Data: 2016-08-16 19:16:25 | |
Autor: twistedme | |
Szok, że ciągle takie rzeczy mają miejsce.... | |
W dniu 2016-08-15 o 22:50, Marek pisze:
Brak słów normalnie...należy też wziąć poprawkę na dłuuuugi obiektyw. |
|
Data: 2016-08-16 10:33:03 | |
Autor: TJ_Blues | |
Szok, Ĺźe ciÄ gle takie rzeczy majÄ miejsce.... | |
On Tuesday, August 16, 2016 at 1:16:36 PM UTC-4, twistedme wrote:
W dniu 2016-08-15 o 22:50, Marek pisze: Przede wszystkim nalezy wziac pod uwage, ze ktos dal ciala. Czyli albo ATC zapomnialo o jednym z tych samolotow, albo pilot przetaczajacego sie przez RWY zignorowal / nie uslyszal wydanych mu polecen.. Jak samolot jest na final to dlugosc ogniskowej obiektywu nie ma kompletnie zadnego znaczenia. |
|
Data: 2016-08-16 21:24:48 | |
Autor: twistedme | |
Szok, że ciągle takie rzeczy mają miejsce.... | |
W dniu 2016-08-16 o 19:33, TJ_Blues pisze:
On Tuesday, August 16, 2016 at 1:16:36 PM UTC-4, twistedme wrote:Ależ ja tego nie neguję, mówię zwyczajnie, że sytuacja w rzeczywistości mogła wyglądać o wiele mniej dramatycznie niż na filmie. Obejrzysz to video, to zobaczysz o co mi chodzi: https://www.youtube.com/watch?v=6CBHHBi1aTw |
|
Data: 2016-08-16 14:50:44 | |
Autor: TJ_Blues | |
Szok, Ĺźe ciÄ gle takie rzeczy majÄ miejsce.... | |
On Tuesday, August 16, 2016 at 3:24:51 PM UTC-4, twistedme wrote:
W dniu 2016-08-16 o 19:33, TJ_Blues pisze: To chyba zalezy kto na sytuacje patrzy. Dla pilota / milosnika lotnictwa, to ten incydent wyglada dramatycznie niezaleznie od obiektywu. Dla osoby nie zwiazanej z lotnictwem to filmi wyglada ciekawie. Ale z pewnoscia nie dramatycznie. Wysokosc nad pasem nie jest zafalszowana skroceniem perspektywy. Ladujacy A-bus w zasadzie flare'owal ze 30 - 50ft nad pasem. https://youtu.be/m94yUf3eOc0?t=34s |
|
Data: 2016-08-17 20:18:38 | |
Autor: Marek | |
Szok, że ciągle takie rzeczy mają miejsce.... | |
On Tue, 16 Aug 2016 21:24:48 +0200, twistedme <twistedme@o2.pl> wrote:
https://www.youtube.com/watch?v=6CBHHBi1aTw Tak btw, czemu pas jest tak pofałdowany? Top ma jakieś celowe znaczenie? -- Marek |
|
Data: 2016-08-17 21:00:32 | |
Autor: Shrek | |
Szok, że ciągle takie rzeczy mają miejsce.... | |
On 17.08.2016 20:18, Marek wrote:
On Tue, 16 Aug 2016 21:24:48 +0200, twistedme <twistedme@o2.pl> wrote: Zniekształcona perspektywa długą ogniskową. W rzeczywistości jest pofalowany znacznie słabiej. Shrek |
|
Data: 2016-08-17 14:15:58 | |
Autor: TJ_Blues | |
Szok, Ĺźe ciÄ gle takie rzeczy majÄ miejsce.... | |
Pofalowanie pomaga przy startach I ladowaniach, tak jak na ruskich lotniskowcach.... /irony mode off/
Cheers |
|
Data: 2016-08-18 14:14:38 | |
Autor: Marek | |
Szok, że ciągle takie rzeczy mają miejsce.... | |
On Wed, 17 Aug 2016 14:15:58 -0700 (PDT), TJ_Blues <tomekania.tj@gmail.com> wrote:
Pofalowanie pomaga przy startach I ladowaniach, tak jak na ruskichlotniskowcach.... /irony mode off/ Pytam poważnie, kiedyś np. w Łodzi pas był prosty jak stół, jak lotnisko przerobiono i wydłużono pas "pod boeingi" to zrobili właśnie takie hopki... po co? -- Marek |
|
Data: 2016-08-18 14:30:14 | |
Autor: Shrek | |
Szok, że ciągle takie rzeczy mają miejsce.... | |
On 18.08.2016 14:14, Marek wrote:
On Wed, 17 Aug 2016 14:15:58 -0700 (PDT), TJ_BluesBo ciężko dokładnie wyrównać 2 czy 3 km terenu? Shrek |
|
Data: 2016-08-18 15:42:41 | |
Autor: Marek | |
Szok, że ciągle takie rzeczy mają miejsce.... | |
On Thu, 18 Aug 2016 14:30:14 +0200, Shrek <1@wp.pl> wrote:
Bo ciężko dokładnie wyrównać 2 czy 3 km terenu? Żartujesz, prawda? Polecam przyjrzeć się torowi testowemu VW w Wolsburgu, 10km prosta wykonana wręcz z milimetrową dokładnością. Jedyne zakrzywienie jaki widać na tym torze to zakrzywienie Ziemi. Pas startowy jaki mam na myśli ma wyniesienia gdzieś tak w 3/4 długości po obu stronach. Wyniesienia sa dokładnie w miejscach gdzie samolot odrywa się od powierzchni w momencie startu i zatrzymuje po lądowaniu, stąd wnioskuję że zostały zbudowane celowo. takie wyniesienie obserwowane pod odpowiednim kątem wygląda jak fałda ale może to nie jest najszczęśliwsze określenie. -- Marek |
|
Data: 2016-08-18 15:54:35 | |
Autor: Shrek | |
Szok, że ciągle takie rzeczy mają miejsce.... | |
On 18.08.2016 15:42, Marek wrote:
On Thu, 18 Aug 2016 14:30:14 +0200, Shrek <1@wp.pl> wrote: Nie. Polecam przyjrzeć się torowi testowemu VW w Wiele rzeczy można, ale może po prostu nie potrzeba? Pas startowy jaki mam na myśli ma wyniesienia gdzieś tak w 3/4 długości Ja tu widzę losowo. https://youtu.be/6CBHHBi1aTw?t=139 Z tego co poszukałem na lotnictwo.net wynika że specjalnie nie utrudnia, więc skoro rozpatrują to w kategorii "utrudnienia" to znaczy, że celowo tego ktos na złość pilotom nie zrobił;) Shrek |
|
Data: 2016-08-18 15:55:47 | |
Autor: Shrek | |
Szok, że ciągle takie rzeczy mają miejsce.... | |
On 18.08.2016 15:54, Shrek wrote:
Z tego co poszukałem na lotnictwo.net wynika że specjalnie nie utrudnia, link http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/13-lotnictwo_cywilne/54-forum_prostych_pytan_fpp_lotnictwo_cywilne/33494-czy_taki_profil_podluzny_pasa_startowego_jest_jakims_utrudnieniem_dla_pilotow.html |
|
Data: 2016-08-18 19:11:22 | |
Autor: J.F. | |
Szok, że ciągle takie rzeczy mają miejsce.... | |
Dnia Thu, 18 Aug 2016 15:54:35 +0200, Shrek napisał(a):
On 18.08.2016 15:42, Marek wrote: W przypadku Lodzi chyba nie tak ciezko, bo teren raczej byl plaski. Inaczej, to przemieszczenie paru metrow gruntu na szerokosci 60, a raczej 160m swoje kosztuje. Nie takie rzeczy my robili, ale po co przeplacac ... J. |
|
Data: 2016-08-26 10:04:11 | |
Autor: twistedme | |
Szok, że ciągle takie rzeczy mają miejsce.... | |
W dniu 2016-08-18 o 19:11, J.F. pisze:
Dnia Thu, 18 Aug 2016 15:54:35 +0200, Shrek napisał(a):Kiedyś podobne zdjęcie (długa ogniskowa) pokazano przy okazji oddania nowej 2-kilometrowej ulicy, która na żywo wygląda normalnie, a na rzeczonym zdjęciu prezentowała się właśnie niczym shar pei. W komentarzach wypowiadali się ludzie, którzy robili wrażenie znających się na rzeczy i twierdzili, że to specjalnie, a chodzi o odprowadzanie wody deszczowej. |
|
Data: 2016-08-26 08:53:33 | |
Autor: TJ_Blues | |
Szok, Ĺźe ciÄ gle takie rzeczy majÄ miejsce.... | |
On Friday, August 26, 2016 at 4:04:11 AM UTC-4, twistedme wrote:
W komentarzach wypowiadali się ludzie, którzy robili wrażenie znających się na rzeczy i twierdzili, że to specjalnie, a chodzi o odprowadzanie wody deszczowej. Interesujaca teza. Nie jestem drogowcem, ani tym bardziej budowniczym pasow startowych. Tez myslalem o tym, ze pofalowanie pasa to sposob na usuwanie deszczowki. Ale takie rozwazanie ma swoje wady; woda zamiast byc odprowadzana z pasa ulokuje sie w jego dolinkach. W czasie zimy w tych dolinakach bedzie powstawac zwiekszone oblodzenie. Lepszym rozwiazaniem jest takie jaie stosuja tradycyjni drogowcy, czyli profilowanie poprzeczne. Ale calosc pasa ustawiona jest pod niewielkim katem do poziomu, albo dzieli sie go w lini osi i robi sie dwa spadki na boki. Pofalowanie jest jednak wg mnie wynikiem braku koniecznosci budowania pasow z laserowa dokladnoscia. Dochodzi tez problem posadowienia; czyli niewielkich przemieszczen gruntu. Doskonale to widac na przykladzie nowo stawianych domow, gdy swiezutki wlasciciel juz w pierwszym roku uzytkowania domu robi sobie asfaltowy podjazd. Rok, dwa lata pozniej okazuje sie, ze podjaz jest nawet kilkanasie cm nizej niz wjazd do garazu. Grunt siadl. Przy takich budowach jak pas startowy, pomimo mniejszego obciazenia pionowego, efekt moze byc znaczacy. Chocby z powodu roznej nosnosci gruntu na odcinku kilku km. cheers |
|
Data: 2016-08-26 23:43:19 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
Szok, że ciągle takie rzeczy mają miejsce.... | |
Pan TJ_Blues napisał:
W komentarzach wypowiadali się ludzie, którzy robili wrażenie znających się na rzeczy i twierdzili, że to specjalnie, a chodzi o odprowadzanie wody deszczowej. W Modlinie jednakowoż poprawiali. -- Jarek |
|
Data: 2016-08-26 17:02:11 | |
Autor: TJ_Blues | |
Szok, Ĺźe ciÄ gle takie rzeczy majÄ miejsce.... | |
On Friday, August 26, 2016 at 5:43:21 PM UTC-4, Jarosław Sokołowski wrote:
Pan TJ_Blues napisał: Poprawili bo im popekalo. O poziomowaniu nic mi nie wiadomo.... |
|
Data: 2016-08-23 20:34:32 | |
Autor: Paweł Kasztelan | |
Szok, że ciągle takie rzeczy mają miejsce.... | |
W dniu 2016-08-18 o 14:14, Marek pisze:
On Wed, 17 Aug 2016 14:15:58 -0700 (PDT), TJ_BluesNigdy nie był "prosty jak stół". Kiedy był krótszy był prawie płaski ale podchodząc od strony 25 widać było że schodzi jakby w dół. Teraz jest dłuższy i widać że koniec 07 jest uniesiony. I chyba tamte stare płyty jakoś inaczej wyglądały bo nie było tak widać nierówności. Pozdr.PK. |