Szlaki rowerowe i znaki B1

Data: 2010-06-16 07:02:31
Autor: climbus
Szlaki rowerowe i znaki B1
Jeździłem ostatnio po wytyczonych szlakach rowerowych na podlasiu i to
co zauważyłem to na ich trasie bardzo często stoją znaki B1 z
dopiskiem tylko, że nie dotyczy ALP.

Wg mojej wiedzy znak ten dotyczy także rowerów więc przejazd szlakiem
rowerowym jest nielegalny.

Czy ktoś miał z tego powodu nieprzyjemności?

Nie wiem czy olewać czy po prostu nie jeździć tamtędy (wbrew pozorom
czasem się przydają).

climbus

Data: 2010-06-16 16:11:49
Autor: MadMan
Szlaki rowerowe i znaki B1
Dnia Wed, 16 Jun 2010 07:02:31 -0700 (PDT), climbus napisał(a):

[...]

Olewać. Jest niepisane (albo i pisane?) prawo takie, że po lesie na
rowerze można jeździć, gdyż jest to "ekologiczny" środek transportu (nie
smrodzi, nie przeszkadza). Zresztą często ten znak jest z dopiskiem "nie dotyczy ALP i rowerów". --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-16 14:33:55
Autor: piecia aka dracorp
Szlaki rowerowe i znaki B1
Dnia Wed, 16 Jun 2010 16:11:49 +0200, MadMan napisał(a):

Zresztą często ten znak jest z dopiskiem "nie dotyczy ALP i rowerów".
Nie u nas. Też się zastanawiałem jaki jest sens puszczania szlaku rowerowego na który mogą wjeżdżać tylko ALP.

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-06-16 20:06:45
Autor: BoDro
Szlaki rowerowe i znaki B1
MadMan pisze:

Olewać. Jest niepisane (albo i pisane?) prawo...

prawo jest pisane (Ustawa o lasach), że zbutyści i cykliści mogą swobodnie po lasach się szlajać. Takich przywilejów nie mają nawet ekologiczni z natury koniarze, którzy mogą jeździć tylko po końskich szlakach lub po innych leśnych drogach za zgodą gajowego. Dodatkowe zakazy stawia się głównie po to, by silnikowcom przypomnieć o ustawowym zakazie wjazdu - zwłaszcza jeśli droga leśna (wewnętrzna) prowokuje swoją dobrą jakością do wjazdu...

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-06-17 11:02:27
Autor: Piotr Rościszewski
Szlaki rowerowe i znaki B1
MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał(a):
> [...]

Olewać. Jest niepisane (albo i pisane?) prawo takie, że po lesie na
rowerze można jeździć, gdyż jest to "ekologiczny" środek transportu (nie

To niepisane/pisane prawo nazywa się Ustawa o Lasach, gdzie wyraźnie pisze, że rowerzystów obowiązują te same zasady ruchu, co pieszych, o ile w konkretnym miejscu nie ma specjalnych ograniczeń dla rowerzystów.

Warto pamiętać, że Prawo o Ruchui Drogowym dotyczy tylko dróg publicznych, a drogi leśne do takich nie należą. W zasadzie znaki B-1 stoją tu i ówdzie prawem kaduka, bo powinny stać znaki B-1 na tle białego prostokąta, jak dla dróg wewnętrznych - niektóre nadlesnictwa stosują własną odmianę takiego znaku, czyli znak B-1 na tle zielonego prostokąta. Te odmiany znaków z mocy prawa oznaczają, że nie dotyczą rowerzystów. Mówi o tym mało znane rozporządzenie, którego inny rozdział dotyczy m.in. zieleni przydrożnej. Ot, takie meandry polskiego prawa.

Data: 2010-06-17 13:41:43
Autor: bans
Szlaki rowerowe i znaki B1
W dniu 2010-06-17 13:02, Piotr Rościszewski pisze:

 gdzie wyraźnie pisze,

jest napisane

--
bans

Data: 2010-06-17 13:45:23
Autor: MichałG
Szlaki rowerowe i znaki B1
bans pisze:
W dniu 2010-06-17 13:02, Piotr Rościszewski pisze:

 gdzie wyraźnie pisze,

jest napisane

etam.... czepiasz się. Moja babcia mowiła 'stoi napisane' albo w wręcz 'stoi'.... ;) ;) ;)

Michał

Data: 2010-06-17 13:50:08
Autor: bans
Szlaki rowerowe i znaki B1
W dniu 2010-06-17 13:45, MichałG pisze:

etam.... czepiasz się.

Ale słusznie się czepiam, nieprawdaż?

Moja babcia mowiła 'stoi napisane' albo w wręcz

Nie widzę tu błędu, ot, archaizm.
No i nie ma nic wspólnego z błędem o którym pisałem.

--
bans

Szlaki rowerowe i znaki B1