Szlak "Tour du Mont Blanc"

Data: 2010-11-21 14:58:39
Autor: Wrozka Anastazja
Szlak "Tour du Mont Blanc"
Witam, w maju badz czerwcu zamierzam przejsc szlak Tour du Mont Blanc. Mysle, ze 2-3 osoby...

Czy ktos go przeszedl ? Jakies wskazowki ? Jak wyglada sprawa z cenami po drodze ? Czy warto ubezpieczyc sie w Alpenverein, czy moze wystarczy karta EURO26 SPORT ?

Prosze o wszelakie wskazowki, mogace dograc ten wyjazd :)

Pozdrawiam, Wrozka Anastazja

Data: 2010-11-21 16:15:03
Autor: Zbynek Ltd.
Szlak "Tour du Mont Blanc"
 Wrozka Anastazja napisał(a) :
Czy ktos go przeszedl ? Jakies wskazowki ? Jak wyglada sprawa z cenami po drodze ? Czy warto ubezpieczyc sie w Alpenverein, czy moze wystarczy karta EURO26 SPORT ?

Pozdrawiam, Wrozka Anastazja

Ależ wróżka raczy sobie z nas żartować. To wróżka jest wróżka, a nie
my :-P

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2010-11-21 15:24:51
Autor: Wrozka Anastazja
Szlak
Zbynek Ltd. <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał(a):
Ależ wróżka raczy sobie z nas żartować. To wróżka jest wróżka, a nie
my :-P

Dzieki za merytoryczna odpowiedz. --

Data: 2010-11-22 00:37:12
Autor: Jacek G.
Szlak "Tour du Mont Blanc"
On 21 Lis, 15:58, " Wrozka Anastazja" <wrozkaanasta...@gazeta.SKASUJ-
TO.pl> wrote:
Witam, w maju badz czerwcu zamierzam przejsc szlak Tour du Mont Blanc. Mysle, ze
2-3 osoby...
Czerwiec byłby chyba lepszy - w maju mogą panować warunki zimowe w
wielu miejscach.

Czy ktos go przeszedl ?  Jakies wskazowki ?
Pewnie tak, całe tłumy nawet ;). Co do mnie, to niezupełnie, jako że
przeszedłem w ostatnie wakacje jakieś fragmenty. Robiliśmy wycieczki
na lekko z 3 baz wokół masywu i często zahaczaliśmy o TMB. Rejon zatem
podobny, ale metoda działania zupełnie inna, więc nie wiem czy mogę
coś poradzić. Jeśli chcesz, to możesz pooglądać widoczki na mojej
stronie www.jacekg.netai.net/Relacje
Natomiast w necie można znaleźć wiele relacji z przejścia TMB -
głównie jednak w obcych językach.

Jak wyglada sprawa z cenami po drodze
Tu też pewnie nie poradzę, ale napisz przynajmniej o jakie ceny ci
chodzi - noclegów w schroniskach, na kempingach, żywności ?

? Czy warto ubezpieczyc sie w Alpenverein, czy moze wystarczy karta EURO26 SPORT
TMB to szlak turystyczny - żadne sporty ekstremalne czy podwyższone
ryzyko. Zwykłe ubezpieczenie turystyczne powinno chyba wystarczyć.
Ponadto Alpenverein, to nie tylko ubezpieczenie, ale raczej
członkostwo w organizacji turystycznej, które przy okazji daje
ubezpieczenie. Warto w to wejść nie dla jednego wyjazdu, ale na
dłuższy okres czasu jeżeli często wyjeżdża się w góry, na narty itp.
za granicę.
--
Jacek G.

Data: 2010-11-22 19:55:27
Autor: leszek niewiadomski
Szlak "Tour du Mont Blanc"

[...]

Polecam filmy gorskie "Faszination Berge" z telewizji heskiej HR3 - Rosengarten, Matterhorn, Zugspitze, Mont Blanc, Grossglockner, K2 itd. Warto znac choc troche niemiecki.
http://www.hr-online.de/website/fernsehen/sendungen/index.jsp?rubrik=47394

leszek

Data: 2010-11-23 05:01:49
Autor: Jacek G.
Szlak "Tour du Mont Blanc"
On 22 Lis, 19:55, leszek niewiadomski <les...@invalid.invalid> wrote:
> [...]

Polecam filmy gorskie "Faszination Berge" z telewizji heskiej HR3 -
Rosengarten, Matterhorn, Zugspitze, Mont Blanc, Grossglockner, K2 itd.

No fajnie, ale jaki to ma związek z moją wypowiedzią, której fragment
zacytowałeś lub tematem wątku ?
--
Jacek G.

Data: 2010-11-24 12:54:32
Autor: Grzegorz
Szlak "Tour du Mont Blanc"
Hello Jacek G. !:

[...]

Może to, że we Francji ... warto znać języki ... :-D !

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-11-24 20:10:00
Autor: Denunzio Falconetti
Szlak "Tour du Mont Blanc"

"Grzegorz" <bzdura@brakmaila.com> schrieb im Newsbeitrag news:iciuca$rae$1news.onet.pl...
Hello Jacek G. !:

[...]

Byc moze, choc filmy sa nie po francusku, a okolice malo francuskie. ;-)
nunzio

Data: 2010-11-26 17:35:41
Autor: Grzegorz
Szlak "Tour du Mont Blanc"
Hello Denunzio Falconetti !:

MoÂże to, Âże we Francji ... warto znaĂŚ jĂŞzyki ... :-D !

Byc moze, choc filmy sa nie po francusku, a okolice malo francuskie. ;-)

Hmmmm, Mont Blanc ???

nunzio

Hmmm, a mógłbyś ustawić kodowanie na środkowo-europejskie ? Bo krzaczory wyskakują :-(.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-11-26 07:38:02
Autor: Tomek
Szlak "Tour du Mont Blanc"

Użytkownik " Wrozka Anastazja" <wrozkaanastazja@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:icbc2v$th$1inews.gazeta.pl...
Witam, w maju badz czerwcu zamierzam przejsc szlak Tour du Mont Blanc. Mysle, ze
2-3 osoby...

Czy ktos go przeszedl ? Jakies wskazowki ?

Nie wiem jaki masz program. Ja byłem na wycieczce o takiej nazwie z firmy Apter, wycieczki prowadziła pani Piątek.
W tym, co ja uczestniczyłem to mogę powiedzieć, że:
1. ekspozycji zasadniczo nie ma (w odniesieniu do Tatr Wysokich)
2. Deniwelacje przekraczają 1000 metów, więc przydaje się przygotowanie kondycyjne.
3. Na przełęczach mogą być sniegi, potrzebne są kijki i dobre buty
4. Są spore odległości i przydaje się zabranie prowiantu i goretexowej kurtki- ale to jak w Tatrach.
5. Są szlaki jak droga balkonowa południowa gdzie jest trochę drabin, jednak to zdecydowanie łatwiejsze niż np. Kozia Przełęcz.
6. Po aklimatyzacji wjazd na
http://pl.wikipedia.org/wiki/Aiguille_du_Midi
nie przedstawia problemów dla osoby zdrowej, potrzebne są tylko okulary z dużym współczynnikiem poochłaniania światła.
Powodzenia.
T.

Szlak "Tour du Mont Blanc"