Szlak Lubawka-Starostin-Tłumaczów w maju

Data: 2010-03-29 08:26:28
Autor: lama
Szlak Lubawka-Starostin-Tłumaczów w maju
Witajcie,

Jak co roku w maju wybieramy się w drogę granicami naszego ukochanego kraju.
Teraz planujemy przejść od Lubawki - Starostin - Tłumaczów.

I tutaj moje pytanie: Może ma ktoś doświadczenie z tym szlakiem? Czy trzeba się przedzierać przez krzaki? Gdzie najlepiej nocować? A może namiot i na dziko?

Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Lama

Data: 2010-03-30 23:31:59
Autor: mirek
Szlak Lubawka-Starostin-Tłumaczów w maju
Dawno temu, będzie ostatni raz chyba w 2004 roku, miewałem kontakt z
odcinkiem Mieroszów - Andrzejówka, gdy tamtędy prowadziła trasa
Sudeckiej Setki. Tak ogólnie nie było źle. Pasem granicznym przez
Mieroszowskie Ściany prowadziła wyraźna ścieżka między jagodzinami.
Problem pojawiał się krótko przed Golińskiem, gdy szlak schodził z
granicy na łąkę gęsto zarośniętą brzozami. Nie było problemów
nawigacyjnych, tylko z 300 m trzeba było slalomem między drzewami
pokonywać zarośla. Po chwili trafiało się na wygodną polną drogę do
Golińska. Problem pojawiał się ponownie przy przejściu granicznym.
Według większości map (nie mam teraz ich do wglądu - ale chyba
Planowskich) szlak idzie od przejścia pasem granicznym - silnie
zarośniętym przez prawie 2 km. Zdrowy rozsądek nakazywał iść drogą
polną do wsi Nowe Siodło i potem kolejną drogą polną aż do podejścia
na Kapicę (chyba taki przebieg szlaki przewiduje PPWK). Potem od
podejścia na Kapicę aż do szlaku narciarskiego do Andrzejówki była
znów wygodna ścieżka. tak więc, raczej ze stanu tego odcinka byłbym
zadowolony.
Pozdrawiam - Mirek

Szlak Lubawka-Starostin-Tłumaczów w maju