od srodka i jak nie bedzie nic widac to dodac dentke?

ja dla bezpieczenstwa miedzy kord a dentke podlozylbym kawalek kartonika

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2010-10-14 14:28:27
Autor: Michał V-R
Szklo w oponie-pytanie.
W dniu 2010-10-13 20:35, Bablor pisze:

a moze zdjac, obejrzec od srodka i jak nie bedzie nic widac to dodac
dentke?

A po co? ja bym wyjal szkolo i zalatal te dziurke silikonem sanitarnym w kolorze czarnym. a dla wzmocnienia od wierzchu przykleilbym plasterek antynikotynowy

Michal V-R
gg 9409047
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy

Data: 2010-10-14 14:55:27
Autor: Leszek Karlik
Szklo w oponie-pytanie.
On Thu, 14 Oct 2010 14:28:27 +0200, Michał V-R <michalvet@o2.pl> wrote:

[...]
[...]

Bez sensu, wystarczy przecież owinąć koło w tym miejscu parę razy
srebrną taśmą i będzie git.

--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2010-10-14 14:13:40
Autor: Michal
Szklo w oponie-pytanie.
Bez sensu, wystarczy przecież owinąć koło w tym miejscu parę razy
srebrną taśmą i będzie git.
I po obwodzie tez ze dwa razy.

--
Michal.
FJS600 z kierownica po prawej stronie.

Data: 2010-10-14 15:16:54
Autor: KJ Siła Słów
Szklo w oponie-pytanie.
W dniu 2010-10-14 15:13, Michal pisze:

I po obwodzie tez ze dwa razy.

Ale komplikujecie.

Na 5 minut do wody swieconej i bedzie.
I dodatkowo na sniegu bedzie trzymala.

KJ

Data: 2010-10-14 15:48:48
Autor: Michał V-R
Szklo w oponie-pytanie.
W dniu 2010-10-14 15:16, KJ Siła Słów pisze:

Na 5 minut do wody swieconej i bedzie.
I dodatkowo na sniegu bedzie trzymala.

A jak ktos niewierzacy, to na 10 minut? czy jak?

Michal V-R
gg 9409047
ĹĽyje sie raz, pozniej sie tylko straszy

Data: 2010-10-14 15:57:06
Autor: KJ Siła Słów
Szklo w oponie-pytanie.
W dniu 2010-10-14 15:48, Michał V-R pisze:

A jak ktos niewierzacy, to na 10 minut? czy jak?

spytaj na pl.teologia czy cos.

KJ

Data: 2010-10-14 15:58:18
Autor: Michał V-R
Szklo w oponie-pytanie.
W dniu 2010-10-14 15:57, KJ Siła Słów pisze:

A jak ktos niewierzacy, to na 10 minut? czy jak?

spytaj na pl.teologia czy cos.

pojde do proboszcza lepiej, on mi prawde powie :-D

Data: 2010-10-12 10:34:53
Autor: zarafiq
Szklo w oponie-pytanie.
[...]

Prawdopobieństwo, że co¶ złego stanie się z t± opon± jest wg mnie
znacznie większe niż prawdopodobieństwo wygranej w totka. Ludzie
graj± w totka i wygrywaj±.

Pozdrawiam,
zarafiq

Data: 2010-10-12 11:20:04
Autor: Koczis
Szklo w oponie-pytanie.
No to teraz zostaje pytanie, co kupic(caly zestaw), czy Michaly Pilot Road2, czy
Dunlop Roadsmart oraz kiedy je kupic, teraz, czy na wiosne?

Koczis
FZ1 Fazer

Data: 2010-10-13 00:48:09
Autor: Tomek Wozniakowski
Szklo w oponie-pytanie.
   Czesc :)

W dniu 2010-10-12 11:20, Koczis pisze:
No to teraz zostaje pytanie, co kupic(caly zestaw), czy Michaly Pilot Road2, czy
Dunlop Roadsmart oraz kiedy je kupic, teraz, czy na wiosne?

Jesli nie masz parcia na jazde teraz, to odpusc i poczekaj na wiosne. Jesli boisz sie, ze podrozeje - kup i odloz na przechowanie do wiosny. Teraz nie wymieniaj na nowki, jesli nie musisz - stary zgred nauczylem sie tego rok temu niestety. Nowe, jeszcze sliskie, opony + mocne moto + zimny asfalt z niespodziankami, to nie jest dobre zestawienie, nawet dla wprawnego kierownika.

Jesli masz cholerne parcie na jazde, to kup potorowki od KJ'a na dojezdzenie do konca sezonu i wymien po zimie na nowki.

Czy PR, czy RoadSmart, to juz Twoj wybor - te gumy sa z tego, co wiem, rownorzedne. Ja latam na Dunlopach i chwale sobie :)

Data: 2010-10-13 16:03:53
Autor: Koczis
Szklo w oponie-pytanie.
Tomek napisal:
Czy PR, czy RoadSmart, to juz Twoj wybor - te gumy sa z tego, co wiem, rownorzedne. Ja latam na Dunlopach i chwale sobie :)

Dzieki za porade. Do wyboru doszly jeszcze Dunlopy D221. Dzis podjechalem do
Yamahy i wlasnie na takich sa nowe FZ1 w salonie.
Co o nich sadzicie?

Koczis
FZ1 Fazer

Data: 2010-10-14 00:41:54
Autor: Tomek Wozniakowski
Szklo w oponie-pytanie.
   Czesc :)

W dniu 2010-10-13 16:03, Koczis pisze:

Dzieki za porade. Do wyboru doszly jeszcze Dunlopy D221. Dzis podjechalem do
Yamahy i wlasnie na takich sa nowe FZ1 w salonie.
Co o nich sadzicie?

AFAIK D221 jest opona zaprojektowana przez Dunlop specjalnie dla FZ1, wiec powinno byc dobrze, natomiast raczej znacznie drozej.

O jej jakosci zdania nie mam - nie bylo okazji, chociaz...
jezdzilem w ub. sezonie przez weekend testowa FZ1, ktora pewnie byla obuta w D221 - na suchym bylo spox. Na mokro nie mialem (nie)przyjemnosci sprawdzic.

Data: 2010-10-13 16:12:18
Autor: Ivam
Szklo w oponie-pytanie.
Użytkownik "Tomek Wozniakowski" <zuzka600f@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:i92ojc$811$1@news.onet.pl...
Czy PR, czy RoadSmart, to juz Twoj wybor - te gumy sa z tego, co wiem, rownorzedne. Ja latam na Dunlopach i chwale sobie :)

Ja mam michaly. Karnalem sie na maszynie na dunlopach i IMHO gorzej (od michalow) trzymaja jak sa zimne. Jak troszeczke temp. zalapia to jest git.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-10-14 00:43:41
Autor: Tomek Wozniakowski
Szklo w oponie-pytanie.
   Czesc :)

W dniu 2010-10-13 16:12, Ivam pisze:

Ja mam michaly. Karnalem sie na maszynie na dunlopach i IMHO gorzej (od
michalow) trzymaja jak sa zimne. Jak troszeczke temp. zalapia to jest git.

ale z ktorymi dunlopami porownujesz? D220, czy RoadSmart? Chociaz faktem jest, ze jedne i drugie rozgrzane trzymaja lepiej - ale kazde tak maja ;)

Data: 2010-10-14 18:45:58
Autor: Ivam
Szklo w oponie-pytanie.
Użytkownik "Tomek Wozniakowski" <zuzka600f@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:i95cn0$jvm$2@news.onet.pl...
ale z ktorymi dunlopami porownujesz? D220, czy RoadSmart?

RS

Chociaz faktem jest, ze jedne i drugie rozgrzane trzymaja lepiej - ale kazde tak maja ;)

Kiedy na michalach ja roznicy nie czuje, ale ja pipka jestem i nie rozpoznaje tak subtelnych roznic jak np. 0,1 bara roznicy w cisnieniu gumy. Zatem mozna wywnioskowac, ze roznica w cieplych i zimnych dunlopach musi byc ogrooooooomna, ze nawet ja jestem w stanie to wyczuc.

--
pzdr:
Ivam

Szklo w oponie-pytanie.