Szok, że ciągle takie rzeczy mają miejsce....

Data: 2016-08-15 22:50:10
Autor: Marek
Szok, że ciągle takie rzeczy mają miejsce....
Brak słów normalnie...
 https://youtu.be/m94yUf3eOc0

--
Marek

Data: 2016-08-16 09:22:18
Autor: TJ_Blues
Szok, że ciągle takie rzeczy mają miejsce....
On Monday, August 15, 2016 at 4:50:14 PM UTC-4, Marek wrote:
Brak słów normalnie...
 https://youtu.be/m94yUf3eOc0

-- Marek

"Runway incursion" jest jednym z najczestszych incydentow  i wypadkow lotniczych.

Data: 2016-08-16 18:55:45
Autor: J.F.
Dnia Tue, 16 Aug 2016 09:22:18 -0700 (PDT), TJ_Blues napisał(a):
On Monday, August 15, 2016 at 4:50:14 PM UTC-4, Marek wrote:
Brak słów normalnie...
 https://youtu.be/m94yUf3eOc0
"Runway incursion" jest jednym z najczestszych incydentow  i wypadkow lotniczych.

To moze by tak semafory/swiatla ? :-)

J.

Data: 2016-08-16 10:37:33
Autor: TJ_Blues
On Tuesday, August 16, 2016 at 12:55:55 PM UTC-4, J.F. wrote:
> "Runway incursion" jest jednym z najczestszych incydentow  i wypadkow lotniczych.

To moze by tak semafory/swiatla ? :-)

J.

Sa swiatla; https://www.youtube.com/watch?v=zLKLd7kGSVA

https://www.faa.gov/air_traffic/technology/rwsl/pet/

Ale to tylko dodatkowa informacja dla pilota. Nawet jesli RSL sie nie swieci,
to i tak pilot MUSI uzyskac zezwolenie z wiezy na przeciecie pasa.

Data: 2016-08-16 19:02:50
Autor: Jarosław Sokołowski
Pan J.F. napisał:

"Runway incursion" jest jednym z najczestszych incydentow
i wypadkow lotniczych.

To moze by tak semafory/swiatla ? :-)

W Gibraltarze są światła.

--
Jarek

Data: 2016-08-16 19:16:25
Autor: twistedme
Szok, że ciągle takie rzeczy mają miejsce....
W dniu 2016-08-15 o 22:50, Marek pisze:
Brak słów normalnie...
https://youtu.be/m94yUf3eOc0

należy też wziąć poprawkę na dłuuuugi obiektyw.

Data: 2016-08-16 10:33:03
Autor: TJ_Blues
On Tuesday, August 16, 2016 at 1:16:36 PM UTC-4, twistedme wrote:
W dniu 2016-08-15 o 22:50, Marek pisze:
> Brak słów normalnie...
> https://youtu.be/m94yUf3eOc0

należy też wziąć poprawkę na dłuuuugi obiektyw.

Przede wszystkim nalezy wziac pod uwage, ze ktos dal ciala. Czyli albo
ATC zapomnialo o jednym z tych samolotow, albo pilot
przetaczajacego sie przez RWY zignorowal / nie uslyszal wydanych mu polecen..
Jak samolot jest na final to dlugosc ogniskowej obiektywu nie ma kompletnie
zadnego znaczenia.

Data: 2016-08-16 21:24:48
Autor: twistedme
W dniu 2016-08-16 o 19:33, TJ_Blues pisze:
[...]

Ależ ja tego nie neguję, mówię zwyczajnie, że sytuacja w rzeczywistości mogła wyglądać o wiele mniej dramatycznie niż na filmie.

Obejrzysz to video, to zobaczysz o co mi chodzi:

https://www.youtube.com/watch?v=6CBHHBi1aTw

Data: 2016-08-16 14:50:44
Autor: TJ_Blues
On Tuesday, August 16, 2016 at 3:24:51 PM UTC-4, twistedme wrote:

> [...]

Obejrzysz to video, to zobaczysz o co mi chodzi:

To chyba zalezy kto na sytuacje patrzy. Dla pilota / milosnika lotnictwa,
to ten incydent wyglada dramatycznie niezaleznie od obiektywu. Dla osoby nie zwiazanej z lotnictwem to filmi wyglada ciekawie. Ale z pewnoscia
nie dramatycznie.

Wysokosc nad pasem nie jest zafalszowana skroceniem perspektywy. Ladujacy A-bus w zasadzie flare'owal ze 30 - 50ft nad pasem. https://youtu.be/m94yUf3eOc0?t=34s

Data: 2016-08-17 20:18:38
Autor: Marek
On Tue, 16 Aug 2016 21:24:48 +0200, twistedme <twistedme@o2.pl> wrote:
https://www.youtube.com/watch?v=6CBHHBi1aTw

Tak btw, czemu pas jest tak pofałdowany? Top ma jakieś celowe znaczenie?

--
Marek

Data: 2016-08-17 21:00:32
Autor: Shrek
On 17.08.2016 20:18, Marek wrote:
On Tue, 16 Aug 2016 21:24:48 +0200, twistedme <twistedme@o2.pl> wrote:
https://www.youtube.com/watch?v=6CBHHBi1aTw

Tak btw, czemu pas jest tak pofałdowany? Top ma jakieś celowe znaczenie?

Zniekształcona perspektywa długą ogniskową. W rzeczywistości jest pofalowany znacznie słabiej.

Shrek

Data: 2016-08-17 14:15:58
Autor: TJ_Blues
Szok, że ciągle takie rzeczy mają miejsce....
Pofalowanie pomaga przy startach I ladowaniach, tak jak na ruskich lotniskowcach....  /irony mode off/

Cheers

Data: 2016-08-18 14:14:38
Autor: Marek
On Wed, 17 Aug 2016 14:15:58 -0700 (PDT), TJ_Blues <tomekania.tj@gmail.com> wrote:
Pofalowanie pomaga przy startach I ladowaniach, tak jak na ruskich
lotniskowcach....  /irony mode off/

Pytam poważnie, kiedyś np. w Łodzi pas był prosty  jak stół, jak lotnisko przerobiono i wydłużono pas "pod boeingi" to zrobili właśnie takie hopki... po co?

--
Marek

Data: 2016-08-18 14:30:14
Autor: Shrek
On 18.08.2016 14:14, Marek wrote:
[...]

Bo ciężko dokładnie wyrównać 2 czy 3 km terenu?

Shrek

Data: 2016-08-18 15:42:41
Autor: Marek
On Thu, 18 Aug 2016 14:30:14 +0200, Shrek <1@wp.pl> wrote:
Bo ciężko dokładnie wyrównać 2 czy 3 km terenu?

Żartujesz, prawda? Polecam przyjrzeć się torowi testowemu VW w Wolsburgu, 10km prosta wykonana wręcz z milimetrową dokładnością. Jedyne zakrzywienie jaki widać na tym torze to zakrzywienie Ziemi.
Pas startowy jaki mam na myśli ma wyniesienia gdzieś tak w 3/4  długości po obu stronach. Wyniesienia sa dokładnie w miejscach gdzie samolot odrywa się od powierzchni w momencie startu i zatrzymuje po lądowaniu, stąd wnioskuję że zostały zbudowane celowo. takie wyniesienie obserwowane pod odpowiednim kątem wygląda jak fałda ale może to nie jest najszczęśliwsze określenie.

--
Marek

Data: 2016-08-18 15:54:35
Autor: Shrek
On 18.08.2016 15:42, Marek wrote:
On Thu, 18 Aug 2016 14:30:14 +0200, Shrek <1@wp.pl> wrote:
Bo ciężko dokładnie wyrównać 2 czy 3 km terenu?

Żartujesz, prawda?

Nie.

Polecam przyjrzeć się torowi testowemu VW w
Wolsburgu, 10km prosta wykonana wręcz z milimetrową dokładnością. Jedyne
zakrzywienie jaki widać na tym torze to zakrzywienie Ziemi.

Wiele rzeczy można, ale może po prostu nie potrzeba?

[...]

Ja tu widzę losowo.

https://youtu.be/6CBHHBi1aTw?t=139

Z tego co poszukałem na lotnictwo.net wynika że specjalnie nie utrudnia, więc skoro rozpatrują to w kategorii "utrudnienia" to znaczy, że celowo tego ktos na złość pilotom nie zrobił;)

Shrek

Data: 2016-08-18 15:55:47
Autor: Shrek
On 18.08.2016 15:54, Shrek wrote:

Z tego co poszukałem na lotnictwo.net wynika że specjalnie nie utrudnia,
więc skoro rozpatrują to w kategorii "utrudnienia" to znaczy, że celowo
tego ktos na złość pilotom nie zrobił;)

link

http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/13-lotnictwo_cywilne/54-forum_prostych_pytan_fpp_lotnictwo_cywilne/33494-czy_taki_profil_podluzny_pasa_startowego_jest_jakims_utrudnieniem_dla_pilotow.html

Data: 2016-08-18 19:11:22
Autor: J.F.
Dnia Thu, 18 Aug 2016 15:54:35 +0200, Shrek napisał(a):
On 18.08.2016 15:42, Marek wrote:
On Thu, 18 Aug 2016 14:30:14 +0200, Shrek <1@wp.pl> wrote:
Bo ciężko dokładnie wyrównać 2 czy 3 km terenu?

Żartujesz, prawda?

Nie.

W przypadku Lodzi chyba nie tak ciezko, bo teren raczej byl plaski.

Inaczej, to przemieszczenie paru metrow gruntu na szerokosci 60, a
raczej 160m swoje kosztuje. Nie takie rzeczy my robili, ale po co
przeplacac ...
 J.

Data: 2016-08-26 10:04:11
Autor: twistedme
W dniu 2016-08-18 o 19:11, J.F. pisze:
[...]

Kiedyś podobne zdjęcie (długa ogniskowa) pokazano przy okazji oddania nowej 2-kilometrowej ulicy, która na żywo wygląda normalnie, a na rzeczonym zdjęciu prezentowała się właśnie niczym shar pei.

W komentarzach wypowiadali się ludzie, którzy robili wrażenie znających się na rzeczy i twierdzili, że to specjalnie, a chodzi o odprowadzanie wody deszczowej.

Data: 2016-08-26 08:53:33
Autor: TJ_Blues
On Friday, August 26, 2016 at 4:04:11 AM UTC-4, twistedme wrote:

W komentarzach wypowiadali się ludzie, którzy robili wrażenie znających się na rzeczy i twierdzili, że to specjalnie, a chodzi o odprowadzanie wody deszczowej.

Interesujaca teza. Nie jestem drogowcem, ani tym bardziej budowniczym
pasow startowych. Tez myslalem o tym, ze pofalowanie pasa to sposob
na usuwanie deszczowki. Ale takie rozwazanie ma swoje wady; woda zamiast byc odprowadzana z pasa ulokuje sie w jego dolinkach. W czasie
zimy w tych dolinakach bedzie powstawac zwiekszone oblodzenie.
Lepszym rozwiazaniem jest takie jaie stosuja tradycyjni drogowcy,
czyli profilowanie poprzeczne. Ale calosc pasa ustawiona jest pod niewielkim
katem do poziomu, albo dzieli sie go w lini osi i robi sie dwa spadki
na boki.

Pofalowanie jest jednak wg mnie wynikiem braku koniecznosci budowania
pasow z laserowa dokladnoscia. Dochodzi tez problem posadowienia; czyli
niewielkich przemieszczen gruntu. Doskonale to widac na przykladzie nowo
stawianych domow, gdy swiezutki wlasciciel juz w pierwszym roku uzytkowania
domu robi sobie asfaltowy podjazd. Rok, dwa lata pozniej okazuje sie,
ze podjaz jest nawet kilkanasie cm nizej niz wjazd do garazu. Grunt
siadl.

Przy takich budowach jak pas startowy, pomimo mniejszego obciazenia
pionowego, efekt moze byc znaczacy. Chocby z powodu roznej nosnosci
gruntu na odcinku kilku km.

cheers

Data: 2016-08-26 23:43:19
Autor: Jarosław Sokołowski
Pan TJ_Blues napisał:

[...]

W Modlinie jednakowoż poprawiali.

--
Jarek

Data: 2016-08-26 17:02:11
Autor: TJ_Blues
On Friday, August 26, 2016 at 5:43:21 PM UTC-4, Jarosław Sokołowski wrote:
Pan TJ_Blues napisał:

> [...]
>
> Przy takich budowach jak pas startowy, pomimo mniejszego obciazenia
> pionowego, efekt moze byc znaczacy. Chocby z powodu roznej nosnosci

Poprawili bo im popekalo. O poziomowaniu nic mi nie wiadomo....

Data: 2016-08-23 20:34:32
Autor: Paweł Kasztelan
W dniu 2016-08-18 o 14:14, Marek pisze:
[...]

Nigdy nie był "prosty jak stół". Kiedy był krótszy był
prawie płaski ale podchodząc od strony 25 widać było że schodzi
jakby w dół. Teraz jest dłuższy i widać że koniec 07 jest uniesiony.
I chyba tamte stare płyty jakoś inaczej wyglądały bo nie było
tak widać nierówności.

Pozdr.PK.

Data: 2016-09-07 14:09:11
Autor: __Maciek
Szok, że ciągle takie rzeczy mają miejsce....
Mon, 15 Aug 2016 22:50:10 +0200 Marek <fake@fakeemail.com> napisał:

Brak słów normalnie...
https://youtu.be/m94yUf3eOc0

Powinien zatrąbić ;-) Właściwie to dlaczego samoloty nie mają głośnej
syreny, jak w lokomotywie? :-)

A swoją drogą to wstawiającemu film należy się karny kutas. Co on
wymyślił z tą ramką?

Data: 2016-09-08 04:04:39
Autor: TJ_Blues
On Wednesday, September 7, 2016 at 8:08:52 AM UTC-4, __Maciek wrote:
Mon, 15 Aug 2016 22:50:10 +0200 Marek <fake@fakeemail.com> napisał:

Powinien zatrąbić ;-) Właściwie to dlaczego samoloty nie mają głośnej
syreny, jak w lokomotywie? :-)

Wg mnnie przed kazdym samolotem powinien biec goniec z gwizdkiem i czerwona
flaga :-) Byloby takie rozwiazanie skuteczniejsze niz syrena zamontowana
w samolocie....

cheers

Data: 2016-09-08 13:52:47
Autor: __Maciek
Szok, że ciągle takie rzeczy mają miejsce....
Thu, 8 Sep 2016 04:04:39 -0700 (PDT) TJ_Blues <tomekania.tj@gmail.com>
napisał:

Wg mnnie przed kazdym samolotem powinien biec goniec z gwizdkiem i czerwona
flaga :-) Byloby takie rozwiazanie skuteczniejsze niz syrena zamontowana
w samolocie....

Dobry pomysł. Można by wtedy zlikwidować ATC, bo przecież nie groziło
by zderzenie samolotów - pilot jednego samolotu zobaczy gońca drugiego
i zatrzyma na chwilę swoją maszynę.
;-)

Data: 2016-09-08 10:33:45
Autor: J.F.
Użytkownik "__Maciek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:vj00tbtgtgjkqg33gftkgdf7gtsg6obu27@4ax.com...
[...]

Moze po prostu nic by nie dala ... poza pretensjami okolicznych mieszkancow :-)

J.

Szok, że ciągle takie rzeczy mają miejsce....