Szkoda komunikacyjna, wypłata netto

Data: 2010-03-01 04:38:47
Autor: Lisciasty
Szkoda komunikacyjna, wypłata netto
Witam!

Mógłby ktoś w paru słowach pomóc? Co rusz znajduję sprzeczne opinie...
Likwidacja szkody pojazdu, właściciel sp. z o.o., pojazd kupiony na
umowę od Niemca, ubezpieczyciel wycenił wartość pojazdu w kwocie
brutto a wypłacił w netto. Czy robi nas w wała? Jak długo po wypłacie
można się z nimi ewentualnie użerać?

Pzdr.
L.

Data: 2010-03-02 02:35:26
Autor: Jackare
Użytkownik "Lisciasty" <lisciasty@post.pl> napisał w wiadomości news:a83e2170-d1c8-4f92-bfdd-35a5b9023f49e23g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

Jeżeli likwidacja z OC sprawcy to dla podmiotów prowadzących DG i będących podatnikami vat wypłata odszkodowania następuje w kwocie netto. Poszkodowany dopłaca vat i odlicza go. Są na to ustawy i wyroki SN.
Jeżeli szkoda jest likwidowana na rzecz osoby fizycznej nieprowadzącej DG, to zawsze wypłacane jest kwota brutto.

Jeżeli odszkodowanie wypłacone z własnej polisy AC to zależy od konstrukcji polisy. Ja mam np tak, że za niewielką dopłatą do składki mam wypłacane brutto i nie jest liczona utrata wartości pojazdu w ciągu roku
--
Jackare

Data: 2010-03-02 11:13:20
Autor: Big Jack