Szlifowanie spinek SRAM

Data: 2011-05-12 14:30:45
Autor: BoDro
Szlifowanie spinek SRAM
Nie tak dawno była dysputa o szlifowaniu srebrnych spinek SRAM
pod kątem zastosowania w łańcuchu HG50/8sp. Ponieważ takowa
leżała mi bezproduktywnie w szufladzie, postanowiłem potraktować
ją odpowiednimi narzędziami. Praca zakończyła się sukcesem
ale zastanawiam się, jak zjechanie tych kilku dziesiątych mm
stali ze spinki wpłynie na jej odporność mechaniczną?
Czy ktoś jeździ bez problemów na takiej odchudzonej spince SRAM'a?

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-05-12 14:39:38
Autor: Alfer_z_pracy
Szlifowanie spinek SRAM
BoDro napisał:
zastanawiam się, jak zjechanie tych kilku dziesiątych mm stali ze spinki wpłynie na jej odporność mechaniczną?
Czy ktoś jeździ bez problemów na takiej odchudzonej spince SRAM'a?

Jeździłem (dopóki nie zmieniłem na zestaw niewymagający szlifowania). Bez żadnego problemu, szybciej zajeżdżałem napęd jako taki niż cokolwiek działo się ze spinkami SRAMa.

Pzdr
A.

Data: 2011-05-12 14:50:46
Autor: BoDro
Szlifowanie spinek SRAM
Alfer_z_pracy pisze:

Jeździłem (dopóki nie zmieniłem na zestaw niewymagający szlifowania). Bez żadnego problemu, szybciej zajeżdżałem napęd jako taki niż cokolwiek działo się ze spinkami SRAMa.

To optymistyczne, bo robota nie pójdzie na marne :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-05-12 18:25:12
Autor: Piotr P.
Szlifowanie spinek SRAM
BoDro <bolek@lolek.pl> wrote:
[...]

Chyba czeka mnie to samo. Właśnie próbuję założyć spinkę (srebrny SRAM) na ośmio-rzędowy łańcuch shimano. Ni cholery nie chce wejść, brakuje właśnie tych kilku dziesiątych mm. Jakieś sugestie?

Data: 2011-05-12 18:49:23
Autor: BoDro
Szlifowanie spinek SRAM
Piotr P. pisze:

Chyba czeka mnie to samo. Właśnie próbuję założyć spinkę (srebrny SRAM) na ośmio-rzędowy łańcuch shimano. Ni cholery nie chce wejść, brakuje właśnie tych kilku dziesiątych mm. Jakieś sugestie?

No niestety - chyba tylko zeszlifowanie, ewentualnie spięcie "na chama", jak ktoś kiedyś sugerował? Tylko później byłby problem z rozpięciem... Przy okazji okazało się, że łańcuch HG40/8 jest nieco węższy od HG50/8. Myślałem, że spora różnica w cenie to tylko kwestia jakości. Niestety - najpierw podszlifowałem spinkę pod HG40. Myślałem, że podejdzie także pod HG50. Niestety...

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-05-11 21:12:59
Autor: kamil/Endurorider.pl
Szlifowanie spinek SRAM

Użytkownik "BoDro" <bolek@lolek.pl> napisał w wiadomości news:iqh2vv$t1k$1inews.gazeta.pl...
Piotr P. pisze:

[...]

Do tej pory w życiu miałem 1 (JEDNĄ) spinkę, która się dawała normalnie rozpinać. Reszta ni cholery :) Nawet oglądałem film Batona jak się spinkę rozpina :P

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-05-13 06:10:47
Autor: Ryszard Mikke
Szlifowanie spinek SRAM
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):

> [...]

Do tej pory w życiu miałem 1 (JEDNĄ) spinkę, która się dawała normalnie rozpinać. Reszta ni cholery :) Nawet oglądałem film Batona jak się spinkę rozpina :P

Gdzie on? Ten film, znaczy...

rmikke

Data: 2011-05-12 08:12:26
Autor: kamil/Endurorider.pl
Szlifowanie spinek SRAM

Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iqii17

Do tej pory w życiu miałem 1 (JEDNĄ) spinkę, która się dawała normalnie
rozpinać. Reszta ni cholery :) Nawet oglądałem film Batona jak się spinkę
rozpina :P

Gdzie on? Ten film, znaczy...

Kiedyś był na stronie Batona a teraz któż to może wiedzieć...

Data: 2011-05-13 09:26:43
Autor: Alfer_z_pracy
Szlifowanie spinek SRAM
kamil/Endurorider.pl napisał:
Do tej pory w życiu miałem 1 (JEDNĄ) spinkę, która się dawała normalnie rozpinać. Reszta ni cholery :) Nawet oglądałem film Batona jak się spinkę rozpina :P

Możesz też obejrzeć film Alfera:
http://www.youtube.com/watch?v=OJNov92NNIg

A nawet dziś rano przed wyjściem do pracy zmieniałem łańcuch, choć ten pierwszy był dość brudny, rozpięcie zajęło - jak w podanym filmiku - dosłownie kilka sekund. Bajka. Może Wy używacie jakichs podróbek SRAMowskich z Rosji czy co? :-)))

Pzdr
A.

Data: 2011-05-12 10:28:38
Autor: kamil/Endurorider.pl
Szlifowanie spinek SRAM

Użytkownik "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> napisał w wiadomości news:4dccdd5f$0$2460

[...]

Ha! :) No właśnie takie rozpięcie miałem na myśli. Raz jeden nie miałem z tym problemów ;)

Data: 2011-05-12 23:44:18
Autor: DeK
Szlifowanie spinek SRAM
BoDro pisze:
Piotr P. pisze:

[...]

Spięcie na chama może objawić się tym, że na małej zębatce kasety
łańcuch będzie haczył, bo nei będzie płynnie pracował na ogniwach.

Właśnie u mnie się to dzieje, za mało podszlifowałem.

Data: 2011-05-13 17:46:12
Autor: Piotr P.
Szlifowanie spinek SRAM
DeK <wizual@poczta.onet.pl> wrote:
BoDro pisze:
Piotr P. pisze:

[...]

Na chama też próbowałem. Skończyło się rozwalaniem spinki przy użyciu rozkuwacza, dodatkowo łańcuch zupełnie odmówił pracy w tym miejscu.

Data: 2011-05-14 12:43:20
Autor: DeK
Szlifowanie spinek SRAM
BoDro pisze:
Piotr P. pisze:

[...]

Jedyny sposób na rozpięcie takiej spinki w sytuacji gdy się nie chce
rozpiąć po dobroci jest włożenie w ogniwo przed spinką śrubokręta i za
spinką jeszcze jeden i ściśnięcie ich do siebie. Muszą dobrze wejść w
ogniwa.

Czyli

-- -- -- |-|-- -- -- -

Data: 2011-05-13 17:50:27
Autor: Piotr P.
Szlifowanie spinek SRAM
BoDro <bolek@lolek.pl> wrote:
Piotr P. pisze:

[...]

A właśnie. Próbuje zidentyfikować jak łańcuch mam założony. Na ogniwach wyczytałem: HG, HB, narrow, żadnej liczby nie znalazłem. Napęd 8rz, alivio. Co to może być?

Data: 2011-05-13 20:14:47
Autor: BoDro
Szlifowanie spinek SRAM
Piotr P. pisze:

A właśnie. Próbuje zidentyfikować jak łańcuch mam założony. Na ogniwach wyczytałem: HG, HB, narrow, żadnej liczby nie znalazłem. Napęd 8rz, alivio. Co to może być?

mam przed oczami nowe łańcuchy 8sp - HG40(był tylko w woreczku) i HG50(wersja w pudełku).
Na HG40 jest wytłoczony typ, na HG50 nie ma.

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-05-12 19:14:27
Autor: Michał Pysz
Szlifowanie spinek SRAM
Chyba czeka mnie to samo. Właśnie próbuję założyć spinkę (srebrny SRAM)
na ośmio-rzędowy łańcuch shimano. Ni cholery nie chce wejść, brakuje
właśnie tych kilku dziesiątych mm. Jakieś sugestie?

Po co szlifować? Stajesz na pedały i się samo powinno zapiąć.

mp.

Data: 2011-05-12 21:51:28
Autor: Wojtas
Szlifowanie spinek SRAM
W dniu 2011-05-12 19:14, Michał Pysz pisze:

Po co szlifować? Stajesz na pedały i się samo powinno zapiąć.

Ta, a później będziesz rozpinał (a raczej rozpieprzał) kombinerkami taką spinkę.
Psie Sabo nie idź tą drogą!

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2011-05-13 00:40:46
Autor: Michał Stępień
Szlifowanie spinek SRAM
Piotr P. <p.pankowskiWYTNIJTO@gmail.comTOTEZ> wrote:

[...]

Tak, ja po prostu zacząłem używać łańcucha SRAMA PC-830.

Data: 2011-05-13 09:49:17
Autor: Wojtek Paszkowski
Szlifowanie spinek SRAM
Chyba czeka mnie to samo. Właśnie próbuję założyć spinkę (srebrny SRAM) na ośmio-rzędowy łańcuch shimano. Ni cholery nie chce wejść, brakuje właśnie tych kilku dziesiątych mm. Jakieś sugestie?

pisałem już kilkukrotnie - spinka KMC _do_łańcuchów_shimano_ (są dwie szerokości tych spinek na 8sp, brać tę szerszą). Wyglądem niemal identyczna ze Sramową. Używałem kiedyś bezproblemowo z łańcuchem HG, z którym nie radziły sobie Sram/Connex.

Pozdr

Data: 2011-05-13 12:12:07
Autor: Piotr P.
Szlifowanie spinek SRAM
Wojtek Paszkowski <wo_paWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Poszukam w okolicznych sklepach. Na razie pomogło lekkie zeszlifowanie sramowskiej spinki.

Pozdrawiam,
Piotr

Data: 2011-05-14 19:21:18
Autor: Titus Atomicus
Szlifowanie spinek SRAM
In article <524f.0000038e.4dcce27d@newsgate.onet.pl>,
> [...]

pisałem już kilkukrotnie - spinka KMC _do_łańcuchów_shimano_ (są dwie szerokości tych spinek na 8sp, brać tę szerszą). Wyglądem niemal identyczna ze Sramową. Używałem kiedyś bezproblemowo z łańcuchem HG, z którym nie radziły sobie Sram/Connex.

A gdzie to kupic? w Warszawie?
TA

Data: 2011-05-13 00:15:05
Autor: Karol
Szlifowanie spinek SRAM
Nic się nie dzieje, prawie zawsze tak szlifuje, Trochę metalu ze spinki i trochę z ogniw łańcucha gdzie się styka i jest ok.
Jedną spinkę używam do kilku zmian łańcucha.

Data: 2011-05-14 19:35:07
Autor: Titus Atomicus
Szlifowanie spinek SRAM
In article <iqgjr2$8qf$1@inews.gazeta.pl>, BoDro <bolek@lolek.pl> wrote:

[...]

Podaj linka do tej dyskusji.
I do instrukcji szlifowania.

TA

Data: 2011-05-14 21:42:41
Autor: BoDro
Szlifowanie spinek SRAM

Podaj linka do tej dyskusji.
I do instrukcji szlifowania.

Była chyba dyskusja w styczniu. Zerknij w wyszukiwarce news w Googlu.
Instrukcja to pewnie zależy od posiadanych narzędzi. Nie mam szlifierki stołowej, ale posiadam miniaturową wiertarkę ze ściernicami. Ręcznie zjechałem nadmiar materiału z wewnętrznych stron obydwóch części spinki.

http://img827.imageshack.us/i/spinka.jpg/

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E