Szmaciana konstytucja polska do podtarcia dupy

Data: 2010-05-04 01:18:21
Autor: PlaMa
Szmaciana konstytucja polska do podtarcia dupy
boukun pisze:

Zresztą, co jest warta konstytucja, której łamania przepisów nie może zaskarżyć
obywatel wprost...

Tzn.? Ktoś Ci bronił? Zdaje się, że Art. 79 Ci to gwarantuje.

Data: 2010-05-04 00:46:55
Autor: BK
On May 4, 1:18 am, PlaMa <mariush.pWYTNI...@wp.pl> wrote:
boukun pisze:

> Zresztą, co jest warta konstytucja, której łamania przepisów nie może
> zaskarżyć
> obywatel wprost...

Tzn.? Ktoś Ci bronił? Zdaje się, że Art. 79 Ci to gwarantuje.

chodzi mu o przymus adwokacki - on by chcial samodzielnie wprost
zaskarzyc, a nie z pomoca pelnomocnika ;)

Data: 2010-05-04 18:31:59
Autor: boukun

boukun pisze:

> [...]

chodzi mu o przymus adwokacki - on by chcial samodzielnie wprost
zaskarzyc, a nie z pomoca pelnomocnika ;)

Dokładnie, tak jak to czyniłem w Niemczech i to skutecznie. http://www.bundesverfassungsgericht.de/entscheidungen/rk20050317_1bvr134203.html
Ich ustawa zasadnicza (Grundgesetz-GG) ma podobne regulacje na temat wniesienia skargi konstytucyjnej przez osoby fizyczne i nie ma w ich ustawie o Trubunale Konstytucyjnym dodatkowego wymogu - przymusu adwokackiego...

boukun

Data: 2010-05-04 18:22:28
Autor: boukun

Użytkownik "PlaMa" <mariush.pWYTNIJTO@wp.pl> napisał w wiadomości news:hrnlju$5ih$1inews.gazeta.pl...
boukun pisze:

Zresztą, co jest warta konstytucja, której łamania przepisów nie może zaskarżyć
obywatel wprost...

Tzn.? Ktoś Ci bronił? Zdaje się, że Art. 79 Ci to gwarantuje.

Z takiego samego założenia wychodziłem..., ale bronili mi:

BIURO TRYBUNAŁU KONSTYTUCYJNEGO

Zespół Wstępnej Kontroli Skarg Konstytucyjnych i Wniosków

Warszawa, dnia 27 kwietnia 2009 r.

ZWK- 450-22/09- PW

Szanowny Pan Jarosław Niedźwiecki ul. Łużycka 75 58-100 Świdnica

Z upoważnienia Prezesa Trybunału Konstytucyjnego powiadamiam o otrzymaniu pisma, które wpłynęło do Biura Trybunału Konstytucyjnego w dniu 6 kwietnia 2009 r.

W zakresie, w jakim z nadesłanego pisma wynika, że wnosi Pan, by rozpatrzyć je jako skargę konstytucyjną, wyjaśniam, że pismo to nie spełnia warunków określonych przepisami prawa dla tej instytucji ochrony wolności i praw.

Zgodnie z art. 79 ust. l Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. (Dz. U. Nr 78, póz. 483, ze zm.) przedmiotem skargi konstytucyjnej może być wyłącznie ustawa lub inny akt normatywny, na podstawie którego sąd lub organ administracji publicznej orzekł ostatecznie o wolnościach lub prawach albo obowiązkach skarżącego określonych w Konstytucji.

W myśl art. 48 ust. l ustawy z dnia l sierpnia 1997 r. o Trybunale Konstytucyjnym (Dz. U. Nr 102, póz. 643, ze zm.), skarga konstytucyjna, będąca pismem procesowym, musi być w imieniu skarżącego sporządzona przez adwokata lub radcę prawnego. W przypadku braku możliwości poniesienia kosztów pomocy prawnej przez osobę zamierzającą złożyć skargę konstytucyjną, wniosek o ustanowienie adwokata lub radcy prawnego z urzędu rozpoznaje na podstawie Kodeksu postępowania cywilnego, sąd rejonowy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby, a na postanowienie sądu oddalające ten wniosek, przysługuje zażalenie w trybie art. 394 § l pkt 2 Kodeksu postępowania cywilnego.

00-918 Warszawa, Al. J. Ch. Szucha 12A, tel. 657-45-78, fax. 657-45-98, e-mail: skarga@trybunal.gov.pl

http://www.trybunal.gov.pl

Jednocześnie informuję, że Trybunał Konstytucyjny nie zajmuje stanowiska oraz nie wyraża opinii w indywidualnych sprawach. Przedmiotem badania Trybunału nie są również akty stosowania prawa, w tym orzeczenia sądowe. Kontrola tych aktów dokonuje się w ramach właściwych procedur odwoławczych. Trybunał Konstytucyjny nie ingeruje w sprawy zastrzeżone do wyłącznej właściwości niezawisłych sądów. Nie rozpatruje również skarg na sposób prowadzenia postępowania.

Podstawowym zadaniem Trybunału Konstytucyjnego jest orzekanie w sprawach zgodności z Konstytucją aktów normatywnych. Przedstawiona przez Pana sprawa nie mieści się w tak wyznaczonym zakresie działania Trybunału, dlatego nie może być przedmiotem jego oceny. Stanowisko powyższe nie wynika z lekceważenia sygnalizowanego problemu, ale z konieczności przestrzegania zasad prawa, do czego - zgodnie z art. 7 Konstytucji -zobowiązany jest Trybunał Konstytucyjny.

Nadmieniam, iż w myśl art. 80 Konstytucji, każdy ma prawo wystąpienia do Rzecznika Praw Obywatelskich z wnioskiem o pomoc w ochronie swoich wolności lub praw naruszonych przez organy władzy publicznej (adres RPO: AL Solidarności 77, 00-090 Warszawa).

Wyrażam przekonanie, że niniejsze wyjaśnienia zostaną przyjęte ze zrozumieniem, nawet jeżeli nie w pełni realizuj ą Pańskie oczekiwania.

W załączeniu przesyłam informację o zakresie kompetencji Trybunału Konstytucyjnego oraz warunkach wnoszenia skargi konstytucyjnej.

Nadesłane załączniki zwracam.

Z poważaniem

WICEDYREKTOR ZESPOŁU

Szmaciana konstytucja polska do podtarcia dupy