Szlaki rowerowe - Bialorus

Data: 2010-08-01 08:47:58
Autor: informatykazso2
Szlaki rowerowe - Bialorus
Witam
Posiada ktoś mapy albo trasy rowerowe na białorusi?
Szukam też informacji na temat przejscia granicznego w Białowieża -
Piererow. Czy za tym przejsciem jest jakas droga aby pojechac w głąb
Białorusi czy to tylko przejście aby pozwiedzać Park Narodowy i wrócić
do Polski?

Data: 2010-08-01 17:49:57
Autor:
Szlaki rowerowe - Bialorus
informatykazso2@o2.pl napisał(a):
Witam
Posiada kto=B6 mapy albo trasy rowerowe na bia=B3orusi?
Szukam te=BF informacji na temat przejscia granicznego w Bia=B3owie=BFa -
Piererow. Czy za tym przejsciem jest jakas droga aby pojechac w g=B3=B1b
Bia=B3orusi czy to tylko przej=B6cie aby pozwiedza=E6 Park Narodowy i wr=F3=
ci=E6
do Polski?

Z przejściem granicznym w Białowieży jest ten problem, że wymagana jest
oczywiście wiza (dosyć spory koszt, o ile się nie mylę to jest to w
przeliczeniu kilkaset złotych) oraz przewodnik po tamtej stronie. Samemu po
ich puszczy nie można się poruszać. Od przejścia droga prowadzi do Kamieniuk, dalej można już sobie kombinować samemu.

pzdr

michał

Data: 2010-08-02 12:37:41
Autor: Lester
Szlaki rowerowe - Bialorus

Użytkownik <informatykazso2@o2.pl> napisał w wiadomości news:698c23e7-f8da-4896-a529-1406e6f76816k1g2000prl.googlegroups.com...
[...]

Duży wybór map Białorusi znajdziesz na allegro: http://tinyurl.com/35wqzac
Przejście w Białowieży przekraczałem rowerem 3 razy, nigdy nie było najmniejszych problemów, ani z przekroczeniem granicy, ani z poruszaniem się po parku, nie jest do tego potrzebny żaden przewodnik. Na Białorusi byłem rowerem 3 razy - pierwszy raz 2 lata temu, z Białowieży do Prużan i z powrotem,  rok temu  w maju na Polesiu i w sierpniu na Pojezierzu Brasławskim. Wyprawy na Białoruś były wynikiem lektury dwóch książek Grzegorza Rąkowskiego: "Smak kresów" oraz "Czar Polesia" - wg mnie lektura obowiązkowa przed wyjazdem w tamte strony. Jeżeli masz jakieś inne pytania, to w miarę możliwości postaram się na nie odpowiedzieć.

Pozdrawiam
Leszek Borkowski

Data: 2010-08-02 12:15:52
Autor: dżepe
Szlaki rowerowe - Bialorus

[...]

a jak jest z tą wizą? Jak sie ja załatwia, ile to trwa i czy faktycznie koszt jest taki porażający?

Data: 2010-08-02 15:35:03
Autor: Lester
Szlaki rowerowe - Bialorus

Użytkownik "dżepe" <punk_rock_101@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i36cto$3ci$1inews.gazeta.pl...

a jak jest z tą wizą? Jak sie ja załatwia, ile to trwa i czy faktycznie
koszt jest taki porażający?

Koszt wizy turystycznej jednorazowej to 25?. Jak zdobyć wizę przeczytaj tu:

http://www.poland.belembassy.org/pl/belec/wizy/

Ja miałem ułatwione zadanie, ponieważ mieszkam na stałe w Białymstoku, gdzie jest konsulat i nie musiałem korzystać z pośrednictwa biura podróży w uzyskaniu wizy (co związane jest z dodatkowymi kosztami). Wydanie wizy trwa 3 dni robocze. Ubezpieczenie z firmy Europa kosztuje ok. 40 zł na 2 tygodnie (stawki z zeszłego roku). We wniosku wizowym nie ma potrzeby wpisywania dokładnego miejsca pobytu, ani danych osoby zapraszającej. Wystarczy podać jako cel wyjazdu wycieczka rowerowa i opisać planowaną trasę.

Pozdrawiam

Data: 2010-08-03 15:30:41
Autor: maroko
Szlaki rowerowe - Bialorus
On 2 Sie, 12:37, "Lester" <lesz...@havo.pl> wrote:
Użytkownik <informatykaz...@o2.pl> napisał w wiadomościnews:698c23e7-f8da-4896-a529-1406e6f76816k1g2000prl.googlegroups.com...
[...]

A czy po przejeździe na Białoruską stronę można wydostać się w głąb
Białorusi asfaltowymi drogami?

Data: 2010-08-05 08:34:17
Autor: Lester
Szlaki rowerowe - Bialorus

Użytkownik "maroko"  napisał:
A czy po przejeździe na Białoruską stronę można wydostać się w głąb
Białorusi asfaltowymi drogami?

Wszystkie drogi w Puszczy Białowieskiej po stronie Białoruskiej są wyasfaltowane (jakość super)

Pozdrawiam

Szlaki rowerowe - Bialorus