Szkolenie PPL(A) - gdzie

Data: 2009-12-13 19:13:36
Autor: Jan Werbiński
Szkolenie PPL(A) - gdzie
A co powiecie o Florydzie?
Np JAA PPL http://www.flyoba.com/welcome.php
Na dzień dzisiejszy cena po uwzględnieniu kosztów transportu i mieszkania porównywalna.
Czy z taką licencją można latać w RP?
Ile prawdy jest w historiach, którymi szefowie szkolenia aeroklubów zniechęcają pytających o szkolenie w USA?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-12-13 19:58:05
Autor: Ralph
Szkolenie PPL(A) - gdzie
Nie wiem jakie historie krążą, ale mój instruktor stwierdził, że jego
wycieczka na Florydę po kursie PPL w celu nabijania godzin przed rozpoczęciem
CPL była totalnie zmarnowaną inwestycją.  Codziennie piękna pogoda, płaski
teren, żadnych niespodzianek, czego się można nauczyć w takich warunkach??? Bardzo się cieszę, że swój kurs robiłem w Anglii i latałem bardzo często przy
złej pogodzie, a pod koniec kursu jak już zrobiłem z zapasem cały program, a
do wymaganych 45 godzin jeszcze trochę zostało, to nawet instruktor brał mnie
specjalnie na latanie przy nielotnej dla VFR pogodzie (oficjalnie lataliśmi
IMC) i uczył mnie radzenia sobie w ekstremalnych sytuacjach.  Przyznaję, że
niezła to była szkoła, prawdziwa ekstrema... Dzięki temu teraz jestem dość
dobrze przygotowany do bezpiecznego latania w trudnych warunkach, oczywiście
czuję przed pogodą respekt, ale potrafię sobie radzić i przede wszystkim nie
robić głupot.

Dużą zaletą szkolenia w USA (czy UK) jest za to nauka komunikacji radiowej w
języku angielskim.  Z własnego doświadczenia powiem, że znacznie łatwiej po
lataniu w kraju anglojęzycznym zacząć latać w Polsce niż najpierw latać w
Polsce i dopiero potem przeżyć szok lecąc za granicę.

--

Szkolenie PPL(A) - gdzie