Szlifowanie kasety, warto?

Data: 2009-02-22 06:36:31
Autor: hose_morales
Szlifowanie kasety, warto?
Witam,
W skrócie sprawa wygląda następująco. Przerzutka ( alivio) wkręciła
się w szprychy, łamiąc ze dwie, wyginając hak i samą siebie. Po
długiej walce udało mi się to przywrócić do porządku, jednak ucierpiał
też łańcuch,który niemal ciągnął się po ziemi.

Wymieniłem i łańcuch i tylną przerzutkę( xt, chciałem zobczyć czy
będzie lepiej albo dłużej chodzić). Jak to z nowym łańcuchem przy
starym napędzie bywa skacze. Mocno skacze. Środkowe zębatki są raczej
mocno zużyte,ale reszta nie jest w tragicznym stanie. Łańcuch nie
przeskakuje tylko chyba na najniższej.

Czy jest sens szlifować taką kasetę( ile -+ wytrzyma km) czy szkoda
zachodu i brać nową ( chcę ósemkę xt)?

http://img520.imageshack.us/img520/5773/img2344.jpg

http://img100.imageshack.us/img100/9651/img2329i.jpg

pozdr

Data: 2009-02-22 07:21:42
Autor: Rowerex
Szlifowanie kasety, warto?
On 22 Lut, 15:36, hose_morales <alesc...@tlen.pl> wrote:

Czy jest sens szlifować taką kasetę( ile -+ wytrzyma km) czy szkoda
zachodu i brać nową ( chcę ósemkę xt)?

http://img520.imageshack.us/img520/5773/img2344.jpg

http://img100.imageshack.us/img100/9651/img2329i.jpg

Koronki są dość mocno zużyte, ale do katastrofy jeszcze daleko. Z
czubków zębów trochę zostało więc wg mnie możesz próbować.. Po
podpiłowaniu wytrzyma mniej więcej tyle ile łańcuch. Padnie gdy czubki
zębów skurczą się do ostrych szpilek i zaczną się zaginać.

A co do sensu, to sam musisz to ocenić. Wymieniając kasetę masz prawie
nowy napęd (a co z zębatkami korby?). Możesz też wymienić zużyte
koronki. Nie wiem na ile wzrosły ceny pojedynczych koronek, ale jakiś
czas temu były całkiem znośne.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-02-22 09:33:58
Autor: hose_morales
Szlifowanie kasety, warto?
A co do sensu, to sam musisz to ocenić. Wymieniając kasetę masz prawie
nowy napęd (a co z zębatkami korby?).
Korba (alivio) powinna jeszcze trochę posłużyć:
http://img153.imageshack.us/img153/478/img2356nc8.jpg

Możesz też wymienić zużyte
koronki.
Popytam bo nie za bardzo się orientuję ile jedna może kosztować.

A jeszcze coś: po jakim czasie nowy łańcuch powinien się ułożyć do
zuzytych koronek? 100km.

I kolejna sprawa- gdzie w Warszawie mogę oddać kasetę do szlifowania?

Data: 2009-02-22 10:54:14
Autor: Rowerex
Szlifowanie kasety, warto?
On 22 Lut, 18:33, hose_morales <alesc...@tlen.pl> wrote:

>Możesz też wymienić zużyte
> koronki.

Popytam bo nie za bardzo się orientuję ile jedna może kosztować.

W linku cennik Shimano PL na 2009, wszystko łącznie z częściami
zamiennymi (swoją drogą ciekawa lektura ;-):

http://tinyurl.com/bdhvlv

Koronki powinny być do tej konkretnej kasety lub do takiej o
identycznym stopniowaniu, bo inaczej może zgrzytać przy przerzucaniu.

A jeszcze coś: po jakim czasie nowy łańcuch powinien się ułożyć do
zuzytych koronek? 100km.

Aż przestanie skakać :P

Tak na serio uważam "układanie" za chory pomysł - podczas
nieuniknionych przeskoków łańcuch będzie niszczył to co najbardziej
może się przydać, czyli czubki zębów. O przykrych wrażeniach z jazdy
chyba nie muszę pisać.

Pożycz od kogoś okrągły pilnik i jazda - może jakiś preclowicz z
Warszawy pomoże.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-02-22 10:56:59
Autor: Rowerex
Szlifowanie kasety, warto?
On 22 Lut, 18:33, hose_morales <alesc...@tlen.pl> wrote:
> A co do sensu, to sam musisz to ocenić. Wymieniając kasetę masz prawie
> [...]

Środkową koronkę również podpiłuj.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-02-23 13:53:40
Autor: Gotfryd Smolik news
Szlifowanie kasety, warto?
On Sun, 22 Feb 2009, hose_morales wrote:

Korba (alivio) powinna jeszcze trochę posłużyć:
http://img153.imageshack.us/img153/478/img2356nc8.jpg

  Też widać lekkie ścięcia.
  Skoro już i tak będziesz szlifować... ;)

I kolejna sprawa- gdzie w Warszawie mogę oddać kasetę do szlifowania?

  A ktoś to robi usługowo? :O

  Sam mam szlifowane, ale z tej okazji iż znajomy ma samodzielnie zrobioną
szlifierkę do której nie problem zapiąć "cokolwiek", więc szlifiowałem
tarczą do cięcia metalu (od kątówki). Taka 4..5mm jest akurat.
  IMVHO pilnikiem to ew. można tu i ówdzie trochę poprawić, ręczne
przeszlifowanie całego zestawu to jest *dużo* roboty.
  Coś jeszcze - nie przejmowałbym się za bardzo ścisłym zachowaniem
kształtu (bo jest prawdą, że dopasowany pilnik pozwoli zrobić
znacznie bardziej "fachowy" obrys), skoro u nasady zęba (od strony
na którą naciska łańcuch ząb się nie ściera (albo  jak kto woli:
sciera się znacząco za mało), to IMVHO wręcz nalezy tam "podcinać"
bardziej.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-02-23 06:08:08
Autor: hose_morales
Szlifowanie kasety, warto?

  A ktoś to robi usługowo? :O

W Lublinie można,choć zaznaczam że sam nigdy nie oddawałem. No,ale do
Lbn się z rowerem prędko nie zabieram.

to dosyc dziwny objaw, bo z reguly lancuch powinien sie slizgac, po
zebatkach ktore byly najczesciej uzywane. Jesli lancuch skacze ci po
zebatkach, a nie po jednej to masz zle ustawiona przerzutke.

No i tak właśnie jest. Środkowe najczęściej uzywane i skaczą
niemiłosiernie.

ja na tych fotkach wielkiego zuzycia nie widze, sam szlifowalem bardziej
zuzyta kasete.
Trochę zjechana jest..

Jesli masz jednak zebatki w korbie w stanie bardzo dobrym to
ich szkoda i lepiej kupic nowa kasete.

Moim zdaniem korba jeszcze się trzyma. Zdjęcie jest kilka postów
wyżej. A nad kupnem kasety mocno się zastanawiam. Szlifował kasety sam
na pewno nie będę więc dużo opcji nie zostaje.
Wymiana najbardziej zuzytych koronek też mi się średnio widzi,jak już
to wolałbym mieć nową całość i nie kombinowwać.

Data: 2009-02-23 06:55:12
Autor: Misiek25
Szlifowanie kasety, warto?
On 23 Lut, 15:08, hose_morales wrote:
>   A ktoś to robi usługowo? :O

W Lublinie można,choć zaznaczam że sam nigdy nie oddawałem. No,ale do
Lbn się z rowerem prędko nie zabieram.

W ubieglym roku kasete w Lublinie szilfowal mi Jan Cytawa, kosztowalo
to 5-8zł, zadnych problemow z przyjeciem sie nowego lancucha nie bylo.
Pozniej sam szlifowalem (szlifierka stolowa z tarcza od szlifierki
recznej) jedna sztuke o podobnym stopniu zuzycia do Twojej, recznie
nie mial bym chyba cierpliwosci.
Sugerowalym zajac sie rowniez srodkowa tarcza w korbie i tez poprawic
w niej ksztalt zebow (nawet recznie pilnikiem bo to tylko 32 zeby).
Jakbys kupowal nowa kasete, a nie masz aluminiowego bebenka piasty i
nie liczysz zbytnio wagi, to sugeruje taka z mozliwoscia oddzielenia
poszczegolnych zebatek od siebie (srubki albo nity do wybicia), bo
tego xt na pajaku to ciezko w przyszlosci szlifowac.
Swoja droga jakby ta osemka ze zdjecia miala wyladowac u Ciebie w
koszu to odezwij sie, bo do miejskiego roweru z 7 rzedowym napedem
potrzebowac bede na wiosne kasety, po roznitowaniu i odjeciu
najwiekszej zebatki bylaby dla mnie jak znalazl.

Misiek25

Data: 2009-02-23 14:33:29
Autor: dziki
Szlifowanie kasety, warto?
Użytkownik "hose_morales" <aleschiz@tlen.pl> napisał w wiadomości news:79204e0d-d4e1-4fc0-9dce-b4b17ca6dfbck19g2000yqg.googlegroups.com...

[...]

ja na tych fotkach wielkiego zuzycia nie widze, sam szlifowalem bardziej zuzyta kasete. Jesli masz jednak zebatki w korbie w stanie bardzo dobrym to ich szkoda i lepiej kupic nowa kasete.

pozdrawiam,
dziki.

Szlifowanie kasety, warto?