Data: 2009-06-19 10:02:19 | |
Autor: M. | |
Szkolenie przed 2004 rokiem i nowe przepisy | |
Jak to jest z tym "problemem roku 2004"?
W jaki sposob osoby, ktore skonczyly podstawowy kurs szybowcowy np. w 2003 r. moga kontynuowac nauke latania szybowcami? Rozmawialem z kilkoma instruktorami, szefami wyszkolenia, ale kazdy z nich inaczej interpretowal przepisy i wychodzilo na to, ze najlepiej zaczac od poczatku i nie przyznawac sie do "skazenia lotnicza przeszloscia", jakim rzekomo jest wyszkolenie wg starego programu. To dla mnie niezrozumiale. Inni mowili o "kursach pomostowych", ktore nie wiadomo, kto i gdzie organizuje. Gdzie znajde stosowny akt prawny jednoznacznie wyjasniajacy te sprawe i recepte na powrot do szybowania? M. -- |
|
Data: 2009-06-19 10:54:08 | |
Autor: FD | |
Szkolenie przed 2004 rokiem i nowe przepisy | |
M. pisze:
Jak to jest z tym "problemem roku 2004"?aeroklub robi pomostówke lepiej "idz" na server ava.net.pl i tam masz grupe szubowcowa - dostaniesz wyczerpujaca odpowiedz |
|
Data: 2009-06-20 11:13:05 | |
Autor: Maciek | |
Szkolenie przed 2004 rokiem i nowe przepisy | |
M. pisze: Taki program pomostowy musi Ci napisać szef wyszkolenia, lub jakiś instruktor z aeroklubu i musi on zostać zatwierdzony przez ULC. Jeżeli zależy Ci na czasie, to faktycznie lepszym rozwiązaniem może okazać się zrobienie od nowa podstawówki. Ale z tym "nie przyznawaniem się do skażenia" to trochę przesada - swoje kiedyś wylatałeś i NIKT Ci tego nie może zabrać. Po prostu na pierwszej stronie nowego dziennika lotów wpisujesz w pole "z przeniesienia" sumaryczny nalot i liczbę lotów ze starej książki i nowy nalot dodajesz do starego. Możliwe, że ukończysz szkolenie podstawowe z nalotem 50 czy 100h, ale to trudno;-) Mój program pomostowy latał między aeroklubem a ULCem kilka razy i trwało to ponad rok. Miałem wtedy 70h nalotu i prawie wszystkie (bez ślepaka i 100 z wymaganych 200km przelotu) warunki do starej licencji i byłem w miarę aktywnym uczniem - pilotem (nie miałem żadnej przerwy w lataniu, po prostu nie zdążyłem zrobić licencji przed zmianami), więc w moim przypadku szkolenie od podstaw w ogóle nie wchodziłoby w grę (wczoraj latałem 5h na termice samodzielnie, a dziś pouczę się startu i lotu na holu, a wcześ niej wykonam długi, 15-to minutowy lot zapoznawczy;-) ) Pozdrawiam i życzę powodzenia Maciek K. |
|
Data: 2009-06-23 15:32:15 | |
Autor: M. | |
Szkolenie przed 2004 rokiem i nowe przepisy | |
Taki program pomostowy musi Ci napisać szef wyszkolenia, lub jakiś instruktor z aeroklubu i musi on zostać zatwierdzony przez ULC. Przecież każdy kursant przed zmianą programu przechodził taki sam kurs (mam tylko III klase), więc po co ten cyrk z indywidualnym programem? Nie wystarczy skopiować takiego, który już został zatwierdzony przez ULC? Które kluby robią takie kursy pomostowe? W jednym już się dowiedziałem "my takich kursów nie robimy i nie wiem, kto robi". :( M. -- |
|
Data: 2009-06-24 09:49:05 | |
Autor: Michał Grzelak | |
Szkolenie przed 2004 rokiem i nowe przepisy | |
M. pisze:
Taki program pomostowy musi Ci napisać szef wyszkolenia, lub jakiś instruktor z aeroklubu i musi on zostać zatwierdzony przez ULC. Ale nie każdy wylatał tyle samo później. Nie wystarczy W praktyce do tego to się sprowadza. Konieczność indywidualnego zatwierdzania, to tylko wymóg formalny.
Od kogo się dowiedziałeś? Od Szefa Wyszkolenia, czy sekretarki? Często nie wszyscy pracownicy aeroklubu mają pełną wiedzę o dzisiejszych meandrach prawnych. Pozdrawiam M..M |
|
Data: 2009-06-26 10:07:56 | |
Autor: M. | |
Szkolenie przed 2004 rokiem i nowe przepisy | |
> Które kluby robią takie kursy pomostowe? W jednym już się dowiedziałem "my Szefa Wyszkolenia. M. -- |
|
Data: 2009-06-23 15:34:03 | |
Autor: M. | |
Szkolenie przed 2004 rokiem i nowe przepisy | |
Mój program pomostowy latał między aeroklubem a ULCem kilka razy i trwało to ponad rok. A czy Twój program pomostowy obejmował także szkolenie teoretyczne? M. -- |