Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Szkrzynia "klowa"

Szkrzynia "klowa"

Data: 2011-06-03 21:05:23
Autor: MarcinJM
Szkrzynia "klowa"
W dniu 2011-06-03 21:03, MarcinJM pisze:
(..)

Nie stosuje objasnien, bo ktos, kto zna budowe i dzialanie skrzyni wie o co chodzi.


--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-06-03 21:54:44
Autor: scob
Szkrzynia "klowa"
W dniu 2011-06-03 21:05, MarcinJM pisze:
W dniu 2011-06-03 21:03, MarcinJM pisze:
(..)

Nie stosuje objasnien, bo ktos, kto zna budowe i dzialanie skrzyni wie o
co chodzi.


Masz rację.
To wiesz, co i jak. Po co pytasz? ;-)

Data: 2011-06-03 22:17:33
Autor: MarcinJM
Szkrzynia "klowa"
W dniu 2011-06-03 21:54, scob pisze:
W dniu 2011-06-03 21:05, MarcinJM pisze:
W dniu 2011-06-03 21:03, MarcinJM pisze:
(..)

Nie stosuje objasnien, bo ktos, kto zna budowe i dzialanie skrzyni wie o
co chodzi.


Masz rację.
To wiesz, co i jak. Po co pytasz? ;-)

Pytam, bo z jakiegos powodu klowki robi sie na takich zebach:
http://allegro.pl/klowa-skrzynia-biegow-naprawa-evo-sti-regeneracj-i1625656537.html
Poza tym skoro to takie proste (moj pomysl) ty dlaczego nikt na niego nie wpadl, gdzie jest pominiety przeze mnie haczyk?

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-06-04 00:41:36
Autor: Tomasz Pyra
Szkrzynia "klowa"
W dniu 2011-06-03 22:17, MarcinJM pisze:
W dniu 2011-06-03 21:54, scob pisze:
W dniu 2011-06-03 21:05, MarcinJM pisze:
W dniu 2011-06-03 21:03, MarcinJM pisze:
(..)

Nie stosuje objasnien, bo ktos, kto zna budowe i dzialanie skrzyni wie o
co chodzi.


Masz rację.
To wiesz, co i jak. Po co pytasz? ;-)

Pytam, bo z jakiegos powodu klowki robi sie na takich zebach:
http://allegro.pl/klowa-skrzynia-biegow-naprawa-evo-sti-regeneracj-i1625656537.html

Poza tym skoro to takie proste (moj pomysl) ty dlaczego nikt na niego
nie wpadl, gdzie jest pominiety przeze mnie haczyk?


Wydaje mi się, że chodzi o użyte materiały.
Bo tak to kłowa różni się dokładnie tylko kształtem tych zębów na pierścieniach.

Bo oryginalne pierścienie, po wykończeniu synchronizatora padają bardzo szybko - pomimo że biegi wchodzą wtedy całkiem dobrze (bez żadnego odbijania).

Data: 2011-06-04 10:51:24
Autor: MarcinJM
Szkrzynia "klowa"
W dniu 2011-06-04 00:41, Tomasz Pyra pisze:

Bo oryginalne pierścienie, po wykończeniu synchronizatora padają bardzo
szybko - pomimo że biegi wchodzą wtedy całkiem dobrze (bez żadnego
odbijania).

Ogladalem zarznieta dwojke w mojej starej skrzyni. Wg. mnie to zuzycie zebow wynika wlasnie z takiego ksztaltu zeba jaki jest w "cywilnych" skrzyniach. Przy padnietym synchronizatorze wystepuje to, co narysowalem na rysunku: zgrzyt po wierzcholkach zebow i tym samym niszczenie ich. Klowka zapina za pomoca szarpniecia, "na raz", i nie ma szlifowania wierzcholkow "klow".

Co do materialu, to rozmawialam wczoraj z technologiem, ktory sie na tym zna i stwierdzil, ze kola skrzyn maja optymalna twardosc. Nie bardzo jest co poprawiac. Zbyt twarde bada pekac, szczegolnie, ze klowka pracuje bardziej udarowo od "cywilnej".

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-06-04 11:44:45
Autor: Tomasz Pyra
Szkrzynia "klowa"
W dniu 2011-06-04 10:51, MarcinJM pisze:
W dniu 2011-06-04 00:41, Tomasz Pyra pisze:

Bo oryginalne pierścienie, po wykończeniu synchronizatora padają bardzo
szybko - pomimo że biegi wchodzą wtedy całkiem dobrze (bez żadnego
odbijania).

Ogladalem zarznieta dwojke w mojej starej skrzyni. Wg. mnie to zuzycie
zebow wynika wlasnie z takiego ksztaltu zeba jaki jest w "cywilnych"
skrzyniach. Przy padnietym synchronizatorze wystepuje to, co narysowalem
na rysunku: zgrzyt po wierzcholkach zebow i tym samym niszczenie ich.
Klowka zapina za pomoca szarpniecia, "na raz", i nie ma szlifowania
wierzcholkow "klow".

Też bym tak obstawiał, ale z drugiej strony jak nie miałem synchronizatora jedynki, to bieg jednak wchodził bez żadnego przeskakiwania, przynajmniej nic nie czułem.
I nawet nie musiałem mocno dźwigni wbijać - samo wciągało mi bieg z hukiem (a nie zgrzytem).
Ale co tam się dokładnie działo w skrzyni, to nie wiadomo.


Co do materialu, to rozmawialam wczoraj z technologiem, ktory sie na tym
zna i stwierdzil, ze kola skrzyn maja optymalna twardosc. Nie bardzo
jest co poprawiac. Zbyt twarde bada pekac, szczegolnie, ze klowka
pracuje bardziej udarowo od "cywilnej".

Materiał to bym stawiał że na kłową skrzynię trochę bardziej sprężysty. Gorzej dla koła zębatego, ale pewnie lepiej przeżyje zazębianie.

No i w prawdziwej kłówce te kły są też dużo większe - przez co jest ich mniej żeby zapewnić optymalny kształt.

Data: 2011-06-04 12:37:57
Autor: MarcinJM
Szkrzynia "klowa"
W dniu 2011-06-04 11:44, Tomasz Pyra pisze:
No i w prawdziwej kłówce te kły są też dużo większe - przez co jest ich
mniej żeby zapewnić optymalny kształt.

Skosy zapinajace sa takie same w klowce klasycznej i w cywilnej skrzyni (ok.5st.).
Zreszta mam skrzynie na rozwalenie wiec jak 5tka zda egzamin, to cala skrzynie przerobie i potestuje. Najwyzej sie rozleci :)

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-06-04 12:46:33
Autor: Tomasz Pyra
Szkrzynia "klowa"
W dniu 2011-06-04 12:37, MarcinJM pisze:
W dniu 2011-06-04 11:44, Tomasz Pyra pisze:
No i w prawdziwej kłówce te kły są też dużo większe - przez co jest ich
mniej żeby zapewnić optymalny kształt.

Skosy zapinajace sa takie same w klowce klasycznej i w cywilnej skrzyni
(ok.5st.).

Optymalny kształt jest ten sam.
Tylko w wyczynowej kłówce widziałem chyba 4 (a może 6?) dużych, zębów.
Pewnie to jest mocniejsze niż dużo drobnych zębów w serii.

Zreszta mam skrzynie na rozwalenie wiec jak 5tka zda egzamin, to cala
skrzynie przerobie i potestuje. Najwyzej sie rozleci :)

No to na pewno - przy cenach skrzyń do CC/SC można się bawić do woli :)

Data: 2011-06-04 13:07:00
Autor: MarcinJM
Szkrzynia "klowa"
W dniu 2011-06-04 12:46, Tomasz Pyra pisze:
Optymalny kształt jest ten sam.
Tylko w wyczynowej kłówce widziałem chyba 4 (a może 6?) dużych, zębów.
Pewnie to jest mocniejsze niż dużo drobnych zębów w serii.

5 do 6 widzialem. Najbardziej narazone na uszkodzenia sa krawedzie kla. Niezaleznie czy jest ich duzo, czy malo.
Problemem najwiekszym jest to, ze klowka z 5-6 zebami ma dosc duzy (1.5 do 2 szerokosci zeba) luz miedzy zebami. Cywilna ma luz minimalny, i tu moze byc problem z wrzucaniem biegu. Ale to najwyzej wywale co drugi zab, zeby zrobic luz. z tym, ze oslabie to wszystko.... Eeee, zobaczy sie :)

Zreszta mam skrzynie na rozwalenie wiec jak 5tka zda egzamin, to cala
skrzynie przerobie i potestuje. Najwyzej sie rozleci :)

No to na pewno - przy cenach skrzyń do CC/SC można się bawić do woli :)

Otoz to wlasnie. :)

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Szkrzynia "klowa"

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona