Szok, niedowierzanie, ale najważniejsze pytani a już z odpowiedziami – finał negocjacji

Data: 2014-06-26 16:59:48
Autor: ZakonSpirowany
Szok, niedowierzanie, ale najważniejsze pytani a już z odpowiedziami – finał negocjacji
Dla niezorientowanych: ostatni odcinek tematu pt. "Szok, niedowierzanie, miliony pytań bez odpowiedzi – rozmowa z telemarketerem" sprzed 3 tygodni (04-06-2014).

Zadzwonili dziś po raz kolejny. Chwilę przed południem i chwilę przed tym, jak skończyłem pić pierwszą kawę, więc postanowiłem odebrać.

Tym razem dzwoniła uprzejma pani. Powiedziała, że jest z działu rezygnacji, czy jakoś tak (kofeina dopiero zaczynała mi wchodzić w krwiobieg). Jak później między wierszami wyszło: z najwyższego szczebla 'decyzyjnego', czyli z większymi uprawnieniami od przedstawiciela z salonu (ten o zgodę musiałby dzwonić do centrali, czyli do kogoś takiego jak ona).

Żeby nie przynudzać: abonament idzie w górę o 11 zł, ale mam w nim "no limits" (w z MMS-ami), 400 min w roamingu i tylko ten Internet bez szału, bo tylko 3 GB (kolejne 3 za 10 zł), lecz biorąc pod uwagę fakt posiadania usługi FunSpot – powinienem wyżyć. Do tego to co chciałem, czyli Xperia Z "za darmo" (bez dopłaty [albo 1 zł – już nie pytałem]).

A co do FunPacka (internet, telewizja, telefon [nie korzystamy, ale musi zostać]):
– Internet idzie w górę z 40 na 80 Mbps (nie wierzę, że tyle pójdzie, ale opcji do 20 czy 40 po prostu nie mają w ofercie; a do 10 Mbps byłoby 10 zł taniej, zaś biorąc pod uwagę fakt, że telewizja idzie tym samym kablem i kilka mega z pasma zabiera, miałbym maksymalnie 5-6 Mbps).
– Telewizja bez zmian, ale że mieliśmy pakiet podstawowy, to w każdej chwili można zmienić na lepszy.
– Telefon stacjonarny chyba też bez zmian, w każdym razie na terenie UE i za Wielką Wodę na stacjonarne bez limitów.

Abonament za usługi stacjonarne w dół o 20 zł.

Alternatywy na stacjonarne nie ma (tylko Netia, czyli nie ma), a że wszystko z Orange, to dzięki temu (Orange Open) abonament za komórkę rośnie o 11, a nie 29 zł.

Jeśli ktoś czuje potrzebę, to może mi napisać, że jestem debil, bo miałbym 5 zł taniej, gdybym telefon kupił w jakimś media-markecie na raty, a numer z NJU czy innego RedBulla, ale uważam, że Wilk jest syty i Owca cała.

Podsumowując: opłaty sumarycznie w dół o 18 zł, zaś profity mocno na plus.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-26 17:09:42
Autor: AL
On 2014-06-26 16:59, ZakonSpirowany wrote:
[...]

nie napisales w tym calym poscie czy placisz 100 czy 180/mc za ten wypas.
;)

Data: 2014-06-26 17:22:23
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 26-06-2014 17:09, AL pisze:
nie napisales w tym calym poscie czy placisz 100 czy 180/mc za ten wypas.
;)

Było w poprzednim temacie, że miałem Panterę II.

Łącznie do zapłaty powinno wyjść 165 zł (ale tu przypomnę, że do Xperii Z nie muszę nic dopłacać, choć normalnie przy tym abonamencie żądają 400 zł [a ile bym zapłacił kupując na raty? wygoda i czas też mają swoją cenę; rozmawiałem z nią dwukrotnie, bo "potrzebowała 10 min. na posprawdzanie wszystkiego w systemie", łącznie 53 min, hehe, ale grunt, że bez jeżdżenia do autoryzowanego salonu 20 km w jedną stronę, czyli poza większą stratą czasu, strata pieniędzy na przejazd).

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-26 17:17:25
Autor: AL
On 2014-06-26 16:59, ZakonSpirowany wrote:
Zadzwonili dziś po raz kolejny. Chwilę przed południem i chwilę przed
tym, jak skończyłem pić pierwszą kawę, więc postanowiłem odebrać.

dzwoni wczoraj pani z Tmobile, ze jako dlugoletni klient moge otrzymac super promocje i zaczyna:
- 59,90/mc brutto na 30m-cy i w prezencie tablet (nie pytalem jaki) + router wifi z pakietem 10GB/mc.

Mowie: nie, dziekuje'

Sytuacja sie zmienia:

- zabawki zostaja jak poprzednio, ale abo o 10pln/mc mniejsze

Mowie: 'nie', dziekuje

Sytuacja sie zmienia ponownie:

- abonament zostaje na poziomie 49,90 brutto a do zabawek dochodzi drugi tablet (czyli 2 tablety, mobilny router-wifi z pakietem 10GB/mc)

Mowie: nie, dziekuje (mam juz table, a nawet dwa, router mam, internet stacjonarny w domu, wiec nie potrzebuje kolejnych opcji, mimo, ze IMHO ta ostatnia oferta bylaby nawet kuszaca).

Pani po drugiej stronie niedowierza :-D

Reasumując: konsultanci mają możliwość negocjacji tego co oferują (zaczynają od minimum i kusza dalszymi nowinkami).

Data: 2014-06-26 17:47:46
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 26-06-2014 17:17, AL pisze:
dzwoni wczoraj pani z Tmobile, ze jako dlugoletni klient moge otrzymac
super promocje i zaczyna:
- 59,90/mc brutto na 30m-cy i w prezencie tablet (nie pytalem jaki) +
router wifi z pakietem 10GB/mc.

Na komórkę matki dzwonili podobnie, chyba jeszcze z Ery, internet mobilny z modemem i laptopem za 1 zł (acer warty wtedy jakieś 1300 zł), no ale od początku byłem twardo na nie (matka chłopu powiedziała, że się nie zna i przyniosła mi słuchawkę), skoro mam to wszystko z Orange.

Reasumując: konsultanci mają możliwość negocjacji tego co oferują
(zaczynają od minimum i kusza dalszymi nowinkami).

Tak, ale jak widać: w Orange mają ścisły podział na szczeble zdolności decyzyjnej.
Za pierwszym razem dzwonił taki z zadaniem wyłapania leminga, co z radością weźmie wszystko, gdy tylko usłyszy, iż przygotowano specjalnie dla niego super promocyjną promocję. Szybko skumał, że zapukał do złych drzwi, więc nie marnował czasu, przekazał mój numer do wyższego działu (chyba już najwyższego, bo usilnie negocjowałem więcej GB mobilnego Internetu, a się nie udało).

Dalsze wnioski każdy może wyciągnąć samodzielnie. Ja niczego nie koloryzowałem, cyfry zaokrąglałem do pełnych złotówek, przepisując z notatek, które robiłem podczas rozmowy, więc faktury mogą się różnić w najgorszym wypadku o 1.98 zł. (Gdyby się okazało inaczej, to kręcę aferę – wszak rozmowy nagrywane).

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-27 08:21:28
Autor: J.F.
Szok, niedowierzanie, ale najważniejsze pyt ania już z odpowiedziami – finał negocjacji
Dnia Thu, 26 Jun 2014 17:17:25 +0200, AL napisa(a):
[...]
[...]
Reasumujc: konsultanci maj moliwo negocjacji tego co oferuj (zaczynaj od minimum i kusza dalszymi nowinkami).

Co maja, to zalezy od aktualnej decyzji dyrektora d/s marketingu.
Niekoniecznie z Orange zreszta, bo moze jakis zewnetrzny naciagacz.

Moze maja przedstawic jedna oferte, moze w/g powyzszego scenariusza,
moze maja pule ofert i powiedziane - z pierwszej masz 200, z drugiej
50, z trzeciej 5zl. J.

Data: 2014-06-27 08:54:31
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 27-06-2014 08:21, J.F. pisze:
Moze maja przedstawic jedna oferte, moze w/g powyzszego scenariusza,
moze maja pule ofert i powiedziane - z pierwszej masz 200, z drugiej
50, z trzeciej 5zl.

W moim przypadku, z kwoty abonamentu wyższej od poprzedniego o 20 zł (lub 25 zł bez przechodzenia na e-fakturę) teoretycznie nic nie zeszli, bo mnie się z góry należał rabat Orange Open 15 zł. Ona zrobiła go na wysokość 25 zł, tłumacząc jakoś dla mnie nie zrozumiale, na jakiej podstawie (dla niewtajemniczonych: w Orange jest to rabat przyznawany osobom, które mają usługi stacjonarne i dokupują mobilne). Natomiast dostałem 1 GB więcej niż widnieje na stronie mojego planu. No i Xperię bez dopłaty, choć powinienem dopłacić kilka stów. Czyli ja zaoszczędzę jakieś 500 zł. A jak wszystko zsumowałem, to wychodzi kwota bardzo bliska takiej, jaką bym zapłacił za tę Xperię tuż po jej premierze, kupując ją w sklepie na raty. No a tu mam do niej teraz abonament bez limitów, którego nie spodziewam się przekraczać, jak to bywało przy Panterze II.
Co wiem na pewno: nie miała możliwości dołożenie mi kolejnego GB Internetu (normalnie są 2, ja dostałem 3, a chciałem 4). I jak wspomniałem: kwota abonamentu nie została obniżona jakoś po łasce, tylko ma swoje podstawy wynikające z 'lojalności'.
Miała natomiast możliwość dania mi słuchawki bez dopłaty, ale przy Zetce to nie dziwi, skoro nowa wychodzi co pół roku, a że to w Polsce wciąż bestseller, to mogli je dokupić od Sony za psie pieniądze.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-27 01:19:10
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 26-06-2014 16:59, ZakonSpirowany pisze:
Podsumowując: opłaty sumarycznie w dół o 18 zł, zaś profity mocno na plus.

No i z tego wrażenia pomyliłem. Tzn. powyższe się zgadza, tylko "kwota zobowiązania" z obecnej **69,90** (Pantera II) rośnie do **70,90** zł (a nie, jak pisałem, 11 zł) i jest to kwota z wyjściowych 89,98 zł za abonament Smart Plan Multi (tylko ja dostałem 1 GB więcej niż mają na stronie i mogą dać w salonie, no i Xperię bez dopłaty). No i myślę, że pani tylko zapomniała wspomnieć o wliczonej w abonament nawigacji Orange (która w tym planie jest domyślnie darmo na zawsze).

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-27 10:19:39
Autor: AL
On 2014-06-27 01:19, ZakonSpirowany wrote:
  No i myślę, że
pani tylko zapomniała wspomnieć o wliczonej w abonament nawigacji Orange
(która w tym planie jest domyślnie darmo na zawsze).

a co to za nawigacja od Orange i czy dziala poza granicami PL (tzn, czy jest off-line)?

Data: 2014-06-28 01:33:13
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 27-06-2014 10:19, AL pisze:
a co to za nawigacja od Orange i czy dziala poza granicami PL (tzn, czy
jest off-line)?

Nie, online: https://www.youtube.com/watch?v=vofrDFSeKLc
A jak działa w praktyce, to nie wiem, bo w Panterze II trzeba płacić ekstra.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-27 08:27:52
Autor: J.F.
Szok, niedowierzanie, ale najważniejsze pytani a już z odpowiedziami – finał negocjacji
Dnia Thu, 26 Jun 2014 16:59:48 +0200, ZakonSpirowany napisa(a):
Jeli kto czuje potrzeb, to moe mi napisa, e jestem debil, bo miabym 5 z taniej, gdybym telefon kupi w jakim media-markecie na raty, a numer z NJU czy innego RedBulla, ale uwaam, e Wilk jest syty i Owca caa.
Podsumowujc: opaty sumarycznie w d o 18 z, za profity mocno na plus.

Nie ma co patrzec ile w dol, tylko trzeba podac ile placisz i za co.
Potem porownac z konkurencja i wtedy sie okaze czy jestes debil :-)

J.

Data: 2014-06-27 09:13:28
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 27-06-2014 08:27, J.F. pisze:
Nie ma co patrzec ile w dol, tylko trzeba podac ile placisz i za co.
Potem porownac z konkurencja i wtedy sie okaze czy jestes debil:-)

Na początek trzeba patrzeć fragmentarycznie, a później spojrzeć na wszystko. Gdybym poszedł do konkurencji, to bym stracił rabat otrzymany dzięki posiadaniu usług stacjonarnych.

Konkurencja na pewno nie dałaby mi niczego lepszego (no limit, 400 min roamingu, 3 GB internetu i to z Xperią Z za 1 zł?).

Mogłem zaoszczędzić więcej, rezygnując z abonamentu i zostając z posiadaną Xperią U, a do dzwonienia i SMS-ów kupić prepaid – w skali roku zaoszczędziłbym do 500 zł, ale kosztem dużego komfortu. Akumulator w U pasowałoby wymienić, bo przy intensywnym używaniu trzyma maksymalnie 10 godzin. No i prędkość 3 G, a Internetu ile – 1 GB?
Ja byłem nastawiony na znalezienie złotego środka i myślę, że go uzyskałem.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-27 09:30:36
Autor: Chris
W dniu 2014-06-26 16:59, ZakonSpirowany pisze:

> [...]
miałbym 5 zł taniej, gdybym telefon kupił w jakimś media-markecie na
raty, a numer z NJU czy innego RedBulla, ale uważam, że Wilk jest syty i

Przecież kupiłeś telefon na raty tylko że one nazywają się abonament.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-06-27 09:55:20
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 27-06-2014 09:30, Chris pisze:
Przecież kupiłeś telefon na raty tylko że one nazywają się abonament.

No to jedziemy:

Plus: przeniesienie numeru, abonament 70 zł, Xperia Z – "989,00 zł".

T-Mobile: przeniesienie numeru, abonament 75 zł, Xperia Z – "639,00 zł" (0,5 GB – LOL!).

Play (NIGDY!): przeniesienie numeru, abonament 80 zł, Xperia Z Ultra – "799 zł" (2 GB)

Dostrzegasz różnicę? :>

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-27 10:07:34
Autor: Chris
W dniu 2014-06-27 09:55, ZakonSpirowany pisze:
[...]

Dostrzegasz różnicę ??

Łącznie do zapłaty powinno wyjść 165 zł

Czyli płacisz im raty za telefon wliczone w abonament :)

sorry taki mamy klimat :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-06-27 10:46:39
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 27-06-2014 10:07, Chris pisze:
Łącznie do zapłaty powinno wyjść 165 zł

Czyli płacisz im raty za telefon wliczone w abonament :)

sorry taki mamy klimat :)

Naprawdę dalej nie łapiesz?!

Ja będę płacił 71 zł, a Xperię Z dostanę bez dopłaty.

A w innych sieciach bym płacił min. 70 zł abonamentu z gorszymi parametrami i jeszcze ~800 zł dopłaty na start (średnia z tych trzech cen).

Jasne, że jej cena jest wkalkulowana w abonament, lecz na tle ofert innych sieci niezauważalna.

Co ten Plus odpierdala, to ja w ogóle nie ogarniam. Zetkę bez simlocka można kupić w sklepie internetowym za 1200 zł, a ci do abonamentu chcą bez mała 1000 zł. (Super oferta, k-wy!)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-27 11:14:45
Autor: Chris
W dniu 2014-06-27 10:46, ZakonSpirowany pisze:
[...]

Ja już dawano zrezygnowałem z abo i przeszedłem na kartę, abo się po prostu nie opłaca chyba że bardzo dużo dzwonisz.

Jasne, że jej cena jest wkalkulowana w abonament, lecz na tle ofert
innych sieci niezauważalna.

No i właśnie o to mi chodziło że masz kredyt wkalkulowany w abonament tak żeby go nie widzieć :)

Co ten Plus odpierdala, to ja w ogóle nie ogarniam. Zetkę bez simlocka
można kupić w sklepie internetowym za 1200 zł, a ci do abonamentu chcą
bez mała 1000 zł. (Super oferta, k-wy!)

Za 1200 zł to może bez FA kupisz z abonamentu, jak ktoś chce na firmę to zapłaci drożej. Sprawdziłem Z1 Compact nawet za 1200 zł nie kupisz nie mówiąc już o Z1 albo Z2.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-06-27 22:51:34
Autor: J.F.
Szok, niedowierzanie, ale najważniejsze pyt ania już z odpowiedziami – finał negocjacji
Dnia Fri, 27 Jun 2014 10:46:39 +0200, ZakonSpirowany napisa(a):
W dniu 27-06-2014 10:07, Chris pisze:
cznie do zapaty powinno wyj 165 z
Czyli pacisz im raty za telefon wliczone w abonament :)

Naprawd dalej nie apiesz?!
Ja bd paci 71 z, a Xperi Z dostan bez dopaty.
A w innych sieciach bym paci min. 70 z abonamentu z gorszymi parametrami i jeszcze ~800 z dopaty na start (rednia z tych trzech cen).
Jasne, e jej cena jest wkalkulowana w abonament, lecz na tle ofert innych sieci niezauwaalna.

No nie calkiem - Play wlasnie oferuje formule 4.0 unlimited z 2GB za
30 zl. Przez 24mc uzbiera sie 960zl, a Xperia Z kosztuje od ~1200zl na
ceneo. Czyli podarowali ci 200zl + 1GB. Co i tak jest niezle - plus
bonusy na stacjonarce.

Co ten Plus odpierdala, to ja w ogle nie ogarniam. Zetk bez simlocka mona kupi w sklepie internetowym za 1200 z, a ci do abonamentu chc bez maa 1000 z. (Super oferta, k-wy!)

Oj tam, ledwie 200zl drozej niz play, a abo 10 zl nizszy (wedle cen
ktore podawales). Ot, wojenka cenowa, ktos sie tu bedzie musial dostosowac (albo tanie
Xperie sie skoncza).

Pisales "zadzwonili dzis po raz kolejny" - przez te 3 tygodnie czesto
dzwonili ? Z oferta jak zwykle ?
Sami przelaczyli do dzialu utrzymania, czy wypowiedzenie zlozyles ?

Widac ze im na kliencie zalezy :-)

J.

Data: 2014-06-28 01:57:36
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 27-06-2014 22:51, J.F. pisze:
[...]

Tak, ale telefon musiałbym wziąć na raty, więc dodatkowe 300 zł dla banku i za samą słuchawkę robi się 1500 zł. Stałego dochodu na dzień dzisiejszy nie mam, więc kolejna faktura na razie nie wchodziłaby w grę, czyli zostałbym z posiadaną Xperią U, a jaki usługodawca – zapewne wciąż Orange ze względu na rabaty wynikające z posiadanych stacjonarnych.

Pisales "zadzwonili dzis po raz kolejny" - przez te 3 tygodnie czesto
dzwonili ? Z oferta jak zwykle ?

Nie, dzwonili dwukrotnie, ale za pierwszym razem, po kilku dniach, nie odebrałem, bo byłem półprzytomny (przed wypiciem porannej kawy), za drugim razem nie mogłem odebrać, no i za trzecim, dwa dni temu, odebrałem i po 53 minutach rozmowy skończyło się jak opisałem – pełne zadowolenie.

Sami przelaczyli do dzialu utrzymania, czy wypowiedzenie zlozyles ?

Sami. Do końca umowy wciąż pozostaje 7 tygodni, choć po podpisaniu aneksu przedłużającego (kurier będzie dziś lub w poniedziałek), nowe warunki zaczną obowiązywać od 10 lipca.

Widac ze im na kliencie zalezy :-)

Takie plusy relatywnie wolnego rynku i względnego kapitalizmu. ;) Jak chcą przetrwać, to o każdy "grosz" muszą walczyć.

Niech tylko się wezmą za poprawę swojego serwisu online, by ew. reklamacje można zgłaszać za darmo, a nie za kilka złotych na infolinii 801 505 505 (czy naprawdę nie da się zrobić jak dawniej, że koszt wynosi 1 zł i jest niezależny od czasu trwania rozmowy?).

A na koniec ciekawostka. Nigdy nie miałem na domowej neostradzie prędkości uploadu większej niż 4 Mbps z umowy, a od wczoraj skoczył do ~6,5 Mbps. :) (Mam nadzieję, że to nie efekt tego, że już mi odpalili te 80 Mbps, bo prędkość DL wciąż ~38 Mbps (na aktualnej umowie 40).

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-28 11:00:49
Autor: J.F.
Dnia Sat, 28 Jun 2014 01:57:36 +0200, ZakonSpirowany napisał(a):
[...]

Inni pieniadze maja i moga powiedziec ze straca na odsetkach 30 zl.

dzisiejszy nie mam, więc kolejna faktura na razie nie wchodziłaby w grę, czyli zostałbym z posiadaną Xperią U,

Ale tez wtedy bys zaoszczedzil 1000 zl :-)

[...]

No to musi im strasznie na kliencie zalezec :-)
Czyzby poprzednia strategia ("a to dziekuje") zakonczyla sie fiaskiem?

Widac ze im na kliencie zalezy :-)
Takie plusy relatywnie wolnego rynku i względnego kapitalizmu. ;) Jak chcą przetrwać, to o każdy "grosz" muszą walczyć.

Nie, to duza korporacja. Sa wskazniki, jest cel, koszta niewazne :-)

[...]

A po co ? Przeciez i tak nie zmienisz operatora :-)

A tak to przynajmniej dzial reklamacji cos zarobi :-)

J.

Data: 2014-06-28 11:43:34
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 28-06-2014 11:00, J.F. pisze:
Inni pieniadze maja i moga powiedziec ze straca na odsetkach 30 zl.

Pieniądze by się znalazły bez brania kredytu, nawet na Xperię Z2, ale już wolałbym kupić nowy aparat foto, dołożyć pamięci do laptopa, wymienić dysk na SSD, kupić do niego monitor (bo coraz więcej robię w grafice).

Ale tez wtedy bys zaoszczedzil 1000 zl :-)

Oszczędność, gdy z miejsca nie ma wpływu całości na konto, to w dzisiejszych czasach żadna oszczędność. Po prostu nie wydałbym pieniędzy, których "nie mam". :]

No to musi im strasznie na kliencie zalezec :-)
Czyzby poprzednia strategia ("a to dziekuje") zakonczyla sie fiaskiem?

Ja to widzę inaczej – zależało ich pracownicy (na prowizji, choćby minimalnej).
Nie wspominałem o tym wcześniej, bo nie miało wpływu na efekt końcowy, ale gdy ta kobieta, która do mnie zadzwoniła tego dnia po raz pierwszy, po 21 minutach rozmowy poprosiła o 10 min. przerwy na posprawdzanie wszystkiego w systemie i się rozłączyliśmy, poszedłem sobie po drugą kawę, telefon wrzuciłem w luźną kieszonkę, a że był na wibracjach, to dwukrotnie, gdy dzwoniła ponownie, nie poczułem. Dopiero za 3 razem, ale dzwoniła już inna kobieta z numeru różniącego się od poprzedniego ostatnią cyfrą i natarczywie, nieuprzejmie zapytała: to jaka decyzja? Ja zdezorientowany, próbuję wyjaśniać, ta zdziwiona, oburzona, że jej poprzedniczka zaoferowała mi 71 zł, bo to niemożliwe, bo musi być kwota ze strony 89,90, no ale jak się szybko wyjaśniło – ona nie miała pojęcia, że negocjowałem również usługi stacjonarne. Zaczęła mnie wypytywać, jak jakieś gestapo, co mi oferowano, to ją odesłałem na drzewo, mówiąc żeby sobie odtworzyła rozmowę, bo przecież są nagrywane. Powiedziała, że tak będzie i się rozłączyła. Jakaś naprawdę nieprzyjemna baba, z nutą tryumfu w głosie, ale tylko na początku, gdy myślała, że podebrała koleżance klienta, który się godził na to, co mógłby sobie sam wyklikać na ichniejszej stronie. Po około 10 minutach zadzwoniła ta pierwsza – sympatyczna; zaczęła przepraszać za zamieszanie, powiedziała, że wcześniejsze ustalenia są jak najbardziej aktualne, pogadaliśmy jeszcze te pół godziny, no i pod koniec to w jej głosie (jak i pewnie moim) można było usłyszeć nutę zadowolenia, ale bez tego chamskiego pierwiastka tryumfu i wyższości, jak u jej koleżanki.

Nie, to duza korporacja. Sa wskazniki, jest cel, koszta niewazne :-)

Że duża, to wiem, a jak to wszystko mają poukładane, to mnie to rybka, póki jestem zadowolony. :)

1 zł i jest niezależny od czasu trwania rozmowy?).

A po co ? Przeciez i tak nie zmienisz operatora :-)

A tak to przynajmniej dzial reklamacji cos zarobi :-)

Ale ja nie będę dzwonił, bo nawet jak ich formularz zgłoszeniowy www wywala błąd, to mam adres e-mail ich biura obsługi klienta. Trwa dłużej niż przez telefon, ale takiego maila usunąć i zignorować nie mogą, więc sprawa zostanie załatwiona bez dodatkowych kosztów. :]

A ludziom z 801-505-505 niech dają zarabiać lemingi. :)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-28 12:04:18
Autor: J.F.
Dnia Sat, 28 Jun 2014 11:43:34 +0200, ZakonSpirowany napisał(a):
[...]

Moglbys co miesiac zostawiac na koncie te 40 zl :-)

No to musi im strasznie na kliencie zalezec :-)
Czyzby poprzednia strategia ("a to dziekuje") zakonczyla sie fiaskiem?
Ja to widzę inaczej – zależało ich pracownicy (na prowizji, choćby minimalnej).

Na pewno nie - jakby tak kazdy pracownik mogl dowolne upusty dawac i
jeszcze prowizje zgarniac, to by szybko puscili firme z torbami :-)
Albo braklo jej jednego klienta do planu, albo premia za laczenie
uslug ...

J.

Data: 2014-06-28 12:19:24
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 28-06-2014 12:04, J.F. pisze:
[...]

No nie, jasne, że miała ograniczone pole do manewru, bo np. nie mogła mi dołożyć więcej niż 1 GB do tych dwóch, które są w tym planie.

Ale mogła, co udało mi się wynegocjować, dać mi tę Xperię Z bez dopłaty. W formularzu www przedłużenia jest to niemożliwe, a inne sieci chciałyby dopłaty min. 700 zł.

Nie wiem jak im płacą. Możliwe, że stałą stawkę od zatrzymanego klienta. Ale jej przełożony może analizować to, co klientom daje i gdyby wyszło, że uzyskuje gorsze wyniki od koleżanek – mogłaby zostać zwolniona. Jednak szkoda gdybać; ja nie wiem jak tam mają, wiem tyle, że w jej głosie po zatwierdzeniu przeze mnie ustalonych warunków, pojawiło się zadowolenie.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-28 16:09:35
Autor: J.F.
Szok, niedowierzanie, ale najważniejsze pyt ania już z odpowiedziami – finał negocjacji
Dnia Sat, 28 Jun 2014 12:19:24 +0200, ZakonSpirowany napisa(a):
[...]

No nie, jasne, e miaa ograniczone pole do manewru, bo np. nie moga mi dooy wicej ni 1 GB do tych dwch, ktre s w tym planie.

A skad wiesz ? Moze mogla ... ale z niej tez dobra negocjatorka :-)

Jednak szkoda gdyba; ja nie wiem jak tam maj, wiem tyle, e w jej gosie po zatwierdzeniu przeze mnie ustalonych warunkw, pojawio si zadowolenie.

"ale *** przerobilam" :-)
Umowe na pewno masz na 24m, a ten dodatkowy 1GB to co miesiac ?

No chyba ze i oni maja premie za wyprzedaz niechodliwych modeli Z :-)

J.

Data: 2014-06-28 17:46:21
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 28-06-2014 16:09, J.F. pisze:
A skad wiesz ? Moze mogla ... ale z niej tez dobra negocjatorka:-)

No nie sądzę, skoro w abonamentach za 130 i 150 zł podstawą też są 2 GB, tyle że za kolejne 10 zł (po wykorzystaniu limitu) dają odpowiednio 7 i 10 GB (a ja mam mieć 3 i w razie czego za 10 zł kolejne 3 GB).

"ale *** przerobilam":-)
Umowe na pewno masz na 24m, a ten dodatkowy 1GB to co miesiac ?

Tak. Po prostu zamiast 2 GB mam 3 (najwyraźniej tyle mogą dokładać).

No chyba ze i oni maja premie za wyprzedaz niechodliwych modeli Z:-)

Niechodliwych? No chyba nie. Jedyna możliwość jest taka, że mają wciąż duży – większy niż inni operatorzy – zapas tego modelu. Co prawda nie miałem jej chyba nawet w ręce, ale patrząc po parametrach i po obejrzeniu kilku wideo-recenzji na YT, "zetka" wydaje się być dla mnie wprost stworzona. Jedynie lightbara będzie mi brakowało, który w Z2 powrócił w bardzo przyzwoitej formie (bo w Z1 mniejszy i ciemniejszy).

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-07-13 12:08:41
Autor: Konspirator
W dniu 2014-06-28 16:09, J.F. pisze:
"ale *** przerobilam":-)
Umowe na pewno masz na 24m, a ten dodatkowy 1GB to co miesiac ?

Mam już pierwszą fakturę za "usługę mobilną" i z zadowoleniem stwierdzam, że nie zostałem wyruchany przez kobietę, bo kwota się zgadza co do grosza: równe 71 zł za "Smart Plan Multi II" z Xperią Z.
Nie mam pojęcia jak ona to zrobiła, ale mam to gdzieś, skoro zrobiła mi dobrze. :))

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-28 11:54:49
Autor: B.G
W dniu 2014-06-28 01:57, ZakonSpirowany pisze:

[...]

No to możesz się zdziwić :)
Jestem na 100% pewien, że przestawili Ci już wajchę na 20-80Mb.
Upload jak wdać poszedł w górę,  ale że downloadu nie miałeś już wcześniej pełnego - to i teraz nie ma cudów aby się zwiększył.

--
B.G

Data: 2014-06-28 12:04:04
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 28-06-2014 11:54, B.G pisze:
[...]

Dlatego podczas rozmowy z tą kobietą pytałem o pozostanie przy aktualnej prędkości lub nawet obniżenie do 20, ale powiedziała, że nie mają takich w ofercie. Standardem wyjściowym jest już 80. Teoretycznie jest 10 Mbps za 10 zł mniej, ale 10 odpada ze względów technicznych, bo do rutera, poza kilkoma urządzeniami z WiFi, jest podłączony dekoder TV.
Jeśli prędkość już nie wzrośnie, to nie będę płakał – abonament nie poszedł przecież w górę, nie został nawet taki sam, ale obniżony o 30 zł. :)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-28 16:12:07
Autor: J.F.
Dnia Sat, 28 Jun 2014 12:04:04 +0200, ZakonSpirowany napisał(a):
Jeśli prędkość już nie wzrośnie, to nie będę płakał – abonament nie poszedł przecież w górę, nie został nawet taki sam, ale obniżony o 30 zł. :)

Ale to nie przeszkadza ... reklamuj i domagaj sie obnizenia abonamentu
do polowy do czasu osiagniecia umowionej predkosci :-)

J.

Data: 2014-06-28 08:54:51
Autor: J.F.
[...]

Byc moze to (koncowka)
http://www.telepolis.pl/artykuly/o-mnp-slow-kilka,3,3,703.html

"Odpuszcza dalej bdzie Polkomtel, ktry ostatnio sowami wiceprezesa
Dominika Libickiego stwierdzi, e nie jest zainteresowany klientami,
ktrych marowo jest bliska zeru.  W czasach, kiedy kady operator ma taryf "no limit" za 29 z, ciko
odrni si od konkurencji. Ale trzeba. Kady operator ma na to swj
sposb - P4 marketing, Polkomtel ofert telewizyjn, Orange
zintegrowan i kompleksow ofert telekomunikacyjn, a T-Mobile
midzynarodowe wsparcie i ciekawe propozycje roamingowe taryfie JUMP!
To powoduje, e na rynku jest swoiste status quo, nie ma gwatownych
fluktuacji w statystykach przenonoci i w najbliszym czasie na nie
si nie zapowiada. "

Co prawda nie jest tak, jakby sie wydawalo na pierwszy rzut oka
http://www.telepolis.pl/wiadomosci/libicki-spadek-polkomtela-to-odejscia-niskomarzowych-klientow-i-czyszczenie-bazy,2,3,30562.html

"Spadek liczby klientw abonamentowych wynika gwnie z odej
klientw biznesowych, duych firm. Marowo tych produktw jest
bliska zeru"

No coz, IMO na wierze w reklame plus sie szybko przejedzie.
A miedzynarodowe wsparcie ma tez orange. Zreszta mamy wybor operatora
roamingu, wiec i to moze szybko przestac byc zaleta.

Ciekaw jestem czy jestes teraz klientem wysokomarzowym :-)

J.

Data: 2014-06-28 09:36:53
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 28-06-2014 08:54, J.F. pisze:
Ciekaw jestem czy jestes teraz klientem wysokomarzowym:-)

Jeśli brać pod uwagę tylko GSM, to nie jestem, ale od Orange mamy "wszystko" (na tej samej linii wręcz dwa numery stacjonarne).
Gdyby nie ten "FunPack", to nie miałbym szans na te rabaty do usługi mobilnej i musiałbym płacić normalną cenę Smart Plan Multi, a do Xperii dopłacić. Co najwyżej wynegocjowałbym ten dodatkowy 1 GB do podstawowych 2.

"Marżowość bliska zeru" – przecież ten gość z miejsca powinien stracić pracę. Czy może mówił o wartości ujemnej? Ja będę z uporem maniaka powtarzał: kto nie szanuje grosza – nie będzie miał złotówki. Choćby mieli na mnie zarobić tylko 10 zł rocznie, to milion takich klientów i robi się milion złotych. Dla wiceprezesa to za mało? No to bez łaski.
Na Orange dużo narzekałem (raz mi np. naliczyli ponad 700 zł, bo przekroczyłem abonamentowe 500 MB i szło po jakiejś z kosmosu wziętej stawce; po wyjaśnieniach fakturę skorygowali) i pewnie będę jeszcze na nich narzekać (na serwis www na pewno), ale tym razem pokazali, że zależy im na kliencie, niezależnie od tego, że nie chce jeść im z ręki i ten temat założyłem, bo w przeciwieństwie do poprzedniego, jest pochwalny.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-28 11:19:57
Autor: J.F.
Dnia Sat, 28 Jun 2014 09:36:53 +0200, ZakonSpirowany napisał(a):
[...]

Ale ze znizka :-)

Gdyby nie ten "FunPack", to nie miałbym szans na te rabaty do usługi mobilnej i musiałbym płacić normalną cenę Smart Plan Multi, a do Xperii dopłacić. Co najwyżej wynegocjowałbym ten dodatkowy 1 GB do podstawowych 2.

A tak to kto doplacil ? :-)

[...]

To jest naprawde malo. To na premie nie starczy :-)

A gdzie nowe inwestycje, gdzie zdolnosc kredytowa, gdzie dywidenda dla
akcjonariuszy ?

J,

Data: 2014-06-28 11:56:21
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 28-06-2014 11:19, J.F. pisze:
To jest naprawde malo. To na premie nie starczy:-)

A gdzie nowe inwestycje, gdzie zdolnosc kredytowa, gdzie dywidenda dla
akcjonariuszy ?

Nie no, te 10 zł rzuciłem tak teoretycznie. 94 zł za FunPack + 71 zł za komórkę + ok. 70 zł za drugi numer stacjonarny (płaci osoba będąca ze mną w stanie 'zimnej [póki co] wojny', ale z tym samym nazwiskiem), więc od naszej rodzinki dostają 235 zł/msc. Jaka jej część jest realnym zarobkiem? Nie mam pojęcia, ale na pewno dużo więcej niż 10 zł. :)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-28 12:06:33
Autor: J.F.
Szok, niedowierzanie, ale najważniejsze pyt ania już z odpowiedziami – finał negocjacji
Dnia Sat, 28 Jun 2014 11:56:21 +0200, ZakonSpirowany napisa(a):
W dniu 28-06-2014 11:19, J.F. pisze:
To jest naprawde malo. To na premie nie starczy:-)
A gdzie nowe inwestycje, gdzie zdolnosc kredytowa, gdzie dywidenda dla
akcjonariuszy ?

Nie no, te 10 z rzuciem tak teoretycznie. 94 z za FunPack + 71 z za komrk + ok. 70 z za drugi numer stacjonarny (paci osoba bdca ze mn w stanie 'zimnej [pki co] wojny', ale z tym samym nazwiskiem), wic od naszej rodzinki dostaj 235 z/msc. Jaka jej cz jest realnym zarobkiem? Nie mam pojcia, ale na pewno duo wicej ni 10 z. :)

No ba, 235zl/mc, takiego klienta to trzeba cenic :-)

J.

Data: 2014-06-30 17:24:28
Autor: ZakonSpirowany
Szok, niedowierzanie, ale najważniejsze pyt ania już z odpowiedziami – finał negocjacji
W dniu 26-06-2014 16:59, ZakonSpirowany pisze:
Podsumowując: opłaty sumarycznie w dół o 18 zł, zaś profity mocno na plus.

No i kurier przywiózł mi dziś papierki do podpisania i pudełko z Xperią.
Papierków jeszcze nie zdążyłem przestudiować, ale na oko wygląda w porządku, natomiast chyba nawet nie będę analizować tych zapisów odnośnie rabatów i promocji, tylko poczekam na faktury i jak się kwoty będą zgadzać, to super (a jak nie, to ktoś tam straci pracę).

Na marginesie: ja wiedziałem, że "Zetka" jest duża. Większa od "U". Nawet porównanie widziałem na jakiejś stronie, ale jak wziąłem do ręki, to pierwsza myśl "to naprawdę służy do dzwonienia?". Ale pozytywnie.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-07-01 08:05:41
Autor: Chris
W dniu 2014-06-30 17:24, ZakonSpirowany pisze:
Na marginesie: ja wiedziałem, że "Zetka" jest duża. Większa od "U".
Nawet porównanie widziałem na jakiejś stronie, ale jak wziąłem do ręki,
to pierwsza myśl "to naprawdę służy do dzwonienia?". Ale pozytywnie.

Dla tego ja czekam na Z3 która ma być mniejsza :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-07-01 11:31:21
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 01-07-2014 08:05, Chris pisze:
[...]

Ja chciałem większy ekran, bo na Xperii U używanie przeglądarki było na tyle uciążliwe, że odpalałem ją tylko w ostateczności. No i do pisania SMS-ów musiałem sobie zmieniać orientację ekranu na poziomą, bo inaczej pisało się źle, a wcale nie mam dłoni drwala.
Teraz tylko nie wiem jak mam nosić tę Zetkę. W wewnętrznej kieszeni marynarki daje radę, ale nie w każdej marynarce taką mam, no i nie zawsze zakładam marynarkę...

Jednak bardziej mnie zastanawia, kto kupuje Nokię 1320?
http://www.phonearena.com/phones/Sony-Xperia-Z_id7539/size/Nokia-Lumia-1320/phones/8165#/phones/Sony-Xperia-Z_id7539/size/Nokia-Lumia-1320,Sony-Xperia-U/phones/8165,6966

lub: http://kut.as/xperie-vs-lumia

Xperii U nie sprzedaję, bo w sumie nie mam zapasowego, uczciwego telefonu. Poza tym lekka nerwica mi zabrania (na biurku mam 2 laptopy toshiba, dwie drukarki epson, a od wczoraj dwie xperie, hehe).

Moim zdaniem wielkości ekranu roboczego w Zetce nie powinni już zmieniać, natomiast gdyby się ją dało okroić o powierzchnię obudowy, byłaby idealna. No ale gdzieś ta kamera, głośnik, diody muszą być...

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-07-01 12:50:26
Autor: J.F.
Użytkownik "ZakonSpirowany"  napisał w wiadomości
[...]

Ten, kto ma problemy, ktore juz wymieniles wyzej :-)

J.

Data: 2014-07-01 15:54:49
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 01-07-2014 12:50, J.F. pisze:
[...]

Nie no, poza tym, że Zetka jest jednak mniejsza, to smuklejsza – te 2 mm grubości mniej sprawiają, że po nie powinna być widoczna wypukłość nawet na jasnej, gładkiej, cienkiej marynarce jest niemal niewidoczna – przed chwilą sprawdziłem na eleganckiej vistuli, na wewnętrznej górnej jest kiepsko, ale jest i dolna i tam pasuje... elegancko, a ta paletka do tenisa stołowego od Nokii raczej by nie "fitowała". ;)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-07-01 10:22:45
Autor: AL
On 2014-06-30 17:24, ZakonSpirowany wrote:
[...]

dlatego wybrałem Z1 compact.
Mniejszy od Z'tek, te same bebechy co Z1 (w testach nawet wychodzi szybciej *), za to lepszy ekran, bo IPS od Z2'ki.

I da sie ten telefon normalnie trzymać w ręce i dzwonić.

*/ Antutu pokazuje wynik testów dla Z1 Compact 34874.
Przed nim tylko HTC One(M8) = 35244 oraz SamsungGalaxy S5 = 35046.
Xperia Z1 = 33586.
Xperia Z = 20766

Data: 2014-07-01 11:39:26
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 01-07-2014 10:22, AL pisze:
dlatego wybrałem Z1 compact.

Tak, sprawia wrażenie złotego środka:
http://kut.as/xperia-z-z1compact-u

I da sie ten telefon normalnie trzymać w ręce i dzwonić.

Trzymanie w łapie nie sprawia mi problemów, z dzwonieniem też żadnych nie przewiduję. Mnie głównie chodzi o mobilność. Xperię U brałem, wsadzałem w prawą kieszeń spodni, w lewą portfel, w jakąś trzecią klucze i to wszystko w temacie 'logistyki'. A na ten moment widzę ją tylko w kieszeniach marynarki, bo przecież na te w koszulach jest za duża.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-07-01 11:58:33
Autor: Dylon
W dniu 2014-07-01 o 11:39, ZakonSpirowany pisze:

[...]

A nie myślałeś o kaburze na pasek?

--
Maciej Dylski
"[...]Licznik Millera jest lepszym detektorem promieniowania

Data: 2014-07-01 12:10:32
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 01-07-2014 11:58, Dylon pisze:
A nie myślałeś o kaburze na pasek?

**not sure if trolling or serious**

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-07-01 12:47:37
Autor: J.F.
Użytkownik "ZakonSpirowany"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:53b281d1$0$2155$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Podejrzewam ze koszuli sie zmiesci - te kieszenie z reguly duze sa.
Tylko bedzie tez sporo wystawac, wiec uwaga przy podskakiwaniu, bieganiu i pochylaniu sie.
Szczegolnie nad woda, np w toalecie :-(

J.

Data: 2014-07-01 15:29:11
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 01-07-2014 12:47, J.F. pisze:
Podejrzewam ze koszuli sie zmiesci - te kieszenie z reguly duze sa.
Tylko bedzie tez sporo wystawac, wiec uwaga przy podskakiwaniu, bieganiu
i pochylaniu sie.
Szczegolnie nad woda, np w toalecie :-(

No tak, na szerokość się mieści, ale mocno wystaje, więc pomijając zapominalstwo przy sznurowaniu butów/schylaniu się po coś, bez marynarki, tak na wierzchu, to chyba wiocha?

A co do wody, to akurat Zetka jest wodoodporna (ale nie zamierzam sprawdzać). :]

--

Szok, niedowierzanie, ale najważniejsze pytani a już z odpowiedziami – finał negocjacji