Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Szko³a bez krzy¿a jest jak las bez ¶mieci

Szko³a bez krzy¿a jest jak las bez ¶mieci

Data: 2011-03-21 13:39:18
Autor: Grzegorz Z.
Szko³a bez krzy¿a jest jak las bez ¶mieci
Symbole są ważne, od niepamiętnych czasów ci spod znaku niedźwiedzia
zabijali tych spod znaku bobra i było dobrze, a teraz nagle niektórym się
nie podoba, a przecież symbole porządkują świat i nasze wartości. Jak
mógłby komuś z klanu niedźwiedzia przeszkadzać totem z głową niedźwiedzia? Czy Chrystus na krzyżu jest odpowiednikiem totemu? Znakiem rozpoznawczym
członków klanu? A co z białym orłem na czerwonym tle? Kto ty jesteś? Polak
mały? Jaki znak twój? Orzeł biały...

Polak-katolik żąda symbolu świadczącego, że polska ziemia jest katolicka.
Jedni chcieliby symboli równorzędnych, inni podejmują wysiłki, aby totem
chrześcijan dominował nad totemem Polaków. Mieszkamy w Unii Europejskiej, o
której niektórzy sądzą, że z czasem może przekształcić się w Stany
Zjednoczone Europy (Zachodniej). Czujemy się zagrożeni, obawiamy się czy
nasza europejska ojczyzna nie podgryzie naszej narodowej tożsamości.
Osobiście nieźle się czułem w roli bezpaństwowca, obywatela świata.
Obywatele świata nie mają symbolu odróżniającego ich od członków różnych
klanów. Od zarania dziejów grupy ludzkie rozszerzały się. Ocenia się, że początkowo
grupy hominidów liczyły 30-60 osób. Zabawne, nawet o hominidach nie
piszemy, że żyli w stadach. W naszych wyobrażeniach ludzka świadomość jest
nieodmiennie powiązana z symbolizmem. Ciekawa jest argumentacja, dlaczego krzyż koniecznie musi wisieć w
instytucjach państwowych, dlaczego kościół jest całkowicie
niewystarczający? Głośne powiedzenie, że jest to wyraz żądania dominacji
religii nad państwem, wywołuje oburzenie i protesty. Skądże znowu, po
prostu nie powinniśmy się wyrzekać naszych europejskich,
judeo-chrześcijańskich korzeni. (W domyśle, jak nie będzie krzyża, to zaraz
bÄ™dÄ… chcieli wieszać gwiazdÄ™ Dawida.)               Z Europejskiego TrybunaÅ‚u Praw CzÅ‚owieka otrzymaliÅ›my informacjÄ™, że nie ma
dowodów, iż  nam totem chrzeÅ›cijan w instytucjach paÅ„stwowych w czymkolwiek
przeszkadza. Ciekawe jak stwierdzono ów „brak dowodów" i na ile w
rozważaniach trybunału brano pod uwagę konstytucyjne problemy rozdziału
Kościoła i państwa oraz neutralności światopoglądowej. Zapewne nieco więcej
dowiemy się w najbliższych dniach.

Przypomnijmy: Europejski Trybunał Praw Człowieka orzekł w piątek, 18 marca
2011 roku, że wieszanie krzyży w klasach szkolnych jest dopuszczalne.
Decyzja jest wiążąca dla 47 państw.

Wyrok zmienia decyzję z listopada 2009 roku, według której krzyże w klasach
szkolnych mogą być rażące dla uczniów innych wyznań niż chrześcijańskie i
dla ateistów. Jak można się spodziewać, piątkowy wyrok powitany został z zadowoleniem w
Watykanie. Rzecznik rządu tego państwa, minister Frederico Lombardini
oświadczył, iż jest to „historyczna decyzja", która jego zdaniem pokazuje,
że watykaÅ„ski totem nie  jest formÄ… indoktrynacji, ale „raczej wyrazem
kulturowej  i religijnej tożsamoÅ›ci w tradycyjnie chrzeÅ›cijaÅ„skich
krajach".

Krótko mówiąc, na pytanie: kto ty jesteś, prawidłowa odpowiedź brzmi:
„Polak mały z tradycyjnie chrześcijańską (to znaczy katolicką)
tożsamością".

Minister Lombardini dodał że ten wyrok „...uznał na autorytatywnym i
międzynarodowym poziomie prawa, że kultura praw człowieka nie może być
przeciwstawiana religijnym fundamentom europejskiej cywilizacji, w którą
chrześcijaństwo dało istotny wkład." Czego minister watykańskiego rządu (ani w tym przypadku również sędziowie)
nie zauważyÅ‚, to faktu, że spór o krzyże w klasach szkolnych  nie jest
dyskusją wokół elementów składowych fundamentów cywilizacji europejskiej,
ale wokół totemów, czyli wiszącej na krzyżu postaci symbolizującej religię
rozpowszechnioną przez grupkę imigrantów z Izraela i przyjętą jako religia
państwowa w ostatniej fazie imperium rzymskiego. Krzyż jako totem władzy
politycznej pojawia się na przełomie czwartego i piątego wieku, kiedy
fundamenty cywilizacji europejskiej podciągnięte już były do drugiego
piętra.

Dobrze by było gdyby minister Lombardini nie udawał Greka. Nawiasem mówiąc
w składzie sędziowskim Europejskiego Trybunału Praw Człowieka Grek,
Christos Rozakis, był obecny, ale mamy nadzieję, że nie proponował
wieszania w klasach krzyży prawosławnych, ani tym bardziej wieszania
jakiegoÅ› symbolu przypominajÄ…cego o greckich fundamentach cywilizacji
europejskiej.  Zastanawiam siÄ™, czy w zwiÄ…zku z tym wyrokiem nie należy przygotować
poprawki do konstytucji Unii Europejskiej wyraźnie określającej wielkość
wieszanego w klasach szkolnych totemu watykańskiego w stosunku do totemu
danego państwa narodowego, a w przyszłości w stosunku do obligatoryjnego
symbolu Unii Europejskiej. Osobnym problemem jest nauczanie o symbolizmie i totemach. Trudno
powiedzieć, czy nauka o totemach winna być przekazywana dzieciom już w
szkole podstawowej, czy dopiero w gimnazjum. Tak czy inaczej dzieci
wychodzące z gimnazjów powinny być świadome tego, jak silnie działają na
nas symbole. Weźmy chociażby narodowe barwy, polskie barwy narodowe tak
żywo na nas działające na stadionach. Warto również opowiedzieć uczniom o
genezie świętowania 11 listopada. 11 listopada 1918 roku pewna starsza
wiekiem Amerykanka widząc rozradowane tłumy Polaków na ulicach Warszawy,
przyczepiła swojemu pieskowi biało-czerwoną kokardkę do obroży i wyszła z
nim z hotelu na spacer do Ogrodu Saskiego. Pobito jÄ… i skopano psa, ale
uszła z życiem.

 TÄ™ heroicznÄ… obronÄ™ polskiego honoru Å›wiÄ™tujemy do dnia dzisiejszego.
PrzywiÄ…zanie do polskich barw narodowych to sam fundament naszej
tożsamości, jakże wspaniale przypominają o tym pociągi z kibicami jadącymi
na mecz. Ich przywiązanie do symboli jest równie silne jak przywiązanie
obrońców krzyża do krzyża. Dzieci trzeba nauczyć, że konstytucja jest bez znaczenia, ważne jest, żeby
człowiek reagował sercem, widząc zagrożenie naszych symboli. Kiedy totem
jest zagrożony, życie się nie liczy. Między symbolem a tożsamością stawiamy
znak równości, rozum jest tu wyłącznie przeszkodą. Jaki znak twój? I od
razu wiadomo co mamy robić, jak ktoś przypadkiem źle odpowie.

Uczciwie mówiąc nie tyko jestem zwolennikiem usuwania krzyży z klas w
paÅ„stwowych szkoÅ‚ach, ale i obowiÄ…zkowego ostrzegania  mÅ‚odzieży przed
myśleniem symbolicznym, informowania o tym co się dzieje kiedy reagujemy
jak pies Pawłowa na symbol, bo nauczono nas bezmyślnych odruchów. Ponieważ
jesteśmy młodą demokracją, więc miałbym ochotę powiesić w klasie zdjęcie
mÅ‚odego orÅ‚a na naturalnym tle.  Kiedy chrzeÅ›cijaÅ„stwo podmyÅ‚o greckie fundamenty cywilizacji europejskiej,
procent populacji mający dostęp do szkół zaczął gwałtownie spadać, by
podnieść się dopiero w wyniku rewolty przeciw watykańskiej dominacji w
czasach Renesansu. Im mniej oświecone społeczeństwo, tym bardziej musi
odwoływać się do prymitywnych symboli, tym częściej odczuwamy poczucie
zagrożenia kiedy ktoś próbuje o tym symbolu dyskutować lub (*nie daj boże)
proponować, żeby klan niedźwiedzia nie zabijał tych z klanu bobra.

Kiedy zaczyna się taka dyskusja, wielu całym sercem czuje, że klasa bez
krzyża byłaby jak las bez śmieci — to nie byłaby już nasza ojczyzna.

* Nie daj boże — jeden z lingwistycznych dowodów wkładu chrześcijaństwa do
fundamentów cywilizacji europejskiej. http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1113

Data: 2011-03-21 13:43:20
Autor: Aha
Szkoła bez krzyża jest jak las bez ś mieci
Ten krzyz tak naprawde z naukami chrystusa ma tyle wspolnego co krowa z pelikanem.  Jest tylko i wylacznie znakiem przynaleznosci do mafii rzymskiej i imperium.

Data: 2011-03-21 13:46:45
Autor: Klin
Szkoła bez krzyża jest jak las bez ś mieci
Użytkownik Grzegorz Z. napisał:

.........................................................................................................
Kiedy zaczyna się taka dyskusja, wielu całym sercem czuje, że klasa bez
krzyża byłaby jak las bez śmieci — to nie byłaby już nasza ojczyzna.
.........................................................................................................

   Pogarda dla Krzyża to pogarda dla cierpienia także Twojego.
   Czujesz to Å›mieciu?

Data: 2011-03-21 13:02:33
Autor: obserwator
Szko³a bez krzy¿a jest jak las bez ¶mieci
Klin

   Pogarda dla Krzyża to pogarda dla cierpienia także Twojego.
   Czujesz to Å�mieciu?

Hakenkreuz oraz sierp i mlot - ten prowokator pewnie chetnie zawiesilby na
scianie.


--


Data: 2011-03-21 14:29:26
Autor: Grzegorz Z.
Szko³a bez krzy¿a jest jak las bez ¶mieci
obserwator napisa³:

Klin

   Pogarda dla Krzyża to pogarda dla cierpienia także Twojego.
   Czujesz to Å�mieciu?

Hakenkreuz oraz sierp i mlot - ten prowokator pewnie chetnie zawiesilby na
scianie.

To jak nazywa siê stolica Litwy?

Data: 2011-03-21 13:47:48
Autor: Grzegorz Z.
Szkoła bez krzyża jest jak las bez ś mieci
in napisał:

Użytkownik Grzegorz Z. napisał:

.........................................................................................................
Kiedy zaczyna się taka dyskusja, wielu całym sercem czuje, że klasa bez
krzyża byłaby jak las bez śmieci — to nie byłaby już nasza ojczyzna.
.........................................................................................................

   Pogarda dla Krzyża to pogarda dla cierpienia także Twojego.
   Czujesz to Å›mieciu?

Powieś sobie morgenszterna na ścianie, tylko uważaj żeby ci na łeb nie
spadł. Czujesz to?

Data: 2011-03-21 14:03:04
Autor: Azxse
Szko³a bez krzy¿a jest jak las bez ¶mieci

U¿ytkownik "Grzegorz Z." <jacksparrow@noname.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:fnq8pj9dnzit$.1i6pfiiouqe9h$.dlg40tude.net...

Ta grupa bez ciebie jest jak szpital psychiatryczny bez idiotów!

AAA

Data: 2011-03-21 14:45:53
Autor: Grzegorz Z.
Szko³a bez krzy¿a jest jak las bez ¶mieci
Azxse napisa³:

U¿ytkownik "Grzegorz Z." <jacksparrow@noname.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:fnq8pj9dnzit$.1i6pfiiouqe9h$.dlg40tude.net...

Ta grupa bez ciebie jest jak szpital psychiatryczny bez idiotów!

AAA

"Tê heroiczn± obronê polskiego honoru ¶wiêtujemy do dnia dzisiejszego.
Przywi±zanie do polskich barw narodowych to sam fundament naszej
to¿samo¶ci, jak¿e wspaniale przypominaj± o tym poci±gi z kibicami jad±cymi
na mecz. Ich przywi±zanie do symboli jest równie silne jak przywi±zanie
obroñców krzy¿a do krzy¿a."

Data: 2011-03-21 14:36:18
Autor: VSS
Szkoła bez krzyża jest jak las bez śmieci
W wiadomości:fnq8pj9dnzit$.1i6pfiiouqe9h$.dlg@40tude.net,
Grzegorz Z. <jacksparrow@noname.com> nastukał:
Symbole są ważne,

dobrze, żego nie utopili, jak wyglądałoby akwarium nad drzwiami?

--
VSS

Data: 2011-03-21 14:43:12
Autor: Grzegorz Z.
Szko³a bez krzy¿a jest jak las bez ¶mieci
VSS napisa³:

W wiadomo¶ci:fnq8pj9dnzit$.1i6pfiiouqe9h$.dlg@40tude.net,
Grzegorz Z. <jacksparrow@noname.com> nastuka³:
Symbole s± wa¿ne,

dobrze, ¿ego nie utopili, jak wygl±da³oby akwarium nad drzwiami?

:))))))

Data: 2011-03-21 18:43:19
Autor: he®sk
Szko³a bez krzy¿a jest jak las bez ¶mieci
On Mon, 21 Mar 2011 13:39:18 +0100, "Grzegorz Z."
<jacksparrow@noname.com> wrote:

Symbole s± wa¿ne, od niepamiêtnych czasów ci spod znaku nied¼wiedzia
zabijali tych spod znaku bobra i by³o dobrze, a teraz nagle niektórym siê
nie podoba, a przecie¿ symbole porz±dkuj± ¶wiat i nasze warto¶ci. Jak
móg³by komu¶ z klanu nied¼wiedzia przeszkadzaæ totem z g³ow± nied¼wiedzia? Czy Chrystus na krzy¿u jest odpowiednikiem totemu? Znakiem rozpoznawczym
cz³onków klanu? A co z bia³ym or³em na czerwonym tle? Kto ty jeste¶? Polak
ma³y? Jaki znak twój? Orze³ bia³y...

 [...]

http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1113

 co gowno czytasz? wiesz kto tam pracuje?


--

"Nieprawd± jest, jakoby Internet by³ ziemi± niczyj±
 i terytorium darmowego opluwania innych."
* My personal opinions are just mine.(Art. 54 Konstytucji RP)

Szko³a bez krzy¿a jest jak las bez ¶mieci

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona