Szokujący wzrost liczby Żydów w Polsce

Data: 2013-01-04 01:29:02
Autor: boukun
Szokujący wzrost liczby Żydów w Polsce
Coraz więcej osób gotowych jest do zadeklarowania - jako jednej z narodowości - żydowskiej. 10 lat temu było to nieco ponad 1000 osób - dziś 7000 - mówi przewodniczący Związku Gmin Wyznaniowych Żydowskich Piotr Kadlcik - podaje tokfm.pl.

W ostatnim czasie mamy do czynienia z eskalacją przejawów antysemityzmu, który uwidacznia się w internecie, komentarzach niektórych polityków i mediów. To niedopuszczalne, że dyskusja o uboju rytualnym, czy armii izraelskiej ma charakter antyżydowski - twierdzi przewodniczący Związku Gmin Wyznaniowych Żydowskich Piotr Kadlcik.

PAP: Jak obecnie wygląda sytuacja społeczności żydowskiej w Polsce?

Piotr Kadlcik: Wyniki ostatniego spisu powszechnego dowodzą, że społeczność żydowska się rozwija; coraz więcej osób gotowych jest do zadeklarowania - jako jednej z narodowości - żydowskiej. 10 lat temu było to nieco ponad 1000 osób - dziś 7000.

Czy zmieniły się problemy, z jakimi spotykają się polscy Żydzi?

- Jednym z narastających w ostatnim czasie problemów jest eskalacja przejawów antysemityzmu. Wynika to z pobłażliwości, umarzania spraw, niewykrywania sprawców. Antysemickie wypowiedzi są obecne w internecie, w komentarzach niektórych polityków i mediów. Jako przykład mogę podać trwającą w ostatnim czasie dyskusję o uboju rytualnym czy interwencji armii izraelskiej po atakach terrorystycznych ze Strefy Gazy. Wiele opinii na ten temat miało charakter antyżydowski i antyizraelski. To jest bardzo niepokojące.

http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103085,13135248,_Mamy_do_czynienia_z_eskalacja_antysemityzmu__To_niedopuszczal

http://aleksanderpinski.nowyekran.pl/post/84671,szokujacy-wzrost-liczby-zydow-w-polsce

A na końcu wstanie Tusk i Kaczyński i powiedzą, tak, ja też jestem Żydem... wszyscy jesteśmy Żydami...

boukun

Szokujący wzrost liczby Żydów w Polsce