Szkolenie przed 2004 rokiem i nowe przepisy

Data: 2009-06-19 10:02:19
Autor: M.
Szkolenie przed 2004 rokiem i nowe przepisy
Jak to jest z tym "problemem roku 2004"?
W jaki sposob osoby, ktore skonczyly podstawowy kurs szybowcowy np. w 2003 r.
moga kontynuowac nauke latania szybowcami?
Rozmawialem z kilkoma instruktorami, szefami wyszkolenia, ale kazdy z nich
inaczej interpretowal przepisy i wychodzilo na to, ze najlepiej zaczac od
poczatku i nie przyznawac sie do "skazenia lotnicza przeszloscia", jakim rzekomo
jest wyszkolenie wg starego programu. To dla mnie niezrozumiale. Inni mowili o
"kursach pomostowych", ktore nie wiadomo, kto i gdzie organizuje.
Gdzie znajde stosowny akt prawny jednoznacznie wyjasniajacy te sprawe i recepte
na powrot do szybowania?

M.

Data: 2009-06-19 10:54:08
Autor: FD
M. pisze:
[...]

aeroklub robi pomostówke
lepiej "idz" na server ava.net.pl i tam masz grupe szubowcowa - dostaniesz wyczerpujaca odpowiedz

Data: 2009-06-20 11:13:05
Autor: Maciek

M. pisze:
[...]

Taki program pomostowy musi Ci napisać szef wyszkolenia, lub jakiś instruktor z aeroklubu i musi on zostać zatwierdzony przez ULC. Jeżeli zależy Ci na czasie, to faktycznie lepszym rozwiązaniem może okazać się zrobienie od nowa podstawówki. Ale z tym "nie przyznawaniem się do skażenia" to trochę przesada - swoje kiedyś wylatałeś i NIKT Ci tego nie może zabrać. Po prostu na pierwszej stronie nowego dziennika lotów wpisujesz w pole "z przeniesienia" sumaryczny nalot i liczbę lotów ze starej książki i nowy nalot dodajesz do starego. Możliwe, że ukończysz szkolenie podstawowe z nalotem 50 czy 100h, ale to trudno;-)
Mój program pomostowy latał między aeroklubem a ULCem kilka razy i trwało to ponad rok. Miałem wtedy 70h nalotu i prawie wszystkie (bez ślepaka i 100 z wymaganych 200km przelotu) warunki do starej licencji i byłem w miarę aktywnym uczniem - pilotem (nie miałem żadnej przerwy w lataniu, po prostu nie zdążyłem zrobić licencji przed zmianami), więc w moim przypadku szkolenie od podstaw w ogóle nie wchodziłoby w grę (wczoraj latałem 5h na termice samodzielnie, a dziś pouczę się startu i lotu na holu, a wcześ niej wykonam długi, 15-to minutowy lot zapoznawczy;-) )

Pozdrawiam i życzę powodzenia
Maciek K.

Data: 2009-06-23 15:32:15
Autor: M.
Szkolenie przed 2004 rokiem i nowe przepisy
Taki program pomostowy musi Ci napisać szef wyszkolenia, lub jakiś instruktor z aeroklubu i musi on zostać zatwierdzony przez ULC.

Przecież każdy kursant przed zmianą programu przechodził taki sam kurs (mam
tylko III klase), więc po co ten cyrk z indywidualnym programem? Nie wystarczy
skopiować takiego, który już został zatwierdzony przez ULC?

Które kluby robią takie kursy pomostowe? W jednym już się dowiedziałem "my
takich kursów nie robimy i nie wiem, kto robi". :(

M.

Data: 2009-06-24 09:49:05
Autor: Michał Grzelak
M. pisze:
[...]

Ale nie każdy wylatał tyle samo później.

Nie wystarczy
skopiować takiego, który już został zatwierdzony przez ULC?

W praktyce do tego to się sprowadza. Konieczność indywidualnego zatwierdzania, to tylko wymóg formalny.

Które kluby robią takie kursy pomostowe? W jednym już się dowiedziałem "my
takich kursów nie robimy i nie wiem, kto robi". :(

Od kogo się dowiedziałeś? Od Szefa Wyszkolenia, czy sekretarki? Często nie wszyscy pracownicy aeroklubu mają pełną wiedzę o dzisiejszych meandrach prawnych.

Pozdrawiam
M..M

Data: 2009-06-26 10:07:56
Autor: M.
> [...]

Od kogo się dowiedziałeś? Od Szefa Wyszkolenia, czy sekretarki? Często nie wszyscy pracownicy aeroklubu mają pełną wiedzę o dzisiejszych meandrach prawnych.

Szefa Wyszkolenia.

M.

Data: 2009-06-23 15:34:03
Autor: M.
Szkolenie przed 2004 rokiem i nowe przepisy
Mój program pomostowy latał między aeroklubem a ULCem kilka razy i trwało to ponad rok.

A czy Twój program pomostowy obejmował także szkolenie teoretyczne?

M.

--

Szkolenie przed 2004 rokiem i nowe przepisy