Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Szlifowanie spawów a wytrzymałość

Szlifowanie spawów a wytrzymałość

Data: 2011-03-29 10:09:11
Autor: Leszek 'QSi' Pasoń
Szlifowanie spawów a wytrzymałość
siemanto

przymierzam się do przemalowania ramy w szosówce, aluminiowa no-name i tak  mi się ubzduralo trochę że mógłbym przeszlifować spawy żeby rama wyglądała  "ładniej" ;) tak jak chociażby Cannonadle.

no i pytanie, o ile spawy są dobrze położone, nie tylko po wierzchu, czy  może to mieć znaczący wpływ na wytrzymałość ramy? spawy zostaną częściowo  zeszlifowane częściowo zaszpachlowane.

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/
oraz na zakupy: http://qsi-sport.pl
Sledz postepy: http://sportypal.com/Workouts?user_id=80144
gg#1379297 Tlen: Cousie IRCNet: #rower #mtb nick: QSi

Data: 2011-03-29 05:05:51
Autor: grucha
Szlifowanie spawów a wytrzymałość

przymierzam się do przemalowania ramy w szosówce, aluminiowa no-name i tak  
mi się ubzduralo trochę że mógłbym przeszlifować spawy żeby rama wyglądała  
"ładniej" ;) tak jak chociażby Cannonadle.

no i pytanie, o ile spawy są dobrze położone, nie tylko po wierzchu, czy  
może to mieć znaczący wpływ na wytrzymałość ramy? spawy zostaną częściowo  
zeszlifowane częściowo zaszpachlowane.


Wiem że potocznie mówi się spawy ale poprawna brzmi : spoiny.... ale
do rzeczy, każde połączenie spawane (Spoina) jest miejscem
potencjalnego karbu. To co wystaje - tzn. "nadlew spoiny" nie przenosi
obciążenia, więc w praktyce przemysłowej każdy nadlew spoiny się usuwa
żeby nie było karbu, bo karb zmniejsza wytrzymałość. W Twoim
przypadku, jeżeli spoina jest poprawie wykonana, został uzyskany pełny
przetop i jeszcze wolna od innych wad spawalniczych to usunięcie
nadlewy spoiny nie wpłynie na wytrzymałość ramy (może podwyższyć
wytrzymałość zmęczeniową, pod warunkiem że usuniesz nadlew poprawnie,
nie zmniejszając przekroju obliczeniowego spoiny).

Pozdrawiam
Marcin Gruszczyk

Data: 2011-03-29 16:18:06
Autor: kml
Szlifowanie spawów a wytrzymałość
grucha wrote:

Wiem że potocznie mówi się spawy ale poprawna brzmi : spoiny.... ale
do rzeczy, każde połączenie spawane (Spoina) jest miejscem
potencjalnego karbu. To co wystaje - tzn. "nadlew spoiny" nie przenosi
obciążenia, więc w praktyce przemysłowej każdy nadlew spoiny się usuwa
żeby nie było karbu, bo karb zmniejsza wytrzymałość. W Twoim
przypadku, jeżeli spoina jest poprawie wykonana, został uzyskany pełny
przetop i jeszcze wolna od innych wad spawalniczych to usunięcie
nadlewy spoiny nie wpłynie na wytrzymałość ramy (może podwyższyć
wytrzymałość zmęczeniową, pod warunkiem że usuniesz nadlew poprawnie,
nie zmniejszając przekroju obliczeniowego spoiny).

Czyli mówiąc w skrócie do autora wątku: zostaw ramę bo popsujesz. Aby "szlifować" spaw to trzeba mieć o tym pojęcie.


--
pozdrawiam
http://endurorider.pl
16/03/11 nie kupuj "roweru" z supermarketu

Data: 2011-03-29 22:07:43
Autor: Maseł
Szlifowanie spawów a wytrzymałość
W dniu 2011-03-29 16:18, kml pisze:
grucha wrote:
[...]
Czyli mówiąc w skrócie do autora wątku: zostaw ramę bo popsujesz. Aby
"szlifować" spaw to trzeba mieć o tym pojęcie.

A najpierw nalezaloby go przeciac i sprawdzic, czy przetop byl prawidlowy...

Pozdro

Maseł

Data: 2011-03-29 23:04:50
Autor: tms
Szlifowanie spawów a wytrzymałość
On 2011-03-29 22:07, Maseł wrote:
W dniu 2011-03-29 16:18, kml pisze:
grucha wrote:
[...]
Czyli mówiąc w skrócie do autora wątku: zostaw ramę bo popsujesz. Aby
"szlifować" spaw to trzeba mieć o tym pojęcie.

A najpierw nalezaloby go przeciac i sprawdzic, czy przetop byl prawidlowy...

Pozdro

Maseł
Eee nie, często wystarczy RTG :-)

Data: 2011-03-30 00:00:21
Autor: Maseł
Szlifowanie spawów a wytrzymałość
W dniu 2011-03-29 23:04, tms pisze:
On 2011-03-29 22:07, Maseł wrote:
W dniu 2011-03-29 16:18, kml pisze:
grucha wrote:
[...]
Czyli mówiąc w skrócie do autora wątku: zostaw ramę bo popsujesz. Aby
"szlifować" spaw to trzeba mieć o tym pojęcie.
A najpierw nalezaloby go przeciac i sprawdzic, czy przetop byl
prawidlowy...
Eee nie, często wystarczy RTG :-)

Ale nie wiem czy rower mozna przeswietlic na NFZ?

Pozdro

Maseł

Data: 2011-03-30 08:05:45
Autor: kml
Szlifowanie spawów a wytrzymałość

Użytkownik "Maseł" <mmasel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:493912fd27e12d66168de51fb639bdf1masel.cs.put.poznan.pl...
W dniu 2011-03-29 23:04, tms pisze:
On 2011-03-29 22:07, Maseł wrote:
W dniu 2011-03-29 16:18, kml pisze:
grucha wrote:
[...]
Czyli mówiąc w skrócie do autora wątku: zostaw ramę bo popsujesz. Aby
"szlifować" spaw to trzeba mieć o tym pojęcie.
A najpierw nalezaloby go przeciac i sprawdzic, czy przetop byl
prawidlowy...
Eee nie, często wystarczy RTG :-)

Ale nie wiem czy rower mozna przeswietlic na NFZ?

Nie można.


--
pozdrawiam
http://endurorider.pl
29/03/11 Wisona :)

Data: 2011-03-30 09:19:32
Autor: Leszek 'QSi' Pasoń
Szlifowanie spawów a wytrzymałość
Dnia 30-03-2011 o 08:05:45 kml <flySteX@gaozefta.lp> napisał(a):


Użytkownik "Maseł" <mmasel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości  news:493912fd27e12d66168de51fb639bdf1masel.cs.put.poznan.pl...
W dniu 2011-03-29 23:04, tms pisze:
On 2011-03-29 22:07, Maseł wrote:
W dniu 2011-03-29 16:18, kml pisze:
grucha wrote:
[...]
Czyli mówiąc w skrócie do autora wątku: zostaw ramę bo popsujesz. Aby
"szlifować" spaw to trzeba mieć o tym pojęcie.
A najpierw nalezaloby go przeciac i sprawdzic, czy przetop byl
prawidlowy...
Eee nie, często wystarczy RTG :-)

Ale nie wiem czy rower mozna przeswietlic na NFZ?

Nie można.


a jakby zakfalifikowac jako zlamanie?

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/
oraz na zakupy: http://qsi-sport.pl
Sledz postepy: http://sportypal.com/Workouts?user_id=80144
gg#1379297 Tlen: Cousie IRCNet: #rower #mtb nick: QSi

Data: 2011-03-30 11:02:24
Autor: Piotr
Szlifowanie spawów a wytrzymałość
W dniu 2011-03-30 09:19, Leszek 'QSi' Pasoń pisze:
Dnia 30-03-2011 o 08:05:45 kml <flySteX@gaozefta.lp> napisał(a):


Użytkownik "Maseł" <mmasel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:493912fd27e12d66168de51fb639bdf1masel.cs.put.poznan.pl...
W dniu 2011-03-29 23:04, tms pisze:
On 2011-03-29 22:07, Maseł wrote:
W dniu 2011-03-29 16:18, kml pisze:
grucha wrote:
[...]
Czyli mówiąc w skrócie do autora wątku: zostaw ramę bo popsujesz. Aby
"szlifować" spaw to trzeba mieć o tym pojęcie.
A najpierw nalezaloby go przeciac i sprawdzic, czy przetop byl
prawidlowy...
Eee nie, często wystarczy RTG :-)

Ale nie wiem czy rower mozna przeswietlic na NFZ?

Nie można.


a jakby zakfalifikowac jako zlamanie?

Można spróbować ramę połknąć ?

Data: 2011-03-30 12:07:19
Autor: Leszek 'QSi' Pasoń
Szlifowanie spawów a wytrzymałość
Dnia 30-03-2011 o 11:02:24 Piotr <q@q.com> napisał(a):


a jakby zakfalifikowac jako zlamanie?

Można spróbować ramę połknąć ?

spróbować zawsze można

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/
oraz na zakupy: http://qsi-sport.pl
Sledz postepy: http://sportypal.com/Workouts?user_id=80144
gg#1379297 Tlen: Cousie IRCNet: #rower #mtb nick: QSi

Data: 2011-03-30 12:53:40
Autor: biodarek
Szlifowanie spawów a wytrzymałość
Leszek 'QSi' Pasoń pisze:
Można spróbować ramę połknąć ?

spróbować zawsze można

Najlepiej przejechać się z ramą tomografem. Rama będzie w 3D :)
Trzeba by chyba poprosić personel, żeby pozwolili. No i później, oglądający wynik lekarze, mogliby mieć zagwozdkę... czy są to zdjęcia bezpośrednio z wypadku. Zanim udało się wyciąć pacjenta z ramy ;)

--
biodarek

Szlifowanie spawów a wytrzymałość

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona