Szosówka vs stary passat... [kask - flam e]

Data: 2012-03-09 14:42:02
Autor: szaman (Baker)
Szosówka vs stary passat... [kask - flam e]
Wczoraj udało mi się zaliczyć zderzenie na szosówce z passatem. Powiem Wam tyle - nośta ludzie kaski:) Po tym co zostało z mojego, wnioskuję, że jakby nie on to bym mógł tutaj dzisiaj nie pisać...

Swoją drogą ciekawe co zostało z szosówki... Może uda się mi ją jeszcze dziś odebrać... Serce się kraje jak się pomyśli w jakim została stanie...

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" PiekaruÅ›

Data: 2012-03-09 13:52:28
Autor: Flower of Scotland
Szosówka vs stary passat... [kask - flame]
szaman (Baker) <piekar22@op.pl> napisa³(a):
[...]

O ile dobrze kojarzê to z Giszowca jeste¶. Gdzie¶ w okolicy mia³e¶ wypadek? Zdrówka tak czy siak.

Data: 2012-03-09 23:29:22
Autor: szaman (Baker)
On 03/09/2012 02:52 PM,  Flower of Scotland wrote::

O ile dobrze kojarzê to z Giszowca jeste¶. Gdzie¶ w okolicy mia³e¶ wypadek?
Zdrówka tak czy siak.

Na Modrzejowie

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" Piekaru¶

Data: 2012-03-09 14:52:50
Autor: Kapsel
Szosówka vs stary passat... [kask - flam e]
Fri, 09 Mar 2012 14:42:02 +0100, szaman (Baker) napisa³(a):

Wczoraj uda³o mi siê zaliczyæ zderzenie na szosówce z passatem. Powiem Wam tyle - no¶ta ludzie kaski:) Po tym co zosta³o z mojego, wnioskujê, ¿e jakby nie on to bym móg³ tutaj dzisiaj nie pisaæ...

Ej, ale wszystko OK z Tob±?

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2012-03-09 17:02:31
Autor: rmikke
Szosówka vs stary passat... [kask - flam
Dnia Fri, 9 Mar 2012 14:52:50 +0100, Kapsel naskroba³/a:

[...]

Namawia na kaski, to moze ma co z glowa? :D

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

Data: 2012-03-09 18:31:58
Autor: Michał \"Mhrok\" Kalida
Szosówka vs stary passat... [kask - f lam
W dniu 2012-03-09 18:02, rmikke pisze:
Dnia Fri, 9 Mar 2012 14:52:50 +0100, Kapsel naskroba�/a:

Fri, 09 Mar 2012 14:42:02 +0100, szaman (Baker) napisa�(a):

Wczoraj uda�o mi si� zaliczy� zderzenie na szos�wce z passatem. Powiem
Wam tyle - no�ta ludzie kaski:) Po tym co zosta�o z mojego, wnioskuj�,
�e jakby nie on to bym m�g� tutaj dzisiaj nie pisa�...

Ej, ale wszystko OK z Tob�?

Namawia na kaski, to moze ma co z glowa? :D

Zdjęcia, jakaś relacja z miejsca zdarzenia albo coś? :)

Data: 2012-03-09 23:34:04
Autor: szaman (Baker)
On 03/09/2012 06:31 PM, "Michał \"Mhrok\" Kalida" wrote::

Zdjęcia, jakaś relacja z miejsca zdarzenia albo coś? :)

Powiem co pamiętam:
zobaczyłem auto
BUUUUM <kilka chwil wyciętych>
zobaczyłem pochylonego na de mną gościa na przemian kurwującego i wychwalającego Stwórcę:)

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" PiekaruÅ›

Data: 2012-03-14 11:11:26
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-03-09 23:34, szaman (Baker) pisze:
[...]

To skąd wiesz, że wina obopólna? Może napisz co powiedziała policja?

--
Liwiusz

Data: 2012-03-14 22:04:48
Autor: szaman (Baker)
On 03/14/2012 11:11 AM, Liwiusz wrote::

To skąd wiesz, że wina obopólna? Może napisz co powiedziała policja?

Mi się pas skończył, mimo to jechałem a on mi wyjechał, chociaż byłem z jego prawej.

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" PiekaruÅ›

Data: 2012-03-15 13:11:52
Autor: Fabian
On 14.03.2012 22:04, szaman (Baker) wrote:
On 03/14/2012 11:11 AM, Liwiusz wrote::

To skąd wiesz, że wina obopólna? Może napisz co powiedziała policja?

Mi się pas skończył, mimo to jechałem a on mi wyjechał, chociaż byłem z
jego prawej.

Jakoś dziwnie niezrozumiale tłumaczysz. Ale prosić o rysunek poglądowy to pewnie za wiele?

Fabian.

Data: 2012-03-15 13:25:36
Autor: szaman (Baker)
On 03/15/2012 01:11 PM, Fabian wrote::

Jakoś dziwnie niezrozumiale tłumaczysz. Ale prosić o rysunek poglądowy
to pewnie za wiele?

Mówisz, masz:)

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" PiekaruÅ›

Data: 2012-03-15 16:07:45
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Szosówka vs stary passat... [kask - f lam
szaman (Baker), Thu, 15 Mar 2012 13:25:36 +0100, pl.rec.rowery:
On 03/15/2012 01:11 PM, Fabian wrote::

Jako¶ dziwnie niezrozumiale t³umaczysz. Ale prosiæ o rysunek pogl±dowy
to pewnie za wiele?

Mówisz, masz:)

A mo¿e jaki¶ na grupê? Te¿ nie rozumiem, te¿ chêtnie zobaczê.

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2012-03-15 16:19:51
Autor: szaman (Baker)
On 03/15/2012 04:07 PM, Marek 'marcus075' Karweta wrote::

A mo¿e jaki¶ na grupê? Te¿ nie rozumiem, te¿ chêtnie zobaczê.

Zapomnia³em linka wstawiæ...

www.schamane.cba.pl/foki/wypadek.jpg

Nie pytaj czemu foki:P

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" Piekaru¶

Data: 2012-03-15 16:31:20
Autor: Fabian
On 15.03.2012 16:19, szaman (Baker) wrote:
On 03/15/2012 04:07 PM, Marek 'marcus075' Karweta wrote::

A mo¿e jaki¶ na grupê? Te¿ nie rozumiem, te¿ chêtnie zobaczê.

Zapomnia³em linka wstawiæ...

www.schamane.cba.pl/foki/wypadek.jpg

No takie dziwne, bo jak skoñczy³ siê Twój pasek, to jecha³e¶ tym po lewej. Wiêc nie wiem jaka to Twoja wina. To nawet skrzy¿owanie nie jest.

Fabian.

Data: 2012-03-15 16:41:18
Autor: szaman (Baker)
On 03/15/2012 04:31 PM, Fabian wrote::
[...]

no ja zamierzalem wcisn±æ siê ma lewy pas. ten prawy, którym jecha³em to by³ w przesz³o¶ci przeznaczony do wjazdu na tanksztelê. Teraz jak j± zlikwidowali zosta³ taki bezpañski...

wedle opinii policmajterskiej wina obopólna. bo ja nie zachowa³em rozs±dnej prêdko¶ci  i zamierza³em wbiæ siê na lewy pas w ¶rodek kolumny aut stoj±cych, natomiast go¶ciu od passata - zasada prawej d³oni...

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" Piekaru¶

Data: 2012-03-15 16:55:43
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-03-15 16:41, szaman (Baker) pisze:
wedle opinii policmajterskiej wina obopólna. bo ja nie zachowa³em
rozs±dnej prêdko¶ci  i zamierza³em wbiæ siê na lewy pas w ¶rodek kolumny
aut stoj±cych, natomiast go¶ciu od passata - zasada prawej d³oni...

Zasada prawej d³oni obowi±zuje przed wjazdem na skrzy¿owanie równorzêdne (którego tu nie ma), a nie "zawsze i wszêdzie".

Dla mnie ewidentna wina Passata, powinien ust±piæ pierwszeñstwa ka¿demu jad±cemu z naprzeciwka.

--
Liwiusz

Data: 2012-03-15 16:20:48
Autor: rmikke
Szosówka vs stary passat... [
Dnia Thu, 15 Mar 2012 16:55:43 +0100, Liwiusz naskroba³/a:

[...]

Zasada prawej dloni obowiazuje zawsze i wszedzie (o ile znaki nie stanowia
inaczej), tyle ze dla roznych sytuacji jest roznie opisana w roznych miejscach
PoRD. Tym niemniej, jak zapamietasz, ze jak przejezdzajac komus przed nosem
mozesz mu pomachac prawa dlonia, to wlasnie wymusiles pierwszenstwo - to masz
pokryte wszystkie opisane przez PoRD przypadki.

Data: 2012-03-17 12:54:10
Autor: Liwiusz
Szosówka vs stary passat... [
W dniu 2012-03-15 17:20, rmikke pisze:
Zasada prawej dloni obowiazuje zawsze i wszedzie (o ile znaki nie stanowia
inaczej), tyle ze dla roznych sytuacji jest roznie opisana

A co w³a¶ciwie rozumiesz przez "zasadê prawej d³oni", co obowi±zuje "zawsze i wszêdzie"?

Bo dla mnie jest do "dladebilne" okre¶lenie "na skrzy¿owaniu pierwszeñstwo ma ten z prawej", a nie jaka¶ zasada, na któr± w ogóle mo¿na siê powo³ywaæ.

Zasadniczo powo³ywanie siê na ni± jest b³êdem, poniewa¿ ona de facto nie istnieje, powinno siê prawid³owo powo³ywaæ na przepisy szczegó³owe.

I tak skrêcaj±cy w lewo nie dlatego ustêpuje pierwszeñstwa jad±cym z naprzeciwka, ¿e (w trakcie skrêtu) znajduj± siê po jego prawej stronie (co czêsto nie jest prawd±, nieraz znajduj± siê naprzeciwko), tylko ustêpuje z uwagi na nakaz ust±pienia jad±cym pasami z przeciwka.

itd.

--
Liwiusz

Data: 2012-03-19 18:12:15
Autor: rmikke
Szosówka vs stary passat... [
Dnia Sat, 17 Mar 2012 12:54:10 +0100, Liwiusz naskroba³/a:

[...]

Dokladnie to, co opisalem.

[...]

W momencie przejezdzania przez przeciecie torow ruchu? To sie nazywa "czolowka"
:-)

, tylko ustêpuje z uwagi na nakaz ust±pienia jad±cym pasami z przeciwka.

Oczywiscie, taka "zasada prawej dloni" ma znaczenie wylacznie mnemotechniczne -
jedna prosta zasada opisujaca wszystkie przypadki. Natomiast w sadzie nalezy sie
powolywac na konkretne przepisy.

Data: 2012-03-21 13:18:19
Autor: Gotfryd Smolik news
Szosówka vs stary passat... [
On Sat, 17 Mar 2012, Liwiusz wrote:

[...]

  Nie, to jest zasada dla *przeciêcia kierunków ruchu*, która do tego
obowiazuje równie¿ poza jezdnia.

a nie jaka¶ zasada, na któr± w ogóle mo¿na siê powo³ywaæ.

  Nie no, powo³ywaæ siê przed sadem to tak jak piszesz:

Zasadniczo powo³ywanie siê na ni± jest b³êdem, poniewa¿ ona de facto nie istnieje, powinno siê prawid³owo powo³ywaæ na przepisy szczegó³owe.

  Ale to jest przepis bardzo ogólny w³asnie, okreslony na poczatku
oddzia³u 7 ustawy "Przecinanie siê kierunków ruchu", tylko przypadkiem
zaczynajacego siê przepisem dotyczacym skrzy¿owania :)
  Ogólny, bo to od niego istnieja wyjatki uregulowane setka
zapisków, a formalna ogólnosc wynika w³asnie z tego ¿e jest
na samym poczatku dzia³u.

I tak skrêcaj±cy w lewo nie dlatego ustêpuje pierwszeñstwa jad±cym
z naprzeciwka, ¿e (w trakcie skrêtu) znajduj± siê po jego prawej stronie (co czêsto nie jest prawd±, nieraz znajduj± siê naprzeciwko),

  Ale odstap od litery i przet³umacz sobie w³asnie "na rozum"
i spróbuj nam objasnic, jak chcesz to zrobiæ, ¿eby zobowiazany
do ustapienia nie mia³ na potencjalnej drodze *w ¿adnym momencie*
tego z przeciwka po prawej.
  Wiem, jak mu wjedzie w bok ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-15 17:06:41
Autor: Tomasz Minkiewicz
Szosówka vs stary passat... [kask - flam
On Thu, 15 Mar 2012 16:41:18 +0100
"szaman (Baker)" <piekar22@op.pl> wrote:

> No takie dziwne, bo jak skończył się Twój pasek, to jechałeś tym po
> lewej. Więc nie wiem jaka to Twoja wina. To nawet skrzyżowanie nie jest.

no ja zamierzalem wcisnąć się ma lewy pas. ten prawy, którym jechałem to był w przeszłości przeznaczony do wjazdu na tanksztelę. Teraz jak ją zlikwidowali został taki bezpański...

wedle opinii policmajterskiej wina obopólna. bo ja nie zachowaÅ‚em rozsÄ…dnej prÄ™dkoÅ›ci  i zamierzaÅ‚em wbić siÄ™ na lewy pas w Å›rodek kolumny aut stojÄ…cych, natomiast goÅ›ciu od passata - zasada prawej dÅ‚oni...

IANAL, ale jak na moje rozumienie przepisów, to miałeś obowiązek ustąpić
wyłącznie jadącym po pasie na który wjeżdżałeś. Skoro oni stali,
a walnął Cię skręcający w lewo, to on ponosi winę. To on miał się
upewnić, ustąpić, zachować szczególną itp. itd.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-03-15 21:14:24
Autor: szaman (Baker)
On 03/15/2012 05:06 PM, Tomasz Minkiewicz wrote::

[...]

Kolejna rzecz, że gościu faktycznie zatrzymał się na linii rozdzielającej pasy. Jakbym jechał prawą krawędzią, czy nawet środkiem mojego, prawego pasa to bym w niego nie rąbnął. No i policmajstry twierdziły, że jednak faktycznie pas mi się kończył za 2 metry, więc niby wolniej powinienem był jechać.,.,.

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" PiekaruÅ›

Data: 2012-03-21 13:31:54
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 15 Mar 2012, szaman (Baker) wrote:

On 03/15/2012 05:06 PM, Tomasz Minkiewicz wrote::

IANAL, ale jak na moje rozumienie przepisów, to mia³e¶ obowi±zek ust±piæ
wy³±cznie jad±cym po pasie na który wje¿d¿a³e¶. Skoro oni stali,
a waln±³ Ciê skrêcaj±cy w lewo, to on ponosi winê. To on mia³ siê
upewniæ, ust±piæ, zachowaæ szczególn± itp. itd.

Kolejna rzecz, ¿e go¶ciu faktycznie zatrzyma³ siê na linii rozdzielaj±cej pasy. Jakbym jecha³ praw± krawêdzi±, czy nawet ¶rodkiem mojego, prawego pasa to bym w niego nie r±bn±³.

....no i widzia³bys lepiej tego "lewego"...
  Ale podywagujê, mo¿e ktos znajdzie jeszcze jakis punkt zaczepienia.

No i policmajstry twierdzi³y, ¿e jednak faktycznie pas mi siê koñczy³ za 2 metry,

....inaczej mówiac: zmienia³es pas ruchu.
  Tak by wychodzi³o :)
  Moim zdaniem zmiana pasa ruchu jest zdarzeniem opisanym w czêsci bardziej
ogólnej ustawy (przepis jest wczesniej), wiêc co do zasady skrêcajacy
nie jest zwolniony z obowiazku ustapienia pierwszenstwa.
  Przeciez to taki sam przypadek, jakbys wjezd¿a³ na skrzyzowanie
z podporzadkowanej na prawy pas który "akurat by³ wolny", ale na
tym¿e skrzy¿owaniu jadacy droga z pierwszeñstwem te¿ zauwa¿y³ ¿e
pas jest wolny i postanowi³ go zajaæ.
  Pytanie: czyja wina i dlaczego?

  IMO, skrêcajacego t³umaczy fakt ¿e *siê zatrzyma³*, a zatrzyma³
siê dopiero na linii, bo wczesniej *nie móg³* widzieæ ¿e jedziesz.
  Trudniej odpowiedzieæ na pytanie, czy "szczególna ostro¿nosæ"
nakazuje widzieæ lub nie jechaæ, bo tak mi wychodzi, a problem
bierze siê z konstrukcji wiêkszosci samochodów (wysuniêta
maska).

  Przy skrêcie w prawo taka kombinacja nie wystêpuje, wiêc trudno
znalezæ analogiê do porównañ.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-09 23:32:17
Autor: szaman (Baker)
On 03/09/2012 06:02 PM, rmikke wrote::

Namawia na kaski, to moze ma co z glowa? :D

3 rentgeny mi zrobili, mówią, że jest 'wporzo' :)

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" PiekaruÅ›

Data: 2012-03-12 21:05:38
Autor: Vince
Szosówka vs stary passat... [kask - flam
Namawia na kaski, to moze ma co z glowa? :D

No ja ostatnio te¿ mia³em "poca³owanie siê" z Fiatem zdaje siê jakim¶. Zagapi³em siê, nie wyhamowa³em, ale poza tym, ¿e buzinka trochê opuch³a wzglêdnie jest ok. Upadaæ te¿ trzeba umieæ z klas± :]

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-03-13 10:33:59
Autor: Fabian
On 12.03.2012 21:05, Vince wrote:
Namawia na kaski, to moze ma co z glowa? :D

No ja ostatnio te� mia�em "poca�owanie si�" z Fiatem zdaje si� jakim�.
Zagapi�em si�, nie wyhamowa�em, ale poza tym, �e buzinka troch� opuch�a
wzgl�dnie jest ok. Upada� te� trzeba umie� z klas� :]

Z ciekawszych zdarzeń to w zeszłym roku zaparkowałem razem z samochodem, bo ten zaczął parkować jak jechałem po jego prawej, ja jechałem pasem rowerowym, w Gdańsku, udało mi się zgrać i w sumie opierając się o jego bok zaparkowałem dosłownie razem z nim, nic się nie stało, nawet nie zarysowałem go, nie upadłem, trochę śmieszne, jak już nie było strasznie :)

Fabian.

Data: 2012-03-09 23:31:43
Autor: szaman (Baker)
Szosówka vs stary passat... [kask - f lame]
On 03/09/2012 02:52 PM, Kapsel wrote::

Ej, ale wszystko OK z TobÄ…?

Żyję:)
Podryw na piękny uśmiech co prawda na parę miesięcy mam nieczynny. Dzieci krzyczą na mój widok i zbieram na nowe ząbki, ale poza dogłębnym poobijaniem i zmianą geometrii facjaty to chyba z reszŧą jest OK:)

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" PiekaruÅ›

Data: 2012-03-10 06:41:23
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "szaman (Baker)" <piekar22@op.pl> napisał w wiadomości news:jje0cf$bt$2news.icm.edu.pl...

[...]

To powinno iść z OC sprawcy o ile sprawcą jest kierowca.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2012-03-10 10:31:58
Autor: szaman (Baker)
On 03/10/2012 06:41 AM, kamil/Endurorider.pl wrote::
[...]

Wina obopólna...

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" PiekaruÅ›

Data: 2012-03-10 09:10:19
Autor: Fabian
On 09.03.2012 23:31, szaman (Baker) wrote:
[...]

Tzn. Twoja wina?

Fabian.

Data: 2012-03-10 10:32:41
Autor: szaman (Baker)
Szosówka vs stary passat... [kask - f lame]
On 03/10/2012 09:10 AM, Fabian wrote::

Tzn. Twoja wina?

Fabian.

Wina obopólna, więcpozostajemi NNW z ubezpieczenia.

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" PiekaruÅ›

Data: 2012-03-10 20:58:07
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Szosówka vs stary passat... [kask - f lame]
szaman (Baker), Fri, 09 Mar 2012 23:31:43 +0100, pl.rec.rowery:
Podryw na piêkny u¶miech co prawda na parê miesiêcy mam nieczynny.

Przynajmniej wybielanie gratis... ;-)

Data: 2012-03-11 00:49:06
Autor: szaman (Baker)
On 03/10/2012 08:58 PM, Marek 'marcus075' Karweta wrote::

Przynajmniej wybielanie gratis... ;-)

Grrr!!!!

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" Piekaru¶

Data: 2012-03-09 23:20:17
Autor: Adampio
W dniu 2012-03-09 14:42, szaman (Baker) pisze:
Powiem Wam tyle - nośta ludzie kaski

A jak często Kolega wali tymi szosówkami w (stare) pasaty, że poczuwa się do takiego generalizowania?

Data: 2012-03-09 23:37:13
Autor: szaman (Baker)
On 03/09/2012 11:20 PM, Adampio wrote::
W dniu 2012-03-09 14:42, szaman (Baker) pisze:
Powiem Wam tyle - nośta ludzie kaski

A jak często Kolega wali tymi szosówkami w (stare) pasaty, że poczuwa
siÄ™ do takiego generalizowania?

Nie mam wprawy, był to mój pierwszy raz:)

Ale rozkwaszony styropian przemówił do mojej koniec końców tylko trochę pokiereszowanej głowy:)

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" PiekaruÅ›

Data: 2012-03-10 12:11:42
Autor: Michał \"Mhrok\" Kalida
W dniu 2012-03-09 23:37, szaman (Baker) pisze:
[...]

Kask, kaskiem, ale co to w ogóle było?
Wymuszenie, przejście dla pieszych, lewoskręt?

Data: 2012-03-10 23:28:56
Autor: Arek Bukalski
[...]

Mnie dziś mało nie rozjechał wyprzedzając tira pewien golfik trójka :) taki wypas stuningowany i z lampkami diodowymi :P
więc miejcie się na baczności bo sezon się zaczął (i rowerowy i wyścigowy)
pozdrawiam i życzę zdrówka i bezpiecznego sezonu Aek

Szosówka vs stary passat... [kask - flam e]