Szkoda całkowita - co ma zrobić poszkodowany

Data: 2010-07-23 10:16:30
Autor: Robert_J
Szkoda całkowita - co ma zrobić poszkodowany
miałem dzwona, z winy Pani ubezpieczonej Rzeczoznawca orzekł szkode cąłkowitą

Zasadnicze pytanie brzmi: czy zależy Ci na szkodzie całkowitej i wyciągnięciu kasy? Bo może chcesz remontować samochód? W Twoim przypadku (OC sprawcy) nie musisz zgadzać się na szkodę całkowitą i możesz zażądać naprawy auta :-). Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi...

Rozbitek to Escort '99 kombi. Rzeczoznawca mi powiedział, że ja się mam bujać teraz z tym złomem (w sensie go sprzedać).

I choćby dlatego warto mieć ubezpieczenie ochrony prawnej, np. w DAS-ie. Za śmieszne pieniądze masz dużo spokojniejsze życie ;-). Przede wszystkim mają prawników specjalizujących się w takich sprawach, nam już dwa razy się przydali, w tym raz w pozornie beznadziejnej sprawie (pisałem kiedyś, zassanie wody przez silnik).

Pytam się, dlaczego poszkodowany ma mieć dodatkowe problemy?

Bo podstawową zasadą TU jest na wstępie zniechęcić potencjalnego "biorcę" do działania ;-)

Jest szkoda całkowita, to niech biora wraka i dają tyle kasy, żebym starczyło na dokładnie taki sam wóz.

Na logikę tak, a przynajmniej tyle, ile wynosi średnia cena rynkowa takiego auta w chwili zdarzenia.

Poza tym, od kilku dni dojeżdżam do pracy po 2 do 2,5 godzin (samochodem było 25 - 35 minut), w poniedziałek miałem jechać na wakacje ( nie pojadę), itp itd.

Trzeba było wziąć auto zastępcze i poinformować o tym TU sprawcy. Daję głowę że wtedy ich działania byłyby zdecydowanie szybsze, bo każdy dzień mieliby w plecy :-).

Jak od MTU oprócz kasy za auto wysępić jeszcze kase za "straty moralne"?
No i co ja mam teraz z tym trupem zrobić?

Nie ma "strat moralnych", ale są materialne, policzalne :-). Spróbuj znaleźć kogoś, kto ćwiczył taki temat z prawnikiem. Sam nie dasz im rady prawdopodobnie...

Data: 2010-07-23 02:48:37
Autor: WS
Szkoda ca³kowita - co ma zrobiæ poszkodowany
On 23 Lip, 10:16, "Robert_J" <dzideks...@onet.pl> wrote:
W Twoim przypadku (OC sprawcy) nie musisz zgadzaæ
siê na szkodê ca³kowit± i mo¿esz za¿±daæ naprawy auta :-)..
Je¶li siê mylê niech kto¶ mnie poprawi...

Tylko jesli koszt naprawy nie przekracza 100% wartosci pojazdu z dnia
wypadku...

http://www.rzu.gov.pl/czesto-zadawane-pytania-archiwum/Ubezpieczenia_komunikacyjne_odpowiedzialnosci_cywilnej_OC_Szkoda_majatkowa_na_mieniu___160

WS

Data: 2010-07-26 09:17:44
Autor: wchpikus
Szkoda ca³kowita - co ma zrobiæ poszkodowany
Witam!

Tylko jesli koszt naprawy nie przekracza 100% wartosci pojazdu z dnia
wypadku...

A nie 70%?

Data: 2010-07-26 09:24:41
Autor: Cavallino
Szkoda ca³kowita - co ma zrobiæ poszkodowany
U¿ytkownik "wchpikus" <wchpikus@wytnijto.wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i2jcqp$onf$1news2.ipartners.pl...
Witam!

Tylko jesli koszt naprawy nie przekracza 100% wartosci pojazdu z dnia
wypadku...

A nie 70%?

To nie AC.

Szkoda całkowita - co ma zrobić poszkodowany